«ПЕРЕВІРЕНО»
ЗДНВР: _____________
«____» вересня 2023 року
3 клас
(1,5 год. на тиждень)
індивідуальної форми навчання дитини
_______________________________________
складене за навчальною програмою відповідно до наказу
Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2022 року № 836
«Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального і розвитку»
Вчитель: Леончик Наталія Василівна
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Орієнтовний зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи. Предметно-орієнтовані компетенції |
Робота з глиною, пластиліном, солоним тістом |
||||
|
|
Виготовлення з пластиліну казкового персонажа Колобка. |
Техніко-технологічні відомості Застосування пластичних матеріалів. Засоби праці для роботи з пластичними матеріалами. Стилізовані фігурки тварин, їх пропорції. Просторове розташування деталей на макеті (зліва, справа, посередині, перед, за, біля). Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця. Трудові операції Ліплення посуду, фігурок тварин. Обробка виробу стекою. Озлоблення виробу кольоровим пластимном. Зʼєднання виліплених деталей в одне ціле способом примазування. Висушування виробів з тіста, глини. Визначення просторового розташування предметів на макеті. |
Учень/учениця: - має уявлення про використання пластичних матеріалів, - розпізнає тварин на стилізованих фігурках, визначає деталі, частини, - має уявлення про просторове розташування деталей (зліва, справа, посередині, перед. біля); на - *має елементарні уявлення про властивості глини та пластиліну, солоного тіста, засоби праці - називає (показує) їх, - *дотримується правил безпечної праці; - зʼєднує деталі примазуванням, - *виконує трудові операції вдавлювання, розплющування пластиліну пальцями, - оздоблює виріб з допомогою; - * виконує операції з єднання окремих деталей способом примазування під |
|
|
Гілка горобини. Виготовлення об’ємно-пластилінової композиції за зразком |
||
|
|
Виготовлення фігурок тварин із пластиліну. |
||
|
|
Виготовлення елементів посуду із «легкого повітряного» пластиліну |
||
|
|
Виготовлення композиції із пластиліну «Квіткова поляна» |
||
Сільськогосподарські роботи
|
||||
|
|
Осінні квіти |
Техніко-технологічні відомості Осінні квіти. Насіння однолітніх квітів. Період збирання насіння з однолітніх квітів. Правила догляду за кімнатними рослинами (вимоги до тепла, світла, вологи). Збирання насіння. Підготовка насіння до зберігання. Роботи у квітнику, на городі, у садку восени. Догляд за кімнатними рослинами. Відбір насіння квітів та овочів.
|
Учень/учениця: - знає (розрізняє) осінні квіти; - має уявлення про насіння квітів та його збирання; . * дотримується правил догляду за кімнатними рослинами під керівництвом вчителя; - збирає насіння з квітів, готує насіння до зберігання, виконує різні роботи у квітнику, на городі (збирає насіння) з допомогою: має уявлення про зміст осінніх робіт у саду, пришкільній ділянці; - дотримується безпечної роботи із знаряддям: - *бере посильну участь в осінніх роботах у саду (під наглядом учителя]. |
|
|
Робота у садку восени |
||
|
|
Робота у городі восени |
||
|
|
Кімнатні рослини. Догляд |
||
|
|
Збирання насіння осінніх квітів, плодів. |
||
Робота з природними матеріалами |
||||
|
|
Виготовлення композицій зі шкаралуп горіхів. |
Техніко-технологічні відомості Властивості природних матеріалів. З'єднання матеріалів за допомогою пластиліну, клею, паличок, ниток. Засоби праці з природними матеріалами. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги. Трудові операції Зʼєднання деталей клеєм, паличками, пластиліном, нитками. Наклеювання природного матеріалу. Закріплення окремих деталей та фігур (пташок, тварин) на підставці. |
Учень/учениця: - знає властивості природних матеріалів, способи зʼєднання природних матеріалів, засоби праці та правила безпечної праці; *має уявлення про природні матеріали - дотримується правил організації робочого місця; - відбирає природні матеріали для виробів; - зʼєднує деталі виробів із природного матеріалу за допомогою клею, паличок, пластилну, ниток |
|
|
Виготовлення композицій з насіння гарбузового та соняшникового |
||
|
|
Виготовлення композицій із сухого листя |
||
|
|
Панно з використанням ріних природніх матеріалів. |
||
|
|
Виготовлення фігури пташки із різних природних матеріалів |
||
Робота з папером
|
||||
|
|
Морозиво-ріжок. Виготовлення морозива за зразком. |
Тематична аплікація: аплікація тварин, меблів, овочів, фруктів та ін.
Поняття про частини аплікації, деталі та їх кількість, розмір
Інструменти роботи та обробки паперу.
Витинанки силуетні. Початкові відомості про професію картонажника-палітурника. Повторення: правила користування ножицями. Трудові операції Розмічання паперу і картону за шаблоном. Різання ножицями по лінії розмітки. Наклеювання деталей на основу. Склеювання зігнутих під прямим кутом частин виробу. Оригамі. Складання і вирізування з паперу різних фігур, форм тощо. |
Учень/учениця: - визначає теми аплікацій (аплікація тварини, овочі тощо): - називає деталі аплікації, їх розмір, форму, кількість; - має початкові відомості про різні техніки паперового рукоділля - * має уявлення про однодетальні та багатодетальні вироби, інструменти для розмічання та обробки паперу: - розмічає папір, картон за шаблоном лінійкою з допомогою - вирізає деталі по прямих та заокруглених лініях - наклею деталі під контролем вчителя; - *розмічає папір і картон з допомогою вчителя. |
|
|
Жабенятко. Виготовлення жабенятки за зразком |
||
|
|
Кораблик – мандрівник. Виготовлення композиції у техніці квілінгу |
||
|
|
Пташки взимку. Виготовлення синички і снігура за зразком
|
||
|
|
Восьминіг та рибки. Виготовлення восьминога та рибок у техніці оригамі |
||
|
|
День-ніч. Виготовлення об’ємної аплікації за зразком |
||
|
|
Витинанка |
||
|
|
Виготовлення ялинкових прикрас об’ємної форми |
||
|
|
Різдвяний ангелик. Виготовлення різдвяної композиції за зразком |
||
|
|
Вертеп. Виготовлення лялькового вертепу із паперу та картону за зразком |
||
Робота з текстильними матеріалами (нитками)
|
||||
|
|
Сніговичок з ниточок. Виготовлення сніговичка з ниток за зразком |
Техніко-технологічні відомості Стібки для шиття та вишивання в ручному виконанні. Голка. Техніка безпеки при користуванні голкою. Повторення: нитки для шиття. Трудові операції Виконання прямих стібків на тканині (картоні) по проколу, по розмітці на папері. Заправлення нитки в голку. Зав' язування вузлика. |
Учень/учениця: - розрізняє стібки для шиття з допомогою, - має уявлення про технологію виконання прямих стібків; - виконує прямі стібки по проколу на тканині (картоні) з допомогою вчителя |
|
|
Призначення ниток. Інструменти для шиття. |
||
|
|
Заправлення нитки в голку. Зав' язування вузлика. Стібок |
||
|
|
Прямий стібок. Техніка шиття |
||
|
|
Вишивка. Елементи вишивки практично |
||
|
|
Зшивання прямим стібком |
||
Світ професій |
||||
|
|
Ознайомлення з сучасними ремеслами та професіями |
Ознайомлення з сучасними ремеслами. Ознайомлення виробами, народними виготовленими майстрами (відео-фрагменти, мультимедійні презентації, наочні вироби, спостереження під час екскурсії до музеїв з декоративно- ужиткового мистецтва) Створення та оздоблення виробу, застосовуючи технології традиційних ремесел або технік декоративно-ужиткового мистецтва. |
учень/учениця: має уявлення про вироби, виготовлені народними майстрами, має уявлення про важливість відродження та збереження традиційних ремесел; виготовляє та оздоблює виріб із допомогою дорослих, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення оздоблення виробі; *виготовляє виріб спільно з дорослим, застосовуючи елементи традиційних сучасних ремесел (використання Різних технік для виготовлення та оздоблення виробів. |
|
|
Професії сільського господарства та промисловості(огляд) |
||
|
|
Вироби з ниток. Лялька-мотанка |
||
|
|
Український рушник. Аплікація |
||
|
|
Бджільництво. Аплікація «Бджілка та мед» |
||
|
|
Хліборобство. Етапи виготовлення хліба. Аплікація. «Від колоска до хлібини» |
||
Основи конструювання
|
||||
|
|
Види конструкторів. Поняття про конструювання. |
Поняття про конструювання виробів з окремих деталей. Види конструювання: з використанням конструктора з дерева, пластика, паперу та ін. Способи кріплення деталей. Засоби праці. Трудові операції Добір деталей для Виготовлення заданої Конструкції за зразком, предметною інструкційною картою. З'єднання деталей. |
Учень/учениця:
- знає технологію конструювання виробів з окремих деталей; способи кріплення деталей: - * розрізняє деталі конструктора за формою, розміром, фактурою; - добирає деталі за зразком; -*зʼєднує деталі, користується засобами праці з допомогою. |
|
|
Конструкції з дерев’яного конструктора. Архітектура |
||
|
|
Конструкції з пластикового конструктора. Улюблені фігури |
||
|
|
Виготовлення конструкції з блоків «лего» за зразком |
||
|
|
Виготовлення композиції з конструктора «У селі» |
||
Сільськогосподарські роботи
|
||||
|
|
Сільськогосподарське знаряддя
|
Створення умов для кімнатних рослин Сільськогосподарське знаряддя: лопата, граблі. Правила безпечного поводження із знаряддями. Весняні роботи на шкільній ділянці, на городі, в саду - підготовка та пророщування насіння овочів, квітів. Прийоми висівання насіння у ящики, горщики та у відкритий грунт. Трудові операції. Пророщування насіння. Висівання насіння. |
Учень/учениця: . * дотримується правил догляду за кімнатними рослинами під керівництвом вчителя; - має уявлення про весняні роботи на ділянці, городі, у саду; має уявлення про зміст весняних робіт у саду, пришкільній ділянці; - дотримується безпечної роботи із знаряддям: - *бере посильну участь в весняних роботах у саду (під наглядом учителя]. |
|
|
Весняні роботи на городі, в саду |
||
|
|
Висівання насіння гороху у горщик. |
||
|
|
Догляд та спостереження за проростанням насіння гороху |
||
Формування знань про організацію особистого побуту
|
||||
|
|
Особистий побут дитини. |
Формування знань про організацію особистого побуту. Ознайомлення з основними правилами упорядковування особистих речей. Культура поведінки. |
Формування знань про організацію особистого побуту. Ознайомлення з основними правилами упорядковування особистих речей. Культура поведінки. |
|
|
Правила догляду за одягом та взуттям |
||
|
|
Прибирання кімнати. Засоби для прибирання. |
||
|
|
Культура поведінки удома, в громадських місцях. |
||
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. Перегляд виконаних робіт |