Правила дружби
І. Ранкова зустріч
1.Вітання
Доброго ранку! – ми друзям бажаєм.
Доброго ранку! – всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку тобі і мені.
Щирі слова нехай линуть рясні.
Вправа « Я обираю настрій»
Прислухайтесь до своїх відчуттів і виберіть смайлик , який відповідає вашому настрою.
2. Новини
Гра « Доповни речення»
Щоб могли ми гарно жити, треба вчитися…( дружити).
А не кидатись словами, щоб не стати …( ворогами).
І запам’ятай собі – з другом легше у …( біді).
Друг нас виручити може
І як пісня, жарт чи сміх
Радість ділиться - на…( всіх)
ІІ. Створення законів дружби. Гра « Чарівна скринька»
1. Що треба для того, щоб зберегти дружбу?( Дотримуватись певних правил)
Якщо правило дружніх стосунків підходить – плескаємо в долоньки, якщо ні – тупаємо ногами.
2.Вправа « Мікрофон»
Якщо ви будете дотримуватись цих законів, то будете мати друзів?
3. Обмін інформацією
Прослуховування і обговорення вірша О. Сенатович « Що це значить не дружити»
Що це значить не дружити,
Жити так - одинаком ?
Не дружити – це ходити
Не дверима а вікном.
Це без друга , без подружки
На перерві у кутку
Розправлятись самотужки
З апельсином нашвидку.
Це дивитись, наче в книжку,
На бік з видом кам’яним,
А насправді тишком-нишком
Роздавати штурхани.
В школі вчитись й не дружити -
Це, повірте, все одно,
Що, заплющившись, сидіти
І дивитися кіно.
ІІІ. Перегляд мультфільму « Портфелик».
Поставте запитання до мультфільму.
Якої пори року відбуваються події?
Назвіть героїв мультфільму?
Яка пригода трапилася з портфеликом?
Чому так сталося?
Хто допоміг портфелику?
IV. Групова робота.
1. Створення « Візуального словника».
Дослідження чоловічого, жіночого та середнього роду іменників( без назви термінів).
Із карток розкладених на партах вибрати картки де записані друзі портфелика.
Згрупувати їх за родами.
Ручка, книжка, лінійка: це – вона.
Олівець, зошит: це – він.
? - : це – воно.
Що може бути в портфелику, щоб ми сказали, що це – воно?
2. Гра « Павутинка дружби»
Дружба це золота нитка яка поєднує всіх людей світу.
Джон Івлін
Друзі нашого класу об’єднаються тією золотою ниткою.
Діти пишуть своє ім’я на силуетному малюнку і прикріплюють на плакаті, з’єднуючи себе ниткою з другом.( Додаток 1)
3. Розучуємо пісню
Музика: О. Янушкевич. Слова: М. Ясакова.
Знають всі коли є друг – все світлішає навкруг,
Якщо сам не підведеш – друзів більше ти знайдеш.
Приспів: Дружать сонце і земля, ля-ля, ля-ля.
Дружать луки і поля, ля-ля, ля-ля.
Дружать діти на землі
І великі і малі.
Разом ходим на гурток, поспішаєм на каток.,
Нам незгоди не страшні – з другом весело мені.
Приспів.
Де єднає дружба всіх – там лунає пісня й сміх,
Свято нам несуть у дім – буде весело усім.
Приспів.
5. Рефлексія.
Вправи «Мікрофон» / «Клубочок» Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж дня.
Додаток 1