Історія України (Вступ до історії) 5 клас (35 годин / 1година на тиждень)

Про матеріал
Учень/ учениця: • креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати; співвідносить рік зі століттям; • розрізняє умовні позначки на історичній карті; знаходить на карті територію України, її столицю; • розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних і речових джерел, монет і грошей, назв населених пунктів; про діяльність українських істо­риків (два­три на вибір), історію сім’ї та родинне дерево; • коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього; • пояснює, що таке історія, хто такі історики, як відбувається відлік часу в історії, що таке історичні джерела та які вони бувають; • добирає інформацію про минуле з сімейних фотографій; • наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле, історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи; висловлює судження щодо ви­вче­ння історії свого народу і країни та ролі музеїв, архівів, історичної науки у збереженні пам’яті про минуле
Перегляд файлу

Історія України (Вступ до історії) 5 клас

(35 годин / 1година на тиждень)

 

№ уроку

Дата

К­ть

год

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги

до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

Повторення

Розділ І. ЗВІДКИ І ЯК ІСТОРИКИ ДОВІДУЮТЬСЯ ПРО МИНУЛЕ

1

 

10

Істоpiя як наука.

Учень/ учениця:

  • креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати; співвідносить рік зі століттям;
  • розрізняє умовні позначки на історичній карті;
    знаходить на карті територію України, її столицю;
  • розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних і речових джерел, монет і грошей, назв населених пунктів; про діяльність українських істо­риків (два­три на вибір), історію сім’ї та родинне дерево;
  • коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;
  • пояснює, що таке історія, хто такі історики, як відбувається відлік часу в історії, що таке історичні джерела та які вони бувають;
  • добирає інформацію про минуле з сімейних фотографій;
  • наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле, історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;

 

  • висловлює судження щодо ви­вче­ння історії свого народу і країни та ролі музеїв, архівів, історичної науки  у збереженні пам’яті про минуле

 

 

2

 

 

Українські вчені­історики. Історія і час.

Історична карта.

 

 

 

 

3

 

Речові історичні джерела. Музеї.

 

 

4

 

Практичне заняття.

Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево.

 

 

5

 

Писемні джерела.

Архіви.

 

 

 

 

6

 

Мова як джерело знань про минуле. Фольклор

 

 

7

 

Географічні назви в історичній науці.

 

 

8

 

Практичне заняття.

Які назви в моєму рідному місті (селі) нагадують про минуле

 

 

9

 

1

Урок узагальнення і систематизування із теми.

 

 

Розділ ІІ. ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ

10

 

11

Люди в історії: історичні діячі, групи людей і народи.

Учень/ учениця:

  • установлює хронологічну тривалість і послідовністьзазначених подій та явищ, співвідносить подію, історичне явище і століття;
  • знаходить на карті території, пов’язані із зазначеними подіями та діяльністю людей;
  • розповідає про історичну подію чи явище, історичних діячів на основі тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;
  • виокремлює в тексті головне й другорядне, складає простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;
  • складає запитання щодо перебігу історичної події;
  • пояснює,  про що і про кого розповідає історія як наука;
  • зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та України;
  • висловлює власне ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення

 

 

 

11

 

 

Події та явища в історії: відкриття, битви, подорожі, господарське та повсякденне життя.

 

 

12

 

 

Житло і побут давніх мешканців України.

 

 

13

 

14

 

 

Київські князі.

 

Запровадження християнства.

 

 

15

 

 

16

 

 

Українське козацтво у битвах і походах.

 

Урок узагальнення і систематизування.

 

 

17

 

 

Українське село і місто
у ХVІІІ ст.

 

 

18

 

 

Відкриття Харківського

університету та його вплив на українську культуру.

 

 

19

 

 

Українська  революція 1917—1920 рр.

 

 

20

 

 

Україна в роки Другої світової (1939—1945) та Великої Вітчизняної (1941—1945) воєн.

 

 

21

 

 

Проголошення незалежності України.

 

 

22

 

 

Практичне заняття.

Про що і про кого розповідає історія рідного краю

 

 

23

 

1

Урок узагальнення і систематизування.

 

 

Розділ ІІІ.  Що історичні пам’ятки розповідають про минуле

24

 

8

 

Храми та ікони.

Учень/ учениця:

  • установлює хронологічну послідовність створення зазначених пам’яток;
  • показує на карті місце­знаходження цих пам’яток;
  • називає, розпізнає та описує пам’ятки на основі вивченого матеріалу і практичної роботи;
  • пояснює історичні поняття на основі тексту підручниката застосовує їх під час виконання пізнавальних завдань;
  • складає план розповіді про пам’ятку і розповідає за планом, уживаючи історичні поняття і терміни;
  • наводить приклади пам’яток свого краю та описує їх;
  • висловлюєвласне ставлення до цих пам’яток і необхідності їх збереження

 

 

 

25

 

Софійський собор і Києво­Печерська лавра.

 

 

26

 

Книги і мініатюри.

 

 

27

 

Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова.

 

 

 

 

Замки і палаци. Генуезька і Кам’янець­Подільська фортеці. Бахчисарайський та Маріїнський палаци.

 

 

29

 

Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у Києві.

Площа Ринок у Львові.

 

 

30

 

Парки і сади.

 

 

31

 

«Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині

 

 

32

 

Практичне заняття.

Які історичні пам’ятки мого міста (села), рідного краю розповідають про минуле.

 

 

33

 

Практичне заняття.

Моя уявнаподорож історичними місцями України

 

 

34

 

1

Урок узагальнення і систематизування.

 

 

35

 

1

Узагальнення  до курсу: «Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»

Учень/ учениця:

  • пояснює, що таке історія і що є предметом вивчення історії як науки;
  • висловлює судження щодо важливості історичних знань та ролі громадян, історичної науки, музеїв, архівів у збереженні минулого

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
19 березня 2021
Переглядів
2623
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку