Конспект уроку "Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість"

Про матеріал


Урок практичного застосування знань, умінь і навичок.

Мета: розкрити ідейно-художній зміст п'єси, її морально-філософське значення; розвивати творчі здібності учнів, уміння формувати й висловлювати свої думки, довести, що трагічна смерть Ромео і Джульєтти є свідченням трагедії їх чистого кохання; розвивати творчі та пізнавальні здібності учнів; сприяти вихованню високих людських почуттів, непримиренності до зла та жорстокості; прищеплювати любов до поезії.
Перегляд файлу

 

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти,

вплив на людську особистість

Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, її морально-філософське значення; розвивати творчі здібності учнів, уміння формувати й висловлювати свої думки, довести, що трагічна смерть Ромео і Джульєтти є свідченням трагедії їх чистого кохання; розвивати творчі та пізнавальні здібності учнів; сприяти вихованню високих людських почуттів, непримиренності до зла та жорстокості; прищеплювати любов до поезії.

Тип уроку : урок практичного застосування знань, навичок і умінь

Обладнання: портрети В. Шекспіра.

Прийоми і методи:

Любов – це квітка, яка розпускається

                                                                               і краще до неї недоторкатися!

В.О.Сухомлинський

ХІД  УРОКУ

І.  Актуалізація опорних знань.

Доброго дня діти і гості сьогодні я хочу почати урок такими словами:

«Однаково шляхетні дві сім'ї

В Вероні пишній, де проходить дія,

Збували в ворожнечі дні свої.

Аж враз кривава скоїлась подія.

Коханців двоє щирих, запальних

Ворожі ті утроби породили;

Нещастя сталося у сім'ях тих,-

 Вони одвічні чвари припинили

Учитель:

- Чи впізнали ви, звідки ці рядки? – З трагедії «Ромео та Джульєтта».

- Як ви думаєте, хто би міг вимовити їх перед вами? – Сам В.Шекспір

1. Гронування:

Відродження

Сонет       розум     краса        гуманізм            Італія         Петрарка         Шекспір

ІІ.Перевірка домашнього завдання

 Зачитування листів (за бажанням учнів) на фоні мелодії

ІІІ.  Оголошення теми. Мотивація.

Тема нашого уроку….

Мета….

Кохання – найсвітліше почуття, яке осяює життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум, дарує крила. Вічною темою, наскрізною ниткою проходить воно крізь літературу і мистецтво всіх епох, митці яких намагалися розгадати його дивну таємницю. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне.      Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись   вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом.

ІV.  Основна частина уроку.

Кажуть, що найсильніше – перше кохання, бо приходить воно до кожного в найщасливіші роки юності, коли душа наповнюється невичерпною радістю, хочеться сміятись і співати, доторкнутись до промінчиків яскравого сонця, полинути в безмежну синь неба, порозмовляти з кожним листочком, з кожною пелюсткою квітки, щоб чув цілий світ, що ти кохаєш, тоді душа спалахує барвистими іскорками мрій і лине у світ Ромео і Джульєтти.

Щоб досягти мети уроку, розкрити проблематику твору, необхідно працювати творчо.

Робота з епіграфом.

Український педагог В. О. Сухомлинський говорив: «Любов – це квітка, яка розпускається, і краще до неї недоторкатися!»

Чому педагог порівнює кохання із квіткою?

Яким, на вашу думку, буває кохання? (Учні висловлюють власні думки: взаємним, невзаємним, небесним, земним, справжнім)

Складання сенкану : хлопці –«Джульєтта», дівчата – «Ромео».

Бесіда (продовження): – Хто і чому допомагає закоханим? Визначте роль Джульєттиної мамки і брата Лоренцо у динаміці стосунків і почуття Ромео і Джульєтти. (Мамка самовіддано любить Джульєтту, вона її найкраще знає, бажає щастя й готова на все заради своєї улюблениці. Вона – опора головній героїні у найтяжчі хвилини, втілення народного гуманізму, незмінної життєрадісності.

Одним із найбільш цікавих і важливих образів у трагедії “Ромео і Джульєтта” є образ ченця Лоренцо. У його ставленні до життя, до людей немає нічого від фанатичної релігійності. Брат Лоренцо по-справжньому людяний і мудрий, мислить як гуманіст. Його думки і світоглядні позиції як людини Відродження втілені у монолозі зі сцени другої дії ІІ та у стосунках з Ромео і Джульєттою. Він вивчає природу, її закони, і, виходячи з них, судить про стосунки між людьми та їхні вчинки. Брат Лоренцо стає на захист почуття закоханих і найглибше розуміє всю невиправданість їхньої загибелі.)

 Доведіть, що не тільки почуття Ромео і Джульєтти, а й самі образи закоханих постають у динаміці.

(Кохання стає найважливішим і наймудрішим учителем для Ромео і Джульєтти. Завдяки йому вони за неповний тиждень проходять шлях від юності до зрілості, від абсолютної залежності від волі батьків до абсолютної свободи вибору і вчинку. Наївна, молодесенька Джульєтта, яка тільки ввійшла у пору свого 14-ліття, яка звикла в усьому спиратись на точку зору свого оточення, покохавши Ромео, перетворюється на зрілу, енергійну жінку, мудру в своєму почутті, активну в боротьбі за щастя і ладну скоріше вмерти, ніж відмовитися від Ромео. Меланхолійний, непостійний у своїх почуттях Ромео, мрійник і гульвіса, пізнавши справжні почуття, готовий на все заради кохання і коханої. Переживаючи велич любові до Джульєтти й муки провини за те, що не вберіг її, він, не вагаючись, приймає смерть.)

— Порівняйте кохання Ромео і Джульєтти з лицарським середньовічним культом кохання до Прекрасної дами. Доведіть, що почуття героїв Шекспірової трагедії відповідають вже ідеалам кохання доби Ренесансу.

(Наводимо думки літературознавця Б. Шалагінова. Науковець вважає, що “Шекспір розкриває вищість природної сутності людини через найприродніше почуття — кохання. В середні віки знали високе, лицарське кохання, яке оспівували в альбах і канцонах, у віршованих романах; і низьке, грубе кохання, про яке розповідали в анекдотах і фарсах. Лицарське кохання було пов`язане з культом Богоматері. Дама була сюзереном, а лицар — васалом. Основні риси ренесансного кохання такі: офіційний статус закоханих не відіграє ніякої ролі; лицар і його дама стають просто закоханими, між ними встановлюються рівноправні стосунки. Кохання гармонізується: жінка спускається на землю з царства духовного ідеалу, але піднімається з царства грішної плоті (низу); встановлюється гармонія духовного прагнення і фізичного потягу; Ренесанс не цурається еротики. Нарешті, це кохання бурхливе, пристрасне. Воно спонукає закоханих до активних дій… Можна додати, що оскільки в коханні виражається пафос звільнення людини від старих догм, то нерідко тема кохання об`єднується з темою ренесансного сміху; кохання — це найулюбленіша тема комедій (не тільки у Шекспіра).

V.  Рефлексія

Творча робота.

Скласти психологічний портрет героя через знакову систему імені

Довірлива                                 Рішучий

Життєрадісна                           Образливий

Упевнена                                  Мрійливий

Любляча                                   Енергійний

Ь                                                Оптиміст

занепокоЄна

Тактовна

Таємнича

Активна

У чому ж полягає «оптимізм» трагедії?

Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання “Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули, ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок, але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється їй.)

Фішбоун

Проблема кохання і смерті

+ прагнення здобути особисте щастя;

Любов за вибором, а не по розрахунку;

Джульєтту кохання перетворює на самостійну і героїчну жінку

Ромео мужніє, пізнавши справжню силу почуттів.

Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у часи феодальної ворожнечі.

Монтеккі й Капулетті об’єдналися,

  • ворожнеча знатних сімей — Монтеккі і Капулетті 

Подружжя Капулетті не бажають зрозуміти свою дочку.

закохані вбили себе, коли зрозуміли, що разом їм не бути.

Глави сімей Монтеккі і Капулетті були настільки захоплені власною ненавистю один до одного, що стали мимовільними винуватцями загибелі своїх дітей.

Саме нерозуміння з боку батьків і безглузда багаторічна ворожнеча погубили двох закоханих.

Вчитель. Герої Шекспіра стали настільки відомими і улюбленими, що їм стоять пам'ятники.

Слухання уривку з мюзиклу «Королі Верони».

Вправа «Мікрофон»

А як кохання розумієте ви?

Кохання

Щастя    світло   доброта   взаємність      вірність       трагедія       самопожертва   ніжність        радість      мелодія

VІ. Підсумок

Літературний диктант   

  1. де відбувається дія трогедії? (Італія, Верона).
  2. За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту? (Паріс).
  3. Де познайомилися Ромео і Джульєтта? (На бату у Капулетті).
  4. У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений. (Меркуціо).
  5. Чому загинув Тібальт? (Був заколотий Ромео).
  6. Як Ромео був покараний князем? (вислано з міста).
  7. Що радить Ромео брат Лоренцо? (перечекати в Мантуї).
  8. Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружитися з Парісом? (Випити зілля).
  9. Чому Ромео отруївся? (Через звістку через смерть Джульєтти).
  10. Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти? ( Ворожнеча між родами).
  11. Що зробили Монтеккі і Капулетті після смерті дітей? (Помирилися).
  12. Яке місто стало памяткою кохання Ромео і Джульєтти? (Верона).

 

VІІ.  Домашнє завдання.

1. Виписати висловлювання героїв про кохання.  

2. Написати твір-мініатюру на тему: «Що я приймаю і чого не розумію у вчинках Ромео (Джульєтти)?» *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку