Розробка заняття гуртка "Народний танець" "Медіаосвіта, хореографія, музика"

Про матеріал
Розробка заняття гуртка «Народний танець» є прикладом імплементації медіаосвіти у гурткову роботу, поєднання хореографії, музики і медіаосвіти. Описується запровадження медіаосвіти при вивченні елементів народно-сценічних та історико-побутових танців за допомогою цифрових та медіа засобів. Розкривається роль педагога, який із єдиного джерела інформації перетворюється на організатора освітнього процесу, стає фасилітатором: сприяє усвідомленню цілей, стимулює, допомагає у процесі їх досягнення. Показується, як поєднання хореографії, музики і медіаосвіти покращує якість освітнього процесу, розвиває музичне сприйняття, почуття ритму, розуміння зв’язку музики і танцю, розкриває творчі здібності дитини; запровадження медіаосвіти збільшує мотивацію дітей до поглиблення медіакомпетентностей, формування медіаімунітету, що є гострою потребою сучасності.
Перегляд файлу

Розробка заняття гуртка «Народний танець» «Медіаосвіта, хореографія, музика».

Застосовується на заняттях у гуртку «Народний танець» при вивченні елементів народно-сценічних та історико-побутових танців.

Вік дітей: 9-10 років.

Тема заняття: елементи народно-сценічних та історико-побутових танців.

Теми медіаграмотності: правила використання відео, аудіо музикальних файлів; безпечне перебування у віртуальному медіапросторі.

Мета заняття: розвивати почуття ритму за допомогою цифрових та медіа засобів: вчити дітей використовувати обладнання, програми, додатки, технології; шукати, обробляти, перевіряти достовірність інформації; створювати контент; брати участь у соціальних мережах; досягати цілі за допомогою медіа; формувати здатність до критичного мислення, та безпечного перебування у медіапросторі.

Короткий опис заняття: вихованці вивчають аудіо матеріали музичного мистецтва, які використовуються на занятті з хореографії, порівнюють музично-танцювальні жанри та аналізують ритмічні властивості музичних творів за допомогою відео, вивчають тексти в електронному вигляді; створюють контент - відеоряд з виконанням самостійно розробленої танцювальної композиції, розміщують його у соціальних мережах, обмінюються текстовими повідомленнями в чатах.

Час необхідний на виконання: перша частина: мотиваційний та організаційний етапи – робота на занятті у гуртку – 30 хвилин; друга частина – виконується вдома; третя частина – інтерактивний та підсумковий етапи, індивідуальна та колективна робота на занятті у гуртку – 2 години.

 

Необхідне обладнання, матеріали: медіа ресурс; мобільні телефони, смартфони, ноутбуки, ПК, фортепіано.

Форми та методи роботи: індивідуальна та інтерактивна групова робота, метод аналізу та синтезу інформації, дискусія, кластерні технології.

 

Детальний опис заняття:

МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП.

На занятті у гуртку діти слухають у виконанні фортепіано чотири музичні фрагменти до вправ, які виконуються під час уроку - польки, вальсу, полонезу, мазурки; отримують завдання переглянути вдома цифрові джерела (текстові, аудіо та відео), надіслані педагогом. Вихованці аналізують ритмічні властивості усіх музичних фрагментів, пояснюють, як ритм впливає на рухи танцю. Педагог спонукає дітей до висновку, що кожний музично-танцювальний жанр має свої особливості, за якими його можна впізнати при прослуховуванні музичного твору.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Керівник гуртка пояснює, що вихованці мають самостійно ознайомитись з інформацією, яку отримають у Viber та на електронну пошту. Це аудіо запис чотирьох фрагментів, які звучали на занятті, а також посилання на електронні тексти та відео. Педагог звертає увагу дітей на правила безпеки під час роботи з музичними, відео файлами в Інтернеті та розповідає про академічну доброчесність.

Педагог дає завдання: ознайомившись із рекомендованими аудіо, відео файлами та електронними текстами вдома, обрати один з чотирьох аудіо фрагментів, з’ясувати ритмічні особливості, які дозволяють чітко ідентифікувати його жанр при прослуховуванні, та підібрати відповідні рухи. Підготувати танцювальну композицію на обраний фрагмент.

ІНТЕРАКТИВНИЙ ЕТАП.

На занятті вихованці демонструють свої танцювальні фрагменти. Кожен вихованець розповідає про ритмічні особливості створеної ним хореографічної комбінації; пояснює, за якими ознаками був визначений жанр твору; як ритм музики впливає на рухи танцю; які рухи найбільше запамятались у відео, чи вони використані у власній композиції. Діти презентують танцювальні композиції під супровід фортепіано. Під час демонстрації композицій інші діти записують відео.

Педагог пропонує провести музично-ритмічну вікторину: відстукує ритм музичних фрагментів, з якими працювали діти, а вони мають впізнати ритм та обрати відповідну картку. Під час перевірки результатів вікторини діти створюють власні кластери –
«Музично-танцювальні жанри та їх ритмічні особливості». Вихованці презентують роботи на своїх сторінках у соціальних мережах: в Instagram, TikTok, Facebook. Результати музично-ритмічної вікторини розміщують в груповому чаті Viber.

Разом з педагогом діти монтують усі відео фрагменти у єдиний відео файл, спільно створюють коментар, розміщують його на сторінці танцювального колективу в соціальній мережі Facebook.

 

ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП.

Запитання для обговорення:

Як ми можемо скористатися отриманим досвідом у повсякденному житті та в своїй діяльності?

Як безпечно користуватися соціальними мережами?

Як правильно використовувати Інтернет для навчання?

Як убезпечити себе, не порушувати приватні інтереси та авторські права інших в медіапросторі?

 

Очікувані результати:

Танцювальне мистецтво:

Удосконалення навичок сприйняття музичного мистецтва, розвиток уміння аналізувати засоби музичної виразності, насамперед, ритмічні особливості музичного твору; визначати музично- танцювальний жанр. Розвиток творчих здібностей дітей, уміння відчути, «побачити» у музиці рух і створювати танцювальну композицію згідно
музично-танцювального жанру.

 

Медіаграмотність:

Формування здатності до критичного сприйняття інформації, уваги; уміння аналізувати тексти, відео, аудіо; закріплення поняття «інформаційна безпека».

Уміння використовувати різні медіатексти для пошуку, обробки, аналізу інформації. Поглиблення та розширення знань про оцифровані джерела інформації, уміння створювати власний цифровий продукт.

Поглиблення здатності дітей дбати про кібербезпеку та відповідального ставлення до авторського права.

 

 

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Я навчився/навчилася працювати з медіа джерелами.

Я дізнався/дізналася про ритмічні особливості різних музично- танцювальних жанрів

Я зрозумів/зрозуміла як визначати на слух жанр музичного твору

Хотів/хотіла би дізнатися, які музично-танцювальні жанри існували у давні часи

Погоджуюся, що дуже цікаво створювати власну танцювальну композицію

Використані джерела:

Теоретичні джерела:

Історія виникнення польки. URL:

https://ocnt.com.ua/polka-istoriya-viniknennya-ta-cikavi-fakti/ - (дата звернення: 26.10.2023).

Польські танці. URL:

https://ostarbeiter.vn.ua/narodni-tantsi-pol.html - (дата звернення: 26.10.2023).

Історія вальсу. URL:

https://dovidka.biz.ua/istoriya-viniknennya-valsu-rozpovid-pro-vals/ - (дата звернення: 26.10.2023).

Відео:

Ансамбль ім. П. Вірського. Волинська полька. URL:

https://www.youtube.com/watch?v=4jKCWkSM6gg&t=83s&ab_channel=TimetoDance (дата звернення: 26.10.2023).

Ансамбль «Вісла» (Польща). Полонез. URL:

https://www.youtube.com/watch?v=pvRcv_9pFxs&ab_channel (дата звернення: 26.10.2023).

Ансамбль «Мазовше» (Польща). Мазурка. URL:

https://www.youtube.com/watch?v=NVS0QdR4nQQ&ab_channel (дата звернення: 26.10.2023).

Віденський бал (Австрія). Вальс. URL:

https://www.youtube.com/watch?v=zTciRj7UUlk&ab_channel=eren_vienna (дата звернення: 26.10.2023).

 

doc
Додав(-ла)
Лукіна Тетяна
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку