Інтелектуально-розважальна гра "Солов'їне шоу"

Про матеріал
СОЛОВ’ЇНЕ ШОУ Мета: навчати дітей розуміти красу української мови та збагачувати її; формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширити знання з української мови, повторити вивчений матеріал; розвивати логічне і творче мислення; виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій
Перегляд файлу

 

СОЛОВ’ЇНЕ ШОУ

Мета:  навчати дітей розуміти красу української мови та збагачувати її; формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;  розширити знання з української мови, повторити вивчений матеріал; розвивати логічне і творче мислення;   виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій

Обладнання: портрети Т. Шевченка, І. Котляревського, плакати про мову, вишивані рушники, хліб, калина.             

 

Хід заходу      

 І. Організаційна частина.

Слово вчителя.  Моє вітання всім любителям та знавцям солов’їної мови! Сьогодні ми зібрались для того, щоб вкотре переконатися в тому, що наша мова –найчарівніша, наймилозвучніша, найпрекрасніша та найдорожча серцю мова у світі. У сучасних реаліях життя українська мова стала для нас не лише засобом спілкування, а й сильною зброєю, яка допомагає визначити нашу національну ідентичність,  надихає нас на боротьбу та об’єднує заради спільної перемоги над ворогом. Саме тому в такий час дуже важливо знати свою мову досконало, щодня відкривати в ній щось нове і пізнавати її закони. Тому з цією метою сьогодні ми проведемо змагання, щоб заповнити ті прогалини в знаннях, які є, відкрити для себе чимало нових граней нашої мови, а також повторити вже вивчений матеріал. Отож, розпочинаймо і нехай переможе найкращий!

(ХВИЛИНА МОВЧАННЯ, ГІМН)

ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО ПРО ДЕНЬ ПИСЕМНОСТІ

Ведучий: У мові — сила! Мова — код народу!
В ній єдність наша, розум, мудрість — все!
Вона дає нам волю і свободу,
І до вершин найвищих піднесе.

То ж мову ви вивчайте і шануйте!
Ми українці, поки мова є.
І перед окупантом не плазуйте,
Тримайтеся й боріться за своє! (Надія Красоткіна)

Ведуча: ОЙ, ЯКА ЧУДОВА,
Світла і багата
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата, діда і бабусі.
Знаю її добре, ще краще навчуся.

Ведучий: Доброго дня шановні присутні! Раді вітати вас на нашому інтелектуально-розважальному вечорі «Солов їне шоу». Сьогодні учасники зможуть перевірити наскільки ґрунтовні ваші знання з української мови.

Ведуча: Яке ж змагання без справедливих суддів? Отож, раді вам повідомити про наш склад журі:

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

 

Ведучий: Сьогодні ви матимете змогу показати свої  знання, уміння, навички, ерудицію, кмітливість у 5 раундах. За перемогу в кожному раунді команда отримує ту кількість балів, скільки правильних відповідей дали учасники. Та команда, яка набере  найбільше балів, переможе. Я вам зичу успіхів і нехай переможуть найрозумніші!

Ведуча: Будьте дружні та єдині,

На славу мові та країні,

Перемогу кращий хай здобуде,

Пишатись ними ліцей буде!

V. Проведення конкурсів.

ГРА

Ведуча:  «Візитівка команди». Просимо представити капітана своєї команди, оголосити назву та девіз. Отож, запрошуємо команду дівчат !

(команди розказують швидко про себе – назву команди і девіз)
Ведучий: Настала черга познайомитися  із юнаками.

(команди розказують швидко про себе)

РАУНД 1

«ТАК ЧИ НІ?»

Ведуча: Оголошуємо першу гру. Раунд називається «Так чи ні?»

Я буду по черзі називати вам словосполучення і речення. Вам потрібно дати відповідь на питання правильно чи неправильно вони сформульовані. Кожна команда по черзі відповідатиме на питання. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал, максимальна кількість балів – 5. Отож, уперед!

  1. Чи правильний вислів «мені все рівно, хто правий»? (Ні. Правильно: мені байдуже, хто має рацію; мені байдуже, чия правда).
  2. Чи правильно казати «молода дівчина»? (Ні, тому що це тавтологія).
  3. Мжичка – це жіноподібний чоловік? (Ні. Це дрібні дощові краплі, мряка).
  4. Слово олов’яний пишемо з апострофом? (Так. Б, п, в,м, ф).
  5. Слово духмяний пишемо без апострофа? (Так. Сполучення приголосних, крім р, пишеться без аспострофа).
  6. Як правильно «Мене не цікавить видАння творів Пушкіна» чи «Мене не цікавить виданнЯ творів Пушкіна»? (видАння, іменник із суфіксом ан).
  7. Як правильно «Мама купила смачний чорнОслив» чи «Мама купила смачний чорнослИв»? (чорнОслив).
  8. Як правильно «У парку споруджено пам’ятник Шевченка» чи «У парку споруджено пам’ятник Шевченкові»? (Шевченкові, вживаємо Д.в., сказали б Шевченка, якщо б це було прізвище скульптора).
  9. Як правильно «Яблуко коштує 5 гривнів» чи «Яблуко коштує 5 гривень»? (Гривень).
  10.  Як правильно «У школі ми одержуємо освіту» чи  «У школі ми здобуваємо освіту»? (Здобуваємо).

Ведучий: Шановні судді! Підрахуйте, будь ласка, кількість балів у кожної з команд і оголосіть переможця першого раунду.

(судді називають переможця)

Ведуча: Запрошуємо Лашту Анастасію, ліцеїстку 10.11 взводу, із музичним подарунком!

(лунає пісня)

РАУНД 2

«ПИТАННЯ ЗА ХВИЛИНКУ»

Ведучий: Оголошуємо другий раунд, що має назву «Питання за хвилинку». У цьому раунді у вас є одна хвилина для того, щоб дати відповіді на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість – 10 балів. Переможе та команда, яка дасть більше правильних відповідей.

І команда (читає ведучий)

  1. Який твір вважається початком нової української літератури і написаний живою розмовною українською мовою? («Енеїда» І. Котляревського).
  2. Чи відмінюються числівники в українській мові? (Так).
  3. Що об’єднує слова будь, небудь, казка, хтозна? (Пишуться через дефіс).
  4. Сходити в кіно пишемо з префіксом с чи з? (С, бо к,п,т,ф,х).
  5. Який знак об’єднує слова під’юджувати, пан’європейський та мін’юст? (Апостроф).
  6. Скільки букв н у словосполученні «священний священник»? (4)
  7. Скільки літер е у слові корифей? (1)
  8. Чи відбувається чергування при творенні слів від запорізький? (Відбувається, Запоріжжя, з-ж).
  9. Сполучник в реченні «У хатинці було невесело, але цікаво» (Але).
  10. Слово кінь у кличному відмінку? (Коню).
  11. Звуки т, н, д губні чи зубні? (Зубні).
  12. Утворіть прикметник від слова пастух (Пастуший).

ІІ команда (читає ведуча)

  1. Як називають Тараса Шевченка в народі? (Кобзар).
  2. Скільки звуків позначає літера ї? (Два, йі)
  3. Префікс – це частина слова, що стоїть після кореня? (Ні, перед).
  4. Як правильно: лАте чи латЕ? (лАте).
  5. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставиться…? (Двокрапка).
  6. Зайченя, кошеня, тигреня, скільки літер н в кожному слові? (По одній).
  7. Як пишеться рано-вранці? (Через дефіс).
  8. Скільки літер т у слові шістсот? (2)
  9. На які питання відповідає знахідний відмінок? (Кого, що?)
  10.  Якою частиною мови є слово зранку? (Прислівник).
  11. Назвіть додаток у реченні «Учитель звернувся до чергового» (до чергового).
  12.  Скільки іменників чоловічого роду в рядку шафа, буря, стрічка, біль? (1).

 

 

Ведучий: Шановні судді! Підрахуйте, будь ласка, кількість балів у кожної з команд і оголосіть переможця другого раунду.

(журі оголошують результати)

Ведуча: Музична хвилинка! Запрошуємо ліцеїста 10.15 взводу Ганагу Володимира із музичним подарунком!

(ліцеїст грає на музичному інструменті, виконує пісню)

 

РАУНД 3

«ПРИСЛІВ Я»

Ведучий: Оголошуємо третій раунд, що має назву «Прислів`я». Я зачитуватиму вам прислів’я, частинка якого буде пропущена. Вам потрібно відновити цю частинку за допомогою кількох варіантів відповідей. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість – 4 бали.

І команда

  1.      Скрізь добре, проте …

А) вдома найліпше

Б) в гостях краще

В) не скрізь добрі люди

Г) краще, де нас нема

ІІ команда

  1.      Не їздять довгою дорогою, якщо…

А) є об’їзд

Б) можна пройтися

В)  знають ближню

Г) дім близько

І команда

2)Не за те кобилу б'ють, що ряба, а (сполучник) за те…

А) що вредна

Б) що біла

В) що любить відпочити

Г) що везти не хоче

ІІ команда

2) Хто їде волами, теж….

А) до місця добереться

Б) дорогу знайде

В) швидко приїде

Г) свій шлях пройде

І команда

3)На те коня кують, щоб ...

А) швидко їхав

Б)  не спотикався

В) господарю служив

Г) був роботящим

ІІ команда

3) Ліс узимку - немов …

А) у сніг вбрався

Б)  старий кожух

В) зимова казка

Г) заснув

І команда

4) Слово без діла…

А) нічого не варте

Б) пуста розмова

В) полова

Г) марно витрачений час

ІІ команда

4) Не заживає рана від…

А) лихого слова

Б) удару в спину

В) гострого леза

Г) необачного вчинку

 

Ведуча: Шановні судді! Підрахуйте, будь ласка, кількість балів у кожної з команд і оголосіть переможця третього раунду.

 

(журі оголошують результати)

Ведучий: Наші учителі та ліцеїсти підготували для вас сюрприз. Отже, увага на екран!

(перегляд відео про сленги)

 

РАУНД 4

«РЕДАКТОР»

Ведуча: Оголошуємо четвертий раунд, що має назву «Редактор». Перед вами оголошення, у яких допущені помилки. Ваше завдання – виправити ці помилки. Переможе та команда, яка виправить найбільше помилок. За кожну картинку – 1 бал. Максимальна кількість балів – 5 б. Увага на екран!

(команди відповідають)

Ведучий : Шановні судді! Підрахуйте, будь ласка, кількість балів у кожної з команд і оголосіть переможця четвертого раунду.

  (журі оголошують результати)

 

Ведучий : Вікторіє, чи не здається тобі, що наші учасники і гості вже засиділися на одному місці?

Ведуча: Андрію, ти маєш рацію. Які маєш пропозиції?

Ведучий: Ліцеїстка ______________________________ підготувала для нас цікаву руханку. Отож запрошуємо _________________________________!
 

(усі танцюють)

 

Ведуча : Як весело у нас проходить час! Як приємно дивитися, що всі учасники активні, щасливі, енергійні! Але цього разу хочу звернути увагу на наших глядачів. Усі ми зібралися тут з нагоди Дня писемності та мови. Отож, пропонуємо глядачам відгадати загадки, за правильну відповідь ви отримуєте приз. Не вигукувати! Лише піднята рука! Отож, розпочнімо!

ЗАГАДКИ

(ведучі читають по черзі загадки)

1. В слові знаєш де я є?
Після кореня.
А призначення моє -
словотворення.                             
Я творю нові слова
 або форми слова,
щоб красива і жива
розквітала мова...                            
Хто я? (суфікс)

2.
Хоч в усній мові нас немає,
а на папері мовчимо,
та все, що ти читаєш, друже,
сприймати правильно вчимо.                             
Хто ми? (розділові знаки)

3. Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я -
зразу стану потрібним і я (апостроф)

4.Рідну мову я вивчаю,

З літер вже слова складаю.

Помічниця ось моя –

Букви в ній від А до Я

Стали лагідно в рядки (Абетка)

5.Ніде не купиш,

На вагах не зважиш,

Сам здобуваєш,

У комору складаєш   (Знання)

6.уже я потрібна всім:

І великим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книга)

7.Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них ми вчимося писати,

І складати, й віднімати. (Зошит)

8.Хутко стрибне на папір,

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

Ось і рішення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці.(Ручка)

9.Це не літера, а знак –

Не поставиш абияк!

З ким у нього дружба є?

Тільки з Ю, Я, Ї, та Є! (Апостроф)

10.Всі його люблять, всі його чекають, а хто на нього подивиться — кожен скривиться  Відповідь на загадку: сонце

РАУНД 5

«Битва капітанів»

Ведучий: Увага! Розпочинаємо раунд 5 «Битва капітанів». Капітани команд отримують різні питання, на які вони повинні правильно відповісти якнайшвидше. Час – 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.               Максимальна кількість балів – 15. Чим більше правильних відповідей, тим більше балів для учасника. Отож, запрошуємо капітана команди хлопців – Сахарчишина Максима. Почнімо! Час пішов!

  1. Полотенце неправильно, а правильно як? (рушник)
  2. Як звали Халамидника в оповіданні Володимира Винниченка? (Федько)
  3. Назвіть всі іменники в реченні «Бургери мають бути ширшими, аніж вищими?»(бургери)
  4. Після якої букви в абетці йде буква ї? ( після і)
  5. Скільки слів з великої букви у реченні «Києво-Могилянська академія у Києві» (3 слова)
  6. Назвіть слово в якому немає подвоєння : Німеччина, козаччина, Галичина? (Галичина)
  7. Чи потрібно ставити апостроф у слові кожум’яка? (так)
  8. Скажіть будь-яке слово на букву ї?
  9. Настя у кличному відмінку? (Насте!)
  10.  Скільки великих букв у звернені «Ваша честь» (1)
  11. Назвіть додаток в реченні «Учитель звернувся до чергового» (до чергового).
  12. Скільки іменників чоловічого роду в рядку ШАФА, БУРЯ,СТРІЧКА?(нуль)
  13. Звуки Т, Н, Д – губні чи зубні? (зубні)
  14.  Скільки букв Е у слові КОРИФЕЙ? (1)
  15. Числівник 5 у Родовому відмінку? (п яти або п ять ох)

 

Ведуча: Запрошуємо капітана команди дівчат – Голубову Анастасію. Нагадуємо, чим більше правильних відповідей, тим більше балів. Почнімо!

1. Антонім до слова кольоровий? (безбарвний)

2. У реченні «Або я, або Степан Гіга, - обирай!» сполучниками є ? (Або)

3. Яблоко чи яблуко? (яблуко)

4. Скільки дефісів у фразі «Віктор Павлік сказав, що це всього-на-всього подарунок»?(2)

5. Скільки подвоєнь у слові Вінниччина? ( 2 )

6. Скільки букв Е у слові ТЕРЕВЕНИТИ? ( 3)

7. Від якого іменника утворений прикметник вродливий? (врода)

8. Скільки слів у реченні «Як уві сні» (3 )

9.  Як буде слово весна у Кличній формі? (весно)

10. Назвіть весняні місяці? (березень, квітень, травень)

11. Утворіть прикметник від слова ПАСТУХ? (пастуший)

12. Як пишеться рано-вранці? (з дефісом)

13. Скільки літер Т у слові ШІСТСОТ? (2)

14. На які питання відповідає Знахідний відмінок? (кого? що?)

15.Якою частиною мови є слово КОМАР? (іменник)

 

Ведучий : Шановні судді! Підрахуйте, будь ласка, кількість балів у кожної з команд і оголосіть переможця п ятого раунду.

  (журі оголошують результати)

Ведуча: Шановні судді! Настав час підбити загальні підсумки і оголосити результати переможців. А поки наше найсуворіше і непохитне панство буде працювати, ми приготували для вас музичний подарунок від ліцеїстів

(лунає пісня)

Ведучий: Отож, запрошуємо до слова __________________________________________ оголосити результати змагання!

(оголошення результатів, нагородження переможців)

 

Ведуча:  Ми – українці – велика родина,

Мова і пісня у нас солов’їна.

Квітне в садочках червона калина

Рідна земля для нас всіх Україна.

Мова - краса спілкування,

Мова - як сонце ясне,

Мова - то предків надбання.

Мова - багатство моє.

Ведуча:    Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мова!

                 У барвінки зодягайся, українське слово.

                 Колосися житом в полі, піснею в оселі, 

                 Щоб на все життя з тобою ми запам’ятали,

                Як з дитячої колиски мову покохали.

                 Вже кінчилось свято

                І прощатись нам пора.

                Ми бажаєм Батьківщині

 Разом:   Щастя, миру, добра.

Ведучий: Дякуємо за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
11 вересня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку