Тема: Підсумковий урок. Зелені друзі
Мета: - вчити за допомогою різноманітних графічних засобів створювати образ дерев та передавати його фактуру розвивати мислення, вміння співставляти;
розвивати уяву, фантазію, творчі здібності, естетичні смаки, формувати компетентності учнів; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Обладнання: олівці, фарби, пензлики, палітри, стаканчики з водою, репродукції.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Момент зацікавлення
Дітям пропонується проаналізувати одну із картин Жозефіни Уолл.
Що ви бачите на картині?
Які у вас почуття, настрій викликає картина?
Які асоціації викликає у вас художній образ?
Які кольори використані?
До якого жанру віднесемо цю картину ?
Жозефіна Уолл відома англійська художниця. Її картини в стилі фентезі відомі всьому світові. Своїми роботами Уолл веде нас за собою у світ фантазії.
Народилась художниця в травні 1947 року в сім'ї філолога. З 4 років дівчинка займалась живописом. Вже у 16 років продала свою першу картину. Поки вчилась у коледжі, малювала пейзажі, потім займалась дизайном, розписом кераміки, скульптурою, розписом одягу, взуття. Пізніше почала працювати в стилі фентезі. Своїх казкових персонажів Жозефіна створює за допомогою яскравих акрилових фарб у синіх, жовтих та бузкових відтінках. Не використовує чисту червону та чорну фарби. Пише картину без ескізу 100-150 год., поки не закінчить, нову не починає.
«Фантазія дає мені можливість зображувати світ таким, яким я хотіла би його бачити» Ж. Уолл
Перегляд картин, пов'язаних одною темою - людина і дерева
ІІІ. Повідомлення теми і мети
Сьогодні на уроці ми спробуємо потрапити до світу уяви, як це робить Ж. Уолл, повторимо графічні техніки та спробуємо створити образ дерева - людини та передати його фактуру.
ІV. Сприйняття матеріалу
а) Сприйняття казки “Мій друг дерево”
-Зараз вашій увазі я хочу запропонувати казку. Уважно її послухайте і подумайте, яка тема і мета цього твору.
Мій друг – дерево
… Вони народилися в один день – Василь та його подруга. Як тільки батько Василя дізнався про народження сина він вийшов в сад та посадив яблуньку.
Хлопчик та молоде деревце росли разом, і дуже швидко стали найкращими друзями. Коли обидва трішки підросли, Василь залазив на свою яблуньку і відпочивав, вмостившись на її гілках. Одного разу він упав з неї і зламав собі руку. Але не образився на дерево, а коли повернувся з лікарні, то насамперед побіг до свого друга. На найтовщій гілці Василь побачив гойдалку. “Поки в тебе не загоїться рука, - сказав йому батько, - я не хочу, щоб ти лазив на дерево. Можеш просто покататися на гойдалці.”
Коли Василько став юнаком, він закохався в дівчину, і вони разом сиділи в тіні подружки – яблуньки. Хлопець зривав для своєї коханої солодкі, румяні плоди та пригощав її…
… Через кілька років, коли у Василя захворів син, яблунька віддала йому свої сухі гілки для вогнища. Батько посадив сина біля вогню. Малий зігрівся і швидко видужав. На кожні вихідні дружина Василя пекла яблучний пиріг з яблук, які давала їм яблунька.
А потім Василь постарів, зявилися в нього зморшки, зовсім як в його друга - яблуні. Чоловік вже майже не виходив з хати, а на його яблуньці виростало вже менше плодів.
Якось вночі була велика буря, і блискавка влучила в яблуню. Дерево звалило на землю. “Прощавай, мій друже”, - шепотів Василь, з останніх сил підбираючи обгорівши гілки.
Наступного тижня, коли старий Василь сидів на траві та оплакував свого друга, він помітив маленький зелений росточок, який вибивався з-під землі. Через кілька днів росточок перетворився на крихітну яблуньку. Василь покликав своїх онуків та показав ім. яблуньку. “Мій друг, моя яблунька, загинула, - сказав він – але прийшов її спадкоємець, щоб скрасити мою старість. Пообіцяйте мені, що ви будете слідкувати та доглядати за цим деревцем, і воно вам теж буде другом”. І вони пообіцяли.
V.Фізкультхвилинка
VІ. Творча робота
Самостійна робота учнів ( контроль за роботою учнів)
VІІ. Оцінювання учнівських робіт ( роботи оцінюють самі учні)
VIII. Підсумок уроку
-- Діти, тож про що йшла мова на уроці?
-- Чому ви сьогодні навчилися?
- Які висновки зробили?
- Дерево багато дає людині, і наше завдання: бути йому другом та доглядати за ним.
Природа рідна – наша втіха.
Тож хай вона не знає лиха!..
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду!