Календарне планування 3 клас, за оновленою програмою

Про матеріал

Пропоную вашій увазі розгорнуте календарне планування для вчителів 3 класів, за оновленою програмою на І семестр. Сподіваюсь воно стане у пригоді, як молодим фахівцям , так і вчителям із досвідом роботи

Перегляд файлу

E:\Картинки\Школа\0_102f51_54ddb9ab_orig.png

 

(За підручником Т.Г. Гільберг)

31 година (15  тижнів, 2 години на тиждень)

І семестр

уроку

Тема уроку

Практичні роботи, досліди, екскурсії

Дата

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І розділ. ВОДА

1.

Вода в природі.  Світовий океан, його частини. (зош. с.4)

 

 

Учень/учениця:

Має уявлення про розподіл вода на Землі; розчинні та нерозчинні речовини; опріснення морської води; незамінну роль води для природи і для життя людини, а також руйнівну дію водної стихії; знає про вплив Сонця на природу Землі й стани води; три стани води, температуру плавлення льоду та кипіння води; розуміє, як властивості води визначають існування життя на Землі; обмеження запасів прісної води на нашій планеті; важливість вивчення властивостей води і її економного використання для практичних потреб людини; уміє проводити досліди, що демонструють властивості води; застосовує на практиці знання про розчинні та нерозчинні у воді речовини й інші властивості води; в побуті демонструє правила ощадливого використання прісної води

2.

Властивості рідини на прикладі води. Три стани води. Значення трьох станів води для життя на Землі (зош. с.5)

Практична робота: порівняння властивостей води та  інших рідин

 

3.

Температура плавлення льоду та кипіння води (зош. с.5)

 

 

4.

Вода – розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини. (зош. с.6)

Практична робота: дослідження розчинності речовин, що використовуються у побуті

 

5.

Прісна та морська вода. Розподіл запасів прісної води на Землі.

 

 

6.

Як людина використовує властивості води? (зош. с.8)

 

 

7.

Роль води у природі та її значення для людини. (зош. с.7)

 

 

8.

Охорона водойм (зош. с.8)

 

 

9.

Підсумкова перевірна робота з теми «Вода». Тестова перевірка № 1

 

 

ІІ розділ. ПОВІТРЯ

10

Газоподібні речовини. Повітря, його склад та властивості. (зош. с.9)

Практична робота: дослідження властивостей газоподібних речовин на прикладі повітря

 

Учень/учениця:

Має уявлення про склад і властивості повітря та його вплив на природу Землі; джерела забруднення повітря; має уявлення про розширення повітря під час нагрівання, теплопровідність та пружність, особливості нагрівання та охолодження повітря над сушею та водною поверхнею; розуміє значення кисню для життя; причини виникнення вітру та його вплив на природу Землі; важливість вивчення властивостей повітря для практичних потреб; уміє досліджувати властивості повітря; встановлювати джерела забруднення повітря у своєму місті; застосовує на практиці знання про склад і властивості повітря, його охорону від забруднення.

11.

Розширення повітря під час нагрівання, теплопровідність і пружність. Нагрівання та охолодження повітря над сушею і над водною поверхнею

 

 

12.

Рух повітря. Виникнення вітру. Вплив вітру на природу Землі (зош. с.10)

 

 

13.

Як людина використовує властивості повітря?

 

 

14.

Чому потрібно охороняти повітря від забруднення? (зош. с.11)

 

 

15.

Підсумкова перевірна робота з теми «Повітря». Комбінована контрольна робота № 2

 

 

16.

Навчальний проект: «Звідки береться пил?» (зош. с.12 - 13)

 

 

ІІІ розділ. КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ

17.

Корисні копалини – гірські породи, які використовує людина (зош. с.14)

 

 

Учень/учениця:

Має уявлення про гірські породи, корисні копалини та способи їх видобування; утворення ґрунту із гірських порід; знає назви найпоширеніших гірських порід та корисних копалин рідного краю, їх властивості і використання; склад і властивості ґрунту; розуміє значення гірських порід та корисних копалин у господарській діяльності людини; родючість ґрунту як його основну властивість; роль живих організмів в утворенні ґрунту; уміє відрізняти гірські породи та корисні копалини рідного краю; досліджувати склад і властивості ґрунту; застосовує на практиці знання про шляхи покращення родючості ґрунту; необхідність економного та бережного ставлення до корисних копалин і ґрунтів у своїй місцевості.

18.

Види корисних копалин. Як добувають корисні копалини.

Практична робота: ознайомлення з колекцією корисних копалин

 

19.

Види корисних копалин. Використання корисних копалин у господарській діяльності людини.

 

 

20.

Навіщо людям корисні копалини? Навчальний проект «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю) (зош. с.15)

 

 

21.

Ґрунт. Склад ґрунту. Родючість – основна властивість ґрунту (зош. с.16)

Практична робота: виявлення повітря та води у складі ґрунту

 

22.

Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту з гірських порід

 

 

23.

Значення й охорона ґрунтів (зош. с.17)

 

 

24.

Підсумкова перевірна робота з теми «Корисні копалини. Ґрунти». Комбінована контрольна робота № 3

 

 

ІV розділ. Енергія у нашому житті

25.

Поняття про енергію (зош. с.18)

 

 

Учень/учениця:

Має уявлення про енергію, її види, невичерпані джерела енергії; знає для чого потрібна енергія, як її економити в побуті; як зменшити втрати тепла і електроенергії у власній оселі; розуміє, який вплив здійснює енергія Сонця на природу Землі; уміє розрізняти різні види енергії, встановлювати, які з них невичерпані; застосовує знання про переваги використання невичерпної енергії Сонця, вітру та рухомої води для охорони природи; збереження тепла та електроенергії у побуті.

26.

Паливні корисні копалини (вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною (зош. с.19)

 

 

27.

Невичерпані джерела енергії. Використання людиною енергії Сонця, вітру, води

 

 

28.

Побутові прилади, що споживають енергію

Поняття про збереження тепла та електроенергії у побуті (зош. с.21 -22)

Урок – екскурсія «Тепло у твоєму домі (лівобережні тепломережі)»

 

29.

Підсумкова перевірна робота з теми «Енергія у нашому житті». Комбінована контрольна робота № 4

 

 

30.

Навчальний проект «Як зберегти тепло і світло у вашому домі?» (зош. с.20)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\школа 6.jpg

 

 

 

 

(За підручником О.В. Тагліної, Г.Ж. Іванової)

15 години (15  тижнів, 1 година на тиждень)

І семестр

уроку

Тема уроку

Дата

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І розділ. Я  - ЛЮДИНА

1.

Я – частина природи і суспільства (зош. с.3- 4)

 

Учень/учениця:

Має уявлення, що відрізняє людину від тварини (мислення, мова, праця); має уявлення про умови росту й розвитку дитини, залежність наполегливості, старанності у досягненні цілей; володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, зосередженості, досягнення успіху, запам'ятовування; виявляє інтерес до своєї зовнішності; прагне до акуратності; до само вихованості; розпізнає вчинки; дає оцінку виявам характеру; наводить приклади залежності успіху у людини від її поведінки

2.

Моє зовнішнє «Я». Моє внутрішнє «Я» (зош. с.5- 6)

 

3.

Складові мого внутрішнього «Я»: світосприймання, характер, ідентичність (приналежність) (зош. с.7 - 8)

 

4.

Самостійність та відповідальність (зош. с.9 - 10)

 

5.

Обговорення можливостей досягнення успіху (зош. с.11- 12)

 

6.

Обов'язкові умови успішного розвитку сучасної людини: навчання і праця. (зош. с.13 - 14)

Практична робота: складання правил успішного навчання

 

ІІ розділ. Я  ТА ІНШІ

7.

Сім'я. Склад сім'ї (зош. с.15)

 

Учень/учениця:

Має уявлення про обов'язки в сім'ї, уміє розповісти про них у класі, продемонструвати раціональні прийоми виконання домашніх справ; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи; бере участь у колективних справах; дотримується правил поведінки у громадських місцях; наводить приклади ввічливого поводження, добрати, працьовитості; прагне до вироблення цих якостей; наводить оцінні судження, аргументує переваги добрих вчинків; розбір і моделювання конкретних ситуацій.

8.

Мої основні правила та обов'язки в сім'ї (зош. с.16)

 

9.

Родинні стосунки. Практична робота «Моделювання способів поведінки поважливого ставлення до старших та інших членів сімї»

 

10.

Школа. Традиції рідної школи. (зош. с.17)

 

11.

Права та обов'язки учня (учениці) (зош. с.17)

 

12.

Стосунки з однокласниками. Учнівське самоврядування класу. Основні права й обов'язки членів учнівської громади класу

 

13.

Навчальний проект «Людина має творити добро» (зош. с.18 - 19)

 

14.

Рольові ігри. Складання і застосування узагальнених правил поведінки в різних ситуаціях, з якими найчастіше зустрічаються діти в класі, у школі, під час екскурсій, походу тощо

 

15.

Правила поведінки у громадських місцях. Соціальна акція. Ми – споживачі. Рольові ігри «Супермаркет», «Бібліотека». (зош. с. 20 - 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\Знову ця школа!\0_133596_d6e533cc_orig.png

 

 

 

              (За підручником О.В. Гнатюк)

15 години (15  тижнів, 1 година на тиждень)

І семестр

уроку

Тема уроку

Дата

Практичні роботи

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І розділ. ЗДОРОВ'Я  ЛЮДИНИ

1.

Показники здоров'я і розвитку дитини (зош. с.3 - 4)

 

Практична робота № 1 «Вимірювання пульсу»

Учень/учениця:

Розповідає про особливості своєї місцевості4 приклади природних і соціальних чинників, що впливають на здоров'я; правила здорового способу життя; розпізнає корисні і шкідливі звички; пояснює вплив основних природних і соціальних чинників на здоров'я, що таке спосіб життя; уміє спостерігати за показниками свого здоров'я і розвитку, вимірювати пульс.

2.

Чинники, що впливають на здоров'я людини (зош. с.5 - 6)

 

 

3.

Здоровий спосіб життя. Корисні звички. (зош. с.7)

 

Практична робота № 2 «Складання правил здорового способу життя»

ІІ розділ. ФІЗИЧНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВЯ

4.

Природні ритми і здоров'я (зош. с.8 - 9)

 

 

 

5.

Працездатність людини. Освітлення на робочому місці.

 

Практична робота № 3 «Вправи на підвищення працездатності»

Учень/учениця:

Називає чинники, які впливають на працездатність людини, види активного відпочинку, можливі небезпеки при катанні на роликах, велосипеді, засоби захисту під час заняття спортом, основні чинники зниження і посилення захисних сил організму, правила поведінки під час епідемії ГРВі та грипу, корисні продукти харчування, причини харчових отруєнь; розпізнає ознаки застуди, харчових отруєнь; пояснює важливість дотримання режиму праці та відпочинку, необхідність належного освітлення робочого місця, переваги активного відпочинку, чому важливо мати охайний вигляд, дотримуватись правил гігієни, значення молочних продуктів у добовому раціоні дитини, небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках, небезпеку самолікування харчових отруєнь; уміє складати розпорядок дня, підтримувати належний стан робочого місця,  виконувати вправи для підвищення працездатності, обирати безпечні місця для активного відпочинку, доглядати за одягом та взуттям, визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням, надавати першу допомоги при харчових отруєннях.

6.

Активний відпочинок. Безпека при занятті спортом (зош. с.10)

 

 

7.

Про корисні та шкідливі мікроби. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій, що передаються контактним та повітряно – крапельним шляхом (зош. с.11)

 

Практична робота № 4 «Моделювання поведінки під час епідемії грипу»

8.

Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям. (зош. с.12 - 13)

 

 

9.

Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров'я (зош. с.14)

 

 

10.

Про продукти харчування. Харчові отруєння. Перша допомога при отруєннях (зош. с.15 – 16)

 

Практична робота № 5 «Визначення терміну придатності та умови зберігання харчових продуктів за їх маркуванням»

ІІІ розділ. СОЦІАЛЬНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВЯ

11.

Уміння взаємодіяти. Дружній клас (зош. с.17 - 18)

 

Практична робота № 6 «Обговорення літературних джерел (української народної казки «Ріпка» та байки Л.Глібова «Лебідь, Щука та Рак»)

Учень/учениця:

Називає правила, які допомагають запобігти конфліктам і мирно розв'язати їх, пояснює значення вислову «Один за всіх і всі за одного!», що сім'ї бувають різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими родичами, у прийомній родині), що члени родини дбають один про одного у різний спосіб, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших, чому треба спиратися на те, що об'єднує, а не роз'єднує людей, необхідність толерантного ставлення до людей, які мають проблеми із здоров'ям, чому вмінні слухати не менш важливе за вміння говорити, переваги упевненого та толерантного спілкування, недоліки агресивного і пасивного спілкування; розпізнає вербальні і невербальні ознаки активного слухання; уміє звертатися за допомогою до батьків та інших членів родини, допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу, толерантно ставитися до точки зору інших, мирно розв'язувати конфлікти з однолітками, ввічливо просити про послугу чи допомогу, упевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції

12.

Сім'я. Повага і взаєморозуміння в родині. (зош. с.19 - 20)

 

 

13.

Допомога і обов'язки в сім'ї (зош. с.21)

 

 

14.

Що таке толерантність? (зош. с.22)

 

Практична робота № 7 «Обговорення літературних джерел про толерантність»

15.

Ти – співрозмовник. Ефективне спілкування та вміння слухати (зош. с.23)

 

Практична робота № 8 «Як зробити приємність іншому. Як попросити про послугу чи допомогу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\0_13357e_85f67266_orig.png

 

 

 

 

 (За підручником Калініченко  В.О.)

15 години (15  тижнів, 1 година на тиждень)

І семестр

уроку

Тема  уроку

Дата

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І розділ. У  МАЙСТЕРНЯХ  ГРАФІКА  ТА   ЖИВОПИСЦЯ

1.

Бесіда “В гостях у художників”. Матеріали, інструменти та обладнання художника-графіка. Закріплення знань про графічні техніки. Композиція “Королівство Графіки”.

 

Учень/учениця:

Милується та виражає емоційне ставлення; розпізнає графічні та живописні твори; має елементарні уявлення про ритм як засіб виразності, спорідненні кольори, кольорові нюанси, особливості роботи акварельними фарбами технікою «по - мокрому»; знає та називає головні виражальні засоби графіки та живопису, основні матеріали та інструменти художника – графіка та живописця; розуміє та пояснює значення кольору в графічних творах, вибір колірного вирішення в творах живопису; уміє використовувати графічні та живописні матеріали й інструменти  для виконання практичного завдання, передавати рух у природі (вітер, хвилі) графічними засобами, користуватися палітрою, утворювати відповідно до задуму відтінки кольорів шляхом змішування фарб,раціонально використовувати робоче місце, прибирати його; дотримується правил ТБ при створенні графічних і живописних творів

2.

Вибір засобів виразності графіки для передавання характеру форми та поверхні зображуваних об’єктів та предметів. Композиція “Які бувають дерева?”

 

3.

Елементарне поняття про ритм. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. Композиція “Розбурхане море”.

 

4.

Матеріали, інструменти та обладнання художника-живописця. Закріплення знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). Композиція “Серед поля мак розцвів”.

 

5.

Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Композиція “Дарунки осені”.

 

 

6.

Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси. Композиція  “Вечір на сопілці грає”.

 

 

7.

Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Композиція “Осінь золотиста барвами горить”.

 

8.

Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому. Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. Композиція “Дощовий день”.

 

ІІ розділ. У  МАЙСТЕРНЯХ  СКУЛЬПТОРА, АРХІТЕКТОРА Й НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

9.

Матеріали, інструменти та обладнання художника-скульптора. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Композиція “Африканські звірі” (пластилін)

 

Учень/учениця:

Милується та виражає емоційне ставлення до краси творів скульптури та архітектури, рукотворної краси предметів побуту; розпізнає твори скульптури, архітектури та декоративно – прикладного – мистецтва; знає та називає види скульптури, архітектури, декоративно – прикладного мистецтва ( художня кераміка, вишивка, ткацтво, художня обробка металу та деревини, художній розпис, писанкарство), основні види гончарного посуду; розуміє та пояснює виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми в скульптурі, значення орнаментальних композицій у декоративно - прикладному мистецтві; має елементарні уявлення про творчість скульптора, архітектора, народних майстрів; уміє передавати в практиці роботи основні форми будови тіла тварини, враховуючи їх пропорції, узгоджувати декоративне оздоблення з формою предмета, використовувати елементарні прийоми об'ємної трансформації паперу залежно від задуму, раціонально організовувати робоче місце, прибирати його; дотримується правил ТБ при створенні скульптурних, архітектурних та декоративно – прикладних творів

10.

Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. Композиція “Запишався наш павич”. (пластилін)

 

11.

Матеріали, інструменти та обладнання художника-архітектора. Види архітектури. Композиція “Гарний будиночок”. (паперопласника)

 

12.

Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Композиція “Палац  Снігової королеви”. (аплікація)

 

13.

Матеріали, інструменти та обладнання народних майстрів. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Витинанка “Скоро новорічне свято

 

14.

Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. Композиція «Декоративний глечик» (пластилін).

 

15.

Готуємось до свята «Карнавал масок»

 

16.

Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. Колективна робота «Новорічна гірлянда»

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\школа4.png

 

 

 

 

 (За підручником Веремійчик І.М., Тимченко В.П.)

15 години (15  тижнів, 1 година на тиждень)

І семестр

уроку

Тема  уроку

Дата

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

І розділ. ВИТИНАЄМ ВСІМ НА ПОДИВ ТАЄМНИЧИЙ СВІТ ПРИРОДИ

1.

Ознайомлення з матеріалами, інструментами та правилами безпечної праці. Папір та його властивості. Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок.

 

Учень/учениця:

Має загальні уявлення про техніку виготовлення витинанок; розкриває послідовність дій під час виготовлення виробів технікою витинанки; володіє прийомами роботи  інструментом,початковими навичками виготовлення виробів технікою витинанки на задану вчителем тему; уміє виготовляти листівки й серветки технікою витинанки; має загальне уявлення про виготовлення мозаїки технікою торцювання; пояснює сутність контурного торцювання під час виготовлення мозаїки, володіє початковими навичками виготовлення контурної мозаїки технікою торцювання.

2.

Згинання та вирізування паперу. Виготовлення листівок у техніці витинанки.  Витинанка «Янголи», с. 2-3

 

3.

Згинання та вирізування паперу. Виготовлення витинанки «Килимок», с. 1

 

4.

Екскурсія в парк. Збирання природних матеріалів для композицій.

 

5.

Мозаїка як вид декоративного мистецтва. Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Контурне торцювання, с. 9

 

 

6.

Виготовлення мозаїки технікою торцювання. «Знаки волі, знаки слави — наші символи держави», с. 6 - 7

 

 

ІІ розділ. ПАПЕРОВІ КВІЛІНГ  - КВІТИ СХОЖІ ВСІ НА ПЕТРИКІВКИ

7.

Квілінг. Загальні відомості про техніку квілінг. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою квілінг, с. 10

 

Учень/учениця:

Має загальні уявлення про виготовлення аплікації технікою квілінг; розкриває загальні відомості про техніку квілінгу; знає основні прийоми роботи й послідовність виготовлення виробів технікою квілінгу; володіє початковими навичками виготовлення виробів технікою квілінгу; має загальні уявлення про виготовлення об'ємних виробів технікою оригамі; називає інструменти і пристосування для роботи в техніці оригамі; вміє створювати вироби технікою оригамі.

8.

Виготовлення виробів технікою квілінг. «Ходить гарбуз по городу», с. 11

 

9.

Оригамі. Виготовлення виробів технікою оригамі. «Краб», с. 12

 

10.

Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі. Технічні конструкції. «Білі птахи», с. 13

 

11.

Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі. «Лисичка», с. 14

 

ІІІ розділ. ВАБИТЬ БАРВАМИ І ПЛОДАМИ КОЛЬОРОВИЙ СВІТ ПРИРОДИ

12.

Засоби виразності скульптури. Робота з пластиліном. Вироби об’ємної форми. Знайомство з рельєфом та барельєфом. «Колобок», с. 16

 

Учень/учениця:

Має загальні уявлення про вироби об'ємної форми; пояснює, що таке рельєф та барельєф; розкриває послідовність виготовлення об'ємних виробів із пластиліну; вміє виготовляти із пластиліну барельєфні форми; володіє початковими навичками виготовлення із пластиліну об'ємних композицій; має загальні уявлення про комбінування природних та пластичних матеріалів у виробах; розкриває послідовність дій під час виготовлення виробів із природних матеріалів і пластиліну; вміє виготовляти вироби із природних матеріалів та пластиліну.

13.

Робота з пластиліном. Вироби об’ємної форми. Виготовлення рельєфу «На дні морському, с. 15.

 

14.

Комбінування природних і пластичних матеріалів. «Два півники горох молотили...», с. 16

 

15.

Комбінування природних і пластичних матеріалів. Виготовлення ялинкових іграшок з ниток «Рибка», с. 23

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\0_133593_1e115ecc_orig.png

 

 

 

 

 

 (За підручником Е.И.Самонова, В.и. Стативки, Т.М. Полякова)

                    30 години (15  тижнів, 2 години на тиждень)

І семестр

 

Виды и объемы проверочных работ за год

 

Аудирование

Диалог

Чтение

вслух

Письменный

пересказ

Диктант

Списывание

Проверка

языковой

темы

Общее

количество

проверок

 

І семестр

 

1

1

1

1

1

-

1

6

 

ІІ семестр

 

1

-

1

-

1

1

2

6

 

 

 

уроку

Тема  уроку

Дата

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Тема 1. ТЕКСТ, ПРИЁМЫ СЛУШАНИЯ ТЕКСТОВ

1.

Украина – многонациональное государство. Поговорки и пословицы о дружбе народов. Знакомство с учебником

 

Ученик/ ученица:

Определяет тему и основную мысль текста (с опорой на вспомогательные материалы), находит в тексте вступление, основную часть, заключение; ставит вопросы по тексту; находит средства связи предложений в тексте, использует слова он, она, оно, они, это для того, чтобы не было повторов в тексте; использует эти средства связи для собственной речи; различает в тексте слова автора и персонажей (с помощью учителя).

2.

Государственные и народные символы Украины. Загадки о народных символах Украины

 

3.

Государственные и народные символы России. И.Левитан «Берёзовая роща», Л.Ольховая «Флаг – символ государства»

 

4.

Украинский и русский языки – близкородственные. Работа над текстом Н.Баландиной, К.Дегтярёвой

 

5.

Учимся слушать. Правила «Как слушать собеседника»

 

6.

Правила поведение в диалоге. Разыгрывание диалога по ролям. Составление диалога по рисунку. Формы вежливости. Работа над текстом Н.Сладкова

Проверочная работа. Диалог

 

7.

Совершенствуем чтение молча и вслух. И.Соколов – Микитов «Осень в лесу»

 

8.

Сочетания – ого, - его

 

9.

Сочетания – тся, - ться. Л.Каминский «Чья помощь лучше?»

 

10.

Тема, основная мысль текста. И. Соколов - Микитов «Белки»

 

11.

Структура текста. А.Барто «Катя». Работа над текстами Л.Толстого, В.Голявкина

 

12.

Средства связи предложений в тексте. Работа над тестом Н.Сладкова

 

13.

Слова автора и персонажей в тексте с диалогом. Работа над текстом В.Голявкина

 

14.

Воспроизведение и составление диалогов. Ситуация общения.

 

15.

Приёмы запоминания прослушанного высказывания. М.Пляцковский «Зайцу нравится капуста».

Проверочная работа. Аудирование

 

16.

Устный пересказ самостоятельно прочитанного текста Е.Чарушин «Волчишко»

 

17.

Повторение. Текст. Приёмы слушания текста. Работа над текстом А.Чесноковой. Государственные и народный символы Украины.

Проверочная работа. Языковая тема № 1

 

Тема 2. ПРЕДЛОЖЕНИЕ

18.

Повествовательное, вопросительное и побудительное предложения. И.Левитан «Осень»

 

Ученик/ ученица:

Различает по содержанию, интонации, знакам препинания, предложения, содержащие утверждение и отрицание, повествовательные, побудительные, вопросительные, восклицательные предложения; правильно произносит такие предложения при чтении вслух; ставит соответствующие интонации знаки в конце таких предложений; находит в предложении пары связанных между собой слов; ставит вопрос от одного слова к другому; составляет по образцу словосочетания слов, построение которых различается в русском и украинском языках; находит обращение, стоящее в начале или конце предложения; выделяет обращение при списывании и письме по памяти.

19.

Восклицательные предложения. Знаки препинания в конце предложений. Диалог - шутка

 

20.

Предложения, содержащие утверждение и отрицание. Работа над текстом И.Гудзик.

Проверочная работа. Чтение вслух.

 

21.

Связь слов в предложении. Алгоритм установления связи слов в предложении. Работа над текстом И.Бунина.

 

22.

Объединение предложений в текст. Составление предложений по рисункам.

 

23.

Обращение. Знаки препинания при обращении. Работа над текстом В.Бурмако

Проверочная работа. Чтение вслух.

 

24.

Устный выборочный пересказ текста. Памятка «Как выборочно пересказывать текст». Работа над текстом И.Недели

 

25.

Проверочная работа. Диктант.

 

Тема 3. ЗВУКИ И БУКВЫ

26.

Деление слова на слоги. Ударение в слове. Н.Сладков «Почему ноябрь пегий?». Составление предложений по рисункам

 

Ученик/ ученица:

Произносят слова в соответствии с их орфоэпичными нормами; делят слова для переноса; произносит цепочку звуков слова; выделяет указанный звук слова (вслед за учителем, самостоятельно); произносит согласные без призвука гласного; различает на слух гласные и согласные, твёрдые и мягкие, глухие и звонкие звуки; различает буквы русского и украинского алфавитов (название, звуковое сочетание); соотносит звук с соответствующей ему буквой;  различает сильные и слабые позиции звука в слове; называет буквы в алфавитном порядке, начиная с любой части алфавита; находит слово в алфавитном списке с учётом 2 –й, з-й буквы; располагает слова в алфавитном порядке  с учётом 2 –й, з-й буквы.

27.

Перенос слов. Работа над текстом Н.Сладкова.

Проверочная работа. Письменный пересказ

 

28.

Гласные и согласные звуки. Р.Ишимова «Камень и Цветок»

 

29.

Гласные звуки, и буквы их обозначающие.

 

 

30.

Согласные звуки и буквы их обозначающие. твёрдые и мягкие согласные.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (За підручником Рівкінд Ф.М., Оляницька Л.В.)

                    60 години (15  тижнів, 4 години на тиждень)

І семестр

уроку

Числа. Дії з числами

Дата

Математичні вирази, рівності, нерівності

Величини

Сюжетні задачі

Просторові відношення, геометричні фігури

І розділ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРИАЛУ ЗА 2 КЛАС

1.

Нумерація чисел в межах 100. Додавання і віднімання чисел в межах 100 на основі нумерації. Властивості додавання і віднімання

 

Розв'язування рівностей

 

Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць (на 2 дії)

Розпізнавання геометричних фігур

2.

Нумерація чисел у межах 100. Переставний і сполучний закони додавання.

 

 

Довжина, маса, місткість, час як властивості предметів навколишнього світу.

Задачі на знаходження суми трьох доданків.

Сутність процесу вимірювання

3.

Прийоми усного додавання і віднімання у межах 100.

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

Позначення геометричних фігур буквами латинського алфавіту.

Задачі на різницеве порівняння.

 

4.

Зв’язок дій додавання і віднімання.

 

Рівняння.

Одиниці вимірювання довжини — сантиметр, дециметр, метр.

Задачі на знаходження невідомого доданка

Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Побудова відрізка заданої довжини.

5.

Дії з іменованими числами

 

Рівняння.

 

Задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від’ємника.

Співвідношення між одиницями довжини. Порівняння іменованих чисел. Коло, круг

6.

Додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд.

 

Залежність результатів додавання й віднімання від зміни одного з компонентів.

 

Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі.

Периметр многокутника

7.

Перевірка додавання відніманням.

 

Обчислення значень виразів зі змінними

Одиниці вимірювання маси – кілограм, центнер

Складання і розв’язування обернених задач

 

8.

Додавання суми до числа. Порівняння іменованих чисел. Дії з іменованими числами. 

 

 

Одиниці вимірювання часу- доба, тиждень, місяць, рік

Задачі на дві дії (додавання і віднімання).

 

9.

Віднімання суми від числа.

 

 

 

Задачі на різницеве порівняння.

Співвідношення між одиницями вимірювання велечин. Визначення часу за годинником.

10.

Самостійна робота № 1

 

Додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд

 

Задачі на 2 дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів

Дії з іменованими числами

11.

Табличне множення і ділення. Взаємозв’язок між множенням і діленням. Назви компонентів і результату дії множення. Таблиця множення і ділення числа 6. Переставний закон множення

 

Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного ступеня

 

Прості і складені задачі на табличне множення

 Периметр квадрата

12.

Табличне множення і ділення. Назви компонентів і результату дії ділення.  Таблиці множення і ділення числа 7.

 

Числові рівності та нерівності.

 

Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох чисел.

Периметр прямокутника. 

13.

Таблиці множення і ділення чисел 8, 9. Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дій. 

 

Рівняння на знаходження невідомих компонентів дій множення і ділення.

 

Задачі на знаходження невідомих — множника, діленого, дільника.

 

14.

Властивості множення і ділення. Множення чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля.

 

Порядок дій.

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів.

 

15.

Підсумкова перевірна робота з теми «Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2 клас». Комбінована контрольна робота № 1

 

 

Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного або різних  ступенів з дужками і без дужок

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів.

 

16.

Аналіз контрольної роботи.Множення і ділення числа на 10.

 

Обчислення значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій одного або різних  ступенів з дужками і без дужок

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів.

 

17.

Ділення рівних чисел. Множення і делення на 10

 

 

 

 

 

ІІ розділ. НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ У КОНЦЕНТРІ «ТИСЯЧА»

ТЕМА: усне та письмове додавання чисел у межах 1000. Усна та письмова нумерація чисел у межах 1000.

18.

Трицифрове число. Утворення трицифрового числа (101–199). Читання і запис трицифрових чисел.

 

 

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів.

 

 

19.

Лічильна одиниця – сотня. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями

 

Порівняння сотень

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів.

 

20.

Попереднє і наступне числа. Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді.

 

 

 

 

Задачі на 2–3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

 

21.

Читання чисел, записаних у розрядній таблиці. Розряд сотень. Додавання і віднімання на основі розрядного складу чисел.

 

Порівняння чисел на основі їх десяткового складу

 

Розв’язування складеної задачі.

 

22.

Читання і запис чисел у розрядній таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних доданків. 

 

 

Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини

Задачі на 2 – 3 дії, які включають збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, у кілька разів

Співвідношення між одиницями вимірювання довжини

23.

Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. 

 

 

Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальна довжина, довжина одного відрізка, кількість відрізків

Задачі на 2 – 3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

Співвідношення між одиницями вимірювання довжини

24.

Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа.

 

 

Додавання і віднімання іменованих чисел

Прості задачі, що містять групу взаємопов'язаних величин

Периметр прямокутника (квадрата)

25.

Порівняння іменованих чисел, поданих в одиницях маси

 

 

Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Одиниця вимірювання маси – тонна

 

Задачі на зведення до 1

 

26.

Підсумкова перевірна робота з теми «Усне додавання  і віднімання чисел у межах 1000». Комбінована контрольна робота № 2

 

 

 

 

 

ТЕМА: арифметичні дії з числами на основі  нумерації

27.

Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання числа 1 (170 + 1; 187 – 1). Попереднє і наступне числа у натуральному ряді.

 

Істинні і хибні числові рівності і нерівності.

 

Задачі на дві дії першого ступеня

 

28.

Додавання на основі десяткового складу числа.

 

Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної.

 

Задачі на дві дії першого ступеня

 

29.

Віднімання на основі десяткового складу числа.

 

 

 

 

Ознайомлення з групами взаємопов’язаних величин, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи.

30.

Додавання і віднімання на основі десяткового складу числа.

 

Рівняння, у яких права частина подана числовим виразом

 

Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.

 

31.

Порівняння сотень. Додавання і віднімання сотнями.

 

Уявлення про нерівності зі змінною.

 

Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

 

32.

Додавання і віднімання способом округлення.

 

 

 

Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

 

33.

Додавання круглих чисел

 

 

 

Розширена задача на спосіб зведення до одиниці. Розв'язування задач виразом, арифметичними діями з поясненням

 

34.

Віднімання круглих чисел

 

 

 

Здача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

 

35.

Додавання і віднімання круглих чисел

 

Розв'язування нерівностей

 

Здача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків

 

36.

Додавання круглих чисел на основі правила додавання числа до суми.

Самостійна робота № 3

 

 

 

Задачі, що містять величини, які перебувають у пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи.

 

37.

Віднімання круглих чисел на основі правила віднімання числа від суми.

 

Прості та складені іменовані числа. Порівняння іменованих чисел.

 

Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач.

 

38.

Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 + 280.

 

Розв’язування рівнянь.

 

Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

 

39.

Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 230 – 180.

 

Розв’язування рівнянь.

 

Задачі на обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною іншої його сторони.

 

 

 

40.

Закріплення знань про віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 420 – 70.

 

Вправи на застосування вивчених випадків арифметичних дій

 

Задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій

 

41.

Додавання та віднімання вивчених видів

 

 

 

Складені задачі на 2–4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

 

42.

Підсумкова перевірна робота з теми: «Додавання і віднімання чисел у межах 1000». Комбінована контрольна робота № 3

 

 

 

 

 

43.

Аналіз контрольної роботи. Алґоритм виконання письмового додавання. письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел без переходу через розряд

 

 

 

Творча робота над задачею

Розпізнавання коло і круга за істотними ознаками

44.

Алгоритм виконання письмового віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

 

 

 

Задачі, що містять числові дані в таблиці

Задачі на знаходження периметра прямокутника

45.

Письмове додавання трицифрових і двоцифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання

 

 

 

Складання задач на дві дії за даним виразом

 

46.

Письмове додавання трицифрових і двоцифрових чисел з переходом через розряд.

 

 

 

Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

 

47.

Письмове віднімання трицифрових і двоцифрових чисел з переходом через розряд. Коротка форма коментування письмового додавання

 

Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом

 

Розв'язування простих задач способом складання рівняння

 

48.

Письмове віднімання трицифрових і двоцифрових чисел з переходом через розряд (виду 100 – 17)

Самостійна робота № 4

 

 

 

Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць

 

49.

Письмове додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел

(з переходом через розряд)

 

 

 

Прості та складені задачі на визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події

 

50.

Перевірка правильності виконання дій додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел.

 

Знаходження числового значення виразу при заданих значеннях змінної.

Визначення тривалості події, часу початку і часу закінчення події.

 

 

51.

Закріплення письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000.

 

Розв’язування рівнянь.

 

Складені задачі на збільшення (зменшення) суми двох чисел на кілька одиниць. Розв’язування задачі виразом, арифметичними діями з поясненням

 

52.

Усне та письмове додавання й віднімання чисел у межах 1000.

 

 

Порівняння іменованого числа та суми іменованих чисел.

Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків.

 

53.

Усне та письмове додавання й віднімання чисел у межах 1000.

 

Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом

 

Задачі на знаходження периметра квадрата. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці

Розпізнавання геометричних фігур на кресленні

54.

Підсумкова перевірна робота з теми: «Письмове додавання і віднімання чисел у межах 1000». Комбінована контрольна робота № 4

 

 

 

 

 

 

 

55.

Аналіз контрольної роботи. Повторення і закріплення вивченого матеріалу

 

 

 

Задачі на знаходження периметра квадрата. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці

Розпізнавання геометричних фігур на кресленні

ІІІ розділ. УСНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ ЧМСЕЛ У МЕЖАХ 1000. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ

56.

Переставний закон множення

 

 

 

Задачі на кратне порівняння добутків

 

57.

Сполучний закон множення

 

 

 

Розв'язування простих задач способом складання рівнянь

 

58.

Переставний і сполучний закони множення

 

 

 

Задачі на величини, які перебувають у пропорційній залежності: вартість, ціна, кількість

 

59.

Властивості множення і ділення на 1

 

 

 

Складені задачі на 2 – 3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач

 

60.

Підсумковий урок за І семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\mnogo-chitat.jpg

 

 

 

 

 (За підручником В.О.Науменко; посібник «Перлинка» для 3 класу)

                    60 годин (15  тижнів, 4 години на тиждень)

І семестр

№ уроку

Тема уроку

Дата

Літературна пропедевтика

Смисловий і структурний аналіз тексту

Засоби художньої виразності, емоційно – оціночне ставлення читача до змісту твору

І розділ. З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА. УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ КАЗКИ

Досвід читацької діяльності. Усвідомлення жанрової специфіки творів

Народні героїко – фантастичні (чарівні) казки. Спостереження за структурними особливостями цих творів. Особливий характер вимислу та фантазії таких казок: таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, істоти; надзвичайна сила, дивовижні перетворення тощо. Герої (персонажі) героїко – фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки (з допомогою вчителя). Добро і зло в казці.

Прислів'я і приказки як короткі влучні, образні вислови повчального змісту. Тематика прислів'їв. Формування вмінь обирати з низки прислів'їв таке, що найточніше відображає основну думку твору. Спостереження за використанням прислів'їв і приказок у художніх творах і мовленні людей.

Повість, повість – казка як прозові твори, у яких є кілька подій; їх відмінність від оповідання та казки. Герої (персонажі) повістей, повістей – казок.

1.

Ознайомлення з підручником. Прислів’я, приказки.

 

 

 

 

2.

В. Скуратівський «Вересневий час – сім погод у нас» (П.с.3 – 6)

 

Тема та основна думка твору.

Формування вмінь самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку (за допомогою вчителя)

Сюжет і композиція.

(без уживання термінів). Пейзаж, портрет, діалоги як найпростіші елементи композиції твору. Початок, основна частина, кінець твору як основні елементи сюжету, їх взаємозв'язки

Герой (персонаж) твору

Визначення головного і другорядних персонажів твору; позитивного та негативного героїв твору (з допомогою вчителя)

 

Удосконалення вмінь знаходити і пояснювати зв'язки між реченнями, абзацами й частинами тексту; самостійне визначення послідовності подій у творі та орієнтування у структурі тексту: зачин, основна частина, кінцівка.

Користування планом для переказу прочитаного.

Розвиток умінь запитувати та відповідати за матеріалом прочитаних творів; ставити запитання до тексту; вступати в діалог (5 – 6 реплік) на основі прочитаного.

Формування уміння аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних предметів, явищ, подій, персонажів твору, встановлення причино – наслідкових зв'язків, визначення нового, невідомого, узагальнення тощо

Поглиблення уявлень учнів про епітети, порівняння, метафори; їх роль, різні форми вираження; усталені епітети, порівняння, метафори в усній народній творчості.

  Самостійне знаходження у тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах.

   Формування уміння визначати настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від прочитаного.

   Формування художньо – образного мислення, основою якого є емоційно – чуттєве сприймання та аналіз учнями прочитаного, а результатом – оцінні судження, почуття, милування красою художнього слова.

   Формування в учнів (у співпраці з вчителем) досвіду сенсорного, естетичного сприймання художніх творів через аналіз зображення словом кольорів, форм, звуків природи.

3.

Малі фольклорні форми: загадки

 

4.

Урок позакласного читання № 1

Із джерела народної мудрості. Легенди про Україну

 

5.

Лічилки там, де дитяча гра. Про лічилку. Є.Гуцало «Котилася торба» (П.с.12 – 15)

 

6.

Народні ігри. Про О.Дерманського «Володар Макуци, або Пригоди вужа Ониська» (П. с.15 -17)

 

7.

Народні пісні. «Льон», «Веснянка», «Ой, виходьте, дівчата», «Коровай вам покраю». (П. с. 19 – 20). Вірш вивчити на вибір учнів

 

8.

Малі фольклорні форми: скоромовки

 

9.

Легенди. Легенда «Бабине літо». Анатолій Качан «Ворота Вирію» (П. с. 23 – 24)

 

10.

Казки про тварин. Віночок персонажа. «Їжак та заєць», зош. с. 8

 

11.

Де сила не візьме, там розум допоможе. Українська народна казка «Їжак та заєць» (продовження)

 

12.

Тема й основна думка казки. Українська народна казка «Лисиця та рак», зош. с. 9

 

13.

Урок позакласного читання № 2

Українські народні казки про тварин

 

14.

Чарівні казки. «Про Оха - чудотвора» (скорочено), зош. с. 10

 

15.

Чарівні казки. «Про Оха - чудотвора» (скорочено)

Контрольна робота № 1. Аудіювання

 

16.

У страху очі великі. Українська народна казка «Пан Коцький».

 

17.

У страху очі великі. Українська народна казка «Пан Коцький».

 

18.

Аукціон видів народної творчості.

 

 

19.

Розум силу переможе. Внутрішній стан героя. Болгарська казка «Сильний лев і маленьке мишеня», зош. с. 11

 

Мова твору.

Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи. Розвиток умінь виділяти в тексті епітети, порівняння, метафори (майже без уживання термінів), з'ясування їх ролі у творі.

Жанр.

Розвиток умінь самостійно визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися.

  Формування уміння з допомогою вчителя та самостійно виділяти головне у прочитаному тексті; співвідносити головну думку прочитаного із заголовком, із прислів'ям, з ілюстраціями; знаходити в тексті слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів.

   Формування уміння розрізняти у творах елементи розповіді, опису, міркування

Формування художньо – образного мислення, основою якого є емоційно – чуттєве сприймання та аналіз учнями прочитаного, а результатом – оцінні судження, почуття, милування красою художнього слова.

   Формування в учнів (у співпраці з вчителем) досвіду сенсорного, естетичного сприймання художніх творів через аналіз зображення словом кольорів, форм, звуків природи

20.

Живи дружно, не буде сутужно. Бірменьска народна казка «Як серед птахів виникла дружба», зош. с. 12

 

 

21.

Урок позакласного читання № 3

Казки з усього світу

 

22.

Чарівний помічник. Білоруська казка «Синя Свита Навиворіт Пошита», зош. с. 13

 

23.

Чарівний помічник. Білоруська казка «Синя Свита Навиворіт Пошита»

 

24.

Чарівна річ. Японська казка «Чарівний каптур», зош. с. 14

 

25.

Чарівна річ. Японська казка «Чарівний каптур» (продовження)

 

26.

Божена Нємцова. «Лісова німфа» (П. с. 25 – 33)

 

27.

Божена Нємцова. «Лісова німфа» (П. с. 25 – 33)

 

28.

Урок позакласного читання № 4

Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху»

 

29.

Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»(уривок)

 

30.

Контрольна робота № 2. Навички читання мовчки (письмово)

 

31.

Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»(уривок)

 

32.

Про Джані Родарі. «Чарівна паличка» (П. с. 33 – 35)

 

33.

Про Джані Родарі. «Чарівна паличка» (П. с. 33 – 35)

Контрольна робота № 3. Переказ прочитаного твору (усно)

 

34.

Підсумок за темою. Вікторина по прочитаному, зош. с. 15

 

ІІІ розділ. З  ЛІТЕРАТУРНОЇ  СКАРБНИЧКИ

Досвід читацької діяльності. Усвідомлення жанрової специфіки творів

Народні героїко – фантастичні (чарівні) казки. Спостереження за структурними особливостями цих творів. Особливий характер вимислу та фантазії таких казок: таємничі, зачаровані, незвичайні місця, предмети, істоти; надзвичайна сила, дивовижні перетворення тощо. Герої (персонажі) героїко – фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки (з допомогою вчителя). Добро і зло в казці.

Прислів'я і приказки як короткі влучні, образні вислови повчального змісту. Тематика прислів'їв. Формування вмінь обирати з низки прислів'їв таке, що найточніше відображає основну думку твору. Спостереження за використанням прислів'їв і приказок у художніх творах і мовленні людей.

Повість, повість – казка як прозові твори, у яких є кілька подій; їх відмінність від оповідання та казки. Герої (персонажі) повістей, повістей – казок.

Жанр. Розвиток умінь самостійно визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися.

35.

Дружба – найдорожчий скарб. Якоб Вільгельм Грімм «Бременські музиканти», зош. с. 17

 

Тема та основна думка твору.

Формування вмінь самостійно усвідомлювати, визначати тему твору та основну думку (за допомогою вчителя)

Сюжет і композиція.

(без уживання термінів). Пейзаж, портрет, діалоги як найпростіші елементи композиції твору. Початок, основна частина, кінець твору як основні елементи сюжету, їх взаємозв'язки

Герой (персонаж) твору

Визначення головного і другорядних персонажів твору; позитивного та негативного героїв твору (з допомогою вчителя)

Мова твору.

Яскраві, точні, образні вислови для характеристики персонажів, опису природи. Розвиток умінь виділяти в тексті епітети, порівняння, метафори (майже без уживання термінів), з'ясування їх ролі у творі.

Жанр.

Розвиток умінь самостійно визначати, усвідомлювати жанрові особливості творів, що вивчалися.

 

 

Удосконалення вмінь знаходити і пояснювати зв'язки між реченнями, абзацами й частинами тексту; самостійне визначення послідовності подій у творі та орієнтування у структурі тексту: зачин, основна частина, кінцівка.

Користування планом для переказу прочитаного.

Розвиток умінь запитувати та відповідати за матеріалом прочитаних творів; ставити запитання до тексту; вступати в діалог (5 – 6 реплік) на основі прочитаного.

Формування уміння аналізувати тексти з метою знаходження певних ознак описуваних предметів, явищ, подій, персонажів твору, встановлення причино – наслідкових зв'язків, визначення нового, невідомого, узагальнення тощо

  Формування уміння з допомогою вчителя та самостійно виділяти головне у прочитаному тексті; співвідносити головну думку прочитаного із заголовком, із прислів'ям, з ілюстраціями; знаходити в тексті слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння тексту, характеристики персонажів.

   Формування уміння розрізняти у творах елементи розповіді, опису, міркування

Поглиблення уявлень учнів про епітети, порівняння, метафори; їх роль, різні форми вираження; усталені епітети, порівняння, метафори в усній народній творчості.

  Самостійне знаходження у тексті слів, що мають переносне значення, пояснення їх значень на прикладах.

   Формування уміння визначати настрій, загальну тональність твору; висловлюватися про враження від прочитаного.

   Формування художньо – образного мислення, основою якого є емоційно – чуттєве сприймання та аналіз учнями прочитаного, а результатом – оцінні судження, почуття, милування красою художнього слова.

   Формування в учнів (у співпраці з вчителем) досвіду сенсорного, естетичного сприймання художніх творів через аналіз зображення словом кольорів, форм, звуків природи.

36.

Урок позакласного читання № 5

Подорож до країни казок Гауфа

 

37.

Дружба – найдорожчий скарб. Якоб Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (продовження)

 

38.

Роби так, щоб не нашкодить іншим. Г.К.Андерсен «Ромашка», зош. с. 18

 

39.

Роби так, щоб не нашкодить іншим. Г.К.Андерсен «Ромашка»

Контрольна робота № 3. Переказ прочитаного твору (усно)

 

40.

Не роби іншому того, чого сам не любиш. І.Франко «Лисичка та Журавель», зош. с. 24

 

41.

Казки Л. Українки «Казка про Оха – чудотворця», зош. с. 25

 

42.

Контрольна робота № 4. Навички читання вголос (усно)

 

43.

Казки В. Сухомлинського. В.Сухомлинський «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня», зош. с. 26

 

44.

Урок позакласного читання № 6

Казки українських письменників

 

45.

Коли твір відкриває свої таємниці. Про Оксану Іваненко. О. Іваненко «Синичка» (П. с. 42 – 44), зош. с. 27

 

46.

Анатолій Качан «Крихта хліба»

 

47.

І у планет бувають таємниці. Про Лесю Воронину. Л. Воронина «Таємниця пурпурової планети» (П. с. 87 – 89)

 

48.

І у планет бувають таємниці. Про Лесю Воронину. Л. Воронина «Таємниця пурпурової планети» (П. с. 87 – 89) продовження

 

49.

Контрольна робота № 4. Навички читання вголос (усно)

 

50.

Байка. Леонід Глібов. «Коник - стрибунець»

 

51.

Павло Глазовий. «Глибинна мораль»

 

52.

Урок позакласного читання № 7

Байки Леоніда Глібова

 

53.

Про Галину Вдовиченко. Г. Вдовиченко «Найдовші вуса» (Хрестоматія с. 100- 103)

 

54.

Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небелиці про рукавиці» (Хрестоматія с. 106 – 109)

 

55.

Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небелиці про рукавиці» (Хрестоматія с. 109– 111)

 

56.

П'єса. Леся Мовчун. «Горіхові принцеси» (уривок)

 

57.

П'єса. Леся Мовчун. «Горіхові принцеси» (уривок)

 

58.

Про О.Олеся. Олександр Олесь «Ведмідь в гостях у бабусі» (скорочено)

 

59.

Повтори та пригадай. Підсумок за темою

 

60.

Урок позакласного читання № 8

Чарівний світ українського слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Картинки\Школа\Знову ця школа!\0_133591_62527ac8_orig.png

 

 

 

 (За підручником М.Д. Захарічук, А.М. Мовчун)

                    60 годин (15  тижнів, 4 години на тиждень)

 

ВИДИ І ОБСЯГ ПЕРЕВІРНИХ РОБІТ ЗА РІК

 

 

Діалог

Письмовий переказ

Перевірка мовленнєвих знань і вмінь

Диктант

Списування

Загальна кількість

І семестр

1

1

1

1

1

5

ІІ семестр

-

-

2

2

1

5

 

 

 

 

 

 

 

 

Словникові слова, вимову і правопис яких учні мають запам'ятати:

Абрикос, адреса, айстра, акваріум, апельсин, апетит, асфальт, вдячний, велосипед, вогнище, вокзал, внесок, гармонія, горизонт, гриміти, депутат, дециметр, директор, електрика, кипіти, кишеня, колектив, комбайн, коридор, космонавт, криниця, минулий, милосердний, очерет, пиріг, приязний, президент, пшениця, сантиметр, секунда, тривога, фермер, хвилина, черемха, черешня.

 

І семестр

№ уроку

Тема уроку

Дата

Мовленнєва змістова лінія

Соціокультурна змістова лінія

Діяльнісна змістова лінія (протягом року)

І розділ. МОВА  І  МОВЛЕННЯ

1.

Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування

 

Розширення уявлення про культуру мовлення і культуру спілкування: етичні форми мовлення, правила культури спілкування

Характерні особливості державних символів України.

 Ознайомлення з українськими формулами мовленнєвого етикету розмовного стилю

І. Формування навчально – організаційних умінь та навичок.

Організація робочого місця, навчальної діяльності, взаємодія з іншими учасниками навчального процесу:

- виконує всі настанови вчителя

- слухає й аналізує відповіді однокласників

- співпрацює з однокласниками в парі, у невеликій групі

2.

Рідна і державна мова

 

3.

Культура усного та письмового мовлення. Вимова і написання слова сантиметр

 

4.

Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях. Вимова і написання слова вдячний

 

ІІ розділ. ТЕКСТ

5.

Розширення уявлень про текст та його будову. Вимова і написання слова гармонія.

 

 

 

ІІ. Формування навчально – інформаційних умінь і навичок

Робота з підручником. Користування додатковими навчальними посібниками, роздатковим матеріалом; користується навчальними словниками. Спілкування у процесі навчання:

- говорить  у належному темпі, з відповідною інтонацією

- виділяє нові факти, розпізнає невідоме

- відтворює послідовність подій

- встановлює причино - наслідкові звязки у змісті прочитаного

- ставить запитання до тексту

- звязно і послідовно описує побачене чи почуте

- висловлює власні міркування на доступні теми

 

6.

Уявлення про змістовий звязок між частинами тексту. Абзац. Роль абзацу в тексті. Вимова і написання слова асфальт

 

 

 

7.

Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів

 

Удосконалення змісту й форми написаного тексту

 

8.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 1

 Складання розповіді по запитанням на тему: «Спогади про літо»

 

Спостереження на слух текстів художнього змісту

 

9.

Спостереження за найголовнішими ознаками наукових та науково – популярних текстів

 

 

 

10.

Спостереження за найголовнішими ознаками ділових текстів. Вимова і написання слова приязний

 

Складання і записування звязаних між собою речень за певними орієнтирами

Правила поведінки на природі. Ставлення до природи

11.

Привітання, запрошення, листи

 

 

 

 

12.

Тектс – розповідь. Характерні ознаки тексту – розповіді. Тема і мета тексту - розповіді

 

Сприймання на слух текстів різних стилів та різних типів

Відгадування загадок

13.

Тектс – опис. Характерні ознаки тексту – опису. Тема і мета тексту - опису

 

 

 

14.

Тектс – міркування. Текст – есе. Характерні ознаки тексту – міркування та тексту - есе. Тема і мета тексту – міркування та тексту - есе

 

Сприймання на слух текстів різних стилів та різних типів

 

Рідний край. Природа рідного краю

15.

План тексту. Поділ тексту на логічно завершені частини за планом і без нього. Складання плану прочитаного тексту

 

Сприймання на слух текстів різних стилів та різних типів

 

 

16.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 2

Розповідь за поданим початком і запитанням на тему: «осінь зачаровує красою»

 

Робота над усвідомленням елементів фактичного змісту висловлювань

 

17.

Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті, вироблення вміння використовувати їх у власних висловлюваннях.

Перевірна робота. Діалог

 

 

 

18.

Підсумкова перевірна робота з теми «Текст». Письмовий переказ

 

Робота з текстом

 

ІІ розділ. РЕЧЕННЯ

19.

Аналіз контрольної роботи. Закріплення і узагальнення вивченого про речення в 1 – 2 класах

 

 

Історичне минуле України доби Київської Русі

ІІІ. Формування навчально – інтелектуальних і творчих умінь та навичок

Виконання мисленнєвих операцій:

- виділяє у предметах, мовних одиницях істотні ознаки, розрізняє серед них головні і другорядні;

- порівнює предмети, мовні одиниці з різними ознаками;

- робить висновки - узагальнення з допомогою вчителя

- добирає факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй

Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових умовах (обставинах):

- застосовує мовленнєві операції, мовні знання у творчих завданнях

20.

Речення за метою висловлювання

Перевірна робота. Діалог

 

 

Правила етикетної поведінки у громадських місцях

21.

Речення, різна за інтонацією (окличні і неокличні)

Перевірна робота. Діалог

 

 

 

22.

Використання різних видів речень у висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій. Розділові знаки в кінці речень

 

Орієнтування мовлення слухача, врахування ситуації, мети повідомлення

 

23.

Звертання, розділові знаки при них. Використання у ролі звертань форм окличного відмінка. Вимова і написання слова горизонт

 

 

Орієнтування мовлення на слухача

 

24.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 3

Складання тексту – опису за власними спостереженнями «Бабине літо»

 

 

 

25.

Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі – розділовими знаками

 

 

 

 

26.

Головні члени речення (підмет і присудок)

 

 

 

27.

Звязок слів у реченні. Вимова і написання слова вокзал

 

 

 

28.

Встановлення смислових і граматичних звязків між словами речення

 

Орієнтування мовлення на слухача

 

29.

Перевірна робота з теми: «Речення». Диктант

 

 

 

30.

Аналіз перевірної роботи. Побудова речень. Поширення речень за питаннями.

 

 

 

31.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 4

План тексту. Усний переказ тексту «Тварини і люди» за поданим планом

 

 

 

ІІІ розділ. СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

32.

Значення слів, пряме і переносне значення

 

 

 

ІV. Формування контрольно – оцінних умінь та навичок.

Перевірка і самоперевірка усних висловлювань та письмових робіт:

- контролює послідовність виконання завдання та його проміжні результати

- використовує засвоєнні способи перевірки орфограм

- знаходить і виправляє орфографічні  та пунтакційні помилки

- перевіряє результати навчання, застосовуючи алгоритми та памятки.

Оцінювання результатів навчання:

- висловлює оцінні судження щодо якості усної відповіді, письмової роботи власної та однокласників

33.

Багатозначні слова

 

 

 

34.

Слова, що звучать однаково, але мають різне значення. Найуживаніші омоніми (без уживання терміну). Вимова і написання слова криниця

 

 

 

35.

Синоніми. Роль синонімів у тексті. Добір синонімів із метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів одного й того самого слова

 

Удосконалення змісту й форми написаного тексту (усунення невиправданих лексичних повторів)

 

36.

Антоніми. Роль антонімів у реченні.

 

 

 

37.

Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. Вимова і написання слова акваріум

 

Розширення уявлень про культуру мовлення і культуру спілкування: етичні форми мовлення, правила культури спілкування. Використання виражальних засобів мови в писемному мовленні.

 

38.

Контрольна робота з теми: «Слово. Значення слова». Мовна тема

 

 

 

Ознайомлення з українськими формулами мовленнєвого етикету розмовного стилю

39.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 5

Вчимося переказувати письмово. Письмовий переказ тексту за складеним самостійно планом

 

 

 

40.

Аналіз перевірної роботи. Культура мовлення Слова. Розрізнення літературної лексичної норми і ненормованої лексики (вульгаризми, русизми тощо). Вимова і правопис слова гриміти

 

 

 

ІV розділ. БУДОВА  СЛОВА

41.

Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова (без уживання терміну) на прикладах із різних частин мови

 

 

 

 

42.

Поняття про основу слова. Вимова і написання слова милосердний

 

Переказування тексту. Складання усного звязного висловлювання за дидактичною опорою

 

 

43.

Корінь. Спільнокореневі слова. Вимова і написання слова минулий.

 

 

Соціальні ролі. Ставлення до членів родини

 

44.

Розрізнення спільнокореневих та різнокореневих слів

 

 

 

 

45.

Чергування голосних [о], [е] з  [і] у коренях слів. Вимова і написання слова пиріг

 

Використання виражальних засобів мови в писемному мовленні

 

 

46.

Чергування приголосних [г], [к], [х] - [ж], [ч], [ш] - [з'], [ц'], [с'] у коренях слів. Вимова і написання слова тривога

 

Переказування тексту

 

 

47.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 6

Письмовий переказ тексту «Будь обережним на кризі» за складеним планом

 

 

 

 

48.

Вимова і написання слів з ненаголошеними [и], [е] у корені, що перевіряються наголосом. Вимова і написання слова черемха

 

Сприймання на слух текстів художнього стилю

Відгадування загадок

 

49.

Вимова і написання слів з ненаголошеними [и], [е] у корені, що перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слів  директор, апетит

 

Обговорення письмових робіт у парах, невеликих групах

 

 

50.

Вимова і написання слів з ненаголошеними [и], [е] у корені, що перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. Вимова і написання слів президент, депутат

 

 

Ознайомлення з народними прикметами

 

51.

Поглиблення знань про дзвінкі і глухі приголосні (парні і непарні)

Перевірна робота. Контрольне списування.

 

 

 

 

52.

Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Правило перевірки написання слів типу: просьба, боротьба, кігті, нігті. Вимова і правопис слова велосипед

 

Складання усного звязного висловлювання за дидактичною опорою

 

 

53.

Контрольна робота за І семестр за текстами адміністрації

 

 

 

 

54.

Префікс. Словотворча роль префікса. Вимова і правопис слова апельсин

 

 

 

 

 

55.

Урок розвитку зв’язного мовлення № 7

Складаємо твір – есе «Снігу, снігу білого насипала зима» з попереднім складанням плану

 

 

 

 

56.

Творення слів з найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень

 

Удосконалення змісту й форми написаного тексту (усунення невиправданих лексичних повторів)

 

 

57.

Правопис префіксів роз -, без-. Правило переносу слів з префіксами

 

 

Відгадування загадок. Рідний край: природа

 

58.

Практичне ознайомлення з написаннями префіксів з-, с-.

 

 

 

 

59.

Апостроф після префіксів, що закінчуються на приголосний, перед я, ю, є, ї. Перенос слів із префіксами

 

 

Ознайомлення з українськими формулами мовленнєвого етикету

 

60.

Апостроф після префіксів, що закінчуються на приголосний, перед я, ю, є, ї. Перенос слів із префіксами

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 червня 2018
Переглядів
2970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку