Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з предмету "Предметно-практичне навчання" для учнів 5 класу (індивідуальне навчання) за програмою 2021 року для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів (Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Шпилька І.І.)
ПРЕДМЕТНО-ПРАКТИЧНЕ НАВЧАННЯ
Календарне планування
5 клас
2 год на тиждень
І семестр
№ п/п |
Зміст уроку |
Год |
Дата |
Прим. |
|
І.Вступ
|
|
|
|
1 |
Вимоги до поведінки учнів під час уроку. Правила ТБ. Правильна робочп поза та дотримання порядку на робочому місці. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги на уроках ППН. |
1 |
|
|
|
ІІ. КВІТКОВО-ДЕКОРАТИВНІ РОСЛИНИ
|
|
|
|
2 |
Квітково-декоративні рослини та їх значення. Однорічні і багаторічні квітково-декоративні рослини. Календула, чорнобривці, айстри. Будова квітки: корінь, стебло, листя, квітка. Плоди та насіння. Значення кореня, листя, стебла для життя рослини. Практична робота 1: розрізнення частин рослини.
|
1 |
|
|
3 |
Збір насіння однорічних культур. Вигляд суцвіть календули, чорнобривців із насінням. Інвентар та пристосування для збору та зберігання насіння (відра, ножиці, відкриті коробки). Практична робота 2: зрізування стиглого суцвіття. Закладання суцвіття у коробки. |
1 |
|
|
4 |
Кімнатні рослини. Значення кімнатних рослин у житті людини. Потреби кімнатних рослин: тепло, світло, повітря, волога. Практична робота 3. Видалення пилу з листя кімнатних рослин. |
1 |
|
|
5 |
Догляд за кімнатними рослинами. Умови правильного вирощування квітів: бегоній сенполій. Догляд за рослинами: поливання, збризкування, рихлення землі у горщиках). Практична робота 4 : рихлення землі, полив квітів. |
1 |
|
|
6 |
Узагальнення вивченого з теми «Квітково-декоративні рослини». |
1 |
|
|
|
ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЙ З ПРИРОДНИХ МАТЕРІАЛІВ |
|
|
|
7 |
Робота із природними матеріалами. Поширені рослини рідного краю (листя, квіти, жолуді, шишки, каштани).
|
1 |
|
|
8 |
Екскурсія «Природні матеріали в районі школи». Практична робота 5: збір листя, квітів, каштанів тощо. |
1 |
|
|
9 |
Правила зсушування природних матеріалів |
1 |
|
|
10 |
Зсушування. |
1 |
|
|
11 |
Виготовлення аплікацій з природних матеріалів. Організація робочого місця. Інструменти і пристосування. Правила безпечної поведінки з інструментами. Безпечні прийоми різання. |
1 |
|
|
12 |
Раціональні способи з’єднання природних матеріалів (клеєм, пластиліном, нитками, паличками). |
1 |
|
|
13 |
Виготовлення композицій із природних матеріалів (насіння, плоди, крупи). Послідовність дій, безпека праці під час роботи). Практична робота 6: виготовлення Півника. |
1 |
|
|
14 |
Практична робота 7: виготовлення букету із природних матеріалів.
|
1 |
|
|
15 |
Практична робота 8: виготовлення пейзажу із природних матеріалів. |
1 |
|
|
16 |
Практична робота 9: виготовлення улюбленого героя казки із природних матеріалів.
|
1 |
|
|
17 |
Узагальнення вивченого. Представлення улюбленого виробу.
|
1 |
|
|
|
ТЕХНОЛОГІЯ РУЧНОЇ ОБРОБКИ МАТЕРІА-ЛІВ. РОБОТА З ПЛАСТИЧНИМИ МАТЕРІАЛА-МИ
|
|
|
|
18 |
Робота з пластиліном, солоним тістом. Правила безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця. Повторення вивченого про застосування пластичних матеріалів (глина, пластилін). Засоби праці для роботи з пластичними матеріалами. |
1 |
|
|
19 |
Вправи на підготовку матеріалу до ліплення. |
1 |
|
|
20 |
Підбір пластиліну відповідного кольору, фарбування тіста.
|
1 |
|
|
21 |
Розвиток умінь надавати пластиліну, тісту потрібної форми. Практична робота 10. Ліплення за зразком казкових героїв. З’єднання деталей зглажуванням.
|
1 |
|
|
22 |
Розвиток умінь надавати пластиліну, тісту потрібної форми. Практична робота 11. Ліплення тварин за наслідуванням.
|
1 |
|
|
23 |
Практична робота 13. Ліплення з натури, за уявою.
|
1 |
|
|
24 |
Технологія виготовлення об’ємних виробів з пластиліну, солоного тіста. Практична робота 14. Ліплення різноманітних предметів (куля, кубик, качалочки тощо)
|
1 |
|
|
25 |
Просторове розташування предметів на площині (зліва, справа, посередині).
|
1 |
|
|
26-27 |
Практична робота 15. Ліплення посуду.
|
2 |
|
|
28-29 |
Практична робота 16. Ліплення фігурок тварин. |
2 |
|
|
30 |
Практична робота 17. Ліплення овочів та фруктів, їх пропорції.
|
1 |
|
|
31 |
Узагальнення вивченого з теми. Представлення улюбленого виробу.
|
1 |
|
|
32 |
Підсумковий урок за семестр. Повторення вивченого. |
1
|
|
|
ІІ семестр
№ п/п |
Зміст уроку |
Год |
Дата |
Прим. |
|
ТЕХНОЛОГІЯ РУЧНОЇ ОБРОБКИ МАТЕРІАЛІВ |
|
|
|
33 |
Робота з текстильними матеріалами. Стібки для шиття та вишивання в ручному виконанні.
|
1 |
|
|
34 |
Голка. Техніка безпеки при користуванні голкою.
|
1 |
|
|
35 |
Повторення: нитки для шиття.
|
1 |
|
|
36-40 |
Практична робота18, 19, 20, 21, 22: заправлення нитки в голку, зав’язування вузлика, виконання прямих стібків на тканині, стібки на картоні по проколу, по розмітці на папері. |
5 |
|
|
41 |
Оздоблювальні матеріали, їх види. Тасьма, шпагат, нитки. Властивості: колір, товщина.
|
1 |
|
|
42 |
Гудзики, їх види. Отвори на них. Практична робота 23: пришивання гудзиків. |
1 |
|
|
43 |
Стібки в ручному виконанні для шиття. Навскісні стібки. |
1 |
|
|
44 |
Практична робота 24: намотування ниток на картон. |
1 |
|
|
45 |
Практична робота 25: зв’язування ниток. Плетіння. |
1 |
|
|
46 |
Практична робота 26: контури тварин, рослин прямими стібками на картоні. |
1 |
|
|
47 |
Узагальнення вивченого. Представлення улюбленого виробу. |
1 |
|
|
|
САМООБСЛУГОВУВАННЯ |
|
|
|
48 |
Продукти харчування, їх різноманітність та значення в житті людини. Хліб, м'ясо, овочі, фрукти. |
1 |
|
|
49 |
Вітаміни в продуктах харчування. Біологічна цінність основних продуктів. |
1 |
|
|
50 |
Приготування їжі. Сніданок. |
1 |
|
|
51 |
Практична робота 27: приготування бутербродів. |
1 |
|
|
52 |
Практична робота 28: чай, заварювання чаю.
|
1 |
|
|
53 |
Вінегрет. Овочі для салату, спосіб приготування. |
1 |
|
|
54-55 |
Обладнання кухні, кухонне приладдя. Посуд, електричні прилади для кухні. Правила користування і догляду.
|
2 |
|
|
56 |
Хімічні засоби догляду за посудом.
|
1 |
|
|
57 |
Догляд за житлом. Гігієнічні вимоги до житлового приміщення. Основні правила організації робочого місця школяра.
|
1 |
|
|
58 |
Щоденне прибирання квартири, догляд за підлогою. Засоби догляду.
|
1 |
|
|
59 |
Узагальнення вивченого з теми.
|
1 |
|
|
|
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКА ПРАЦЯ
|
|
|
|
60 |
Вирощування розсади. Умови для вирощування розсади з насіння.
|
1 |
|
|
61 |
Суміш грунтів для розсади. Правила приготування суміші.
|
1 |
|
|
62 |
Інвентар для розсади. Догляд за розсадою. |
1 |
|
|
63 |
Практична робота 29: висівання насіння овочів по одному у стаканчики.
|
1 |
|
|
64 |
Узагальнення вивченого. Догляд за розсадою.
|
1 |
|
|
|
ПРАКТИЧНЕ ПОВТОРЕННЯ |
|
|
|
65 |
Квітково-декоративні рослини. |
1 |
|
|
66 |
Аплікації з природних матеріалів.
|
1 |
|
|
67 |
Робота з пластичними матеріалами. |
1 |
|
|
68 |
Робота з текстильними матеріалами.
|
1 |
|
|
69 |
Висадження розсади у грунт.
|
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок за рік. |
1 |
|
|