ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
119 годин
(І семестр – 3 год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
|
Цікава книга природи |
||||
1 |
Знайомство з підручником. Вступ. «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) |
|
|
|
2 |
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». |
|
|
|
3 |
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять), |
|
|
|
4 |
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». |
|
|
|
5 |
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» |
|
|
|
6 |
Позакласне читання №1. ___________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
7 |
Аналіз контрольної роботи. Як же гарно, чудово, привітно, ніби в казці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» |
|
|
|
8 |
Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою. Навчальне аудіювання. |
|
|
|
9 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Цікава книга природи» |
|
Тема 1 |
|
Від слова – до книги |
||||
10 |
Вступ до розділу «Від слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша мова» (за А. Коваль) |
|
|
|
11 |
Мова-дивний скарб. «Наша мова» (за А. Коваль)(продовження)
|
|
|
|
12 |
Позакласне читання №2. _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
13 |
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» |
|
|
|
14 |
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко «Привчайтеся працювати із словниками». |
|
|
|
15 |
Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». |
|
|
|
16 |
Вступ до теми «Похвала книгам!». «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . |
|
|
|
17 |
«Як з’явилася друкована книга?» За В.Дацкевичем (продовження). Контрольна робота № 1. Аудіювання |
|
|
|
18 |
Позакласне читання №3. ____________________________________ ____________________________________________________________ |
|
|
|
19 |
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) |
|
|
|
20 |
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених» (за О. Єфімовим) |
|
|
|
21 |
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко«Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! |
|
|
|
22 |
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
|
|
|
23 |
|
|
|
|
24 |
Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей) |
|
|
|
25 |
Позакласне читання №4. _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
26 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Від слова до книги». Бліц-турнір «Чи уважно ти читав?» |
|
Тема 2 |
|
З чистого джерела народної творчостіЧарівні казки |
||||
27 |
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості». Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» |
|
|
|
28 |
Українська народна казка «Кирило Кожум’яка» (продовження) |
|
|
|
29 |
Дивовижні перетворення. «Кривенька качечка» (українська народна казка). Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
|
|
|
30 |
Народні пісні. Українська народна пісня «Два півники» Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
|
|
|
31 |
Позакласне читання №5. _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
32 |
Народні пісні. Жартівлива народна пісня «Грицю,Грицю». (напам’ять). «Пісенька житнього віночка» |
|
|
|
33 |
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Приказки. |
|
|
|
34 |
Скоромовки. Загадки. Мирилки. «Вишеньки» (напам’ять). |
|
|
|
35 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «З джерела народної творчості» |
|
Тема 3 |
|
Літературні казки й п’єса -казка. |
||||
36 |
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» |
|
|
|
37 |
Позакласне читання №6. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
38 |
Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
|
|
|
39 |
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» |
|
|
|
40 |
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) |
|
|
|
41 |
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» |
|
|
|
42 |
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» |
|
|
|
43 |
Позакласне читання №7. _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
44 |
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог». Олександр Олесь «Бабусина пригода»
|
|
|
|
45 |
Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження)
|
|
|
|
46 |
Ми в театрі. Наталя Забіла «У дитячому театрі» |
|
|
|
47 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом “Літературні казки”. Вікторина “Чи уважно ти читав? |
|
|
|
Байки |
||||
48 |
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова. Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак»(напам’ять) |
|
|
|
49 |
Позакласне читання №8. _____________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
50 |
Л.Глібов «Коник-стрибунець» |
|
|
|
51 |
Не смійся з другого, щоб тобі не було того. Леонід Глібов «Чиж та Голуб» |
|
|
|
52 |
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Байки» |
|
Тема 4 |
|
Світ дитинства у поезії і прозі |
||||
53 |
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною, бувало…», «Мамо, іде вже зима…» |
|
|
|
54 |
Життя і творчість Лесі Українки. Леся Українка «Мамо, іде вже зима…» |
|
|
|
55 |
Позакласне читання №9. _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
56 |
Серцем розуміти картини природи. Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» |
|
|
|
57 |
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!», «Гном». Контрольна робота №5. Аудіювання. |
|
|
|
58 |
Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». |
|
|
|
59 |
Веселинки, скоромовки. Грицько Бойко «Чому Тимко подряпаний». |
|
|
|
60 |
Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». |
|
|
|
61 |
Позакласне читання №10. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
62 |
Життєвий і творчий шлях А. Качана Анатолій качан «Біля тихого Дунаю» |
|
|
|
63 |
Життєвий і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин «Оленчині вишивки» (напам’ять). «Сім вітрів». |
|
|
|
64 |
Головна думка твору. Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». |
|
|
|
65 |
Приятеля легше знайти,ніж зберегти. Василь Сухомлинський «Кінь утік». |
|
|
|
66 |
Смішне і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше відкриття» |
|
|
|
67 |
Смішне і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше відкриття» (продовження) |
|
|
|
68 |
Позакласне читання №11. __________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
69 |
|
|
|
|
70 |
Аналіз контрольної роботи. Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» |
|
|
|
71 |
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» (продовження) |
|
|
|
72 |
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!». Робота з текстом |
|
|
|
73 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом “Світ дитинства у поезії і прозі” |
|
Тема 5 |
|
Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості |
||||
74 |
Вступ до розділу . Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» |
|
|
|
75 |
Позакласне читання №12 _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
76 |
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко «Тарас у наймах” |
|
|
|
77 |
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...», |
|
|
|
78 |
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою» |
|
|
|
79 |
Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю» (напам’ять) |
|
|
|
80 |
Головна думка твору . В.Сухомлинський «Сонце заходить». |
|
|
|
81 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом. Перевір свої досягнення. |
|
|
|
Із скарбниці казкарів світу |
||||
82 |
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).(напам’ять уривок ) |
|
|
|
83 |
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження) |
|
|
|
84 |
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження). |
|
|
|
85 |
Позакласне читання №13. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
86 |
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
|
|
|
87 |
Пригоди дерев’яного чоловічка Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». |
|
|
|
88 |
Чудеса поруч. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
|
|
|
89 |
Чудеса поруч. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
|
|
|
90 |
|
|
|
|
91 |
Позакласне читання №14. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
92 |
Узагальнення знань за розділом «Із скарбниці казкарів світу» |
|
Тема 6 |
|
Прийди, весно, з радістю! |
||||
93 |
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) |
|
|
|
94 |
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». |
|
|
|
95 |
Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». Д.Павличко «Птиця» |
|
|
|
96 |
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень». Стародавні назви місяця квітня |
|
|
|
97 |
Позакласне читання №15. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
98 |
Прокинулись луки, ліси і поля. Андрій М’ястківський «Розмова з одудом».Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» |
|
|
|
99 |
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського.Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу» |
|
|
|
100 |
Життєвий і творчий шлях Миколи Сингаївського. Микола Сингаївський «На врожай». |
|
|
|
101 |
Марія Познанська «Співай, соловейку!»
|
|
|
|
102 |
За Борисом Комаром “Як співає соловейко?”
|
|
|
|
103 |
Позакласне читання №16 ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
104 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?» |
|
Тема 7 |
|
Візьму перо і спробую... |
||||
105 |
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую». Анатолій Костецький «Імена». |
|
|
|
106 |
Анатолій Костецький «Дивна звичка» |
|
|
|
107 |
Чи легко стати поетом? Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» |
|
|
|
108 |
Чи легко стати поетом? Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» (продовження) |
|
|
|
109 |
Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я».Андрій М’ястківський «Біла хмарка, біла». |
|
|
|
110 |
Розповідь за картиною О.Камінської “Моя сестричка” |
|
|
|
111 |
Умій у звичайному побачити незвичайне. Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
|
|
|
112 |
Позакласне читання №17. ____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
|
113 |
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка» |
|
|
|
114 |
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» |
|
|
|
115 |
Розповідь за картиною М.Тинченко “Я хотіла побудувати місто” |
|
|
|
116 |
Народження краси. В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» В.Сухомлинський «Флейта і вітер», |
|
|
|
117 |
Народження краси. А. Григорук «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце» |
|
|
|
118 |
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Візьму перо і спробую...». Вікторина « Чи уважно ти читав?» |
|
Тема 8 |
|
119 |
Підсумковий урок за рік |
|
|
|