Погоджено
Заступник директора
Троцюк Л.П. __________ Дата _______ 20_____н.р.
Планування корекційно – розвивальних занять для дітей із затримкою психічного розвитку.
2-А кл.
2020- 2021н.р.
№п/п |
Мета заняття |
Зміст роботи |
Дата проведення |
Діагностичний етап |
|||
1 |
Дослідження процесів мислення |
Методика « Знайди відповідність» |
|
Орієнтування в просторі
|
|||
2 |
Розташування одного предмета відносно іншого. |
Вправи з розрізнення правого і лівого боку тіла людини. Визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках |
|
3 |
Розташування одного предмета відносно іншого. |
Розвивати уміння визначати положення одного предмета відносно іншого, відносно самого учня в навколишньому оточенні ( в класі, кімнаті, на шкільному подвір’ї), на малюнках, таблицях схемах. |
|
4 |
Розташування предметів за словесним описом. |
Формувати вміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях. |
|
5 |
Розташування предметів за словесним описом. |
Вправи в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом. |
|
6 |
Розташування предметів за словесним описом. |
Формувати вміння знаходити предмет за словесним описом його положення в реальній дійсності і на малюнках, схемах, таблицях. |
|
7 |
Розміщення предметів за вказівками.
|
Вправи в знаходженні і розміщенні предметів за словесним описом ї х положення в реальній дійсності і на схемах. |
|
8 |
Розміщення предметів за вказівками.
|
Формувати вміння розміщувати предмет за завданням. |
|
9 |
Просторове розташування предмета, за допомогою прийменників. |
Вправи з визначення правого і лівого боків на таблицях, схемах, малюнках. |
|
10 |
Просторове розташування предмета, за допомогою прийменників. |
Вправи з визначення правого і лівогобоків на таблицях, схемах, малюнках. |
|
11 |
Розвиток уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення |
Формувати уміння обстежувати предмети за формою, забарвленням. Виконання графічних диктантів.
|
|
12 |
Розвиток уявлень про форму, забарвлення предметів, будову складових частин, їх розмір, просторові відношення |
Формувати уміння обстежувати предмети за формою, забарвленням. Виконання графічних диктантів. |
|
13 |
Зміна положення предмета. Відтворення по пам’яті розміщення предметів. |
Формувати вміння про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів. |
|
14 |
Зміна положення предмета.Відтворення по пам’яті розміщення предметів. |
Формувати вміння про зміну положення предмета, відтворити по пам’яті взаємне розміщення предметів. |
|
15 |
Складання схеми з подальшою розповіддю про розташування предметів. |
Формувати вміння складати схему і розповісти про розміщення предметів. |
|
16 |
Складання схеми з подальшою розповіддю про розташування предметів. |
Формувати вміння складати схему і розповісти про розміщення предметів. |
|
Знання та уміння визначити властивості навколишніх предметів.
|
|||
17 |
Знайомство з матеріалами та їх властивостями. |
Вправи на знайомство з матеріалами та їх властивостями. |
|
18 |
Знайомство з матеріалами та їх властивостями. |
Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу |
|
19 |
Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями. |
Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу. |
|
20 |
Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями. |
Вправи. Порівняння властивостей паперу й дерева (на прикладі паперового і дерев’яного куба) – міцність, вага, вплив вологи; скла і пластмаси (на прикладі скляного і пластмасового посуду) – прозорість, крихкість, вага і т.д. |
|
21 |
Властивості матеріалів. Порівняння матеріалів за їх властивостями. |
Формувати вміння порівнювати матеріали за їх властивостями та предмети виготовлені з одного і того ж матеріалу. |
|
22 |
Добирання предметів за матеріалом. |
Вправи в доборі предметів, схожих із зразком за матеріалом.( наочний матеріал) |
|
23 |
Добирання предметів за матеріалом. |
Формування вміння добирати предмети, схожі із зразком за матеріалом. |
|
24 |
Групування предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу. Видалення в предметах частин однакових матеріалів. |
Формування вміння групувати різні предмети, виготовлені з одного й того ж матеріалу; виділяти в предметах частини, виготовлені з однакових і різних матеріалів. |
|
25 |
Групування предметів, виготовлених з одного і того ж матеріалу. Видалення в предметах частин однакових матеріалів. |
Вправи.Розподіл предметіввкатегорії: паперові, дерев’яні, глиняні, пластмасові, металеві, іграшки, предмети для навчання та ін.). |
|
26 |
Визначення матеріалів. |
Вправи.На визначення матеріалу з якого виготовлені предмети.
|
|
27 |
Визначення матеріалів. |
Формування вміння визначати матеріал, з якого зроблений предмет. |
|
Розвиток логічного мислення
|
|||
28 |
Однакові властивості або ознаки предметів. |
Вправи. Знаходження серед декількох однакових іграшок а бо предметів однакові. |
|
29 |
Однакові властивості або ознаки предметів. |
Формування вміння порівнювати предмети між собою, знаходити схоже і відмінне. |
|
30 |
Однакові властивості або ознаки предметів. |
Вправи. Знаходження серед декількох однакових іграшок а бо предметів однакові |
|
31 |
Відмінне у властивостях предметів. |
Формування вміння порівнювати предмети. |
|
32 |
Відмінне у властивостях предметів. |
Вправи. Знайти відмінності на малюнках. |
|
33 |
Порівняння на рівні уявлень. |
Порівняння на рівніуявлень. (Чим відрізняються, і чимсхожі дуб і береза? Чим відрізняються, і чимсхожікіт і миша? тощо ) |
|
34 |
Порівняння на рівні уявлень. |
Формування вміння порівнювати предмети, знаходити схоже і відмінне. |
|
35 |
Класифікація предметів за спільною ознакою. |
Вправа «Щозайве» Чому? Назвати відмінну ознаку. |
|
36 |
Класифікація предметів за спільною ознакою. |
Формування вміння класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку і поєднувати їх в однорідну групу). |
|
37 |
Опис предметів одним словом. |
Як одним словом можна назвати решту предметів? Чому?. З опорою на друкований матеріал. |
|
38 |
Опис предметів одним словом. |
Формування вміння класифікувати предмети (знаходити спільну ознаку предметів і поєднувати їх в однорідну групу). |
|
39 |
Встановлення відношень між предметам і поняттями (рід-вид). |
Формування вміння встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид). |
|
40 |
Встановлення відношень між предметам і поняттями (рід-вид). |
Формування вміння встановлювати відношення між предметами і поняттями (рід-вид). |
|
41 |
Розрізнення протилежних за значенням понять. |
Вправи: Гіркий - ...; злий - ...; боязливий -... ; веселий - ... та ін. |
|
42 |
Розрізнення протилежних за значенням понять. |
Формування вміння розрізняти протилежні за значенням поняття. |
|
43 |
Що відбувається в природі в різні пори року. |
Вправи на розвиток уявлення: «Що відбувається в природі в різні пори року». |
|
44 |
Що відбувається в природі в різні пори року. |
Формування вміння визначати ознаки кожної пори року. |
|
45 |
Часові поняття: назва днів тижня та місяців. |
Вправи на вивчення днів тижня та місяців |
|
46 |
Часові поняття: назва днів тижня та місяців. |
Вправи на вивчення днів тижня та місяців |
|
47 |
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. |
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. |
|
48 |
Спостереження за явищами природи в різні пори року та розповідь про них. |
Формування вміння за допомогою дорослого робити спостереження та розповідати про явища природи в різні пори року. |
|
49 |
Розуміння послідовності зображених подій. |
Вправи на розуміння послідовності зображених подій |
|
50 |
Розуміння послідовності зображених подій. |
Формування вміння усвідомлювати послідовність зображених подій.. |
|
51 |
Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків. |
Вправи на розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків. |
|
52 |
Розуміння прихованого змісту сюжетних малюнків. |
Формування вміння за допомогою дорослого розуміти прихований зміст сюжетних малюнків. |
|
Розвиток уваги. Довільної уваги.
|
|||
53 |
Розширення об’єму уваги. |
Вправи на переключенняуваги з одного виду діяльності на інший. |
|
54 |
Розширення об’єму уваги. |
Формування вміння за допомогою дорослого розповідати про прихований зміст сюжетних малюнків |
|
55 |
Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
56 |
Розширення здатності не відволікатись від мети, цілеспрямовано і активно аналізувати об’єкти, тримати зосередженість на об’єкті уваги. |
Формування вміння контролювати свою увагу при складанні геометричних фігур і візерунків |
|
57 |
Розширення об’єму уваги. |
Вправи на переключенняу ваги з одного виду діяльності на інший. |
|
58 |
Контроль переходу від активного до пасивного стану. |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
59 |
Контроль переходу від активного до пасивного стану. |
Формування вміння контролювати свою увагу |
|
60 |
Зосередження. |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший |
|
61 |
Зосередження. |
Формування вміння контролювати свою увагу при виконанні завдань |
|
62 |
Зосередження. |
Формування вміння контролювати свою увагу при виконанні завдань |
|
63 |
Розвиток довільної уваги |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
64 |
Розвиток довільної уваги |
Формування вміння контролювати свою увагу
|
|
65 |
Розвиток довільної уваги |
Вправи на переключення уваги з одного виду діяльності на інший. |
|
66 |
Розширення об’єму уваги. |
Вправи на переключенняу ваги з одного виду діяльності на інший. |
|
67 |
Розвиток дрібної моторики рук |
Формування вміння перемальовувати узори; розвивати дрібну моторику рук. |
|
68 |
Розвиток дрібної моторики рук |
Вправи.Малювання узорів; перемальовування малюнків за прикладом проби Н.Гуткіної)). |
|
Оцінка ефективності колекційного впливу
|
|||
69 |
Етап оцінки ефективності колекційного впливу
|
Методика «Склади картинку». |
|
70 |
Етап оцінки ефективності колекційного впливу
|
Тест «Доріжки», Тест «Чого не вистачає?».
|
|
1