Інтелектуальна гра "Перший мільйон"

Про матеріал

Цікавий позакласний захід з зарубіжної літератури. Гра може бути проведена між учнями одного класу, або між учнями 6 і 7 класів. Завдання різноманітні, підібрані відповідно до вивченого матеріалу. Діти з задоволенням беруть активну участь.

Перегляд файлу

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА   ГРА  «ПЕРШИЙ  МІЛЬЙОН»

                           (6 -7  КЛАСИ)

               1  ТУР   «БЛІЦ – ТУРНІР»

Мета: перевірити рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; навчити застосовувати набуті знання, працювати в групах; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, виховувати повагу один до одного і вміння прислухатись до думки товаришів.

 

Обладнання: ручки, аркуші паперу, сигнальні дзвіночки, портрети письменників, картки із завданням для капітанів, іграшкові медалі для нагородження переможців, ноутбук для ведучого.

 

                                             ХІД        ГРИ

 

(перед початком кожного туру ведучий пояснює правила гри)

 

Ведучий: Вітаємо учасників інтелектуальної гри «Перший мільйон»- команду 6 класу «Найрозумніші» та команду 7 класу «Ерудит». можете привітати один одного .

 

Команди вітають одна одну заздалегідь приготовленими девізами та побажаннями суперникам.

 

Ведучий: Отже, ми починаємо гру. За право першими вступити у гру кидаємо жереб. (шляхом жеребкування визначається перший учасник)

 

Ведучий: Що ж, першою випробує долю команда «Ерудит». Правила першого туру, який має назву «Бліц-турнір». До вашої уваги 10 питань, які стосуються літературних понять та визначень. Питання зачитуються у швидкому режимі. На роздуми у вас буквально кілька секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Отож, починаємо…

(ведучий зачитує питання )

 

1 ВАРІАнт

1.Як одним словом називається усна народна творчість? (фольклор)

2.Як називаються сюжети, що мандрують різними народами?(мандрівні)

3.Вид усної народної творчості, розповідь про богів, духів, надприродні сили,             що  брали участь у створенні світу? (міф)

4.Коротке віршоване оповідання із повчальним змістом (байка)

5.Протиставлення понять або явищ у творі (наприклад «Товстий і тонкий»)

(антитеза)

6.Який жанр літератури займає проміжне місце між оповіданням і романом?

(повість

7.Як називається твір, призначений для постановки на сцені (пєса)

8.На основі скількох епізодів зазвичай засновано оповідання (одного, рідше двох)

9.Як одним словом назвати твори певного народу, епохи, людства? (література)

10.Як називаються літературні твори, створені на основі життя письменників (автобіографія)

 

Ведучий підсумовує кількість очок, набраних командою.

Ведучий: А тепер у гру вступає команда «Найрозумніші» Правила ті ж самі, тому починаємо…

(зачитуються запитання для іншої команди)

 

2 ВАРІАНТ

1.Як називається твір, написаний однією мовою і відтворений іншою (переклад)

2.Як називається розповідний твір про вигадані фантастичні події (казка)

3.Що означає слово «Біблія» (книга)

4.Як називається повчальна частина байки (мораль)

5.Подробиця у творі, яка допомагає письменнику змалювати картину, предмет чи характер (художня деталь)

6.Як називається казка, написана автором (літературна)

7.Оповідання або казка складається з розділів а з чого складається пєса? (з дій і картин)

8.Який твір може бути історичним, побутовим, психологічним, пригодницьким? (роман)

9.Який жанр фольклору, на відміну від прислів я, містить незакінчену думку, а лише емоційну оцінку (приказка)

10.Замініть словосполучення «дійова особа» іншим словом, що має французьке походження (персонаж)

(підводяться підсумки, визначається лідер після першого туру гри)

 

 

Ведучий: Переходимо до другого туру нашої гри. Назвали ми його «Сторінками творів», тому зрозуміло, що питання цього туру стосуються змісту вивчених вами творів. Кожне питання оцінюється у два бали. Питання задаються командам по черзі. Якщо команда після хвилинного обдумування не знає відповіді на задане запитання, команда – суперниця може дати відповідь і таким чином отримати додаткові бали. Отже, почали...

 

2  ТУР   СТОРІНКАМИ  ТВОРІВ

 

1.Де відбувається дія оповідання А.П.Чехова «Хамелеон»

А)на вокзалі                             в)на базарній площі;

Б)на міській площі г)на центральній площі.

 

2.У казці Андерсена «Снігова королева» бабуся поклала Герду в гарненьке ліжко набите:

А)білими лілеями;                в)блакитними фіалками;

б)червоними трояндами;   г)різними квітами

 

3.Як у казці-повісті Кіплінга «Мауглі» називалася весняна пора, коли Мауглі залишався самотнім:

А)пора нових пісень; в)пора нових звершень;

Б) пора нових пригод; г) пора нових казок.

 

4.Що допомогло герою роману Д.Дефо Робінзону зрозуміти помилки минулого життя?

А)роздуми про життя; в)перечитування щоденника;

б)читання книг г)читання Біблії.

 

5.У вірші Роберта Бернса «Чесна бідність» людина це - :

А) золото;                                     в) багатство

Б) скарб                                         г) друг.

 

6.У казці «Снігова королева» завдання Кая скласти слово:

А) життя; в) вічність;

Б) надія;  д) любов.

7.У повісті Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» для головного героя Скруджа найлиховіснішим словом є слово?

А) радість; в) любов;

Б) свято; г) щедрість.

9.У п’єсі Маршака «Дванадцять місяців» королева не могла чекати Нового року навіть:

А) одного; в) трьох;

Б) двох; г) чотирьох днів.

10.Де Лафонтен у своїй п’єсі «Зачумлені звірі» пише: «Отак і в нас – є гроші, маєш…»

А) право; в) надію;

Б) силу; г) здоровя.

11.У оповіданні Чехова «Товстий і тонкий» син тонкого – це:

А) школяр; в) гімназист;

Б) семінарист; г) студент.

 

12.Перське прислів’я навчає: «Клаптик рідної землі кращий за Соломонові:

А) багатства; в) князівства;

Б) коштовності; г) володіння.

 

13.У казці Ш. Перро головну героїню Попелюшку сестри називали:

А) боягузка; в) чорногузка;

Б) чорнороба;                                г) попеляста.

 

14.Відомому учню школи чаклунства Гаррі Поттеру не подобався його тонкий шрам у вигляді:

А) блискавки; в) хвилі;

Б) трикутника; г) зірки.

 

15.Покидаючи острів РобінзонтКрузо взяв із собою папугу, гостроверху шапку та:

а) парасолю; в) підзорну трубу;

б) чемодан; г) компас.

 

16.У казці «Пані Метелиця» рідна дочка отримала в нагороду:

А) попіл; в) срібло;

Б) смолу; г) золото.

 

17.Яку пору року уособлюють в хоку Басьо художні образи: «сакура», «квіт сливи», «плакуча верба», «соловей»?

А) літо; в) зиму;

Б) осінь; г) весну.

 

18.Згідно давньогрецьких міфів скільки подвигів мав здійснити Геракл?

А) 12; в)15;

Б) 13; г) 16.

 

19.Імя негра, який відзначався великою силою у романі «Пятнадцятирічний капітан»?

А) Геракл; в) Гайтавер;

Б) Геркулес; г)Негору.

 

20.Як звали слона, приятеля Мауглі?

А) Тагі;       б)Магі;     в)Тіха;     г)Хаті.

(Підбиваються підсумки після другого туру, визначається лідер)

 

Ведучий: Вітання команді, яка поки що лідирує у нашому не легкому змаганні. Переходимо до наступного туру. Це конкурс капітанів, тому вітаємо їх оплесками і побажаємо удачі. Конкурс складається із двох завдань. Перше завдання – ви маєте поєднати імя письменника та назву країни, у якій він народився. Друге завдання – ви повинні сказати портрети яких письменників представлені до вашої уваги. Перемагає той, хто першим впорається із завданнями.

(капітанам даються заздалегідь підготовлені картки із завданням а також портрети письменників, по три кожному, на розсуд учителя)

 

3  ТУР   ЗМАГАННЯ  КАПІТАНІВ

 

Хто швидше знайде Батьківщину автора?

 

Редьярд Кіплінг Данія

Мацуо Басьо Росія

Жуль Верн Франція 

Шарль Перро Англія

Федір Тютчев Японія

Чарльз Діккенс Давня Греція

Ганс Крістіан Андерсен

Алкман

 

Правильний варіант відповіді:

Редьярд Кіплінг Англія (колоніальне поселення в Індії)

Мацуо Басьо Японія

Жуль Верн Франція 

Шарль Перро Франція

Федір Тютчев Росія

Чарльз Діккенс Англія

Ганс Крістіан Андерсен               Данія

Алкман                                            Давня Греція

 

 

 

(Визначаємо переможця)

Ведучий: Вітаємо капітана переможця і переходимо до наступного туру, який має назву «Сторінками життя». Зрозуміло, що мова піде про біографічні дані письменників. Правила такі ж, як і у другому турі.

 4  ТУР      СТОРІНКАМИ    ЖИТТЯ

 

1.За сміливі вірші Олександра Пушкіна було вислано на:

А) північ в) захід;

Б) південь;-- г) схід Російської імперії?

 

2.Батько Жана де Лафонтена намагався привити йому навички ведення:

А) лісового;-- в) сільського;

Б) рибного; г) промислового господарства.

 

3.Джозеф Редьярд Кіплінг називав пансіон, у якому навчався:

А) будинком жалю; в)будинком відчаю;--

Б) будинком страху; г) будинком спокою?

 

4.Іван Крилов вивчив давньогрецьку мову у:

А) 20; в) 40;

Б)30; г) 50 років?

 

5.Міжнародна Рада з книг для дітей і юнацтва проголошує чергового лауреата Золотої медалі Ганса Крістіана Андерсена кожні:

А)2;-- в)4;

В)3; г)5 років?

 

6.В університетські роки Антон Павлович Чехов писав оповідання під псевдонімом:

А)Антоша Чеховський;        в)г)Антоша Чехонте---

Б)Антоша Чеховий;  г) Антоша Чехончик?

 

7.Учні Мацуа Басьо називали маленьку хижку поета:

А)вишнева; в)кокосова;

Б)сливова;  г)бананова обитель---?

 

8.Чарльз Діккенс у 12 років працював наклеювачем етикеток на баночки:

А)вакси--; в)ягід;

Б)чорнил; г)тушонки?

 

9.Свого часу шотландський письменник Роберт Бернс відмовився від премії за збирання:

А)історичних данних; в)біографічних данних;

Б)фольклору---; г)колекції монет?

10.За порадою матері Даніель Дефо постійно переписував уривки з:

А)енциклопедії;   б)поетичних збірок;  в)біблії;  г)тлумачного словника?

11.Вирушити у великий світ із свого містечка Марку Твену допомогли знайдені ним:

А)20; б)40;

Б)30; г)50 долларів?

 

12.До першої збірки братів Грімм «Дитячі і родинні казки» увійшло:

А)100; в)120;

Б)80; г)150  творів?

 

13.Жюль Верн втік з дому і найнявся юнгою на вітрильник у:

А)9; в)11---;

Б)10; г)12 років?

 

14.Самуїл Якович Маршак народився у Воронежі у:

А)російській в)білоруській;

Б)єврейській--; г)українській?

 

15.Останні роки свого життя Д.Дефо провів далеко від дому, переховуючись від:

А) родичів; в)кредиторів;

Б)редакторів; г)податківців.

 

16.Шарль Перро, побоявшись поставити під збіркою казок, сворених під впливом народних оповідок, своє імя, видав їх від імені:

А)брата; в)друга;

Б)сина---; Г)сусіда?

 

17.Давньогрецький поет Алкман жив у першій половині:

А)15; в)17--;

Б)16; г)18 століття?

 

18. Давньогрецький поет, засновник байки – Езоп скінчив своє життя,:

А)кинувшись зі скелі в море в)вдарившись об скелю;

Б)кинувшись із корабля в море      г)важко захворівши, помер.

 

(підводимо підсумки і переходимо до останнього туру)

 

 

5 ТУР  «ВПІЗНАЙ ГЕРОЯ»

Ведучий: переходимо до останнього туру сьогоднішньої гри. Прохання до команд зібратися і бути надзвичайно уважними. Кожна правильна відповідь оцінюється у три бали. Правила лишаються незмінними – якщо команда не знає відповіді, правильну відповідь можуть дати суперники. Тур називається «Впізнай героя». До вашої уваги цитатний опис героїв твору або слова, які належать героямтворів. Ваше завдання - відгадати про кого йдеться або хто цеговорить. Все зрозуміло? Тоді починаємо…

 

1.Він «був навантажений чемоданами, клунками, картонками», від нього «пахло шинкою і кофейною гущею»  (Тонкий із оповідання Чехова «Товстий і Тонкий»)

 

2. «Ще й сонце не встало, а вона вже навколішки біля грядки – поле, підв’язує, гусінь  оббирає». «У ліс прийде – гілки дурно не зломить, стиглу ягоду бере, а зелену на кущі залишає»  (Пасербиця з п’єси «12 місяців»)

 

3. «був справжній жмикрут: він умів міцно схопити людину, як кліщами, придушити, скрутити,згребти. Це був старий грішник, заздрий, жадний, твердий і гострий…»(Ебенезер Скрудж «Різдвяна пісня в прозі»)

 

4. «Тільки но я подумав про це, моє захоплення зразу ж зникло: я зрозумів, що хоч і врятував своє життя, але не врятувався від нещасть..» (Робінзон Крузо)

 

5. «Робота моряка підготувала його до життєвої боротьби. Його розумне обличчя дихало енергією» (Дік Сенд «Пятнадцятирічнийф капітан»)

 

6. «Чи винне ти, чи ні, одначе мушу зїсти – не треба в очі лізти голодному мені» (Вовк із байки «Вовк та Ягня)

 

7. «Він був іще немовлям і лежав в Амфотріоновому бойовому щиті, що правив йому за колиску, як лиха богиня наслала на нього двох великих отруйних змій» (Геркулес).

 

8. «Він, як ніхто, розумів, що дикі, свавільні титани не можуть справедливо правити світом, для цього, крім сили, потрібен ще світлий розум і він сам допоміг мудрому Зевсу стати до влади»  (Прометей)

 

9. «з ножем на шиї стояв, осяяний червоним світлом каганця, - високий, дужий, красивий, із довгим чорним волоссям, що  розсипалося по плечах, у вінку з білого ясмину, і його легко було визнати за дикого бога» (Мауглі).

 

10. «він був нероба, безпритульник і розбишака,… діти тяглися до нього, тішились його забороненим товариством і шкодували, що не можуть бути такими, як він»  (Гекльберрі Фінн).

 

11.  «У віконце визирала стара баба. У неї стирчали такі великі зуби, що дівчинка хотіла тікати.» (Пані Метелиця)

12. «Ах, сирітка нещасна!»  «Робітниця – золоті руки!»  «Красуня – очей не відведеш!» (Пасербиця «12 місяців»).

 

13. Він «був чоловік праведний і досконалий між сучасниками; він ходив із Богом» (Ной)

 

14 «.Його покровителі добре знали, що посіяне ними зерно впало в родючий грунт. Серце юного сироти повнилося вдячністю, і він не вагаючись пішов у вогонь і воду за тих, що дали йому освіту та напутили на добро» (Дік Сенд.)

 

15. «він тільки й знає, що нишпорить скрізь, робить різні капості, розносить плітки…»; «для такої нікчемної особи всяка обгризена кістка – вже справжній бенкет». (Табакі)

 

16.Він «сам того не помічаючи з холоду аж посинів.»  «…його серце перетворилось на крижинку», він «ніяк не міг скласти слово, яке йому особливо хотілося». (Кай)

 

17. «Молоді сидять біля самого вогню, старі – поодаль. На двох старих білі довгі шуби,волохаті білі шапки, на третьому – біла шуба з чорними смугами» (12 МІСЯЦІВ)

 

18. «Невже я так-таки нічого не навчуся? Це ж уже вкотре він мене так дурить. Ой , не виконаю я свого обов’язку щодо хлопця, бачить Бог» (тітка Полі).

 

Ведучий: Браво! Браво нашим учасникам! Отже, за підсумками усїх турів переможцями інтелектуальної гри «Перший мільйон» стала команда «Найрозумніші»! Вітаємо наших переможців, бажаємо їм, щоб зароблений важкою працею сьогоднішній мільйон був у їхньому житті не останнім.

Отож, нагорода в студію. (Команду переможців нагороджуємо символічним мільйоном гривень у вигляді медальйона).

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку