Інтелектуальний марафон "Родом ми усі із казки"

Про матеріал
Розробку заходу можна використовувати в позакласній роботі із зарубіжної літератури. Завдання, які пропонуються в сценарії, допоможуть учителю розвинути творчі здібності учнів, з'ясувати рівень їх читацькі уподобання та рівень літературної освіти. Захід проводиться у формі свята із залученням класних керівників, батьків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                    ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ МАРАФОН

 

                   «Родом ми усі із казки»

     

 

                                 C:\Users\Трокай\Desktop\article199611.jpg

 

                       

 

                            Підготувала:

                           

                            учитель зарубіжної літератури

                            Білицької загальноосвітньої школи

                            І – ІІІ ступенів №10 Добропільської міської

                            ради Донецької області

                            Трокай Ольга Олексіївна

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальний марафон  «Родом ми усі із казки» для 5 класу

 

Мета:

  • поглибити знання про казки;
  • розвивати мислення, уяву, інтерес, увагу;
  • розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам’ять, діалогічне й монологічне мовлення;
  • розвивати творчий потенціал учнів;
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  • виховувати любов до казки і до читання.

 

Умови гри:

  • участь беруть 2 команди по 6 учнів - знавців казок;
  • кожна команда готує назву, девіз, емблему, обирає капітана і готує привітання та домашнє завдання (пісня казкового героя для музичного конкурсу)

 

                                          ХІД ЗАХОДУ

 

1. Ведучий

   Доброго дня усім присутнім! Дозвольте, друзі, розпочати наш марафон. Різних цікавинок у нас величезний запас! А от для кого вони? Для вас! Казки полюбляють як діти, так і дорослі. Що ж таке казка?

   Казка - це твір, який пов’язаний з усною народною творчістю, з особистою уявою людини, із задумом автора. Створювалась казка з метою розваги та виховання. Вона навчає добру, правдивості, сміливості, працелюбності і багатьом іншим позитивним людським якостям. Ви пам’ятаєте, що казки бувають різні: народні та літературні,  про тварин, чарівні й побутові… Взагалі, це чарівний світ, який весь час нагадує нам, що треба завжди залишатися гарною людиною, що добро завжди переможе зло.  Ви згодні зі мною?

   Сьогодні будуть змагатися дві команди учнів 5 класу - «Теремок» та «Попелюшка і Ко». Запрошуємо команди на сцену і зустрічаємо їх оплесками (команди, які сидять у залі,  виходять на сцену). О, що це за учні! Це най-найрозумніші діти! Окрім того, вони веселі, кмітливі та винахідливі. А ще вони сьогодні - казкові герої.

 

2. Представлення журі, настанови для глядацької аудиторії

 Діти! А ще, для того, щоб відбулось справжнє змагання, нам потрібне журі. Так чи ні?

 Представити членів журі.

Так, у нас гратимуть дві команди. Проте, і тим, хто залишились в якості глядачів чи вболівальників, теж не варто залишатися осторонь. Ви теж повинні бути уважними, активними. У вас буде можливість давати відповіді на ті запитання, які залишаться без відповідей членів команд. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати Смайли. А на найближчий урок зарубіжної літератури ви принесете зароблені Смайли і обміняєте їх на гарні бали. Домовились? Ну що? Розпочнемо? Так чи ні?

 

3. Конкурс 1 «Привітання» - 5 балів

 Команда «Теремок»

Склад команди:  Гаррі Потер, Червона шапочка, Гном, Пеппі Довгапанчоха, Буратіно та Мальвіна.

 

Представлення:

(Звучить музика. Першим виходить Гаррі Потер  з «філософським каменем. На сцену по черзі у танцювальних рухах із-за завіси  з’являються  учасники команди, шикуються. Потім всі разом виконують танцювальні рухи).

 

Гаррі Потер: 

Я – Гаррі Потер – хлопець популярний.

Про мене кожен з вас хоч трохи чув.

Це камінь філософський мій, фатальний.

Його сьогодні взяти не забув.

Із ним нам не страшна життя дорога:

Бажання він виконує за мить. 

Та справжнє диво – друзів допомога,

Без них, скажу вам чесно, не прожить…

 

(Гаррі Потер називає по – черзі своїх друзів: Червона шапочка, Гном, Пеппі Довгапанчоха, Буратіно та Мальвіна . Кожен  учасник представляє себе у різними рухами чи жестами привітання).

 

Гаррі Потер:      Знайомтеся: команда …

Всі разом:           Теремок! 

Гаррі Потер:      Наш девіз!

Всі разом:          

Живемо дружно в Теремку,

Бо знаєм приказку таку:

«Хто друга поважає,

Той щастя наживає!»

Члени команди:       

1. Ми усі прийшли з літератури,

    Різної удачі і натури,

2. Бо сьогодні гарне маємо свято –

    В марафоні на сцені будемо грати.

3. Знаємо: краще часу не буває,

   Як дитина книжечку читає,

4. Бо тоді спокійно в домі й тихо

    І до нас не прийде горе – лихо.

5. Ви часу, болільники, не гайте,

    Оплесками нам допомагайте,

6. Щоб в журі всі настрій гарний мали,

    Бали гарні завжди виставляли.

 

Команда  «Попелюшка і Ко»

Склад команди:  Попелюшка, Дюймовочка, Кіт у чоботях, Пірат, Герда та Кай.

 

Представлення команди:

 

(Звучить музика. Вибігають члени команди, танцюють, зупиняються)

 

Попелюшка:       

Добрий день вам, мої милі.

Чи ви всі сьогодні в школі?

Є  девіз життя у вас?

Всі його промовте враз!

 Всі разом:                

Ми веселі, добрі й милі,

Любим лад у нашій школі.

Ми багато книг читали,

І сучасними всі стали.

 

Попелюшка:    

Я хочу бачити вас розумними і вихованими,

тому хочу знати,  що ви читаєте? (Вона звертається до кожного з членів своєї команди )

 

Члени команди:       

1. Люблю детективи я часто читати,

    Щоб логіку з ними свою розвивати.

2. А я полюбляю казки… Що такого?

    Вони мене вчать не робити лихого.

3. Пригодницькі жанри люблю я читати,

    Із ними чудово завжди мандрувати…

4. А я романтична природно натура.

    Для мене  поезія – вища культура.

5. Ото диваки! В жанрі фентезі класно!

    Бо тут і майбутнім живу одночасно.

6. Мені ж подавай історичні романи.

    Я з ними душевні загоюю  рани.

7. І я, що побачу, читаю… читаю…

    Бо ж телевізора дома не маю…

 

Разом: Потрібно читати, Щоб мудрими стати

             І цілей своїх у житті досягати!

 

4.  Конкурс 2 «Виправ помилку» (по п’ять для кожної команди по черзі;    1 правильна відповідь - 1 бал; казки російські, тому назви будуть озвучуватися мовою оригіналу)

 

  1.  «Царевна-Индюшка»;
  2.  «По собачьему веленью»;
  3.  «Иван царевич и зеленый волк»;
  4. «Сестрица Аленушка и братец Никитушка»;
  5. «Петушок — золотой пастушок»;
  6. «Мальчик-с-кулачок»;
  7. «У страха уши велики»;
  8.  «Лапша из топора»;
  9.  «Дядя Стёпа малыш».
  10.  «Федорина гора».

 

5. Конкурс 3 «Далі, далі…» (для класного керівника та першої вчительки)

(Кожній вчительці буде поставлено10 запитань. Відповідати треба відразу, не обдумуючи. Якщо немає відповіді, треба говорити «далі». Підказувати не можна. Одна правильна відповідь - 1 бал)

Запитання для першої команди:

  1. Хто автор твору «Кішкін дім»? (Самуїл Маршак)
  2. Куди поїхав доктор Айболить, отримавши телеграму? (до Африки)
  3. Як звали собаку у казці «Золотий ключик або Пригоди Буратіно»? (Артемон)
  4. Персонаж з величезними вусами у казці . (Таракан)
  5. Як звали хитрого кота у казці «Золотий ключик»? (Базиліо)
  6. В кого перетворилося гидке каченя? (В прекрасного лебедя)
  7. За якими квітами направилась під Новий рік пасербиця із казки «Дванадцять місяців»? (За підсніжниками)
  8. Як звали дівчинку - володарку чарівної квітки із казки Катаєва «Квітка-семибарвиця»? (Женя)
  9. Скільки років старий ловив рибу у казці про золоту рибку? (33 роки)
  10.  З чого був зроблений Буратіно? (З поліна)

Запитання для другої команди:

  1. Кому несла Червона Шапочка пиріжки и горщик олії? (Бабусі)
  2. Сестриця братика Іванушки. (Алёнушка)
  3. Хто написав казку «Попелюшка»? (Шарль Перро)
  4. Що купила Муха-цокотуха на базарі? (Самовар)
  5. Яка хатинка була в ліси у казці «Зайкина хатинка» (З льоду)
  6. Хто впіймав золоту рибку? (Старий)
  7. Як звали маленьку дівчинку, яка народилась та жила у квітці? (Дюймовочка)
  8. Кого впіймав в ополонці Ємеля? (Щуку)
  9. Друг Вінні-Пуха. (П’ятачок)
  10.  Наречений Мухи-цокотухи. (Комар)

 

6. Конкурс 4 для капітанів «Телеграма»

  Сьогодні зранку поштар передав мені телеграми, тому що сам не може здогадатися, від кого вони прийшли. Зараз капітанам команд - Гаррі Поттеру та Попелюшці доведеться допомогти йому. Я зачитую по черзі телеграми, а капітани дають відповідь. (Одна правильна відповідь - 1 бал. Телеграми зачитуються по черзі)

  1. «Рятуйте, нас з’їв сірий вовк»  (семеро козенят).
  2. «Дуже засмутилася. Ненавмисно розбила яйце»  (мишка).
  3. «Все скінчилося благополучно. Тільки хвіст мій залишився в ополонці» (вовк).
  4. «Допоможіть, наше житло зруйноване, проте ми всі врятувалися» (звірі) .
  5. «Любі мої бабуся та дідусь, не хвилюйтеся. Я вигадала, як обманути ведмедя. Незабаром буду вдома»  (Маша).
  6. «Допоможіть, мій братик перетворився в козеня» (Оленка).
  7. «Неподобство, хтось з’їв мою кашу і зламав мій стілець» (ведмежа).
  8. «Батько, моя стріла потрапила в болото. Одружуюсь на жабі . (Іван-царевич).

 

Гра з глядачами (відповідають на запитання, які залишились без правильної відповіді, отримують Смайли)

              

 Музична пауза - танок від старшокласників

 

7. Конкурс 5  «Чарівна скриня».

   В чарівній скрині знаходяться предмети з різних казок. Я буду витягати предмети, а ви, чим скоріше, повинні відгадати, з якої казки цей предмет. Сигнал про готовність відповідати - піднята рука. (Одна правильна відповідь - це 1 бал)

Ключик  – «Золотой ключик або пригоди Буратіно»

Туфелька – «Попелюшка»

Монетка – «Муха-цокотуха»

Дзеркало – «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»

Яйце – «Курочка Ряба»

Мило – «Мойдодир».

 

8.  Конкурс 6 «Горить Кішкін будинок» - 2  бали.

 Від команди запрошується по одному «пожежному». Ставляться два стільця на відстані один від одного. На спинки стільців накинуті навиворіт жакети. За сигналом «Пожежа!» обидва «пожежники» біжать до стільців, вивертають свої жакети, одягають на себе, застібують пугвиці, сідають на свій стілець. Перемагає той, хто першим виконає умови конкурсу.

9. Конкурс 7 «Музичний» (інсценована пісня) - 5 балів

1.        Пісня Червоної шапочки.

2.        Пісня Попелюшки.  

 

10. Конкурс 8 «Зупинись, миттєвість!» - 5 балів

  

  В цьому конкурсі ви попрацюєте скульпторами. Вам слід презентувати скульптуру заданому твору. Результатом стане застигла картина. Можна використовувати жести, міміку і, зрозуміло, фантазію. Говорити вголос нічого не можна. Глядачі повинні відгадати назву твору (пропонуються казки «Ріпка» та «Попелюшка»)

 

11. Конкурс 9 «Наздожени лідера».

  Ведучий ставить запитання командам. За кожну правильну відповідь –

1 бал

 

Для команди «Теремок»

  1. Як звали хлопчика, чиє серце ледь не перетворилось на кригу? (Кай)
  2. Яким було каченя, поки не стало лебедем? (Гидким)
  3. Найкругліший казковий герой? (Колобок)
  4. Усіх вилікує, усім допоможе… (Айболить)
  5. Як звали дівчинку, яка здійснила далеку подорож, щоб врятувати свого друга? (Герда)
  6. Ніс - особлива відмінна риса цього героя. (Буратино)
  7. Хто допоміг Дюймовочці потрапити до теплих країв? (Ластівка)
  8. Як звали пані, що нагородила працю пасербиці золотом? (Метелиця)
  9. Скільки ночей Шахерезада розповідала казки цареві Шахріяру? (1001)
  10.  Знаменитий хлопчик із сучасної англійської казки (Гаррі Поттер)

 

 

Для команди «Попелюшка і Ко»

  1. Транспортний засіб старого Хоттабича (Ковдра-літак)
  2. У якої героїні російських народних казок довга коса? (Варвара)
  3. Дискотека, на яку збиралась Попелюшка? (Бал)
  4. Перше диво золотої рибки ? (Ночви або Корито)
  5. Хто виконував всі бажання Ємелі? (Щука)
  6. Головний ворог лікаря Айболита? (Бармалей)
  7. Хто з казкових героїв Пушкіна лускав горішки із золотими шкарлупками? (Білочка)

8.  Вірний товариш Ліси Аліси? (Кіт Базиліо)

9.  Що в голові у Вінні-Пуха? (Тирса)

10. Чарівний предмет Маляна (Пензлик)

 

Гра з глядачами (відповідають на запитання,  які залишились без правильної відповіді, отримують Смайли)

 

12. Підведення підсумків (журі підводять підсумки)

 

13. Завдання  «Казкова карусель» поза конкурсом перед оголошенням результатів

   (Ведучий читає оповідку, а учасники, рухаючись по колу, відтворюють все, що почули).

                                           «Казкова карусель»

 

  Ми відправляємось в казкову країну Лукомор’є. Для цього ви вдягаєте на голову богатирський шолом, прив’язуєте на пояс міч-кладенець, запрягаєте свого богатирського коня Сивку-Бурку. Кінь запрокидує голову, весело ірже і б’є копитом.

  Ви вмощуєтесь у сідло, засвистіли, хльоснули коня батогом й галопом виїхали з двору. Ви їдете по темних непрохідних хащах. Раптом з гілок на вас капає величезна…. крапля роси. Товсті колючі гілки перегороджують вам шлях…. крізь них дуже важко продиратися. Тоді ви гучно кричите «Но!»… Кінь плигає та….. та благополучно приземляється на іншій стороні величезного яру.

   Аж ось ліс, нарешті, скінчився. Перед вами - величезний дуб. Та раптом лунає оглушливий свист. Це свистить Соловей-розбійник. Дерева схиляються до самої трави, пил здіймається стовпом, потрапляє вам в очі. Ваш кінь падає навколішки. Опираючись вітру, ви насилу розкручуєте над головою величезну палицю й кидаєте її в Солов’я-розбійника. А самі…. втрачаєте свідомість і падаєте. Оплески!!!                                        

 

14. Слово членам журі (враження та оголошення результатів, нагородження команд - блокноти, кулькові ручки, календарики)

 

15. Ведучий

 Ось і скінчилась наша програма. Світ казок гармонійний і захопливий. Вся його значимість полягає в тому, що ненависть, користь, заздрість - все зло - приречене на загибель. Початкове у світі не зло, любов та добро. Тож давайте й ми будемо ставитись одне до одного тільки з любов’ю і робити якнайбільше добрих справ. До побачення!

docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку