МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛУГАНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ «ДОНБАСЬКИЙ АГРАРНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ЛУГАНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ»
МАШИНИ І ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ТВАРИННИЦТВА
Інтерактивний робочий зошит для виконання практичних занять навчальної практики
для студентів спеціальності 208 «Агроінженерія»
2020
ВСТУП 4
Практична робота №1 5
Практична робота №2 8
Практична робота №3 11
Практична робота №4 14
Практична робота №5 17
ВИСНОВОК 21
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 22
ВСТУП
На сучасному етапі держава потребує спеціалістів, які, маючи ґрунтовну теоретичну і практичну підготовку з обраного фаху, могли б самостійно приймати рішення, пов’язані з професійною діяльністю.
Практичне навчання є обов'язковою і невід'ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів у вищих навчальних закладах. Навчальна практика при підготовці молодших бакалаврів (техніків-механіків) дає можливість оволодіння студентами сучасних технологій майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних знань, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних виробничих умовах та виховання потреби підвищувати свої знання, творчо їх застосовувати в практичній діяльності.
Інтерактивний робочий зошит з навчальної практики дисципліни «Машини і обладнання для тваринництва» дає студенту чіткі вказівки щодо організації та оформлення практичної роботи та ефективне використання робочого часу під час практичних занять. Крім того в кожному практичному завданні надано цифрову інформацію, згенеровану у QR-коди, що містить відеоматеріали з принципу роботи та регулювання машин і обладнання для тваринництва, які важко відобразити в лабораторії. QR- коди можна зчитати за допомогою смартфона або планшета.
Даний робочий зошит рекомендовано студентам для виконання та оформлення практичних робіт навчальної практики з дисципліни «Машини і обладнання для тваринництва».
Практична робота №1
Тема. Відцентрові насоси та безбаштові водопідіймальні установки. Автонапувалки, водопровідна арматура, труби і їх з’єднання.
Тривалість зайняття : 6 годин.
Мета: Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, підготовці машин до роботи, налагодження насосів, водопровідної арматури на відповідний режим роботи.
Обладнання робочого місця : Автонапувалки АГК-4А, АП-1А, ПА-1А, АГК-12, ПСС-1, ПБС-1, ПБП-1, водопровідна арматура, насоси 3К-6, ВС, набір слюсарних інструментів, заводські інструкції, інструкційні карти, щоденник-звіт.
Техніка безпеки :
1. Завдання необхідно виконувати на своєму робочому місці.2. Користуватися можна лише справним інструментом, ключі повинні відповідати розмірам гайок, що відгвинчуються. 3. Перед початком роботи необхідно переконатися в надійному закріпленні об’єкта огляду.
Порядок виконання роботи.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Порядок експлуатації насоса 3К-6, його несправності та комплектність.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Графік залежності подачі води Q від напору Н.
5. Схеми з’єднання гнучких, сталевих, азбестових та пластмасових труб.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Технічне обслуговування системи водопостачання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Розрахунок системи водопостачання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання для контролю:
1. Яка будова відцентрового насосу?.
2. Як необхідно провести монтаж насосу?
3. Як демонтувати всмоктувальний трубопровід?
4. Як підготувати насосний агрегат до запуску?
5. Які автонапувалки застосовують для напування ВРХ, свиней?
6. Як з’єднати автонапувалку з водопровідною мережею?
7. Як з’єднати сталеві і чавунні труби?
Практична робота №2
Тема. Машини для подрібнення грубих, соковитих кормів і коренеплодів.
Тривалість зайняття : 6 годин.
Мета: Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, підготовці машин до роботи, налагодження подрібнювача на відповідний режим роботи.
Обладнання робочого місця : Подрібнювачі “Волгарь–5А”, ИГК–30Б, набір слюсарного інструменту, інструкції заводу виробника, щоденник-звіт.
Техніка безпеки : 1. Завдання ЛПЗ необхідно виконувати на своєму робочому місці.
2. Користуватися можна лише справним інструментом, ключі повинні відповідати розмірам гайок, що відгвинчуються.3. Перед початком роботи необхідно переконатися в тому, що машина знеструмлена.
Порядок виконання роботи.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Регулювання ИГК-30Б.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Призначення і будова подрібнювача “Волгарь-5А”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Будова і робота автомата відключення.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Технічне обслуговування машин і регулювання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Характерні несправності і методи їх усунення.
Несправність |
Причина |
Спосіб усунення |
|
|
|
7. Визначити продуктивність подрібнювача (кг/год, т/год).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання для контролю:
1. Яке призначення подрібнювача “Волгарь-5А”?
2. Який подрібнювальний апарат використовується у подрібнювачі “Волгарь-5А”?
3. Яке призначення автомата відключення?
4. Як відновити робочий стан автомата відключення?
5. Як встановити ступінь подрібнення маси?
6. Які модифікації має подрібнювач ИГК-30Б?
7. Який подрібнювальний механізм застосовується в ИГК-30Б?
8. Як приготувати подрібнювач до запуску?
Практична робота №3
Тема. Машини для подрібнення зерна та сіна для згодовування худобі та птиці.
Тривалість зайняття : 6 годин.
Мета: Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, підготовці машин до роботи, налагодження подрібнювача на відповідний режим роботи.
Обладнання робочого місця : Кормодробарка КДУ–2 “Українка”, набір слюсарного інструменту, інструкції заводу виробника, щоденник-звіт.
Техніка безпеки : 1. Завдання ЛПЗ необхідно виконувати на своєму робочому місці.2.Користуватися можна лише справним інструментом, ключі повинні відповідати розмірам гайок, що відгвинчуються.3. Перед початком роботи необхідно переконатися в надійному закріпленні машини.4. Перед розбиранням вузлів необхідно впевнитися в тому, що машина знеструмлена.
Порядок виконання роботи.
1. Призначення і будова КДУ–2 ”Українка”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Схема розміщення молотків дробарки.
Схема розміщення молотків по схемі__________________________________________
3. Регулювання дробарки.
Назва регулювання |
Короткий опис регулювання |
|
|
4. Технічне обслуговування, підготовка дробарки до експлуатації, комплектність.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Можливі несправності дробарки.
Несправності |
Причини виникнення |
Спосіб усунення |
|
|
|
6. Визначити ступінь розмелювання для грубого і середнього помелу:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання для контролю:
1. Яке призначення подрібнювача КДУ-2 “Українка”?
2. Який подрібнювальний апарат використовується у подрібнювачі КДУ-2 “Українка”?
3. Які режими роботи можна встановити на КДУ-2 “Українка”?
4. Як встановити режим подрібнення соковитих кормів?
5. Як переобладнати подрібнювач для роботи з концентрованими кормами?
6. Як приготувати подрібнювач до запуску?
7. Як перевірити правильність монтажу дробарки?
8. Як перевірити якість роботи подрібнювача?
9. Як проводять випробування подрібнювача?
10. Яке ТО проводять при підготовці КДУ-2 до роботи?
Практична робота №4
Тема. Мобільні роздавачі кормів великій рогатій худобі.
Тривалість зайняття : 6 годин.
Мета: Вивчити призначення, будову, роботу, основні регулювання кормороздавачів.
Обладнання робочого місця : кормороздавачі КТУ-10А, РММ-5, набір слюсарного інструменту, інструкції заводу виробника, щоденник-звіт, довідники.
Техніка безпеки : 1. Завдання ЛПЗ необхідно виконувати на своєму робочому місці.
2. Користуватися можна лише справним інструментом, ключі повинні відповідати розмірам гайок, що відгвинчуються.3. Перед початком роботи необхідно переконатися в надійному закріпленні машини.
Порядок виконання роботи.
1. Призначення і будова кормороздавача КТУ-10А.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Схема роботи кормороздавача при видачі корму (на одну або дві сторони)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Регулювання кормороздавача КТУ-10А.
Назва регулювання |
Короткий опис регулювання |
|
|
4. Можливі несправності і способи їх усунення.
Несправність |
Причина несправності |
Способи усунення |
|
|
|
5. Технічне обслуговування кормороздавача
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Розрахувати продуктивність кормороздавача та їх кількість при кількості ВРХ _____ і кормів _______.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання для контролю:
1. Яка будова кормороздавача?
2. Які режими роботи можна встановити на кормороздавачі?
3. Які регулювання проводять на КТУ-10А?
4. Як підготувати кормороздавач до використання?
5. Які несправності можуть виникнути під час експлуатації кормороздавача?
6. Як усунути несправності, які виникли під час експлуатації?
7. Які операції ЩТО проводять на КТУ-10А під час підготовки його до експлуатації?
8. Як встановити роздавання кормів на одну і дві сторони?
Практична робота №5
Тема. Доїльний агрегат для доїння корів у молокопровід при прив’язному утриманні.
Тривалість зайняття : 6 годин.
Мета: Закріпити знання з будови, роботи, регулювань, правил підготовки доїльного апарата і доїльної установки до роботи в режимах доїння і промивки, визначити найбільш поширені несправності, виконати операції ЩТО і періодичного ТО.
Обладнання робочого місця : Доїльний апарат АДУ–1, доїльна установка АДМ–8А, набір слюсарного інструменту, інструкції заводу виробника, щоденник-звіт.
Техніка безпеки : 1. Завдання ЛПЗ необхідно виконувати на своєму робочому місці.2. Необхідно дотримуватись інструкції з охорони праці при розбирально-складальних роботах.
3. Користуватись можна лише справним інструментом.
Порядок виконання роботи.
1. Призначення і будова АДМ-8А.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Робота АДМ-8А в режимі “доїння” і “промивка”.
«промивка»________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«доїння»___________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Будова і робота доїльного апарату АДУ-1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Будова і робота вакуумної установки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Розрахувати необхідну кількість майстрів машинного доїння та кількість доїльних апаратів при кількості тварин _______.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Питання для контролю:
1. Яка будова доїльної установки АДМ-8А?
2. Які режими роботи доїльної установки ?
3. Як працює доїльна установка в режимі доїння?
4.Які регулювання проводять на доїльній установці?
5.Як підготувати доїльну установку до пуску?
Підвищення якості освіти сприяє використання інноваційних технологій навчання, яке залучає студентів до активної участі у навчальному процесі. Широке застосування інтерактивних робочих зошитів для практичного навчання здатне значно підвищити ефективність практичного вивчення дисципліни.
Напрацювання викладачів ВСП «Донбаський аграрний фаховий коледж Луганського національного аграрного університету» з досвіду застосування інтерактивних робочих зошитів для виконання практичних робіт в навчальному процесі показують ефективність цих матеріалів в розвитку студентів, якості практичного засвоєння дисципліни, розвитку розумових, творчих здібностей та поглиблення як теоретичних так і практичних знань.
Також застосування інтерактивного робочого зошиту для практичних робіт дає можливість кожному студенту активізувати свою розумову діяльність, розвинути навики творчого застосування на практиці отриманих знань, отримати додаткову наукову інформацію.
Дані матеріали були апробовані під час проведення практичних занять навчальної практики з дисципліни «Машини і обладнання для тваринництва» в кількох навчальних групах.
Результатом цих апробувань стали:
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
для тваринництва», / Режим доступу: http://rodak.if.ua/mot/teoria/tema_11.htm
тваринництва», / Режим доступу:
https://drive.google.com/file/d/17QSmxvgwRUKBGPu9zGKFFbiyqRjpasT0/view?usp=sharing