Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Мистецтво», 5 клас. (Музичне мистецтво)
І семестр
№ |
Тема уроку |
Ключові знання та навички |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для співу (за вибором) |
Дата |
|||
|
Клас |
|||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
5-Г |
|||||
Частина перша: Народне і професійне мистецтво. |
||||||||
1. |
Походження мистецтва. Як виникло музичне мистецтво. |
Музичне мистецтво. Гармонія. |
Запис співу пташок. Олів’є Мессіан. П'єса «Екзотичні птахи». |
«Веселкова пісня» О. Янушкевич |
|
|
|
|
2. |
Походження мистецтва. Музичне мистецтво стародавніх культур і цивілізацій. |
Канон. |
Каміль Сен-Санс. «Акваріум» (для 4-х арф і хору). КлодДебюссі. «Флейта Пана». Мирослав Скорик. «Мелодія» (у виконанні на флейті). |
«Веселкова пісня» О. Янушкевич |
|
|
|
|
3. |
Одвічні ритми мистецтва. Календарно-обрядові пісні. |
Ритм. Василь Верховинець. |
Ігор Шамо. «Ятранські ігри» (Заспів, № 11 «Тирлич, тирлич»). |
Пісні календарно-обрядового циклу. |
|
|
|
|
4. |
Прикрашаємо побут. Пісні родинного життя. |
Форма. Кирило Стеценко. |
Кирило Стеценко. «Вечірня пісня». КлодДебюссі. «Колискова слоника» ' із сюїти «Дитячий куточок». Українські народні родинно-побутові пісні. |
Родинно-побутові пісні. |
|
|
|
|
5. |
Чарівні візерунки. Народні танці. |
Народні танці. Ф.Шопен |
Фридерік Шопен. «Мазурка» № 50, Полонез Ля мажор, Краков’як. «Велике концертне рондо» для фортепіано з оркестром. |
Чеська полька Народна пісня-танок |
|
|
|
|
6. |
Золоті руки майстрів. Народні музичні інструменти. |
Народні музичні інструменти. |
Українська музика у виконанні оркестру народних інструментів. Микола Лисенко. «Думка-Шумка». |
Кобзарська слава В. Лепешко |
|
|
|
|
7. |
Мистецький дивосвіт. Східні мелодії. |
Імпровізація. |
РобертШуман. «Арабески». Леся Дичко. «Українські писанки». Індійський народний танець. Л ю д в іг Мінкус. Індійський танець з балету «Баядерка». |
Укр.нар.пісня Розпрягайте, хлопці, коней. |
|
|
|
|
8. |
Музичні та графічні інтонації. Вокальна музика. |
Вокальна музика. Вокаліз. Мелодія. |
Рейнгольд Глієр. Концерт для голосу з оркестром (фрагменти). |
Укр.нар.пісня Розпрягайте, хлопці, коней. |
|
|
|
|
9. |
Краса в різноманітті. Співочі голоси. |
Речитатив. |
Спів відомих вокалістів (за вибором). |
Пісня з репертуару гурту Антитіла Там, де ми є. |
|
|
|
|
10. |
Високе мистецтво духовності. Хорова музика. |
Хорова музика. А. капела. Хор. Дмитро Бортнянський |
«Херувимські» Дмитра Бортнянського, Артемія Веделя. |
Пісня з репертуару гурту Антитіла Там, де ми є. |
|
|
|
|
11. |
Палітра тембрів і симфонія кольорів. Тембри інструментів. |
Тембр. |
Модест Мусоргський. «Картинки з виставки» у фортепіанному виконанні та оркестровці Моріса Равеля («Старий замок», «Лимозький ринок», «Богатирські ворота. У стольному граді Києві»), |
Різнокольорова гра Б. Савельев |
|
|
|
|
12. |
Контрасти та віддінки. Потівник по симфонічному оркестру. |
Бенджамін Бріттен. Партитура. Варіації. |
Бенджамін Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді». |
Різнокольорова гра Б. Савельев |
|
|
|
|
13. |
Контрасти та віддінки. Оркестровий колорит. |
Колорит. |
Бенджамін Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді». |
Пісні на вибір дітей і учителя |
|
|
|
|
14. |
Секрети фактури. Духовий оркестр. |
Духовий оркестр. Марш. Туш. |
Василь Агапкін. Марш «Прощання слов’янки». Військовий марш «Козацька слава». Джузеппе Верді. Тріумфальний марш з опери «Аїда». |
Пісні на вибір дітей і учителя |
|
|
|
|
15. |
Мистецький дивосвіт. Музичні мандрівки на Схід. |
Музика Країн Далекого Сходу. |
Клод Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди». |
Пісні на вибір дітей і учителя |
|
|
|
|
16. |
Панорама мистецтв. |
Перевіряємо свої досягнення. |
Пісні на вибір дітей і учителя |
|
|
|
|