Інтелектуальна гра з фізичним змістом

Про матеріал
Метою інтелектуальної гри - навчити учнів самостійно мислити, поглибити і узагальнити знання про основні закони, фізичні явища, історію їх відкриття, сприяти активізації пізнавальних інтересів, формуванню наукового світогляду; розвити пізнавальні процеси у школярів (сприймання, увагу, пам`ять, спостережливість, допитливість), перевірити рівень засвоєння учнями основних понять і законів фізики, суміжних навчальних предметів, виявити вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвити інтерес до вивчення фізики; виховати самостійність, кмітливість, інтерес до фізики.
Перегляд файлу

Інтелектуальна  гра з фізичним змістом “Щасливий випадок”

Мета: навчити учнів самостійно мислити, поглибити і узагальнити знання   про основні  закони, фізичні явища, історію  їх відкриття, сприяти активізації пізнавальних інтересів, формуванню наукового світогляду; розвити  пізнавальні процеси  у школярів (сприймання, увагу, пам`ять, спостережливість, допитливість), перевірити рівень  засвоєння учнями основних  понять і законів фізики, суміжних навчальних  предметів, виявити вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвити інтерес до вивчення фізики; виховати самостійність, кмітливість, інтерес до фізики.

Гейм 1. “Далі,  далі…”

За одну хвилину кожна команда повинна дати  найбільшу кількість правильних відповідей (кількість балів, набраних кожною командою, відповідає кількості правильних відповідей).

1.Якими фізичними методами визначили вік Землі? (Закон радіоактивного розпаду.)

2.У якій місцевості спостерігаються “сухі” дощі? (Пустеля Сахара.)

3.Чи можна з Місяця побачити метеоритні потоки? (Ні.)

4.Яким видно небо з поверхні Місяця? (Чорним.)

5.Хто є першим у світі конструктором  телевізора?(Борис Грабовський,  син відомого українського письменника.)

6.Який учений українського походження дослідив природу  альфа-розпаду? (Георгій Гамов.)

7.Чи виконується закон Паскаля  у стані невагомості? (Так.)

8.Чи працюватиме електронна лампа в космосі? (Так.)

9.Чи можна на Місяці спостерігати комети.(Так.)

10.Чипрацюватиме медичний термометр у штучному супутнику Землі? (Так.)

11.Як зміниться температура в кухні, якщо відкрити дверцята ввімкненого холодильника з терморегулятором? (Підвищиться.)

12.Малий метеорит повністю згорів у повітрі. Що сталося з його імпульсом? (Передався Землі.)

13.Що означає слово “акваланг”? (Підводні легені: лат. “аква” – вода, “ланг” – легені.)

14.Що означає слово “батискаф”? (Глибинне судно:лат. “бат” – глибокий, “скаф” – судно.)

15.Хто автор планетарної моделі атома? (Ернест Резерфорд.)

16Хто з учених, як виняток, був двічі удостоєний Нобелівської  премії? (Марія Кюрі-Складовська.)

17.Яка вода відбиває радіохвилі краще: річкова чи морська? (Морська, вона має кращу електропровідність.)

18.Яка цегляна стіна краще захищає від холоду: суха чи волога? (Суха, вона має меншу теплопровідність.)

19.Чи діє закон сполучених посудин на ШСЗ?(Ні.)

20.Чи можна виміряти ареометром густину рідини на ШСЗ? (Ні.)

21.Якою водою краще поливати  квіти: сирою чи кип`яченою?(Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)

22.Чому в сиру погоду дим стелиться біля поверхні Землі? (Часточки вуглецю стають центрами конденсації.)

23.У якому місці ми були б у стані невагомості? (У центрі Землі.)

24.Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла? (Так.)

25.Чи впливає вітер на покази сухого термометра? (Ні.)

26.Чи замерзає морська водо при нулю градусів по Цельсію? (Ні.)

27.Великий англійський фізик, творець теорії електромагнітного поля. Хто це? (Джон Максвелл.)

28.Чому в мороз  сніг репить під ногами? (Руйнуються кристалики – сніжинки.)

29.Коли швидше висихає білизна: в морозну погоду чи у відлигу? (В морозну погоду.)

30.Чому стальні корпуси танків намагнічуються? (Дія  магнітного поля Землі.)

Гейм 2.”Заморочка з бочки “

Ведучий пропонуєчленам команд по черзі  виймати фішки з діжки. Номер фішки відповідає номеру запитання. За  кожну правильну відповідь команда отримує три бали (за неповну – один або два бали).

Якщо команда не має варіанта відповіді або її відповідь неправильна, запитання передається іншій команді, і їй же нараховуються бали у разі правильної відповіді  (повної чи неповної).

Якщо ж і друга команда не змогла дати відповідь, запитання передається гляядачам. Глядач, який набрав найбільшу кількість балів, отримує приз.

Запитання

1.Уродженець Тернопільщини, професор фізики, керівник лабораторії фізики кристалів Массачусецького технологічного інституту Олександр Смакула отримав патент на винахід, який значною мірою сприяв поліпшенню якості оптичних приладів. Про який винахід ідеться? (Нанесення  тонкого шару на лінзу набагато підвищує їїпрсвітлення – “шар Смакули”).

2.1915 р. видатний фізик паралельно з проведенням основних наукових досліджень займався конструюванням літаків, але сконструйований ним літак, за словами К. Зелінга (його біографа), “…в повітрі перевалювався, як качка, збоку на бік, а пілот був без пам`яті радий, коли опускався на землю цілим і непошкодженим”. Про якого вченого йде мова? (Видатний фізик сучасності Альберт Ейнштейн.)

3.Наш видатний співвітчизник, уродженець м. Полтави, незалежно від К. Ціолковського іншими методами вивів основне рівняння руху ракет, сконструював ракетний двигун, висунув ідею польотуу до тіл Сонячної системи за допомогою спеціальної схеми, заякою здійснено програму “Апполон”, що завершилась виходом людини на поверхню Місяця. Відомий учений професор В.П.Ветчинкін писав, що праці цього вченого – це “найповніше дослідження з міжпланетних подорожей, які писалися в російській та іноземній літературі до останнього часу”. Хто це? Як названа його схема польоту до тіл Сонячної системи? ( О.Г.Кондратюк, “Зоряна траса Кондратюка”.)

4.Який видатний учений XVIII cт. Відкрив атмосферу Венери, сконструював багато приладів (термометр, високозиметр, прилад для фільтрування рідини тощо),які застосовувалися в фізиці й хімії, висунув фундаментальні наукові ідеї про будову речовини, відкрив фундаментальний закон природи? Про який закон ідеться? (М.В.Ломонов, закон збереження і перетворення енергії).

Гейм 3. “Гонка за лідером”

1.Два провідники, розділені діелектриком. (Конденсатор.)

2.Тіло з однією закріпленою віссю. (Маятник.)

3.Найдрібніша частинка речовини.(Атомю)

4.Одиниця кількості речовини.(Моль.)

5.Позитивно заряджений електрод.(Анод.)

6.Котушка із стальним осердям.(Електромагніт.)

7.Одиниця електричного опору.(Ом.)

8.Яким приладом змінюють силу струму в електричному колі? (Реостат.)

9.Інтенсивне випаровування з усього об’єму рідини. (Кипіння.)

10.Оптичний прилад для розгляду дрібних предметів. (Лупа.)

11.Добуток маси тіла на його швидкість.(Імпульс.)

12.Який закон виражає передачу тиску рідиною або газом? (Закон Паскаля.)

13.За яких умов електричне джерело може створити найбільшу силу струму? (При короткому замиканні.)

14.Від’ємний електрод.(Катод.)

15.Яким приладом вимірюють силу?(Динамометр.)

16.Що допоможе знайти голку в сіні?(Магніт.)

17.Який відрізок має напрям?(Вектор.)

18.Коливання, що поширюються у просторі.(Хвиля.)

19.Прилад для вимірювання сили струму.(Амперметр.)

20.Добуток  маси тіла наприскорення.(Сила.)

 

Підбиття підсумків, нагородження переможців.

doc
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку