1
У даному збірнику представлені різноманітні кросворди з української літератури .
Розгадування кросвордів дає можливість перевірити знання учнів з теорії літератури, знання текстів програмових творів, а також фактів біографії і творчості письменників. Збірник відповідає новій програмі з української літератури та стане помічником для вчителів української літератури.
Автор: Лисенко Вікторія Анатоліївна – вчитель української мови та літератури.
Рецензент:
Зміст
Вступ………………………………………………………………………3
Міфи і легенди українців……………………….......................................7
Народні перекази………………………………........................................9
Народні казки……………………………………………………………..10
Казка «Про правду і кривду»……………………………………..11
Казка «Мудра дівчина»…………………........................................12
Казка «Ох»……………………………….........................................13
Казка «Летючий корабель»……….....…………………………….15
Літературні казки
Іван Франко «Фарбований Лис»…….............................................16
Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка»………………………………………………………..21
Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»………………………………………………………….24
Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»………………………………………………………….26
Загадки…………………………………………........................................28
Прислів’я та приказки……………………………………………………30
Леонід Глібов.……………...……………………………………………..31
Літописні оповідання…………………………………………………….33
Олександр Олесь ………………………...……........................................35
Тарас Шевченко……………………………….........................................36
Степан Васильченко……………………………......................................40
Павло Тичина…………………………………………………………….41
Євген Гуцало…………………………………….....................................43
Максим Рильський………………………………………………………46
Григір Тютюнник……………………………………………………….47
Микола Вінграновський………………………………………………..49
Всеволод Нестайко…………………………………………………..50
Ярослав Стельмах……………………………………………………51
Леся Воронина………………………………………………………..52
Григір Тютюнник……………………………………………………..53
Марина Павленко……………………………………………………..54
Українські народні думи……………………………………………..55
Іван Карпенко-Карий…………………………………………………56
«Словом про Ігорів похід»……………………………………………57
Література………………………………………...53
Вступ
Дитина росте, щомиті відкриваючи цікавий, різнобарвний світ. Процес його пізнання починається від народження: перший крик, биття материнського серця, колискова пісня. З часом кордони дитячої Ойкумени розширюються, але знання не даються самі собою. Їхнім джерелом стають власні «експерименти», досвід батьків і старших друзів, книги, телебачення, навчання в школі, а ще – ігри.
Чи помічали ви, з яким захопленням змагаються діти в розгадуванні кросвордів? Як світяться їхні очі, коли прихований у голівці «персональний комп’ютер» видає правильну відповідь. Найдорожча саме така «хитра» відгадка: не та, яку знав, а та, про яку здогадався.
Розгадування кросвордів має важливе освітнє значення. Вони сприяють розвитку інтересу до читання, поглибленню знань з літератури, розвитку пам’яті.
Кросворди можна застосовувати на різних етапах уроку: для перевірки домашнього завдання, під час пояснення нової теми, для підсумку уроку. Їх можна використати при вивченні біографії письменника, його творчості, для перевірки змісту твору, а також для проведення різноманітних ігор.
Не секрет, що можливості мозку людини відносно фіксації та збереження інформації не мають меж. Питання полягає в умілому регулюванні, розвитку яскраво виражених і прихованих розумових здібностей. У цьому відношенні кросворди допомагають дитині значно розширити кругозір, надати своїм знанням характеру енциклопедичності. Крім того, кросворди можна розгадувати і як своєрідний критерій встановлення рівня інтелектуального розвитку людини, зручний інструмент поповнення та збагачення її знань, розширення меж їхнього діапазону.
Таким чином, розгадування кросвордів – це конкретний вид розумової діяльності людини. Причому діяльність зацікавлена, активна, що дозволяє дітям за визначеними правилами гри довільно «переключити» свій мозок на хвилю діяльного відпочинку.
Міфи і легенди українців
|
Ф |
|
||||||||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
Відповіді: 1. Дажбог. 2. Легенда. 3. Ведмідь. 4. Квітка. 5. Силун. 6. Чорнобог. 7. Берегиня.
«Для допитливих»
1. Бог Сонця.
2. Богиня добра і захисту людини від усілякого зла.
3. Бог вітру.
4. Бог грому і блискавки.
5. Бог достатку, багатства, охоронець скотарства.
6. Бог кохання.
|
|
|
1 |
|
||||
|
|
|
|
2 |
|
|
||
|
|
|
||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
Відповіді: 1. Дажбог. 2. Берегиня. 3. Стрибог. 4. Перун. 5. Велес. 6. Лель.
Народні перекази
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Відповіді: 1. Печеніги. 2. Гетьман. 3. Морозовицький. 4. Переварити. 5. Козак. 6. Книжка. 7. Колодязь.
Народні казки
|
2 |
|
4 |
||||
1 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
||||||
|
|
|
|||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді: 1. Фольклор. 2. Побутові. 3. Казка. 4. Три. 5. Зачин. 6. Кінцівка.
Казка « Про правду і кривду »
|
5 |
|
|
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
|
2 |
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
4 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
8 |
|
|
|
Відповіді: 1.Чорти. 2. Король. 3. Дядько. 4. Три. 5. Правда. 6. Кривда. 7. Гребля. 8. Яр.
Казка « Мудра дівчина »
1 |
|
|
|
|
5 |
|
|
7 |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
3 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Відповіді: 1.Горобець. 2. Розум. 3. Маруся. 4. Прясти. 5. Драний. 6. Санчата. 7. Батько. 8. Корова. 9. Мати.
Казка « Ох »
Увага! Правильно розв’язавши кросворд, у виділеному вертикальному стовпчику отримаєте предмет, на який перетворився парубок.
|
1 |
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||
Відповіді: 1. Піч. 2. Ледащо. 3. Царівна. 4. Шевство. 5. Триста. 6. Недоуздок. 7. Наймит. 8. Півень. Виділене слово – перстень.
Казка « Летючий корабель »
|
|
|
1 |
|
|
|||||||||
|
|
|||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
||||||||||
Відповіді: 1.Портрет. 2. Півцарства. 3. Обпивайло. 4. Морозно. 5. Лакей. 6. Грубник.
Літературні казки
Іван Франко
Життя письменника
По вертикалі: 1. Професійна діяльність батька Івана Франка.
По горизонталі: 1. Письменник, поезії якого Іван Франко вивчив майже всі напам’ять. 2. Місто, де навчався Іван Франко у гімназії. 3. Одна із пристрастей письменника. 4. Риса митця. 5. Назва оповідання І.Франка для дітей. 6. Ім’я, з яким зверталася мати письменника до сина.
|
1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
6 |
|
|
|
|||||||||||||||
Відповіді:
По вертикалі: 1. Коваль.
По горизонталі: 1.Шевченко. 2. Дрогобич 3. Рибальство. 4. Працьовитість. 5. «Олівець». 6. Ясьо.
Іван Франко « Фарбований Лис »
Відгадавши слова – назви героїв твору, ви дізнаєтесь, як називали Івана Франка за твердість характеру.
1. Головний герой казки „Фарбований Лис”?
2. Де сховався Лис, втікаючи від собак?
3. Хто за словами Лиса, виліпив його з небесної глини?
4. Хто любив сидіти на пеньку серед звіриного майдану?
5. Якого кольору була фарба в діжі?
6. Як звали мавпу?
7. Як назвав себе Лис, коли потрапив до звірів у ліс?
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Відповіді: 1.Микита. 2. Діжа. 3. Миколай. 4. Ведмідь. 5. Блакитного. 6. Фрузя. 7. Остромисл.
Виділене слово – Каменяр.
«Вгадай пропущене слово»
(за цитатами з казки)
По горизонталі:
1. «Надбіг до калюжі, скочив у воду, щоб обмитися з________,— де тобі!
2. «Тут він був! Тут він був!_________його!
3. «Ой господи! Так се ти маєш бути наш_________, наш цар?
4. «Там пси купами по вулицях ходять, то вже хіба б ти перекинувся в______, щоб тебе не побачили і не роздерли...».
5. «... та се не______, що вони мене так бояться! Так можна добре виграти...».
6. «Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста і просто з______курку вкраду...».
7. «Що ви собі__________!»
8. «Ет, іди, не говори______!»
9. «Звіре______! В звірячім царстві запанував нелад, несправедливий суд і неспокій...»
10. «Слухайте, любі мої,— говорив Лис Микита,— і тіштеся! Сьогодні рано святий
_____виліпив мене з небесної глини...».
По вертикалі:
1.«Та се Лис! Простісінький__________Лис!»
|
1 |
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Відповіді:
По вертикалі: 1. Фарбований.
По горизонталі: 1. Фарби. 2. Шукайте. 3. Добродій. 4. Блоху. 5. Кепсько. 6. Торговиці. 7. Думаєте. 8. Дурниць. 9. Остромисле. 10. Миколай.
Василь Королів-Старий
Життя та творчість
По горизонталі:
1. П'єса-казка, що з'явилась у Львові 1923 р., це — «Русалка-...».
2. Міфічна істота, пухка, як мох, інколи з'являється перед очима людей, це ... .
3. Ким письменник працював у видавництві «Час»?
4. Як звали дружину В. Королева-Старого?
5. Яка частина повного імені автора є псевдонімом?
6. Яка подія змусила письменника емігрувати?
7. У якій країні автор доживав свій вік?
8. У якому закладі автор навчався в Полтаві?
9. Душі дітей, які померли нехреще-ними й стали болотяними вогниками, це... .
10. Назвіть роман В. Королева-Старого , який було опубліковано в Празі 1920 р.
11. Який рівень мав Український сільськогосподарський заклад, у якому письменник викладав за кордоном?
12. Назва селища, де народився письменник.
По вертикалі: 1. Одна з основних сфер діяльності молодого літератора.
|
1 |
|
|
|
|
|||||||
|
2 |
|
|
|
|
|||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|
||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
10 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
|
|
|
|
||||||||
Відповіді:
По вертикалі: 1. Журналістика.
По горизонталі: 1. Жаба. 2. Хуха. 3. Редактор. 4. Наталена. 5. Старий. 6. Революція. 7. Чехія. 8. Семінарія. 9. Потерчата. 10. Чмелик. 11. Академія. 12. Ладан.
Василь Королів-Старий
« Хуха-Моховинка »
|
5 |
|
3 |
|
||||||||
|
4 |
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
1 |
|
2 |
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Відповіді: 1. Суковик. 2. Кози. 3. Хухи. 4. Лиска. 5. Мох. 6. Сосна. 7. Портрет. 8. Жести.
Василь Симоненко
« Цар Плаксій та Лоскотон »
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді: 1. Сльози. 2. Плакота. 3. Плаксій. 4. Сльозолий. 5. Сльозівці. 6. Плаксоград.
« Цар Плаксій та Лоскотон »
Чайнворд
Відповіді: Лоскотон – Нудота – Аркан – Народ – Другом – Митарство – Оповідання.
Галина Малик
«Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
По вертикалі: 1. Вона наполовину в старому лантуху і в шовковій спідниці.
По горизонталі: 1. Змалювання зовнішнього вигляду літературного героя.
2. Співав про те, як він мріє мати друзів.
3. Він був без голови і підбирав других людей, щоб вкрасти голову.
4. Книга, яку читала Аля.
5. Недоладянин, якого Аля зустріла першим.
6. Жанр твору «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
7. Чоловік, який був власником будинку без дверей.
8. Головний герой казки Галини Малик.
9. Аля потрапила прямо в країну …
10. Аля не закінчила вишивати для бабусі …
11. Свої помилки Аля виправила за допомогою … 12.Справжнє ім’я Алі.
|
1 |
||||||||||||||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
8 |
|
|
|
|||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
12 |
|
|
|
||||||||||||||
Відповіді:
По вертикалі:
1. Недопопелюшка.
По горизонталі:
Загадки
Чайнворд
1. Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє.
2. Сидить вона на городі вся в латках.
3. Сонечко маленьке,
Кисло –солоденьке.
На частинки поділю
Своїх друзів пригощу.
Здогадалися, що це?
Корисне, з вітаміном ”С”?
4. Лежить свинка, в неї поколена спинка.
5. Ця широколистна пані
На землі і на паркані.
У стрючки, як у торби
Заховала всі скарби.
6. Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?
7. Хоч я і страшнуватий,
Ось палиця в руці,
Та як мені прогнати
Від проса горобців?
8. Ніщо не летіло,
Ніщо не злякало,
А вся затремтіла,
А вся задрижала.
9. Я не зебра, не верблюд,
Хоч і в Африці живу.
Довгий хвіст, велика грива,
І метка – усім на диво.
Роги є, а ще копита,
Душа добра та відкрита.
Відповіді: Літак – Капуста – Апельсин – Наперсток – Квасоля - Яблуко – Опудало – Осика – Антилопа.
Прислів’я та приказки
« Мозаїка »
Відповіді: 1. Книга. 2. Ложка. 3. Треба. 4. Брата. 5. Рідна. 6. Хліба.
Леонід Глібов
Акровірші
|
|
|
3 |
|
|||||
|
|
||||||||
|
|
||||||||
2 |
|
5 |
|
|
|
|
6 |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
|
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|||||||||
|
Відповіді: 1. Байки. 2. Вареник. 3. Льолик. 4. Акровірш. 5. Леонід. 6. Дзвінок. 7. Квіти.
Кросворд за творчістю Л. Глібова
|
7Г |
|
|
|
|
|
||
|
8Л |
|
|
|
|
|
||
|
9 |
І |
|
|
|
|
||
|
10 |
|
Б |
|
|
|||
11 |
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
12В |
|
|
|
Відповіді:
Кросворд « Історичний »
1. Як звали сестру трьох братів: Кия, Щека і Хорива?
2. Син княгині Ольги?
3. Герой драматичного твору Олександра Олеся?
4. Хто з князів помер від свого коня?
5. Князь Володимир поставив 12 дружинників, щоб вони били Бога грому і блискавки.
6. Князь, який прославився своєю мудрістю і любов’ю до книг?
7. Плем’я, від якого потерпали давні русичі?
8. Автор «Повісті минулих літ».
9. Найдавніший вид літератури, що являє собою розташовані в часовій послідовності коротенькі замітки і докладні оповідання про історичні події.
|
1 |
|
|
і |
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
т |
|
|
|||
|
4 о |
|
|
|
|
|||||
|
5 |
|
р |
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
и |
|
|
|||
|
7 |
|
ч |
|
|
|
|
|
||
|
8 н |
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
и |
|
|
|||
|
й |
|||||||||
Відповіді: 1. Либідь. 2. Святослав. 3. Микита. 4. Олег. 5. Перун. 6. Мудрий. 7. Печеніги. 8. Нестор. 9. Літопис.
Олександр Олесь
« Микита Кожум’яка »
По вертикалі: 1. Справжнє прізвище Олександра Олеся.
По горизонталі: 1. Головний герой твору Олександра Олеся. 2. Твір, що призначений для постановки на сцені. 3. Змій вимагав її у князя.4. Розмова двох дійових осіб. 5. Микита понад усе їх любив. 6. За боєм Микити і змія спостерігала … 7. Перерва у театрі.
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
||||||
|
6 |
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||
Відповіді:
По вертикалі: 1. Кандиба.
По горизонталі: 1. Кожум’яка. 2. Драма. 3. Князівна. 4. Діалог. 5. Діти. 6. Юрба. 7. Антракт.
Тарас Шевченко
Життя та творчість
По горизонталі:
5. Настільна книга кожного українця.
7. Прізвище пана, слугою якого був Т.Шевченко.
8. Хто викупив Шевченка з кріпацтва?
9. На кого вчився Шевченко у художника Ширяєва?
По вертикалі:
1. Батько Т.Шевченка.
2. Як зараз називають гору, на якій похований Шевченко?
3. Село, де народився Шевченко.
4. Що заборонялося поетові на засланні, крім малювання?
6. Геній українського народу.
8. Скільки років пробув поет на засланні?
|
1 |
|
2 |
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
||||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
6 |
|
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
||||||||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
Відповіді:
По вертикалі: 1. Кріпак. 2. Тарасова. 3. Моринці. 4. Писати. 6. Шевченко. 8. Десять.
По горизонталі: 5. Кобзар. 7. Енгельгардт. 8. Друзі. 9. Художник.
Тарас Шевченко
Кросворд « Цитата – слово »
( за поезіями «За сонцем хмаронька пливе »,
«Садок вишневий коло хати » )
По вертикалі: 1.«І ждеш його, того … , мов матері діти. ». 2. «За сонцем … пливе ». 3. «Затихло все, тільки дівчата та … не затих.». 4. «Сім’я … коло хати ».
По горизонталі: 3.«І тьму за собою розстилає туман … ». 5. «А туман, неначе … , закриває море». 6. «Садок … коло хати ».
|
|
3 |
|
4 |
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
1 |
|
|
|
|
|
||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||
|
|||||||||||
Відповіді:
По вертикалі: 1. Світу. 2. Хмаронька. 3. Соловейко. 4. Вечеря.
По горизонталі: 3. Сивий. 5. Ворог. 6. Вишневий.
Степан Васильченко
« У бур’янах »
По горизонталі: 1. Хто передбачив новонародженому Тарасику велике майбутнє? 3. Малий Тарас вірив, що небо підпирають …? 4. З яким славним українцем порівнювали малого Тарасика? 6. У родині Шевченка було двоє жінок із таким іменем.
По вертикалі: 2. Повинність, яку були змушені відпрацьовувати батьки Шевченка. 3. Хто доглядав малого Тараса? 5. Хто повернув Тарасика додому, коли той заблукав?
|
|
|
|
2 |
|
|||||||||
1 |
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||||||||
Відповіді:
По горизонталі:1. Баба. 3. Стовпи. 4. Кармелюк. 6.Катерина.
По вертикалі: 2. Панщина. 3. Сестра. 5. Чумаки.
Павло Тичина
Поетичні твори
По горизонталі: 2. Пора року, яку автор зобразив у вірші « Не бував ти у наших краях ». 4. У поезії « Гаї шумлять » автор порівнює край неба з цим дорогоцінним металом. 7. Художнє означення.
По вертикалі: 1. Хто виступає ліричним героєм поезії « Гаї шумлять »? 3. Хист П.Тичини. 5. Професія батька П.Тичини. 6. Метафора, порівняння,епітет, персоніфікація - … ?
|
|
3 |
|
|
|
|
|||
|
|
||||||||
|
4 |
|
|
|
6 |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
1 |
|
|
|
||||||
2 |
|
5 |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||||
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
Відповіді:
По горизонталі: 2. Весна. 4. Золото. 7. Епітет.
По вертикалі: 1. Автор. 3. Музика. 5. Священик. 6. Тропи.
Євген Гуцало
Поетичні твори
1. Перебільшення.
2. Заквітчана у місяць країна.
3. У поезії « Чарівники » ніч зачарувала гілку, яку покрив … ?
4. Хто виступає ліричним героєм у поезії «Журавлі високі пролітають…»?
5. « … чисте срібло з відер
на маки й калину.»
6.Як у поезії «Журавлі високі пролітають» автор називає рідну землю?
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|||||
Відповіді: 1.Гіпербола. 2. Україна. 3. Цвіт. 4. Автор. 5. Ллється. 6. Отча.
Виділене слово – Гуцало.
Євген Гуцало
« Лось »
По горизонталі: 1. Причина, через яку врятований хлопцями лось упав на сніг. 3. Як звали дядька хлопчиків? 6. Якого кольору були очі у лося, коли він вибрався із води?
По вертикалі: 2. Хто врятував лося? 4. Що нагадували роги лося? 5. У яку пору року відбуваються події в оповіданні «Лось»? 7. Риса характеру, яка притаманна дядькові хлопчаків.
|
6 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
||||
1 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
4 |
|
||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
||||||||
Відповіді:
По горизонталі: 1. Поранення. 3. Шпичак. 6. Червоні.
По вертикалі: 2. Брати. 4. Кущ. 5. Весна. 7. Ненависть.
Максим Рильський
Поетичні твори
Відповіді: 1. Перекладач. 2. Переливні. 3. Романівка. 4. Етнограф. 5. Кольорами. 6. Сріблисті. 7. Меланія.
Григір Тютюнник
« Дивак »
|
3 |
|
||||||||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|||||||||||||
|
|
2 |
|
|||||||||||
|
1 |
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
7 |
|
||||||||
|
|
|
|
8 |
|
|||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
9 |
|
|
|
|
||||||||||
Відповіді: 1. Щука. 2. Наталка. 3.Бовдур. 4. Оповідання. 5. Малювання. 6. Пороша. 7. Дивак. 8. Дятел. 9. Олесь.
Микола Вінграновський
Поетичні твори
По горизонталі: 1. Слово, вигадане М.Вінграновським. 3. Яка річка згадується у вірші «Перша колискова»? 5. Яка рослина у вірші М.Вінграновського створює сильний задушливий запах? 6. У вірші «Бабунин дощ» автор використав для її означення власне слово. 8. У вірші «Сама собою річка ця тече …» любов до потічка автор порівнює із любов’ю до цієї речовини.
По вертикалі: 2. Авторське слово М.Вінграновського. 3. Чия щаслива рука «коронувала» Вінграновського на долю артиста? 4. Провідний мотив вірша «Сама собою річка ця тече … ». 7. Троп.
|
3 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
4 |
|
|
|||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|||||||||
|
|
8 |
|
|
|||||||||
6 |
|
|
|
|
|
||||||||
Відповіді:
По горизонталі: 1. Стежкояблуката. 3. Дніпро. 5. М’ята. 6. Стежка. 8. Мед.
По вертикалі: 2. Бульбохата. 3. Довженко. 4. Патріотизм. 7. Метафора.
Микола Вінграновський
« Сіроманець »
По горизонталі: 1. Чиє прізвище має лікарня для хворих на зір? 2. Хлопчик, який захищав вовка. 3. Прізвище Галі. 4. Хто з односельців з’їв вівцю на власних іменинах і звинуватив у цьому вовка? 5. Головний супротивник вовка. 6. Ім’я вчительки Сашка. 7. Вовк, який тримав у страху все село. 8. Селянин, який допомагав Чепіжному копати яму для вовка.
По вертикалі: 1. Різновид ліричного твору, перші літери рядків якого утворюють приховане слово.
1 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Відповіді:
По горизонталі: 1. Філатов. 2. Сашко. 3. Грушецька. 4. Побігайло. 5. Василь. 6. Надія. 7. Сіроманець. 8. Шевчук.
По вертикалі: 1. Акровірш.
Кросворд за повістю В.Нестайка «Тореадори з Васюківки»
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
6 |
|
|
|
||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
12 |
|
|
|
|
|||||||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|||||
15 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
16 |
|
|
|
|
|
||||||
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
18 |
|
|
|
|
|||||||
|
19 |
|
|
|
|
|||||||
Відповіді:
Кросворд за повістю «Митькозавр з Юрківки»
|
1 |
|
|
11 |
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|||||
10 |
|
|
|
|
|
||||||
Відповіді:
Кросворд за повістю Л.Ворониної «Таємне товариство боягузів»
|
1 |
|
|
|
|
|||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|||
12 |
|
|
|
|
|
|
||||
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
||||
18 |
|
|
|
|
|
|
|||
19 |
|
|
|
|
|||||
|
20 |
|
|
|
|
|
|
||
|
21 |
|
|
|
|||||
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
24 |
|
|
|
|
|
|||
|
Відповіді:
Кросворд за повістю Григора Тютюнника
«Климко»
|
1 |
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
||
7 |
|
|
|
|
|
|
||
По горизонталі:
По вертикалі:
Відповіді:
По горизонталі:
По вертикалі:
«Магічний квадрат»
Знайдіть ключові слова, заховані у квадраті по вертикалі й горизонталі.
о |
д |
о |
б |
р |
о |
т |
а |
ч |
а |
м |
о |
р |
а |
т |
а |
в |
п |
ч |
ш |
н |
а |
р |
г |
у |
м |
а |
н |
і |
з |
м |
н |
и |
а |
у |
ц |
к |
м |
і |
т |
л |
и |
в |
і |
с |
т |
ь |
к |
т |
ф |
й |
ч |
в |
у |
с |
м |
і |
л |
и |
в |
і |
с |
т |
ь |
р |
ф |
н |
м |
а |
в |
т |
ч |
у |
о |
х |
л |
п |
с |
б |
г |
и |
г |
і |
д |
н |
і |
с |
т |
ь |
с |
р |
ш |
з |
щ |
т |
о |
в |
в |
с |
а |
м |
о |
п |
о |
ж |
е |
р |
т |
в |
а |
у |
д |
а |
м |
т |
м |
о |
н |
о |
і |
е |
р |
к |
я |
ю |
ж |
р |
н |
л |
п |
ь |
о |
б |
и |
р |
ь |
р |
д |
а |
а |
с |
л |
б |
ь |
і |
н |
н |
и |
р |
о |
ь |
г |
е |
я |
р |
к |
в |
ч |
о |
у |
с |
ч |
п |
п |
р |
а |
ц |
ь |
о |
в |
и |
т |
і |
с |
т |
ь |
т |
в |
з |
а |
є |
м |
о |
д |
о |
п |
о |
м |
о |
г |
а |
с |
ь |
в |
т |
о |
в |
а |
р |
и |
с |
ь |
к |
і |
с |
т |
ь |
б |
с |
а |
м |
о |
с |
т |
і |
й |
н |
і |
с |
т |
ь |
р |
о |
п |
е |
р |
н |
г |
е |
ь |
с |
і |
ч |
н |
л |
д |
ю |
щ |
г |
о |
в |
і |
д |
п |
о |
в |
і |
д |
а |
л |
ь |
н |
і |
с |
т |
ь |
Кросворд за повістю «Русалонька з 7-В»
1 |
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
|||||
5 |
|
|
|
|
|
|||||
6 |
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|||
|
8 |
|
|
|
|
|||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
13 |
|
|
|
|
|
||||||
|
14 |
|
|
|
|
|
||||||
1. Шкільний предмет, який не любила Софійка.
2. Героїня улюбленої казки Софійки.
3. Річ, яку регулярно знаходили в «дивній» квартирі.
4. Ім’я хлопця, у якого була закохана Софійка.
5. Повне ім’я суперниці Софійки.
6. Ім’я тітоньки Софійки.
7. Місто, у якому жила Софійка.
8. «Машина часу», за допомогою якої Софійка мандрувала в минуле й майбутнє.
9. Ім’я прапрапрабабусі Софійки, яка передала нащадкам у спадок родинну реліквію.
10. Село, в якому жили дідусь і бабуся Софійки.
11. Ім’я нареченого Софійчиної тітоньки.
12. Кличка чорного кота сусідки баби Валі.
13. Ім’я товариша Софійки, що допоміг їй подолати давнє прокляття.
14. Сімейна реліквія, що передавалася в Софійчиній родині від матері доньці і, за легендою, приносила щастя.
15. Ім’я автора повісті.
16. Прізвище автора повісті.
Відповіді:
Кросворд за темою «Українські думи»
|
1 |
|
10 |
|
|
||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Відповіді:
Кросворд за трагікомедією І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
1 |
|
|
|
|||
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|||||
12 |
|
|
|
|
||||||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
Відповіді:
Кросворд за «Словом про Ігорів похід»
|
1 |
|
|
10 |
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
|
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
9 |
|
|
|
|
|
|||
Відповіді:
Література
1. Авраменко О. М. Українська література: підруч. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К.:Грамота, 2013. – 288с.
2. Інтелектуальні ігри на уроках української мови та літератури / Упорядник К.Ю.Голобородько. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. -148 с.
3. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова; Українська література. 5-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 160с.
4. Розвиток життєвих компетентностей на уроках української літератури / Упоряд. Л.В. Бутрин. – Тернопіль – Харків: Ранок, 2011. – 144с.
5. Інтернет ресурси: http://www.teacherjournal.com.ua
http://www.osvita.ua/doc/files/news/83/.../inovats_ukr.doc
http://www.metodportal.net/.../proekt_iz_svitovoji_l-ry.doc