Інтелектуальна гра " Хай знає увесь світ: ми - українці! "

Про матеріал
Матеріал містить розробку інтелектуальної гри для учнів 6 класу патріотичного спрямування
Перегляд файлу

Тема:  Хай знає увесь світ : ми –     українці.  

            (Інтелектуальна гра для учнів 6 класу)

Мета: формувати духовно- моральну особистість, сприяти отриманню ціннісних життєвих навичок, які відповідають світу, що змінюється, розвивати кмітливість, зацікавленість, швидкість думки; виховувати любов до рідної до рідної землі.

Оформлення класної кімнати: повітряні кульки жовті та блакитні, маркер, картки з темами для гри, вишитий рушник, ваза з квітами, кубик для гри, цифри для рахування балів, лист для переможців.

                                                       Хід уроку

  • Доброго дня! Я рада бачити вас загорілих, усміхнених, доросліших. Радісних, що знову зібралися на перший урок. Розпочнемо його із компліменту один одному.  (вислови учнів)

Я думаю вам приємно почути на свою адресу чудові слова, адже ми – українці і варті того.

  • Скажіть, що для вас значить Україна?

Перегляньте кліп і скажіть, що потрібно для того, щоб вона процвітала?

 

                               ( кліп «  Рідна серцю Україна»)

 

Як ви вважаєте, чи все ви знаєте про свою Батьківщину ?

 Перегляньте відео «10 цікавих фактів про Україну» і пригадайте факти , які ви знаєте.

 

Сьогоднішній урок буде проходити у формі  інтелектуальної гри. Сподіваюся, що ви розширите свій світогляд про нашу землю.

 

Умови гри:      -Розділимося на 2 команди, кожна з яких придумає собі назву і по черзі       обирає тему. У кожній темі 5 запитань , кожне запитання оцінюється по-різному: 1-10 балів, 2- 20б. і т.д. Відповідаєте по черзі, кидаючи кубик. Яка цифра випадає- такий номер запитання, якщо випадає 6, то подарунок-10 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1 «Сміття, що забруднює Землю»

1.Є дуже багато іграшок, виготовлених з неї. Вона буває різнокольоровою, і її дуже легко зламати. Предмети, виготовлені з неї, легкі. Якщо її підпалити, то з’явиться багато чорного диму, який має неприємний запах. (Пластмаса)

 

2.Його винайшли китайці. У нас його виготовляють з дерева. Він легко горить. На ньому звичайно малюють чи пишуть. (Папір)

 

3.Його виробляють з піску. Найчастіше воно прозоре. Коли падає, розбивається. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу. (Скло)

 

4.Це те, без чого ми вже не зможемо прожити. Цим ми користуємося кожного дня. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни. За допомогою цього все стає чистішим. (Синтетичні миючі засоби)

 

5.Найчастіше забруднює воду. На поверхні води утворює темну пляму. У річці його стає багато, коли в ній миють машини. Воно заважає дихати рибам. (Машинне мастило)

 

Тема 2 «Корисна і шкідлива хімія»

1.Без цієї речовини не можуть жити люди. Деякі жителі Африки платили за її 1 кг таку ж кількість золотого піску. За рік людина споживає близько 6-8 кг цього продукту. Речовина добре розчиняється у воді. (Натрій хлорид – кухонна сіль)

 

2.Цей газ діє як скло в теплиці чи парнику: він пропускає на поверхню Землі сонячні промені, але утримує тепло розігрітої Сонцем планети. За останні 120 років вміст цього газу в повітрі збільшився на 17%. Цей газ у великій кількості утворюється при спалюванні листя. Він є одним з основних чинників, що викликають парниковий ефект. (Вуглекислий газ)

 

3. І проста речовина, і сполуки цього елемента надзвичайно отруйні. Ця речовина може бігати по гладенькій поверхні. Цей метал використовують у приладах для вимірювання температури. Сполуки цього елемента викликають руйнування хромосом, впливають на розвиток ембріонів. (Меркурій – ртуть)

 

4.Бактерицидна дія елемента відома з давніх давен. Персидський цар Кір, що жив понад 2 тис. років тому, під час походів їв і пив лише з посуду,

виготовленого з простої речовини, що утворює елемент, і не хворів на розлади травлення, як його воїни. Назва елемента походить від назви південноамериканської країни. Метал використовують церковнослужителі для освячення води. Елемент пасивний, стійкий до дії окисників. (Аргентум – срібло)

 

5.В організмі людини вміст цього елемента становить близько 3,2 г в крові. Первісним джерелом простої речовини, що утворює даний елемент, були метеорити, що впали на Землю. Земне ядро практично повністю складається з цього елемента. Без цього елемента неможливе транспортування кисню до тканин і клітин організму людини. Цей елемент надає крові червоного забарвлення. (Ферум – залізо)

 

Тема 3 «Дерева»

1.«Патріарх лісів», «могутній велетень» – так часто називають це дерево, бо й справді, в лісі воно здається найсильнішим. Крім того, що це дерево-богатир, воно ще й довгожитель. В Україні найбільш відомий – Священний Червоний ВІН запорізьких козаків. (Дуб)

 

2.Часто люди називають це дерево «солодким». Ні, цукерки на ньому не ростуть, але подивись уважно – як багато бджілок ласують солодким нектаром з його квітів, а у вулику той нектар перетвориться на запашний цілющий мед. Нарви обережно жменьку квіток з цього дерева і завари, як чай. Він буде смачний, ароматний і також цілющий. (Липа)

 

3.Це дерево цвіте найпізніше. Назвіть місяць, назва якого похідить від цього дерева. (Липень)

 

4.Там, де в лісі є озерце, ростуть високі й розлогі дерева. Аж схиляються до води. Ніби хочуть помилуватися, які ж то вони гарно прикрашені ранонавесні! Он, майже на кожному з них і бджілка сидить, золотавий пилок збирає, бо  ще  ж  квітів  немає.  Яке  дерево  квітує  так  рано? (Верба)

 

5.Назвіть хоча б одну з деревних порід, які використовуються в Україні, як лікарські рослини. (Дуб, кедр, ялина, береза, крушина)

 

Тема 4 «Наші друзі – птахи»

1.Пташенята цієї пташки не знають своєї матері. (Зозуля)

2.Цю пташку називають лісовим лікарем. (Дятел)

3.ЦІ птахи добре бачать в темряві. (Сова)

4.ЦЮ пташку називають літаючим барометром. (Ластівка)

5.Ці птахи годують пташенят «пташиним молоком». (Голуб)

 

Тема 5 «Квітковий водограй»

1.Ця рослина є народним символом України. (Калина)

2.Ця квітка повертається за сонцем. (Соняшник)

3.Які квіти мають «людські» імена? (Лілія, Іван та Мар’я)

4.Які ви знаєте отруйні рослини, що ростуть в Україні? (Дурман, вороняче око, чемериця, вовча ягода)

5.Ця кімнатна рослина за повір’ям живе 100 років. (Алое)

 

 

Тема 6 «У світі тварин»

1.У цієї тварини найвищі дитинчата? (У жирафи)

2.Який з оленів фауни України найбільший? (Лось)

3.У кого більше шийних хребців – у жирафи чи горобця? (У горобця)

4.«Найстрашніший звір на Землі», – проголошує напис на вході до одного з зоопарків Німеччини. Коли зацікавлений відвідувач притуляє обличчя до масивних ґрат і зазирає всередину – він бачить ЙОГО. (Себе –за ґратами встановлено дзеркало. Людська діяльність настільки змінює природу, що це, іноді, загрожує існуванню самої людини)

5.У них ростуть зуби протягом усього року. (У гризунів)

 

Тема 7 «Загадки про птахів»

1.Хто гнізда свого не має, Яйця іншим підкидає. Та у лісі в холодку

Все кує: ку-ку? (Зозуля)

2.В мене є великий хист, Я співаю як артист.

Спів мій радісний усюди –

Дуже люблять його люди. (Соловейко)

3.Вірно людям я служу, Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників їм добуваю. (Дятел)

4.Скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає.

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

5.Хату на хаті має,

Жабам рахунок знає. (Лелека)

 

Тема 8 «Дивовижне поруч»

1.За народними переказами, в I столітті н.е. вважали, що металів існує стільки ж скільки і планет, тому кожному привласнювали ім’я якої-небудь планети: Марс – Fe (залізо), Сатурн – Pb(свинець), Юпітер – Sn(олово), Меркурій – Hg(ртуть). А ЦІ метали відповідали Сонцю і Місяцю. (Золото і срібло)

 

2.Його можна назвати   найдивовижнішим   матеріалом,   створеним

людиною; воно тверде як камінь і в той же час плавке, і його можна видути, як мильну бульбашку, прозоріше чистої води, може бути рубіново-червоного кольору або чорного як бітум. Його знаходили в Єгипетських гробницях. (Скло)

 

3.Саме через цю речовину в Мертвому морі не можна потонути. (Сіль)

 

4.. У ЇЇ листях містяться вітаміни С і К, провітамін А, корисні мінеральні солі та білки. Навесні з НЕЇ варять борщ. Можна добути й зелену фарбу. У давнину з ЇЇ волокон виробляли мішковину. (Кропива)

5.Саме з цієї причини рослина мати-й-мачуха має таку назву? (Верхня сторона листка холодна, а нижня – тепла)

 

Тема 9 «Знайди зайве»

(логічний ланцюжок– потрібно знайти зайве слово)

1.Ведмідь, бурундук, борсук, білка – впадають у сплячку. (Білка)

 

2.Горобець, соловейко, жайворонок,   дрізд     це    співочі   птахи.

(Горобець)

3.Глід, калина, ліщина, спірея, осика– цекущі. (Осика)

 

4.Рослинам для росту потрібні: світло, тепло, волога, вітер, поживні речовини. (Вітер)

 

5.Під час потопу, що тривав сорок днів і ночей, Господь Бог наказав Ноєві взяти в свій ковчег пари таких птахів: голубів, ластівок, пінгвінів, круків, папуг, страусів і сов. (Круки)

 

Тема 10 «Природні провісники»

1.Якщо риби занурюються на дно водойми, а качки поспішають до води, поглядаючи на небо, то… (Буде сильний дощ)

 

2.ТАКОЮ буде погода, якщо ластівки літають високо над землею

(Сонячною, без опадів)

3.Коли кульбаба закриває свої пелюстки і схиляє голівку… (Перед дощем)

 

4.Це можна визначити за кільцями пенька. (Вік дерева, сторони світу і

зміни кліматичних умов)

5.Із ЦЬОГО боку стовбури дерев укриті мохом? (З північного)

 

Підсумки гри

 

Подумайте і скажіть, що вам допомогло отримати перемогу?

Знаєте є така притча, яка буде дуже доречним підтвердженням ваших слів. Ось послухайте:

Якось у сухій долині народився маленький Струмочок. Він побіг по пустелі. Йому було дуже важко. Незнайомі місця і виснажлива спека з кожним днем забирали його сили. І через кілька днів він висох…

  Але ось маленькі краплинки, що випарувалися, зустрілися високо в небі. Вони з’єдналися в одну велику хмару і попливли далі над пустелею. Дісталися моря. І от Струмочок пролився безліччю маленьких краплинок дощу. Тепер він злився з величезним морем. М’яко гойдаючись на хвилях, Струмочок посміхався сам до себе.

  Раніше, коли він жив у долині, не міг навіть мріяти про таке. Струмочок подумав: «Я кілька разів змінив форму, і лише зараз мені здається, що я нарешті став самим собою! Моє серце співає!»… Тож ніколи не біймося змін і  не зупиняймося на досягнутому! Єднаймося! Живімо! Творімо! Розвиваймося!

 

 

Отож, запам'ятайте:

                          Усі ми разом будемо, не поодинці!

                          Хай знає світ: ми - українці!

 

Кліп Т.Кароль «Україна –це ти!»

 

 

 

 

 

 

 

·

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку