Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок " Ласочка" Г. Тютюнник

Про матеріал
УРОК НА ТЕМУ "Чи може дружити рибалка з лисичкою?" за твором Г. Тютюнника "Ласочка". На уроці використано такі стратегії критичного мислення: "Передбачення", " Порушена послідовність", "Щоденник подвійних нотаток", "Асоціативний кущ", " Карта персонажів""
Перегляд файлу

Тема уроку: Чи можуть стати друзями рибалка і лисичка?

                     „ Ласочка” Г. Тютюнник.

Мета уроку: Ознайомити учнів з життям і творчістю письменника; викликати інтерес до  його творів. Навчити орієнтуватись у структурі тексту; складати план,  будувати діалог, давати характеристику головним героям. Вчити порівнювати, аналізувати, висловлювати свої міркування. Виховувати бережне ставлення до живої природи.

Обладнання: слайди про лисицю, картки для роботи в групах.

Хід уроку

  1.                   Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаємось гарненько.

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто читати, а відчувати,

Дружно й старанно працювати.

  1.                   Розминка.

2.1.Гра „ Продовжте  ряд”:

Вовк, лисиця, заєць, ….

Лелека, журавель, зозуля, … .

Чудернацьке, дивне, … .

2.2.Вибіркове читання оповідання „ Кріт – неборака”.

 – Прочитайте опис крота. Які особливості має будова його тіла? Чим це викликано?

 – Яке складне питання „ допоміг” кріт вирішити інженерам? Як вчені шукають „підказки” в поведінці тварин?

– Яким реченням можна підписати малюнок?

– Чому цей твір названо науково-популярним оповіданням?

– Яка головна думка цього оповідання?

2.3 Скласти павутинку зі слів:

утрамбовувати       химерне

швидко                    хутко

чудернацьке           ущільнювати

дивне                       моторно

  1.                   Повідомлення теми і завдання уроку.

3.1.Розшифруйте назву твору

 Касочла

  • Кого можна так назвати?
  • Чи можна за заголовком визначити про кого буде розповідатися у творі?
  • А за малюнком на с.77. Чому лисичку назвав автор «ласочкою»?
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (попрацювати в парі, в групі, виразного читання, скласти діалог).
  • Я очікую, що ви будете уважними, старанними і ми познайомимось із творчістю відомого письменника Григора Тютюнника, з його оповіданням, дамо оцінку персонажам твору, складемо план, будемо порівнювати та висловлювати свої судження, дамо відповідь на запитання:
  • Чи можлива дружба людини і лисиці?
  1.                   Актуалізація.
    1.            Розповідь про автора  за опорними словами.

1931 р. Полтавщина, голод, 6 р. війна. Писав про дітей і для дітей.

  • Хто з вас читав його книги? (збірки оповідань „ Ласочка”, „ Лісова сторожка”, „Степова казка”)
  • Що спільного було в житті О. Копиленка і Г. Тютюнника (голод, війна, земляки, писали для дітей, природолюби).
    1.            Асоціативний кущ.

Відгадайте загадку. (Слайд)

Перегляд кадрів фільму про лисицю із презентації ”Вундеркінди з пелюшок”.

  • Що ви можете сказати про лисицю?  Складання асоціативного куща про лисицю.
  1.                   Осмислення.
    1.            Стратегія „ Порушена послідовність”.

Попрацюйте в групах і визначте, в якій послідовності будуть розміщенні ці речення в оповіданні:

  1. Потім настала довга зима.
  2. На, Ласочко, це ти спіймала.
  3. Високо на кручі стояло лисеня.
  4. Арсен сидів у човні.

 

1 гр.

2 гр.

3 гр.

4 гр.

5 гр.

Контрольна

1

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

 

4

3

 

 

 

 

 

3

4.

 

 

 

 

 

2

 

  1.            Словникова робота.

буденне             вепри

задріботіла        припутень

 куняв                скімлення

дзяволить           туркотить

  •    Яке слово зайве в 1 стовпчику, 2 стовпчику.
  •    Які слова незрозумілі?
    1.            Опрацювання оповідання  „ Ласочка” за допомогою стратегії “Щоденник подвійних нотаток”.

– Зараз ми прочитаємо оповідання . Учні самостійно читають текст оповідання і створюють щоденник подвійних нотаток: ділять аркуш паперу навпіл; у ліву колонку записують речення з оповідання, які найбільше сподобалися чи вразили; у праву – короткий коментар-пояснення (чому вразила дана думка, як зрозуміли даний вислів тощо). Потім написане обговорюється в групах, групи діляться думками.

  • Чи справдились ваші передбачення.

ПСИХОЛОГІЧНИЙ АУТОТРЕНІНГ.

(Учні сідають рівно, кладуть руки на коліна. розслаблюються і повторюють за вчителем:

  - Я – максимально зібрана, уважна.

  - Моя пам’ять працює блискуче.

  - Відчуваю легкий спортивний азарт.

  - Мені цікаво.

  - Хочеться працювати, творити.

  - Я досягну мети обов’язково.

  1.            Диктант „ Так чи ні”
  1.                   Арсен сидів біля калини? -
  2.                   З нічного полювання поверталися вепри -
  3.                   На дні човна лежала риба +
  4.                   На кручі стояло лисеня? +
  5.                   Лисеня допомагало (заважало) Арсенові
  6.                   Арсен виглядав Ласочку.
    1.            Читання в парі.

Поставити до тексту запитання: пояснюючі, творчі та оцінюючі. ( Потім можуть ставити запитання  комусь із учнів або вчителю).

 5.6.Вибіркове читання.

– Чого навчилась Ласочка в Арсена?

  • Як Ласочка допомагала Арсену рибалити?
  • Які стосунки склалися між Арсеном і Ласочкою?
  • Чи можна назвати такі стосунки добрими, красивими?
  • Чого вчить нас автор? (Дружити із звірами, виявляти доброту, терпіння. Такі стосунки є окрасою нашого життя).
  • Чи можна дії лисеняти розцінювати як його розмову з дідом?
  • З яких слів видно, що лисеня хотіло і просило рибки?
  • Знайдіть і прочитайте опис ранку? Які фарби сповіщали про його прихід? Прочитайте опис зими?  Опис дорослої Ласочки?

      5.7.Робота в групах.

Правила роботи в групі.

1. Працюють всі члени групи.

2. Кожен пропонує свій варіант відповіді.

3. Говоріть коротко і чітко.

4. Критикуйте не товариша, а ідею.

5. Ми працюємо разом, щоб було добре всім.

6. Культурна людина вміє не тільки говорити, але й слухати.

 1 група. Скласти план:

  1. Дід Арсен – рибалка. Риболовля. Ранок.
  2. Ласунка. Гість на кручі.
  3. Друзі
  4. Зима. Довга зима.
  5. Радісна зустріч

2 група. Охарактеризувати Арсена, використовуючи малюнок.

Старий. Характер: небагатослівний, спостережливий, добрий, щедрий, веселий, гостинний.

3 група. Скласти картку персонажів.

  1.  група. Скласти діалог, який міг відбутися між Арсеном і Ласочкою.

Який був жанр цього тексту? Яким стане жанр, якщо введемо цей діалог?

4 група. Переказати оповідання від імені Арсена за опорними словами:

Сидів і пильнував

Куняв у човні

Огледівся

Облизнулось

Прудко підскочило

Наступного ранку

Потоваришували

Вудить та озирається

Увесь рід годуватиму.

5група. Скласти вірш-сенкан до слова лисиця.

  1.                   Рефлексія.

6.1”Дружнє коло”

Кожна група придумує запитання для іншої групи.

6.2. Вільне письмо.

– Що б ви зробили на місці Арсена.

Напишіть есе про лисичку.

7. Підсумок. Самоконтроль і самооцінка.
1. Діяльнісний підсумок.
- Що ми з вами встигли зробити?
2. Розвивальний підсумок.
- Чого навчились, у чому стали розумнішими.
3. Змістовний підсумок.
- На які запитання змогли дати відповідь?
4. Емоційний підсумок.
- Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю, за конкретні вчинки, за розумні відповіді?

 7. Домашнє завдання. Читати та переказувати стисло. Написати твір-мініатюру на тему: Які думки виникли в мене після прочитання оповідання?

 

 

docx
Додано
4 серпня 2019
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку