Інтелектуальна гра-конкурс знавців української мови «Мово українська, мово солов’їна»

Про матеріал
Мова -безцінна скарбниця нашого народу, одне з багатьох див, створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію. Кожна людина має завжди пам’ятати хто вона, звідки родом, де її коріння, кожна людинна повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти.
Перегляд файлу

C:\Users\1\Desktop\картинки до папки\var-www-user-data-www-naurok-com-ua-web-uploads-files-44810-.001.png 

ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КОШЕЛІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

вул. Шевченка, 38, с. Кошельово, 90413, Хустський район, Закарпатська обл.

Тел: 66-549,  e-mail: koshelevo@ukr.net

 

 

C:\Users\1\Desktop\картинки до папки\_________________5aaba989d464c.jpg

 

Інтелектуальна гра-конкурс

знавців української мови

«Мово українська, мово солов’їна»

                                                                                         

Виконавець:

вчитель української мови та літератури

Орос Ольга Юріївна

 

 

2019 р.

 

 

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння з української мови, спонукати їх до творчої праці; розвивати навички роботи в групах, пам’ять, увагу, швидкість мислення; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, глибоку повагу до рідної мови.

Обладнання: завдання на картках для конкурсів, сердечка-наліпки, скринька з номерами для поділу на команди, музична композиція.

Вступне слово вчителя

     Мова – найбільший скарб, одне з багатьох див створених людьми. Вона віддзеркалює душу народу, його історію.

     Кожна людина має завжди пам’ятати хто вона, звідки родом, де її коріння, кожна людинна повинна знати свою мову, любити її, цінувати, збагачувати, берегти.

     21 лютого ми відзначаємо Міжнародний день рідної мови.

     Тому сьогодні запрошую Вас поринути у чудовий і прекрасний світ нашої рідної мови. Із святом нас, шанувальники рідного слова!

 

      Відомий український педагог Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконця, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура. Убогість слова – це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості».

      Мова – це великий дар. І в кожного народу вона своя. Мова — це доля народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. Тому що наш народ створював мову віками, багато боровся і бореться за її існування і процвітання. І ми, як свідомі громадяни нашої країни, повинні не тільки зберегти набуте, а й примножувати її багатства для прийдешніх поколінь.

    Пропоную сьогодні пригадати, що ви знаєте про нашу рідну мову, і позмагатися в ерудованості, взявши участь у інтелектуальній грі-конкурсі знавців української мови        « Мово українська, мово солов’їна!»

Цей захід ми присвячуємо рідній українській мові. Саме тій мові, якою ми розмовляємо, пишемо, читаємо. Адже, однією із найчисленніших мов слов’янського походження є саме українська мова, мова України, українського народу, наша рідна мова!

Поділ на групи за допомогою жеребкування.

 

КОНКУРС №1  «МОВНЕ АСОРТІ»

Завдання:  Учаснику  кожної команди будуть запропоновані питання, на які необхідно дати відповідь. Якщо учасник  команди не дає відповіді, то це питання не зараховується. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Отож, у кожної з команд є можливість набрати аж 10 балів за цей конкурс.

Питання для  команди  « Мовознавці»:

  1. Скільки букв в українському алфавіті? (33)
  1.              На які питання відповідає Р.в.? (Кого? Чого?) 

3.Скільки голосних звуків в українській мові? (6) 

4.Яка частина мови не належить ні до самостійних, ні до службових частин? (Вигук)

5.Скільки звуків у слові «кущ»? (4)

6.Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

7.Рід іменника «сирота». (Спільний)

8.Головні члени речення. (Підмет і присудок) 

9.Назвіть знак, що позначає роздільну вимову. (Апостроф) 

  1. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика).

 

Питання для  команди «Словограй»:

1.Назвіть слова з префіксом прі-. (Прізвисько, прірва, прізвище)

  1.              Скільки звуків у слові «день»? (3)
  1.              Як називається частина слова без закінчення. (Основа слова)

4. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)  

5.Слова, що мають спільний корінь? ( спільнокореневі)  

6.Що стоїть на початку слова перед коренем? (префікс)

7.Розмова двох осіб? (діалог)

8.Слова з протилежним значенням (антоніми).  

9. Лексичне значення слова – це… (те, що слово означає).

 10. Розділ науки, який вивчає звуки. (Фонетика). 

КОНКУРС №2  «ГРАМАТИЧНИЙ ТУРНІР»

Кожній команді пропонується по 10  слів з пропущеними буквами.

Завдання: поставити потрібну букву. Перший гравець вставляє букву у першому слові, другий – в другому і  т.ін.  За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Виграє та команда, яка швидше  та більше напише правильно слів. 

Слова для  команд:

Пр…морський,  пр…черствілий, пр..рва, пр…поганий, пр…добрий, пр…пудрити, пр…звисько, пр…святий, пр…дорожній, пр…звисько.

 

КОНКУРС №3  «СЛОВНИКАР»

ЗАВДАННЯ:   З поданого слова «милозвучність»  утворити якомога більше слів. На обдумування учасникам команд дається дві хвилини, а далі кожен учасник по черзі називає слова

Орієнтовні відповіді: Мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть, лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли тощо.

КОНКУРС №4  «СКАЖИ  БЕЗ  ЗАТРИМКИ» 

Завдання : Назвати по черзі   без затримки антоніми до запропонованих слів.

У разі затримки відповідає суперник. 

Сміятися (плакати)                               Активний (пасивний)

Корисний (шкідливий)                           Хворіти (видужати)

Захід (схід)                                             Ганьба (слава)

Минуле (сучасне)                                   Згадати (забути)

Працьовитий (лінивий)                          Прокинутися (заснути)

Вітатися (прощатися)                           Світанок (присмерк)

Хвалити (лаяти)                                    Щедрість (скупість)

Оптиміст (песиміст)                               глибокий (мілкий)

Зачин (кінцівка)                                      старий (молодий) 

КОНКУРС №5  «ВІДГАДАЙКО».

Учитель: Наш український народ, навіть у надзвичайно важкі для нього історичні часи, умів вдало пожартувати. Тож у цьому конкурсі  ви покажете свою кмітливість у розгадуванні народних українських загадок. Це будуть  загадки, мовні загадки-шаради та загадки-жарти. 

  1. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка).
  2. Що воно за штука, що день і ніч стука? (Серце).
  3. Префікс від слова перенести, корінь від слова казати (Переказ).
  4. Що в людині найшвидше? (Думка).
  5. З якої миски не можна наїстися? (З порожньої).
  6. Що іде, не рухаючись із місця? (Час).
  7. . Мовчить, а сто дурнів навчить (Книга).
  8. 12. Біжить, біжить, не оглядається (Час).
  9. Коли дурень розумний? (Коли мовчить)
  10. Що треба для обіду? (Ложка)

Учитель:  Наша гра-вікторина  добігає кінця. Його  ми присвятили її величності українській мові, щоб ще раз підкреслити, що те, чим ми повсякденно користуємося, те, чим оформлюємо свої думки, у що вливаємо емоції, є справжнім дивом, великим і прекрасним.

Учні, дуже багато слів сказано про мову. Погляньте на дошку, тут ви бачите деревце. Яке воно? Без листочків, змарніле, сумне. Уявіть, що це деревце – це наша мова. Давайте зробимо його кольоровим та життєрадісним: кожен із вас повинен на сердечкові-наліпці зробити комплімент мові.

Учні прикріплюють сердечка до дерева.

Наше свято – це поетична передмова до досконалого вивчення рідної мови. Вивчати її, удосконалювати свої знання, збагачувати словниковий запас під час читання і спілкування, досконало володіти нею – обов’язок кожного справжнього українця.

Сьогодні, ми ще раз переконалися у тому, що українська мова – це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня солов’я, прекрасна і барвиста, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не зачаровуючись виплеканою у віках рідною мовою.

 Отже, шановне журі, просимо оголосити результати нашої гри-конкурсу.

Учитель:  Завершити наш  конкурс  хотілося б словами Олеся Гончара: «Мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її».

 

docx
Додано
7 листопада 2019
Переглядів
4072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку