8 клас
№ |
Розділ, тема уроку |
Дата
|
Примітка |
Вступ |
|
||
1 |
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. |
|
|
2 |
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах. |
|
|
Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури |
|
||
3 |
Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ–І тис. до н. е. |
|
|
4 |
Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи вед. |
|
|
5 |
Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. |
|
|
6 |
Біблія. Старий заповіт (створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи старого заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
|
|
7 |
Новий заповіт (Євангеліє – 2–3 розділи за вибором учителя). Ключові ідеї та образи нового заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
|
|
8 |
Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
|
|
9 |
Контрольна робота з теми «Вступ. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури». Тести Зошит Тематична |
|
|
|
Античність |
|
|
10 |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в давній Греції і в давньому Римі. |
|
|
11 |
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. |
|
|
12 |
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гуманістичний зміст «Іліади». |
|
|
13 |
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Образи Ахілла і Гектора. |
|
|
14 |
РМ (письмово) Порівняльна характеристика літературних героїв. Ахілл і Гектор |
|
|
15 |
Види лірики в давній Греції й особливості їх розвитку. Тіртей «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Сапфо «До Афродіти» («барвношатна владарко, Афродіто…). Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
|
|
16 |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. «Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». |
|
|
17 |
Контрольний твір на літ. тему: «Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.» Зошит |
|
|
18 |
Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. |
|
|
19 |
Образ Енея та його значення в композиції твору. |
|
|
20 |
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. |
|
|
21 |
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії». Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». |
|
|
22 |
Позакласне читання. Еврипід «Медея». |
|
|
23 |
Контрольна робота з теми «Античність». Тести. Тематична |
|
|
Середньовіччя |
|
||
24 |
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі та специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на заході та сході. |
|
|
25 |
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» . Основні теми і мотиви лірики митця. Зошит |
|
|
26 |
Ду Фу (712–770). «пісня про хліб і шовк», «весняний краєвид». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
|
|
27 |
Золота доба Персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.Омар Хайям (бл. 1048 – після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості омара Хайяма. Вивчити напам’ять |
|
|
28 |
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (x ст.) Історична основа твору, поетичне переосмислення в ньому реальних подій. |
|
|
29 |
Розвиток мовлення (усно)Патріотичні ідеї в «пісні про Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. |
|
|
30 |
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («в своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського середньовіччя і переходу до відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. |
|
|
31 |
Контрольна робота з теми «Середньовіччя». Тести |
|
|
32 |
Позакласне читання. Бунін І. О. «Красуня» |
|
|
ІІ семестр
Відродження |
Дата |
Примітка |
|
33 |
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
|
|
34 |
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. |
|
|
|
Напам’ять Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів) |
|
|
35 |
Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів Шекспіра – кохання до смаглявої леді, дружба. Художні особливості сонетів В.Шекспіра. |
|
|
|
Напам’ять В. Шекспір (сонет за вибором учнів) |
|
|
36 |
Виразне читання сонетів Петрарки і Шекспіра. |
|
|
37 |
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. |
|
|
|
Зошит |
|
|
38 |
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість . |
|
|
39 |
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. |
|
|
40 |
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність. |
|
|
41 |
Розвиток мовлення (письмово) Твір - роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
|
|
42 |
Мігель де Сервантес Сааведра (1547–1616). «Дон Кіхот» І частина. Історія створення роману, особливості сюжету і композиції твору. |
|
|
43 |
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство». |
|
|
44 |
Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи. |
|
|
|
Зошит |
|
|
45 |
Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. |
|
|
46 |
Контрольна робота з теми «Відродження». Тести Тематична |
|
|
47 |
Позакласне читання. В. Шекспір «Король Лір» |
|
|
48 |
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). |
|
|
49 |
Джон Донн (1572–1631). «Священні сонети».Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. |
|
|
50 |
Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
|
|
зошит |
|
|
51 |
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». |
|
|
52 |
«Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
|
|
53 |
Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін. |
|
|
54 |
Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм у творі. |
|
|
55 |
Розвиток мовлення (усно) Інсценізація уривків комедії «Міщанин-шляхтич». |
|
|
56 |
Контрольна робота з теми «Бароко і класицизм». Тести Тематична |
|
|
57 |
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські стосунки, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». |
|
|
58 |
Художні образи казки-притчі «Маленький принц». |
|
|
59 |
Художні образи казки-притчі «Маленький принц». |
|
|
|
Зошит |
|
|
60 |
Філософський зміст твору. |
|
|
61 |
Контрольний твір за казкою-притчею «Маленький принц» |
|
|
62 |
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Баха як філософська метафора людського буття. |
|
|
63 |
Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі. Алегоричні образи повісті. |
|
|
64 |
Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діди – онуки. |
|
|
65 |
Ідея поваги й любові до людини. |
|
|
66 |
Сімейні цінності у творі.«Буба: мертвий сезон». |
|
|
67 |
Контрольна робота з теми «Література хх–хх ст. У пошуках себе і високого польоту». Тести |
|
|
68 |
Позакласне читання.Чосер Дж. «Контерберійські оповідання» |
|
|
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. |
|
|
70 |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 9-й клас. Зошит Тематична |
|
|