Інтелектуальна гра "ЩО? ДЕ? КОЛИ?" (вчителі математики, фізики та інформатики проти учнів 9-11 класів)

Про матеріал

ЩО? ДЕ? КОЛИ?

(вчителі математики, фізики та інформатики проти учнів 9-11 класів)

Мета: розширити знання учнів з математики, фізики, та інформатики, розвивати пізнавальний інтерес, інтелект, виховувати прагнення до безперервного вдосконалення своїх знань; формувати дружні, товариські відносини, уміння працювати командою; показати необхідність знань з математики, фізики та інформатики в інших науках.

Обладнання: круг, розбитий на сектори; дзиґа; конверти з вказівкою номера сектора; магнітофон; мелодія до гри; однохвилинний пісочний годинник.

Ведучий:

Есть у меня шестерка слуг,

Проворных, удалых.

И все, что вижу я вокруг,

Все знаю я от них.

Они по знаку моему

Являются в нужде.

Зовут их: Как? И почему?

Кто? Что? Когда? Где?

Р.Кіплінг

Запрошую гравців зайняти свої місця.

(Ведучий представляє гравців, якісі дають за стіл по-одному.)

Правила гри:

1.Гра складається з 11раундів.

2.У кожному раунді знавцям пропонується питання із сектора, що випав на ігровому столі.

3.Після обдумування (1 хв.) капітан називає гравця, який даватиме відповідь. 3.Якщо команда відповідає відразу, то одна хвилина залишається в запасі, і команда може узяти її додатково в будь-якому раунді.

4.Якщо команда дає правильну відповідь, то їй зараховують одне очко плюс приз з даного сектора. У випадкунеправильної відповіді на питання в гріможуть взяти участь глядачі.

Сектор № 1З давніхчасів людям доводилося працювати з інформацією різними засобами, для того, щоб залишити її на папері. Якщо розташувати ці засоби в зворотному порядку їх появи, то можна вибудувати таку послідовність: фломастер, кулькова ручка, графітний олівець, гусяче перо і… Вам потрібно продовжити цей .

( дерев'яна палка, каміння)

Сектор № 2.Шановні знавці! Одного разу в магазині хлопчик купив 6 ручок, декілька зошитів по 30 копійок і 3 олівці. Продавець виписав чек на 2 грн. 20 коп.

-Ви помилилися, – сказав йому хлопчик, як тільки поглянув на чек. Продавецьздивувався, що хлопчик, не підрахувавши грошей, помітив помилку. Перевірка показала, що хлопчик мав рацію. Увага, питання: скажіть, як хлопчик здогадався?

Відповідь: [Сума повинна бути кратна 3].

Сектор № 3.Увага! Чорний ящик!

Арабське прислівя говорить: Все на світі боїться часу…а чого за цим прислівям боїться час знаходиться у чорному ящику.

(Все на світібоїться часу, час боїться пірамід!)

Цікавинка

Єгипет називають країною пірамід. Та не кожному відомо, що в Європі теж є три піраміди, дві з них – ніби копії африканських, а третя начебто перенесена з мексиканських просторів. Із трьох одна знаходиться в Римі, а дві – на Полтавщині.

У селі Березова Рудка Пирятинського району на Полтавщині біля сільського магазину стоїть дев'ятиметрова піраміда, ніби усипальниця фараонів, тільки в мініатюрі. Історія піраміди ака: син поміщиків Закревських, котрі мешкали у Березовій Рудці, зять тодішнього прем'єра Петра Столипіна, Гнат, був послом Росії в Єгипті. Саме там він вперше побачивз намениті піраміди і став жертвою єгиптоманії, що охопила мало не всю Європу після побудови Суецького каналу.

Завдяки Гнату Закревському піраміда появилась і на Полтавщині. Вона являла собою пірамідальну каплицю, всередині якої знаходився хрестоподібний склеп з чотирма нішами, у двох з них знаходилися тіла померлих батьків Гната. До речі, для спорудження піраміди використовували матеріали привезені з Африки,витримували всі вимоги стосовно розміщення піраміди відносно частин світу. Біля входу було встановлено статую богині Ізіди, створену приблизно в другому тисячолітті до нашої ери. Всередині піраміди був вівтар з пам'ятним хрестом у центрі, стіни з одного боку розписані письменами зі святого письма, з другого – єгипетськими фресками.

Інша полтавська піраміда – в селі Комендантівка Кобеляцького району. Споруджена вона значно раніше, ніж березоворудська, за мотивами усипальниць племені майя. Ідея будівництва її належала Олександру Білевичу, чий дворянський родовий маєток знаходився у Комендантівці. Це була відома особистість – служив офіцером у російському морському флоті, брав участь у російсько-турецькійвійні, воював на Балканах. Коли в 60-х роках XIX століття перебував у Єгипті у складі обмеженого контингенту російських військ, там захопився пірамідами.

У 1864 році передчасно померла дружина Софія, і Олександр на її честь вирішив спорудити Софіївську церкву у вигляді трьохярусно піраміди. У першому ярусі, де були іконостас і вівтар, проводили богослужіння. П'ятнадцятиметрову споруду (найвищу серед трьох європейських пірамід) увінчував хрест.

Перегляд файлу

ЩО?  ДЕ? КОЛИ?

(вчителі математики, фізики та інформатики проти учнів 9-11 класів)

Мета: розширити знання учнів з математики, фізики, та інформатики, розвивати пізнавальний інтерес, інтелект, виховувати прагнення до безперервного вдосконалення своїх знань; формувати дружні, товариські відносини, уміння працювати командою; показати необхідність знань з математики, фізики та інформатики в інших науках.

Обладнання: круг, розбитий на сектори; дзиґа; конверти з вказівкою номера сектора; магнітофон; мелодія до гри; однохвилинний пісочний годинник.

Ведучий:

Есть у меня шестерка слуг,

Проворных, удалых.

И все, что вижу я вокруг,

Все знаю я от них.

Они по знаку моему

Являются в нужде.

Зовут их: Как? И почему?

Кто? Что? Когда? Где?

Р.Кіплінг

Запрошую гравців зайняти свої місця.

(Ведучий представляє гравців, якісі дають за стіл по-одному.)

Правила гри:

1.Гра складається з 11раундів.

2.У кожному раунді знавцям пропонується питання із  сектора, що випав на ігровому столі.

3.Після обдумування (1 хв.) капітан називає гравця, який даватиме відповідь. 3.Якщо команда відповідає відразу, то одна хвилина залишається в запасі, і команда може узяти її додатково в будь-якому раунді.

4.Якщо команда дає правильну відповідь, то їй зараховують одне очко плюс приз з даного сектора. У випадкунеправильної відповіді на питання в гріможуть взяти участь глядачі.

Сектор № 1З давніхчасів людям доводилося працювати з інформацією різними засобами, для того, щоб залишити її на папері. Якщо розташувати ці засоби в зворотному порядку їх появи, то можна вибудувати таку послідовність: фломастер, кулькова ручка, графітний олівець, гусяче перо і… Вам потрібно продовжити цей .

( дерев’яна палка, каміння)

Сектор № 2.Шановні знавці! Одного разу в магазині хлопчик купив 6 ручок, декілька зошитів по 30 копійок і 3 олівці. Продавець виписав чек на 2 грн. 20 коп.

-Ви помилилися, – сказав йому хлопчик, як тільки поглянув на чек. Продавецьздивувався, що хлопчик, не підрахувавши грошей, помітив помилку. Перевірка показала, що хлопчик мав рацію. Увага, питання: скажіть, як хлопчик здогадався?

Відповідь: [Сума повинна бути кратна 3].

Сектор № 3.Увага! Чорний ящик!

Арабське прислівя говорить: Все на світі боїться часу…а чого за цим прислівям боїться  час знаходиться у чорному ящику.

(Все на світібоїться часу, час боїться пірамід!)

Цікавинка

Єгипет називають країною пірамід. Та не кожному відомо, що в Європі теж є три піраміди, дві з них – ніби копії африканських, а третя начебто перенесена з мексиканських просторів. Із трьох одна знаходиться в Римі, а дві – на Полтавщині.

У селі Березова Рудка Пирятинського району на Полтавщині біля сільського магазину стоїть дев’ятиметрова піраміда, ніби усипальниця фараонів, тільки в мініатюрі. Історія піраміди ака: син поміщиків Закревських, котрі мешкали у Березовій Рудці, зять тодішнього прем’єра Петра Столипіна, Гнат, був послом Росії в Єгипті. Саме там він вперше побачивз намениті піраміди і став жертвою єгиптоманії, що охопила мало не всю Європу після побудови Суецького каналу.

Завдяки Гнату Закревському піраміда появилась і на Полтавщині. Вона являла собою пірамідальну каплицю, всередині якої знаходився хрестоподібний склеп з чотирма нішами, у двох з них знаходилися тіла померлих батьків Гната. До речі, для спорудження піраміди використовували матеріали привезені з Африки,витримували всі вимоги стосовно розміщення піраміди відносно частин світу. Біля входу було встановлено статую богині Ізіди, створену приблизно в другому тисячолітті до нашої ери. Всередині піраміди був вівтар з пам’ятним хрестом у центрі, стіни з одного боку розписані письменами зі святого письма, з другого – єгипетськими фресками.

http://sahsa.moyblog.net/files/2015/11/02.jpghttp://sahsa.moyblog.net/files/2015/11/01.jpg

 

 

Інша полтавська піраміда – в селі Комендантівка Кобеляцького району. Споруджена вона значно раніше, ніж березоворудська, за мотивами усипальниць племені майя. Ідея будівництва її належала Олександру Білевичу, чий дворянський родовий маєток знаходився у Комендантівці. Це була відома особистість – служив офіцером у російському морському флоті, брав участь у російсько-турецькійвійні, воював на Балканах. Коли в 60-х роках XIX століття перебував у Єгипті у складі обмеженого контингенту російських військ, там захопився пірамідами.

У 1864 році передчасно померла дружина Софія, і Олександр на її честь вирішив спорудити Софіївську церкву у вигляді трьохярусно піраміди. У  першому ярусі, де були іконостас і вівтар, проводили богослужіння. П’ятнадцятиметрову споруду (найвищу серед трьох європейських пірамід) увінчував хрест.

 http://sahsa.moyblog.net/files/2015/11/03.jpghttp://sahsa.moyblog.net/files/2015/11/04.jpg

 

Сектор № 4. Бліц. Шановні знавці! Вам пропонується відповісти на 3 питання (по 20 секунд на обдумування кожного). Уразі правильної відповіді на всі три питання вам зараховується очко.

Питання 1. Шановні знавці!

1.Яке слово зайве в наступному переліку: швидкість, час, шлях, площа, метр, секунда?

Відповідь: [Площа].

Питання 2. . Скільки землі в ямі, глибинаякої 2 м, ширина – 2м, довжина – 2 м? [Ніскільки, в ямі немає землі].

Питання 3. Шановні знавці! Всі знають, що два в квадраті – чотири, три в квадраті — дев’ять. А чомурі вний кут в квадраті? Відповідь: [90°]

Сектор № 5.Шановні знавці! Вороні, масаякої 1 кг, Бог послав шматочок смачного сиру. Ворона сидить на гілці. Гілка дерева під вагою ворони і сиру зігнулася. Сила пружності, з якою гілка, що зігнулася, діє знизу на ворону з сиром, дорівнює 10,8 Н. Чи зможе лисиця, що облизується знизу і володіє знаннями з фізики і математики, обчислити масу божественно смачного сиру? І якщо так, то яка вага сиру?

Відповідь: [Зможе. Сила пружностігілкирівнавазі ворони з сиром. Маса ворони 1 кг, отже, її вага 9,8 Н. А знизудіє 10,8 Н. Не вистачає 1 Н. Це і буде вага сиру. Бог послав шматочок сиру масса якого приблизно 102 грама].

Сектор № 6.

Римський письменник Луцій Апулей писав: «Фалес Мілетський – один з тих знаменитих семи мудреців і, безсумнівно, найбільший серед них…». Фалесу приписують наступне висловлювання:

Найбільше – простір, бо воно охоплює все;

Швидше всього – думка, бо вона обганяє все;

Мудріше усього – …

Шановні знавці, що, на думку Фалеса, мудрішими?

(відповідь: час, бо він розкриває все)

 

Сектор № 7. Супер-бліц.

Шановні знавці! Я хотіла б дізнатись, хто із вас продовжує гру в цьому раунді? Я прошу залишити мене наодинці з цим гравцем.

1.Хто автор теореми уякій мова йде про штани?

Піфагор

2.Яку дію треба виконати, щоб із 6 отримати 9?

Перевернути

3.Що з’явилось периш, цифра чи число?

Цифра(з цифр складають числа)

 

Сектор № 8.Увага! Чорний ящик!

У чорному ящику лежить предмет побутової техніки, в якому використовується технічний пристрій, винайдений Архімедом, яке як пише історик Діодор, «внаслідок своєї форми носить назву равлик». А ось що писав римський архітектор I ст. до н. е. Вітрувій: “…утворюються кишені, які заповнюються водою. Оскільки ці кишені при обертанні «равлики» як би біжать вгору, то і захоплена ними вода піднімається, поки не виплеснеться». Назвіть цей предмет.

(відповідь: м’ясорубка, а пристрій в ній – гвинт.)

Сектор № 9.

Як з точки зору фізики можна назвати Івана Сусаніна? (Напівпровідник )

Сектор № 10.Назва якоїсь відомої комп’ютерної фірми може бути перекладено з англійської мови на російську як «Мелкомягкая»? Відповідь. Microsoft.

Сектор № 11. Увага! Чорний ящик!

 

Назвіть пристрій для вимірювання цієї фізичної величини

(Амперметр)

Ведучий.

Отже, після закінчення 11 раундів, рахунок гри …. Я вітаю команду знавців з перемогою (або закінченням гри).

І всім хочу нагадати, що

Продолжается век.

И другой приближается век.

По кремнистым ступеням

Взбираясь к опасным вершинам,

Никогда, никогда, никогда

Не отдаст человек

Своего превосходства

Умнейшим машинам.

П. Антокольский.

На цьому я хочу завершити зустріч в Клубі знавців. Спасибі всім! До нових зустрічей!

 

 

Детальніше тут: http://angelika776.webnode.com.ua/metodichna-skrinka/tizhden-matematiki-ta-informatiki/

doc
До підручника
Алгебра (академічний, профільний рівень) 11 клас (Нелін Є.П., Долгова О.Є.)
Додано
18 січня 2018
Переглядів
2623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку