Інтелектуальна гра "Що, де, коли?" з біології для учнів 8-9 класів

Про матеріал
Мета гри: розвивати в учнів 8-9 класу інтерес до вивчення біології; формування в учнiв умiння правильно пояснювати явища і процеси в природі; формувати вмiння вiдстоювати свої переконання; формувати вміння слухати і аналізувати.
Перегляд файлу

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА ДЛЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ «ЩО? ДЕ?

КОЛИ?» виконав:

Безсмертний Богдан

Мета гри: розвивати в учнів 8-9 класу інтерес до вивчення біології; формування в учнiв умiння правильно пояснювати явища і процеси в природі; формувати вмiння вiдстоювати свої переконання; формувати вміння слухати і аналізувати.

Суть гри: учні розбиваються на 3-4 команди по 4-6 чоловік, обирають собі капітана і придумують назву команди. Гру проводять в актовій залі, на презентації (мультимедійній дошці) вивіска «Що, де, коли?». На сцені розташовані 3-4 парти для команд, на яких ручка і блокнот для обмірковування і записів думок. 

Завдання команд – дати відповідь на запитання від ведучого (вчителя) за 1 хвилину. Перемагає та команда, яка набрала в сумі перша 12 балів. Завдання транслюються на екрані + їх зачитує вчитель (ведучий).

Джерела:

1.     https://moyaosvita.com.ua/biologija/cikavi-pitannya-dlya-viktorini-pobiologiї/

2.     https://zno.osvita.ua/biology/354/

3.     http://www.khodosivka.edukit.kiev.ua/Files/downloads/008Розробка%20по закласного%20заходу%20з%20біології%20та%20хімії.pdf

4.     https://naurok.com.ua/biologichna-gra-scho-de-koli-2784.html

 

ХІД ГРИ

1.   Організаційні моменти. Ознайомлення учасників з правилами гри. На відповідь вам дається одна хвилина, та 10 секунд для здачі бланку відповідей членам журі, також по закінченню часу буде дзвін, що символізує закінчення часу. За підсказку з залу команди отримують нове запитання. У разі затримки відповіді – команда отримує 0 балів.

2.   Візитка команди. Учні представляють свою команду, її назву, девіз. 

3.   Розминка. Що ж, спробуємо тестовий варіант нашої гри. Команди готові? Добре, тоді будьте уважні, перше запитання:

Як називається двоголовий м’яз, який хлопці люблять показувати після походу в спортзал, розташовується на ліктьовій кістці? (біцепс)

Учитель: молодці, всі справилися на відмінно, всі вказали правильний варіант відповіді, але не забувайте, що це був тестовий режим, тому бал не отримуєте! Тепер приготуйтеся, розпочинаємо власне гру, за яку вже отримуватимете бали, командам бажаю перемоги, вас чекають цінні призи! Щасти!

ПИТАННЯ ГРИ

Завдання №1. Знайдіть зайву рослину + пояснення.

І команда: дуб, баобаб, береза, калина, тополя. (Зайва – калина, бо вона є кущем, а всі інші – деревні породи).

ІІ команда: сосна, ялина, яблуня, модрина, туя. (Зайва – яблуня, бо вона широколиста порода, а всі інші – хвойні).

ІІІ команда: Яблуня, вишня, черешня, груша, береза (Зайва береза, бо вона серед всіх представників не є плодовим деревом).

Запитання №2. Доповніть слова.

І команда: м*****н**я, *а***ля, *и*****з*а.

ІІ команда: ф******т*з, д******я, *р**н**а.

ІІІ команда: р*****м*, я***, г**к***л**с.

Завдання №3. Короткі питання для всіх команд.

1.     Процес утворення органічних речовин на світлі. (фотосинтез)

2.     Який шкільний предмет знаходиться в шлунку деяких тварин? (книжка, відділ шлунку жуйних тварин)

3.     Неклітинні форми життя. (віруси)

4.     Двомембранні органели у клітині (пластиди, мітохондрії)

5.     Здатність нервової системи сприймати інформацію і давати відповідь на неї. (рефлекс) Запитання №4.

Ці квіти ви часто даруєте, вона пов’язана з легендою про квіти. Заздрісна богиня Діана вбила хлопчика, який грав на сопілці, тому ця квітка кривавочервоного кольору. (гвоздика)

Запитання №5. (правильна відповідь – 1,3,2).

image 

 

Запитання №6. 

Прочитайте опис: «Органела обмежена двома мембранами, внутрішня з яких утворює ламели й тилакоїди. Вона має власний білоксинтезувальний апарат».

Ідеться про… (хлоропласти).

Запитання №7. 

Учні та учениці 9 класу досліджували цибулини тюльпана. На їхніх розрізах вони виявили бруньки. А після висаджування в грунт цілих цибулин побачили, що з них згодом розвинулися пагони з квітками.

За результатами дослідження зроблено такі висновки:

1.     І. Цибулина є видозміненим пагоном.

2.     ІІ. Цибулина забезпечує статеве розмноження.

3.     Чи є поміж них правильні?

Відповідь: лише І твердження.

Запитання №8. 

Учень та учениця на уроці біології висловили думки щодо особливостей покритонасінних рослин. Учень сказав, що покритонасінні – прогресивна група сучасної флори. Учениця зауважила, що запліднення покритонасінних не залежить від того, чи є вода. Чи має хтось із них рацію? (обоє) Запитання №9.

Крохмаль у бульбах та плодах можна визначити за допомогою розчину (йоду).

Запитання №10. Відповідь (ІІ твердження є правильне).

image 

Запитання 11.

В Англії ця квітка оспівана поетами в казках: вона служить колискою для маляток фей і ніжних ельфів. Її батьківщина – Персія, звідти вона перекочувала до Туреччини, а в XIX ст. в Європу. У Голландії існував культ цієї квітки. В Амстердамі за три цибулини були куплені два кам’яних будинки.

Відповідь: Тюльпан.

ЗАВДАННЯ НА КОРОТКУ ВІДПОВІДЬ:

Запитання 12.

Яка квітка все життя милується собою? Відповідь: нарцис.

Запитання 13.

Які істоти мають три серця? Відповідь: восьминоги, каракатиці, кальмари.

Запитання 14.

Якого кольору у молюсків кров? Відповідь: блакитна.

Запитання 15.

Яка рослина дає кращий мед? Відповідь: липа.

Запитання 16. 

Найшвидша тварина суші? Відповідь: гепард, 110 км в год.

Запитання 17.

Яка нитка в природі найтонша? Відповідь: павутина.

Запитання 18.

У кого шия має більше хребців: у жирафа або у свині? Відповідь: однаково.

Запитання 19.

Назва якої квітки складається з частки і сторожової будки? Відповідь: незабудка.

Запитання 20.

Яка квітка є символом сонця і символом Японії? Відповідь: хризантема.

КІНЕЦЬ ГРИ

Результати гри підраховують члени журі по всіх командах, на цей час оголошується перерва (10 хвилин). Після оголошують переможців (або переможця однієї команди, вручають призи.

pdf
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Сценарії
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
3 травня 2021
Переглядів
1729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку