Календарне планування для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Трудове навчання 3 клас(1,5 год). за програмою 2022, наказ 836 МОН

Про матеріал
Календарне планування для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Трудове навчання 3 клас. 2023 р складене за навчальною програмою відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2022 року № 836 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального і розвитку» Планування містить тематичні матеріали за посібником Л. Роговської «Маленький трудівничок» 3 кл.
Перегляд файлу

 

«ПЕРЕВІРЕНО»                                                                                     

ЗДНВР:  _____________

                                                                                                            «____»   вересня  2023 року                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

(1,5 год. на тиждень)

індивідуальної форми навчання дитини

_______________________________________

 

 

складене  за навчальною програмою відповідно до наказу

 Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2022 року № 836

«Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального і розвитку»

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Леончик Наталія Василівна

№ з/п

Дата

Тема уроку

 

Орієнтовний зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно – розвивальної роботи.

Предметно-орієнтовані компетенції

Робота з глиною, пластиліном, солоним тістом

  1.  

 

Виготовлення з пластиліну казкового персонажа Колобка.

 

Техніко-технологічні відомості

Застосування пластичних матеріалів.

Засоби праці для роботи з пластичними матеріалами.

Стилізовані фігурки тварин, їх пропорції.

Просторове розташування деталей на

макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля).

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги.

Організація робочого місця.

Трудові операції

Ліплення посуду, фігурок тварин.

Обробка виробу стекою.

Озлоблення виробу кольоровим пластимном.

Зʼєднання виліплених деталей в одне ціле способом примазування.

Висушування виробів з тіста, глини.

Визначення просторового

розташування предметів на макеті.

Учень/учениця:

- має уявлення про використання пластичних матеріалів,

- розпізнає тварин на стилізованих фігурках, визначає деталі, частини,

- має уявлення про просторове

розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед. біля);

на

- *має елементарні уявлення про властивості глини та пластиліну, солоного тіста, засоби праці - називає (показує) їх,

- *дотримується правил безпечної праці;

- зʼєднує деталі примазуванням,

- *виконує трудові операції

вдавлювання, розплющування

пластиліну пальцями,

- оздоблює виріб з допомогою;

- * виконує операції з єднання окремих деталей способом примазування під

  1.  

 

Гілка горобини. Виготовлення об’ємно-пластилінової композиції за зразком

  1.  

 

Виготовлення фігурок тварин із пластиліну.

  1.  

 

Виготовлення елементів посуду із «легкого повітряного» пластиліну

  1.  

 

Виготовлення композиції із пластиліну «Квіткова поляна»

Сільськогосподарські роботи

 

  1.  

 

Осінні квіти

Техніко-технологічні відомості

Осінні квіти. Насіння однолітніх квітів. Період збирання насіння з однолітніх квітів. Правила догляду за кімнатними рослинами (вимоги до тепла, світла, вологи).

Збирання насіння. Підготовка насіння до зберігання. Роботи у квітнику, на городі, у садку восени.

Догляд за кімнатними рослинами.

Відбір насіння квітів та овочів.

 

Учень/учениця:

- знає (розрізняє) осінні квіти;

- має уявлення про насіння квітів та

його збирання;

. * дотримується правил догляду за кімнатними рослинами під керівництвом вчителя;

- збирає насіння з квітів, готує насіння до зберігання, виконує різні роботи у квітнику, на городі (збирає насіння) з допомогою:

має уявлення про зміст осінніх робіт у саду, пришкільній ділянці;

- дотримується безпечної роботи із знаряддям:

- *бере посильну участь в осінніх роботах у саду (під наглядом учителя].

  1.  

 

Робота у садку восени

  1.  

 

Робота у городі восени

  1.  

 

Кімнатні рослини. Догляд

  1.  

 

Збирання насіння осінніх квітів, плодів.

Робота з природними матеріалами

  1.  

 

Виготовлення композицій зі шкаралуп горіхів.

Техніко-технологічні відомості

Властивості природних матеріалів.

З'єднання матеріалів за допомогою пластиліну, клею, паличок, ниток.

Засоби праці з природними матеріалами. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги.

Трудові операції

Зʼєднання деталей клеєм, паличками, пластиліном, нитками.

Наклеювання природного матеріалу.

Закріплення окремих деталей та фігур (пташок, тварин) на підставці.

Учень/учениця:

- знає властивості природних матеріалів, способи зʼєднання природних матеріалів, засоби праці та правила безпечної праці;

*має уявлення про природні матеріали

- дотримується правил організації робочого місця;

- відбирає природні матеріали для виробів;

- зʼєднує деталі виробів із природного матеріалу за допомогою клею,

паличок, пластилну, ниток

  1.  

 

Виготовлення композицій з насіння гарбузового та соняшникового

  1.  

 

Виготовлення композицій із сухого листя

  1.  

 

Панно з використанням ріних природніх матеріалів.

  1.  

 

Виготовлення фігури пташки із різних природних матеріалів

Робота з папером

 

  1.  

 

Морозиво-ріжок. Виготовлення морозива за зразком.

 

 

Тематична аплікація: аплікація тварин, меблів, овочів, фруктів та ін.

 

Поняття про частини аплікації, деталі та їх кількість, розмір

 

Інструменти роботи та обробки паперу.

 

Витинанки силуетні.

Початкові відомості про професію картонажника-палітурника.

Повторення: правила користування ножицями.

Трудові операції

Розмічання паперу і картону за шаблоном.

Різання ножицями по лінії розмітки.

Наклеювання деталей на основу.

Склеювання зігнутих під прямим кутом частин виробу. Оригамі.

Складання і вирізування з паперу різних фігур, форм тощо.

Учень/учениця:

- визначає теми аплікацій (аплікація тварини, овочі тощо):

- називає деталі аплікації, їх розмір, форму, кількість;

- має початкові відомості про різні техніки паперового рукоділля

- * має уявлення про однодетальні та багатодетальні вироби, інструменти для розмічання та обробки паперу:

- розмічає папір, картон за шаблоном лінійкою з допомогою

- вирізає деталі по прямих та заокруглених лініях

- наклею деталі під контролем

вчителя;

- *розмічає папір і картон з

допомогою вчителя.

  1.  

 

Жабенятко. Виготовлення жабенятки за зразком

  1.  

 

Кораблик – мандрівник. Виготовлення композиції у техніці квілінгу

  1.  

 

Пташки взимку. Виготовлення синички і снігура за зразком

 

  1.  

 

Восьминіг та рибки. Виготовлення восьминога та рибок у техніці оригамі

  1.  

 

День-ніч. Виготовлення об’ємної аплікації за зразком

  1.  

 

Витинанка

  1.  

 

Виготовлення ялинкових прикрас об’ємної форми

  1.  

 

Різдвяний ангелик. Виготовлення різдвяної композиції за зразком

  1.  

 

Вертеп. Виготовлення лялькового вертепу із паперу та картону за зразком

Робота з текстильними матеріалами (нитками)

 

  1.  

 

Сніговичок з ниточок. Виготовлення сніговичка з ниток за зразком

Техніко-технологічні відомості

Стібки для шиття та вишивання в ручному виконанні.

Голка. Техніка безпеки при

користуванні голкою.

Повторення: нитки для шиття.

Трудові операції

Виконання прямих стібків на тканині (картоні) по проколу, по розмітці на папері.

Заправлення нитки в голку.

Зав' язування вузлика.

Учень/учениця:

- розрізняє стібки для шиття з

допомогою,

- має уявлення про технологію виконання прямих стібків;

- виконує прямі стібки по проколу на тканині (картоні) з допомогою вчителя

  1.  

 

Призначення ниток. Інструменти для шиття.

  1.  

 

Заправлення нитки в голку.

Зав' язування вузлика. Стібок

  1.  

 

Прямий стібок. Техніка шиття

  1.  

 

Вишивка. Елементи вишивки практично

  1.  

 

Зшивання  прямим стібком

Світ професій

  1.  

 

Ознайомлення з

сучасними ремеслами та професіями

Ознайомлення з

сучасними ремеслами.

Ознайомлення

виробами, народними

виготовленими

майстрами

(відео-фрагменти,

мультимедійні презентації, наочні вироби, спостереження під час екскурсії до музеїв з декоративно-

ужиткового мистецтва)

Створення та оздоблення виробу, застосовуючи технології традиційних ремесел або технік декоративно-ужиткового мистецтва.

учень/учениця:

має уявлення про вироби,

виготовлені народними майстрами, має уявлення про важливість відродження та

збереження традиційних ремесел; виготовляє та оздоблює виріб із допомогою дорослих, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення

оздоблення виробі;

*виготовляє виріб

спільно з дорослим, застосовуючи елементи

традиційних

сучасних ремесел

(використання

Різних технік для

виготовлення та оздоблення виробів.

  1.  

 

Професії сільського господарства та промисловості(огляд)

  1.  

 

Вироби з ниток. Лялька-мотанка

  1.  

 

Український рушник. Аплікація

  1.  

 

Бджільництво. Аплікація «Бджілка та мед»

  1.  

 

Хліборобство. Етапи виготовлення хліба.

Аплікація. «Від колоска до хлібини»

Основи конструювання

 

  1.  

 

Види конструкторів. Поняття про конструювання.

Поняття про конструювання виробів

з окремих деталей. Види конструювання: з використанням

конструктора з дерева, пластика,

паперу та ін.

Способи кріплення деталей.

Засоби праці.

Трудові операції

Добір деталей для

Виготовлення заданої

Конструкції за зразком,

предметною інструкційною картою.

З'єднання деталей.

Учень/учениця:

 

- знає технологію конструювання виробів з окремих деталей; способи кріплення деталей:

- * розрізняє деталі конструктора за формою, розміром, фактурою;

- добирає деталі за зразком;

-*зʼєднує деталі, користується засобами праці з допомогою.

  1.  

 

Конструкції з дерев’яного конструктора.  Архітектура

  1.  

 

Конструкції з пластикового конструктора. Улюблені фігури

  1.  

 

Виготовлення конструкції з блоків «лего» за зразком

  1.  

 

Виготовлення композиції з конструктора «У селі»

Сільськогосподарські роботи

 

  1.  

 

 

Сільськогосподарське знаряддя

 

Створення умов для кімнатних рослин Сільськогосподарське знаряддя: лопата, граблі. Правила безпечного поводження із знаряддями.

Весняні роботи на шкільній ділянці, на городі, в саду - підготовка та пророщування насіння овочів, квітів. Прийоми висівання насіння у ящики, горщики та у відкритий грунт.  Трудові операції. Пророщування насіння. Висівання насіння.

Учень/учениця:

. * дотримується правил догляду за кімнатними рослинами під керівництвом вчителя;

- має уявлення про весняні роботи на ділянці, городі, у саду;

має уявлення про зміст весняних робіт у саду, пришкільній ділянці;

- дотримується безпечної роботи із знаряддям:

- *бере посильну участь в весняних роботах у саду (під наглядом учителя].

  1.  

 

 

Весняні роботи на городі, в саду

  1.  

 

Висівання насіння гороху у горщик.

  1.  

 

Догляд та спостереження за проростанням насіння гороху

Формування знань про організацію особистого побуту

 

  1.  

 

Особистий побут дитини.

Формування знань про організацію особистого побуту.

Ознайомлення з основними

правилами упорядковування особистих речей.

Культура поведінки.

Формування знань про організацію особистого побуту.

Ознайомлення з основними

правилами упорядковування особистих речей.

Культура поведінки.

  1.  

 

Правила догляду за одягом та взуттям

  1.  

 

Прибирання кімнати. Засоби для прибирання.

  1.  

 

Культура поведінки удома, в громадських місцях.

  1.  

 

Повторення та узагальнення вивченого. Перегляд виконаних робіт

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 3 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
4 жовтня
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку