Календарне планування корекційно розвиткових заннять

Про матеріал
Календарне планування корекційно - розвиткових заннять для 2 кл за програмою.Сакт Т.В. Прохоренко Л.І. Планування розраховано на (2 год. на тиждень)
Перегляд файлу

Погоджено

Заступник директора

Троцюк Л.П. __________  Дата _______ 20_____н.р.

 

Планування корекційно – розвивальних занять для дітей із затримкою психічного розвитку.

2-А кл.

2020- 2021н.р.

№п/п

Мета заняття

Зміст  роботи

Дата проведення

Діагностичний етап

1

Дослідження процесів мислення

Методика « Знайди відповідність»

 

Орієнтування в просторі

 

2

Розташування одного предмета відносно іншого.

Вправи з розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках

 

3

Розташування одного предмета відносно іншого.

   Розвивати уміння визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні ( в класі, кімнаті, на шкільному подвір’ї), на малюнках, таблицях схемах.

 

4

Розташування предметів за словесним описом.

Формувати вміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях.

 

5

Розташування предметів за словесним описом.

Вправи в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом.

 

6

Розташування предметів за словесним описом.

 Формувати вміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях.

 

7

Розміщення предметів за вказівками.

 

Вправи в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом             ї х положення в реальній дійсності і на схемах. 

 

8

Розміщення предметів за вказівками.

 

Формувати вміння розміщувати предмет за завданням.

 

9

Просторове розташування предмета, за допомогою прийменників.

Вправи з визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках.

 

10

Просторове розташування предмета, за допомогою прийменників.

Вправи з визначення правого і лівогобоків на таблицях, схемах, малюнках.

 

11

Розвиток уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення

Формувати уміння обстежувати предмети за формою, забарвленням.

Виконання графічних диктантів.

 

 

 

 

12

Розвиток уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення

Формувати уміння обстежувати предмети за формою, забарвленням.

Виконання  графічних  диктантів.

 

13

Зміна положення предмета. Відтворення по пам’яті розміщення предметів.

Формувати вміння про зміну положення предмета, відтворити по  пам’яті взаємне розміщення предметів.

 

14

Зміна положення предмета.Відтворення по пам’яті розміщення предметів.

Формувати вміння про зміну положення предмета, відтворити по  пам’яті взаємне розміщення предметів.

 

15

Складання схеми з подальшою розповіддю про розташування предметів.

Формувати вміння складати схему і розповісти про розміщення предметів.

 

16

Складання схеми з подальшою розповіддю про розташування предметів.

Формувати вміння складати схему і розповісти про розміщення предметів.

 

Знання та уміння визначити властивості навколишніх предметів.

 

17

Знайомство з матеріалами та їх властивостями.

Вправи на знайомство з матеріалами та їх властивостями.

 

18

Знайомство з матеріалами та їх властивостями.

Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та  предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу

 

19

Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями.

Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу.

 

20

Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями.

Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність,  вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага і т.д.

 

21

Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями.

Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу.

 

22

Добирання предметів за матеріалом.

Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом.( наочний матеріал)

 

23

Добирання предметів за матеріалом.

Формування вміння добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом.

 

24

Групування предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу. Видалення в предметах частин однакових матеріалів.

Формування вміння групувати різні предмети, виготовлені  з одного й того ж матеріалу; виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів.

 

25

Групування предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу. Видалення в предметах частин однакових матеріалів.

Вправи.Розподіл предметіввкатегорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.).

 

26

Визначення матеріалів.

Вправи.На визначення матеріалу з якого виготовлені предмети.

 

 

 

27

Визначення матеріалів.

Формування вміння визначати матеріал, з якого зроблений предмет.

 

Розвиток логічного мислення

 

28

Однакові властивості або ознаки предметів.

Вправи. Знаходження серед декількох        однакових іграшок а бо предметів однакові.

 

29

Однакові властивості або ознаки предметів.

 Формування вміння порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне.

 

30

Однакові властивості або ознаки предметів.

Вправи. Знаходження серед декількох        однакових іграшок а бо предметів однакові

 

31

Відмінне у властивостях предметів.

Формування вміння порівнювати предмети.

 

32

Відмінне у властивостях предметів.

Вправи. Знайти відмінності на малюнках.

 

33

Порівняння на рівні уявлень.

Порівняння на рівніуявлень. (Чим відрізняються, і чимсхожі дуб і береза? Чим відрізняються, і чимсхожікіт і миша?  тощо )

 

34

Порівняння на рівні уявлень.

Формування вміння порівнювати предмети, знаходити схоже і відмінне.

 

35

Класифікація предметів за спільною ознакою.

Вправа «Щозайве»  Чому? Назвати відмінну ознаку.

 

36

Класифікація предметів за спільною ознакою.

Формування вміння класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку і поєднувати їх в однорідну групу).

 

37

Опис предметів одним словом.

Як одним словом можна назвати решту предметів? Чому?. З опорою на друкований матеріал.

 

38

Опис предметів одним словом.

Формування вміння класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу).

 

39

Встановлення відношень між предметам і поняттями (рід-вид).

Формування вміння встановлювати відношення між предметами і поняттями  (рід-вид).

 

40

Встановлення відношень між предметам і поняттями (рід-вид).

Формування вміння встановлювати відношення між предметами і поняттями  (рід-вид).

 

41

Розрізнення протилежних за значенням понять.

Вправи: Гіркий - ...; злий - ...;   боязливий  -...  ; веселий - ... та ін.

 

42

Розрізнення протилежних за значенням понять.

Формування вміння розрізняти протилежні за значенням поняття.

 

43

Що відбувається в природі в різні пори року.

Вправи на розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року».

 

44

Що відбувається в природі в різні пори року.

Формування вміння визначати ознаки кожної пори року.

 

45

Часові поняття: назва днів тижня та місяців.

Вправи на вивчення  днів тижня та місяців

 

46

Часові поняття: назва днів тижня та місяців.

Вправи на вивчення  днів тижня та місяців

 

47

Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них.

Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них.

 

48

Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них.

Формування вміння за допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року.

 

49

Розуміння послідовності зображених подій.

Вправи на розуміння послідовності зображених подій

 

50

Розуміння послідовності зображених подій.

Формування вміння усвідомлювати послідовність зображених подій..

 

51

Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків.

Вправи на розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків.

 

52

Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків.

Формування вміння за допомогою дорослого розуміти прихований зміст сюжетних малюнків.

 

Розвиток уваги. Довільної уваги.

 

53

Розширення об’єму уваги.

Вправи на переключенняуваги з одного виду діяльності на інший.

 

54

Розширення об’єму уваги.

Формування вміння за допомогою дорослого розповідати про прихований зміст сюжетних малюнків

 

55

Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги.

Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший.

 

56

Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги.

Формування вміння контролювати свою увагу при складанні геометричних фігур і візерунків

 

57

Розширення об’єму уваги.

Вправи на переключенняу ваги з одного виду діяльності на інший.

 

58

Контроль переходу від активного до пасивного стану.

Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший.

 

59

Контроль переходу від активного до пасивного стану.

Формування вміння контролювати свою увагу

 

60

Зосередження. 

Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший

 

61

Зосередження. 

Формування вміння контролювати свою увагу при виконанні завдань

 

62

Зосередження. 

Формування вміння контролювати свою увагу при виконанні завдань

 

63

Розвиток довільної уваги

Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший.

 

64

Розвиток довільної уваги

Формування вміння контролювати свою увагу

 

 

 

65

Розвиток довільної уваги

Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший.

 

66

Розширення об’єму уваги.

Вправи на переключенняу ваги з одного виду діяльності на інший.

 

67

Розвиток дрібної моторики рук

Формування вміння перемальовувати узори; розвивати дрібну моторику рук.

 

68

Розвиток дрібної моторики рук

Вправи.Малювання узорів;  перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної)).

 

Оцінка ефективності колекційного впливу

 

69

Етап оцінки ефективності колекційного впливу

 

Методика «Склади картинку».

 

70

Етап оцінки ефективності колекційного впливу

 

Тест «Доріжки», Тест «Чого не вистачає?».

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
12 жовтня 2020
Переглядів
2534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку