Історія українського війська

Про матеріал
Цей захід спрямований на те, щоб стимулювати дітей вивчати історію України, адже відчуття командної гри та азарту спонукають кожного учасника проявити себе, застосувати свої знання якнайкраще, щоб допомогти своїй команді виграти. В квесті задіяні плакати зі світлинами воїнів з історичних реконструкцій різних періодів історії України, що теж сприяє зацікавленості учнів вивчати різні епохи, приміряючи на себе роль чи то лучника княжої дружини, чи героїчного студента, учасника бою під Крутами. Книги, представлені на виставці в читальній залі бібліотеки, допоможуть знайти відповіді на питання. Після сценарію заходу подані «секретні абетки», які допоможуть розшифрувати підказки учасникам квесту. В наш такий непростий час, коли триває російсько-українська війна, важливо виховувати у дітей відчуття патріотизму, любові до України, а це можливо, тільки якщо у молодого покоління є розуміння історичних подій нашої держави, усвідомлення уроків історії і що потрібно робити, щоб вони більше не повторювалися.
Перегляд файлу

        Цей захід спрямований на те, щоб стимулювати дітей вивчати історію України, адже відчуття командної гри та азарту спонукають кожного учасника проявити себе, застосувати свої знання якнайкраще, щоб допомогти своїй команді виграти.

         В квесті задіяні плакати зі світлинами воїнів з історичних реконструкцій різних періодів історії України, що теж сприяє зацікавленості учнів вивчати різні епохи, приміряючи на себе роль чи то лучника княжої дружини, чи героїчного студента, учасника бою під Крутами. Книги, представлені на виставці в читальній залі бібліотеки, допоможуть знайти відповіді на питання. Після сценарію заходу подані «секретні абетки», які допоможуть розшифрувати підказки учасникам квесту.

         В наш такий непростий час, коли триває російсько-українська війна, важливо виховувати у дітей відчуття патріотизму, любові до України, а це можливо, тільки якщо у молодого покоління є розуміння історичних подій нашої держави, усвідомлення уроків історії і що потрібно робити, щоб вони більше не повторювалися.

 

С.Д.Бендюк,

бібліотекар Оженинського ліцею

 ім. Т.Г.Шевченка

Острозької тг Рівненської обл.

   

Історія українського війська

Квест для учнів 8-11 класів

Мета. Зацікавити дітей вивчати історію своєї країни, свого краю та українського війська, вшановувати своїх героїв, виховувати почуття патріотизму.

Обладнання. Книжкова виставка «Історія українського війська», прапорці різних періодів історії України: синьо-жовтий, червоно-чорний, козацький малиновий, чорний Холодного Яру, плакати з одностроями історії українського війська, підготовленими Інститутом національної пам’яті.

Бібліотекар. Дорогі друзі! Сьогодні нас чекає справжня пригода. Ми з головою поринемо у час і простір славетних битв, уявимо себе героями-захисниками, відчуємо своїми руками вагу меча Святослава Хороброго, приміряємо обладунки Князя Острозького, поцілимо у ворога галицьким арбалетом чи базукою кіборга, махнемо козацькою шаблею і чимдуж крикнемо переможне: «Слава!»

          Наша мета сьогодні – знайти відповіді на питання, розгадати загадки, щоб дізнатися, як нашій Україні перемогти ворога і зібрати чотири українських прапорці.

Правила квесту:

  1. Кожну команду супроводжує координатор.
  2. Команди вирушають в актову залу, де знайомляться з правилами квесту, отримують мапи квестових зон із відміченими пунктами-зупинками. Усі команди проходять ті ж  самі пункти, але йдуть до них різними маршрутами, зустрічаючись лише на старті та на фініші.
  3. Завдання від агента квесту команда отримує лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті.
  4. Якщо команда правильно виконає всі завдання на пункті, вона отримує прапорець. Потім вирушає до наступного пункту.
  5. Якщо команда не має відповіді, або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши завдання (капітан команди витягує одну із карток, на якій написано завдання).
  6. Переможцем вважається команда, яка правильно виконала завдання на всіх станціях та раніше інших прийшла до фінішу з трьома прапорцями. На фініші команди отримують четвертий прапорець.

Звернення до команд. Запам’ятайте: сила кожного в команді, сила команди – в кожному. Сподіваємося, що сьогоднішні пригоди принесуть вам багато задоволення та позитивних емоцій.

Квестові зони:

1.Читальна зала бібліотеки

2. Кабінет історії.

3. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни. Плакати про історію українського війська.

 

Маршрут для команди 8 класу

  1. Читальна зала бібліотеки.
  2. Кабінет історії.
  3. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни. Плакати про історію українського війська.

Зупинка І. Читальна зала бібліотеки.

Завдання 1. Знайти роман Володимира Рутківського, на обкладинці якого козак збриває зі своєї голови татар. («Джури козака Швайки»).

Завдання 2. Як звали новгород-сіверського князя, який здійснив невдалий похід проти половців у 1185 р., описаний у поемі невідомими автором? («Слово про Ігорів похід»)

Завдання 3. Середньовічна військова машина для обстрілу укріплених міст, різновид катапульти (Праща; ст. 76, «Історія українського війська», т.1).

Підказка із «секретної абетки»: 20, 21, 1, 30, 1 – праща.

Агент. Якщо у вас немає відповіді на питання, пропонуємо пригадати український алфавіт. Скористайтеся нашим шифром: кожна літера стоїть під визначеним порядковим номером алфавіту.

Завдання 4. Назва військового прапора, яка з’явилася в Галичині в ХІІІ ст. (Хоругва або корогва; ст. 47, «Історії українського війська», т.1).

Підказка із «секретної абетки»: 26, 19, 21, 24, 4, 3, 1 – хоругва.

Зупинка ІІ. Кабінет історії.

Завдання 1. Річка, біля якої у 1363 році Великий литовський князь Ольгерд розгромив татарське військо і вигнав їх з українських земель (Сині Води (тепер Синюха – лівобічна притока Бугу); ст. 158, «Історія українського війська», т.І).   

Підказка із «секретної абетки»: 22, 11, 18,12    3, 19, 6, 11 – Сині Води

Завдання 2. Знайти відповідність між битвами і полководцями, які очолювали в цих битвах українські війська.

Князь Костянтин Іванович Острозький – Битва під Оршею 1514 року.

Гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний – Битва 1618 р.

Гетьман Іван Виговський – Битва під Конотопом 1659 р.

Підказка. Придумати розповідь про битву часів XV ст. між українською армією та московським військом (всі учасники команди).

Завдання 3. Знайти на картині «Битва під Оршею» князя Костянтина Івановича Острозького в трьох місцях.

Підказка. Згадати три прислів’я про козаків (на кожне зображення – по прислів’ю).

Завдання 4. Несправжнє ім’я, яке використовували воїни УПА для конспірації. (Псевдо). Підказка із секретної абетки:  ± ≥ • V ;

Зупинка ІІІ. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни.                        Плакати про історію українського війська.

Завдання 1. Сорочка, сплетена з металевих кілець. (Кольчуга)

Завдання 2. Два основні види бойового порядку в давньоруському війську («Стіна» та «полочний ряд»).

Завдання 3. Знайти жовтого лева на лазуровому тлі. (Герб Руського королівства на Галичині у 1387 р.)

Завдання 4. Знайти слова Еріха Лясоти, посланця австрійського імператора, який жив у XVII ст. про готовність селянина захистити себе від ворогів.

(Плакат «Воїни. Початок 17 ст.: «Кожен селянин, ідучи на працю в поле, зажди має з собою рушницю на плечах і шаблю або тесак при боці».)

Маршрут для команди 9 класу.

  1. Читальна зала бібліотеки.
  2. Кабінет історії.
  3. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни. Плакати про історію українського війська.

Зупинка І. Читальна зала бібліотеки.

Завдання 1. Як називалося українське військо в XI – XIV ст.? (с. 13, «Історія українського війська», т.І)

Агент. Якщо у вас немає відповіді на питання, пропонуємо пригадати український алфавіт. Скористайтеся нашим шифром: кожна літера стоїть під визначеним порядковим номером алфавіту.

Підказка із «секретної абетки»: 6, 21, 24, 9, 11, 18, 1 – дружина.

Завдання 2. Яким чинам в козацькому війську належать військові відзнаки: булава і пірнач або шестипер? (Булава – гетьману, пірнач – полковнику; ст. 248, Розділ Військові відзнаки. «Історія українського війська», т.І).

Завдання 3. В якому році відбулася перемога Богдана Хмельницького над польським військом С.Потоцького під Жовтими Водами? (5-6 травня 1648 р.; с. 61. «Україна від найдавніших часів до сьогодення»).

Підказка із «секретної абетки»: А, Д, Г, Є – 1648.

Завдання 4. Залізнична станція під Києвом, де 29 січня 1918 р. відбувся бій між Куренем Студентів Січових Стрільців та більшовицько-московським військом Муравйова. (Крути).

Підказка із «секретної абетки»: 15, 21, 24, 23, 11 – Крути.

Зупинка ІІ. Кабінет історії. Коридор біля кабінету історії.

Завдання 1. Український князь, який 1514 р. розгромив московське військо Василія ІІІ у битві під Оршею. (Князь Костянтин Іванович Острозький).

Підказка. Придумати розповідь про битву часів XV ст. між українською армією та московським військом (всі учасники команди).

Завдання 2. Князь, засновник Запорозької Січі. (Байда, або Дмитро Вишневецький)

Підказка. Згадати три прислів’я про козаків.

Завдання 3. Гетьман України, який у 1709 р. разом з шведським королем Карлом ХІІ програв битву під Полтавою московському царю Петру І. (Іван Мазепа). Підказка. Заспівати пісню про козаків.

Завдання 4. В якому році відбулася битва під Гурбами між 35-тисячним військом НКВС і 5-тисячним військом УПА?

Підказка із «секретної абетки»: А, Ж, Г, Г – 1944.

Зупинка ІІІ. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни.                        Плакати про історію українського війська.

Завдання 1. Знайти воїнів, які могли воювати проти московського війська у битві під Оршею під командуванням кн. К.Острозького у 1514 р.

Завдання 2. Знайти козака, який міг брати участь в поході 1618 р. проти Москви під командуванням П.Конашевича-Сагайдачного.

Завдання 3. Герб Війська Запорізького в XVII – XVIII ст. (Козак із самопалом на плечі).

Завдання 4. Який воїн міг брати участь у боях за гори Маківку та Лисоню у 1915-16 роках?

Маршрут для команди 10 класу.

  1. Читальна зала бібліотеки.
  2. Кабінет історії.
  3. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни. Плакати про історію українського війська.

Зупинка І. Читальна зала бібліотеки.

Завдання 1. Полководець, Великий князь Київський, у 965 р. розгромив Хозарський каганат. Попереджав своїх ворогів: «Іду на ви!». (Святослав Хоробрий). Підказка із «секретної абетки»: ↑ ÷ ; ≥ ) О    ≈ ; ≤ ; ∆ ≤ + * 

Завдання 2. Гетьман України, випускник Острозької академії, який разом з польським військом у 1618 р. вщент розгромив московське військо. Помер від поранення, яке отримав в бою під Хотином 1621 р. (Петро Конашевич-Сагайдачний; с. 185, «Історія українського війська», т.І)

Підказка із «секретної абетки»: 22, 1, 4, 1, 14, 6, 1, 28, 18, 11, 14 – Сагайдачний.

Завдання 3. Острів при р. Чортомлик, одному з рукавів Дніпра, на якому з 1594 по пр.1636 р. перебувала Запорозька Січ. (Базавлук; с.275, Розділ Запорозька Січ. «Історія українського війська», т.І).

Підказка із «секретної абетки»: 2, 1, 10, 1, 3, 16, 24, 15 – Базавлук.

Завдання 4. Полковник Легіону Українських січових стрільців, український військовий діяч, дипломат, поет, австрійський ерцгерцог династії Габсбургів. (Вільгельм Габсбург або Василь Вишиваний; с. 15, Ю.Журавель. «Битви за рідну землю»)  

Зупинка ІІ. Кабінет історії. Коридор біля кабінету історії.

Завдання 1. Фортеця над Дніпровими порогами, збудована французьким інженером Гійомом де Бопланом і зруйнована у 1635 р. Іваном Сулимою. (Кодак). Підказка. Заспівати пісню про козаків.

Завдання 2. Під яким українським містом відбулася битва під командуванням Івана Виговського 8 липня 1659 р., в результаті якої 150-тисячне військо московитів було розгромлене? (Під Конотопом; с.13, Ю.Журавель. «Битви за рідну землю»)  

Завдання 3. Останній кошовий Запорозької Січі. (Петро Калнишевський)

Підказка. Згадати три прислів’я про козаків.

Завдання 4. Малокаліберна артилерійська гармата, вживана у XVI-XVIII ст., стріляла свинцевими ядрами. (Фальконет)

Підказка із «секретної абетки»: ≠ О ) ⌂ ( ; > • ÷ 

Зупинка ІІІ. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни.                        Плакати про історію українського війська.

Завдання 1. Український військовий легіон, який діяв у складі австро-угорського війська під час І-ї світової війни, відзначилися в боях за гори Маківку та Лисоню. (Українські Січові Стрільці).

Завдання 2. Піхотна формація у 1939 р., загальна кількість якої не перевищувала 2 тис. осіб. (Карпатська Січ)

Завдання 3. Як мали б виглядати воїни, які у кількості 5 тис. протистояли 35-тисячній армії НКВС у бою під Гурбами у квітні 1944 р.?

Завдання 4. Знайдіть воїна, який міг обороняти Донецький аеропорт.

Завдання для 11-го класу ті самі, що й для 10. Маршрут інший

Маршрут для команди 11-го класу.

  1. Коридор біля кабінету Захисту Вітчизни. Плакати про історію українського війська.
  2. Читальна зала бібліотеки.
  3. Кабінет історії. Коридор.

 

Артеменко Л. У світі ВООКляндії: [сценарій] : бібліотечний квест /Л. Артеменко; Обл. б-ка для юнацтва Житомирської обл. ради. – Житомир, 2014. – 18 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЕКРЕТНА АБЕТКА

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

<

М

>

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

 

 

Секретна абетка

1

А

2

Б

3

В

4

Г

5

Ґ

6

Д

7

Е

8

Є

9

Ж

10

З

11

И

12

І

13

Ї

14

Й

15

К

16

Л

17

М

18

Н

19

О

20

П

21

Р

22

С

23

Т

24

У

25

Ф

26

Х

27

Ц

28

Ч

29

Ш

30

Щ

31

Ю

32

Я

33

Ь

 

docx
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку