Управління освіти і науки Волинської держадміністрації
Старовижівський професійний ліцей
Методична розробка уроку виробничого навчання з теми:
« Приготування різних видів молочних супів»
Майстер в/н: Беценко В. М.
2021 р –
ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Тема програми:Приготування супів.
Тема уроку:Приготування різних видів молочних супів
Мета уроку:
Навчальна: сформувати первинні вміння і навички приготування молочних супів; вдосконалювати вміння і навички приготування різних видів молочних супів, організації робочого місця, правил подачі.
Виховна: виховувати повагу до своєї професії; виховувати впевненість у своїх професійних силах; виховувати працелюбність, сумлінність, ініціативу, вміння працювати самостійно.
Розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, наполегливість у досягненні мети.
Тип уроку: Урок закріплення вмінь, формування навичок
Вид уроку: в парах, робота в малих групах, мозкова атака, графічний диктант
Дидактичне забезпечення: інструкційно - технологічні картки, збірник рецептур страв і кулінарних виробів мультимедійний проектор, фото - альбом «Перші страви»
Матеріально-технічне забезпечення: виробничі столи, електричні плити, посуд, інвентар, продукти згідно з інстуктивно - технологічною карткою.
Наочні засоби: «Збірник рецептур страв та кулінарних виробів», технологічні схеми, підручник В.С.Доцяк «Українська кухня».
Мультимедійне забезпечення: ноутбук, планшет.
Методична мета уроку: методика використання інноваційних технологій на уроках виробничого навчання.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина:
ІІ Вступний інструктаж:
Закріплення та розвивання попередньої інформації для даного уроку
Домашнє завдання.
1 тур. ( Робота в малих групах)
Завдання :Знайти в інтернет ресурсах технологію приготування однієї заправної першої страви.
2 тур. «Графічний диктант» (перевірка теми попередніх уроків )
Завдання: Кожен учень має дати відповідь на запитання так + , або ні -.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
_ |
+ |
+ |
_ |
+ |
_ |
+ |
_ |
_ |
+ |
_ |
Запитання:
3 тур. « Крокодил» (робота в малих групах ).
Кожна група вибирає капітана
Завдання: Капітан описує інвентар, інструменти, посуд гарячого цеху із картки не називаючи його, команда відгадує, що це.
Команда №1:
Сотейник
Сковорода
Шумівка
Черпак
Ложка
Команда №2:
Каструля
Цідилок
Сито
Обробна дошка
Миска
Команда №3:
Виделка кухарська
Качалка
Щипці
Ножі кухарські
Друшляк
4 тур. «Швидка допомога»
Під час приготування заправних перших страв дуже часто виникають проблемні ситуації. Вирішити їх сьогодні нам допоможе «Швидка допомога», але не справжні лікарі, а справжні кухарі.
Завдання: У нас сьогодні є три малі групи. Кожна з них створює своє маленьке коло і по черзі займає місце в центрі, тобто в »Акваріумі» і обговорює задану майстром проблему протягом 3-5 хв. За цей час доходить спільного рішення і займає своє місце, а клас обговорює:
Після цього місце в «Акваріумі» займає інша група
Проблемні ситуації:
Опустити в каструлю мішечок марлевий з рисом, і прокип’ятити
Додати прокип’ячений розсіл
-Борщ зелений не достатньо гострий. Що робити?
5 тур «Розвідка боєм» (робота в парах)
Завдання: учні по черзі дають запитання один одному з правил санітарії, охорони праці, техніки безпеки під час проходження даної теми..
6 тур «В світі молочних супів»
За допомогою мультимедійного проектора вивчаємо технологію приготування молочних супів із електронного посібника «Перші страви»
Слово майстра виробничого навчання:
Знання отриманні сьогодні на уроці будуть потрібні при приготуванні дитячої їжі, для дієтичного харчування та ін.
Молочні супи готують з макаронними виробами, крупами і овочами на незбираному молоці або суміші молока і води. Крім натурального молока, для супів можна використовувати молоко згущене стерилізоване без цукру, молоко коров′яче сухе. Макаронні вироби, крупи з цілих зерен, овочі погано розварюються у молоці, тому їх спочатку варять у воді до напівготовності, а потім у молоці.
Молочні супи варять невеликими порціями, оскільки при тривалому зберіганні погіршується колір, смак, запах, консистенція. Готовий суп заправляють вершковим маслом або маргарином.
На що треба звернути уваги при виконанні завдання:
Удачі!
Завдання №1
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Суп молочний з крупою
Рецептура № 236 ( збірник рецептур страв і кулінарних виробів на підприємствах масового харчування/Авт-сост. :АІ.Здобнов, В.А.Циганенко. – К. ; Арій, 2013. – 680 с.іл.)
Назва сировини |
1 порція |
3 порції |
||
Брутто |
Нетто |
Брутто |
Нетто |
|
Молоко |
350 |
350 |
1050 |
1050 |
Вода |
175 |
175 |
525 |
525 |
Крупа рисова |
35 |
35 |
105 |
105 |
або кукурудзяна, пластівці вівсяні Геркулес, манна |
30 |
30 |
90 |
90 |
або ячна, гречана, перлова,пшоно |
40 |
40 |
120 |
120 |
Масло вершкове |
5 |
5 |
15 |
15 |
Цукор |
5 |
5 |
15 |
15 |
Сіль |
3 |
3 |
9 |
9 |
Вихід |
|
500 |
|
|
Вимоги до якості основної сировини
Молоко – однорідна рідина білого кольору, із злегка жовтуватим відтінком; смак і запах чисті не гіркі.
Крупа – зерна чисті, сухі, не протухлі.
Технологія приготування
Крупу (рисову, гречану, ячну, перлову, пшоно, вівсяні хлоп`я «Геркулес») варять у підсоленій воді до напівготовності 10-15 хв. Потім додають гаряче молоко, кладуть сіль, цукор і варять до готовності.
Перлову крупу, кукурудзяну можна відварювати до готовності (відношення води і круп 6:1) , потім відкидають на друшляк і закладують у суміш молока і води, доводять до кипіння, кладуть сіль цукор
Манну крупу попередньо просіюють, засипають тоненькою цівкою в кипляче молоко або суміш молока з водою і варять 5-7хв. до готовності
До супу можна подати окремо пшеничні або кукурудзяні пластівці по 25 г. на порцію.
Правила подачі
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, налити суп . При відпуску додають вершкове масло. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску — 70—75°С, вихід — 500 г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд — крупа доведена до готовності, але не розварена, на поверхні розтоплене вершкове масло жовтого кольору.
Смак, запах — солодкуватий, без присмаку і запаху підгорілого молока, в міру солений.
Колір - білий , відповідній крупі.
Консистенція — крупа м'яка, але не переварена і зберегла форму.
Завдання №2
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Суп молочний з макаронними виробами
Рецептура № 235 ( збірник рецептур страв і кулінарних виробів на підприємствах масового харчування/Авт-сост. :АІ.Здобнов, В.А.Циганенко. – К. ; Арій, 2013. – 680 с.іл.)
Назва сировини |
1 порція |
3 порції |
||
Брутто |
Нетто |
Брутто |
Нетто |
|
Молоко |
350 |
350 |
1050 |
1050 |
Вода |
110 |
110 |
330 |
330 |
Макарони або лапша домашня№1040, вермішель, фігурні вироби |
40 |
40 |
120 |
120 |
Масло вершкове |
5 |
5 |
15 |
15 |
Цукор |
5 |
5 |
15 |
15 |
Сіль |
3 |
3 |
9 |
9 |
Вихід |
|
500 |
|
|
Вимоги до якості основної сировини
Молоко – однорідна рідина білого кольору, із злегка жовтуватим відтінком; смак і запах чисті не гіркі.
Макаронні вироби – колір однорідний від білого до жовтуватого на зламі склоподібний. Смак і запах без гіркоти і протухлості.
Технологія приготування
Макаронні вироби варять у воді до напівготовності ( макарони 15-20 хв, локшину 10-12 хв, вермішель 5-7 хв), воду зливають, а макаронні вироби закладають у киплячу суміш молока і води. Періодично помішуючи, варять до готовності, кладуть сіль, цукор. При подачі додають вершкове масло.
Правила подачі
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, наливають суп . При відпуску додають вершкове масло. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску — 70—75°С, вихід — 500 г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд – макаронні вироби зберегли форму, не розварені.
Смак, запах — молочно-борошняний, солодкуватий, без присмаку і запаху підгорілого молока .
Колір - білий , відповідним макаронам.
Консистенція — макаронні вироби м`які , але не переварені, зберегли форму.
Завдання №3
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
Суп молочний з гарбузом і крупою
Рецептура № 237 ( збірник рецептур страв і кулінарних виробів на підприємствах масового харчування/Авт-сост. :АІ.Здобнов, В.А.Циганенко. – К. ; Арій, 2013. – 680 с.іл.)
Назва сировини |
1 порція |
3 порції |
||
Брутто |
Нетто |
Брутто |
Нетто |
|
Молоко |
350 |
350 |
1050 |
1050 |
Вода |
50 |
50 |
150 |
150 |
Гарбуз |
171,5 |
120 |
514,5 |
360 |
Крупа манна |
10 |
10 |
30 |
30 |
Або пшоно |
15 |
15 |
45 |
45 |
Масло вершкове |
5 |
5 |
15 |
15 |
Цукор |
5 |
5 |
15 |
15 |
Сіль |
3 |
3 |
9 |
9 |
Вихід |
|
500 |
|
|
Вимоги до якості основної сировини
Молоко – однорідна рідина білого кольору, із злегка жовтуватим відтінком; смак і запах чисті не гіркі.
Гарбуз – плоди свіжі, дозрілі по кольору. Без ознаків порчі, м’якоть оранжевого кольору.
Крупа – зерна чисті, сухі, не протухлі.
Технологія приготування
Гарбуз, нарізаний кубиками кладуть в кипляче молоко чи суміш молока і води, і варять до напівготовності, потім додають манну крупу, чи окремо зварені до напівготовності пшоно, кладуть сіль, цукор і варять до готовності.
При подачі додають вершкове масло.
Правила подачі
У глибоку столову тарілку, нагріту до 40°С, наливають суп . При відпуску додають масло вершкове. Під глибоку столову тарілку підставити мілку столову тарілку. Температура відпуску — 70—75°С, вихід — 500 г.
Вимоги до якості
Зовнішній вигляд — шматочки гарбуза м`які, не переварені,крупа не розварена, на поверхні краплинки розтопленого вершкового масла.
Смак, запах — солодкуватий, без присмаку і запаху підгорілого молока
присмак гарбуза
Колір - білий , гарбуза оранжевий .
Консистенція — гарбуз м`який , але не переварений і зберіг форму.
Закріплення знань з теми уроку:
7 тур «Служба розшуку»
Завдання , :за даними реченнями розшукати загублені слова
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
https://www.youtube.com/watch?v=7SDbvwtH3f4
https://www.youtube.com/watch?v=Z7_FicJQJbw