Іван Карпович Карпенко-Карий: життєвий і творчий шлях митця ТЕСТ

Про матеріал
Мета - перевірка засвоєння учнями матеріалу про життя і творчість Івана Карпенка-Карого та змісту твору "Мартин Боруля". Вісім питань тесту мають один варіант правильної відповіді, два завдання - на встановлення відповіднсті, одне - для власного висловлення учня. Наявні два питання з теорії літератури, міжпредметні звязки з українською мовою. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

Іван Карпович Карпенко-Карий: життєвий і творчий шлях митця ТЕСТ

І варіант

1.Соратником  І. Карпенка-Карого не був   А  Марко Кропивницький  

Б  Михайло Старицький  В  Тарас Шевченко   Г  Панас Саксаганський

2. Карпенко-Карий – псевдонім  А  Івана Багряного  Б Миколи Лисенка              В  Івана Тобілевича   Г  Григорія Квітки-Основ’яненка 

3. Іван Карпенко-Карий навчався  А  у Бобринецькому повітовому училищі

Б у Миргородському парафіяльному училищі  В  Гадяцькому повітовому училищі   Г  у Київській духовній семінарії

4. Установіть відповідність між автором та назвою твору      

       Автор                                   Назва твору

1.Панас Мирний                  А  «Захар Беркут»

2.Іван Карпенко-Карий       Б  «Кайдашева сім’я»

3.Іван Нечуй-Левицький     В «Заповіт»

4.Іван Франко                       Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

                                               Д «Сто тисяч»

5. З ім’ям Івана Карпенка-Карого не пов’язана географічна назва

А містечко Бобринець  Б  хутір Надія  В місто Миргород  Г місто Новочеркаськ

6.Іван Карпенко-Карий створив свої шедеври «Сто тисяч», «Хазяїн», «Суєта», «Сава Чалий», «Житейське море» у

А Гадячі   Б  Новочеркаську  В  Бобринці   Г на хуторі Надія

7. Іван Карпенко-Карий розвинув в українській літературі такі жанрові різновиди драми   А   трагікомедія, сатирична комедія, історична трагедія            Б сатирична комедія, історична трагедія, лірична комедія   В історична трагедія, психологічна драма, лірична комедія   Г  сатирична комедія, водевіль, драма

8.Установіть відповідність між різновидами драми та їх визначенням

1. Трагедія           А Драматичний твір, у якому засобами гумору та сатири роз-

                               вінчуються негативні суспільні та побутові явища, розкрива-

                               ється смішне в навколишній дійсності чи людині.

2. Комедія            Б Твір, який змальовує світ у формі дії і призначений для

                               сценічного  втілення.

3. Драма               В Драматичний твір із гострим конфліктом, який неможливо

                                розв’язати, тому суперечності ведуть до загибелі героя.

4. Трагікомедія    Г Влучний, стислий, часто афористичний вислів із сатирич-

                               ним або жартівливим відтінком.

                              Д Драматичний жанр, якому властиві одночасно риси трагедії

                                та комедії.

9.У сатиричній комедії об’єктом осміяння є   А  недоліки в людських характерах представників однієї окремо взятої  сім’ї    Б  людські стосунки певного часу  й глобальних категорій: епох, соціальних структур, людства в цілому                                В  сатирична комедія викриває соціальні пороки й вади, а сатиричний ефект досягається за рахунок гіперболізації, загострення певної проблеми чи риси характару

10. «Мартин Боруля» Івана Карпенка-Карого – це

А  драма   Б  комедія   В  трагікомедія   Г  трагедія

11.У творі «Мартин Боруля» автор викриває проблеми  (дві правильних відповіді)    А  браку освіченості       Б   батьків і дітей                                              В   зміни соціального статусу шляхом зміни прізвища

12.Висловіть та аргументуйте власну  думку на тему  «Чи можна вважати головного героя твору «Мартин Боруля»  люблячим і турботливим батьком?»

 

Іван Карпович Карпенко-Карий: життєвий і творчий шлях митця ТЕСТ

ІІ варіант

1.Соратником І. Карпенка-Карого не був  А Григорій  Квітка-Основ’яненко                 Б  Микола  Садовський  В  Михайло Старицький  Г  Марія  Заньковецька

2. Місце народження митця     А село Кирилівка на Черкащині

Б село Арсенівка Бобринецького повіту на  Херсонщині

В селище  Стеблів Канівського повіту Київської губернії

Г місто Миргород на Полтавщині

3.Установіть відповідність між митцем та місцем його навчання

   Прізвище митця                      Місце здобування освіти

1.Іван Нечуй-Левицький   А Бобринецьке повітове училище

2.Панас Мирний                 Б Київська духовна семінарія

3.Іван Карпенко-Карий      В Гадяцьке повітове училище

4.Тарас Шевченко              Г  Харківська реальна гімназія

                                             Д «Ходив до школи носити воду школярам…»

4.Дружина Івана Карпенка-Карого   А  Ірина Батієнко   Б Марія Заньковецька    В  Надія Тарковська   Г  Ганна Коркішко

5.Долучитися до театрального товариства Івана Тобілевича запросив

А  Панас Саксаганський   Б  Дмитро Тарковський  В  Петро Ніщинський                         Г  Михайло Старицький

6. Іван Карпенко-Карий писав: «Ради України, нам дорогої, ради скривдженого народу ми зробимо, що в наших силах» у листі до     А   Марії Заньковецької     Б  Панаса Саксаганського  В  Миколи Садовського   Г  Івана Франка

7. Сатирична комедія – це   А  сатиричний твір, у якому під час зображення  смішного за допомогою в’їдливих  сатиричних засобів викриваються суттєві вади певного прошарку населення, цілої епохи або людства загалом 

Б Різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах В Невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним

сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю

8. Найкращим своїм твором Іван Карпенко-Карий вважав

А «Сто тисяч»    Б  «Хазяїн»    В   «Мартин Боруля»    Г  «Сава Чалий»

9. Для гротеску як виду художньої образності не характерна:

А  фантастична основа, тяжіння до особливих незвичайних, ексцентричних, спотворених форм   Б  поєднання в одному предметі або явищі несумісних, контрастних якостей ( комічного з трагічним, реального з фантастичним тощо) В заперечення усталених художніх і літературних норм (зв'язок із пародією, бурлеском, травестією)   Г  стильова однорідність

10.У творі «Мартин Боруля» І. Карпенко-Карий звертається до гротеску з метою ( три правильних відповіді)

А  змалювання абсурдності вчинків цілих прошарків суспільства                                        Б показати невміння  героями твору цінувати те, що нажито важкою працею             В підкреслити, що на посадах знаходяться малограмотні чиновники, махінатори

Г продемонструвати власну байдужість до представників різних прошарків населення

11.На вашу симпатію заслуговує персонаж твору А  Мартин Боруля  Б  Микола В  Марися   Г  Трандалєєв   Д  інший персонаж (укажіть, хто саме)

12. Висловіть та аргументуйте власну  думку на тему  «Чи можна вважати Степана вдячним,  хорошим  сином? »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трагікомедія — вид драматичних творів, який має ознаки як трагедії, так і комедії. Трагікомедія характеризується насамперед тим, що водночас трагічно і комічно вияскравлює одні й ті самі явища, при цьому трагічне й комічне взаємно посилюються, а співчуття автора до одного персонажа суперечить співчуттю до іншого. У давній українській літературі відома трагікомедія Феофана Прокоповича «Володимир»

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку