Календарне планування "Трудове навчання 1 клас" для роботи з учнями за індивідуальною формою навчання ( 35 год на рік,1 год на тиждень). Складено за "Типовою освітньою програмою для учнів 1-го класу з інтелектуальними порушеннями, 2018 р."
Трудове навчання (Типова освітня програма для учнів 1-го класу з інтелектуальними порушеннями, 2018р.)
№ |
Дата
|
Зміст |
Примітки |
1 |
|
Світ технологій. Робота з глиною та пластиліном (солоним тістом). |
|
2 |
|
Техніко-технологічні відомості. Властивості пластиліну: пластилін – твердий, м’який. |
|
3 |
|
Підготовка пластиліну – розминання. «Колобок». |
|
4 |
|
Властивості тіста. Тісто м’яке. «Гусінь». |
|
5 |
|
Кольори пластиліну. «Райдуга». |
|
6 |
|
Властивості глини: глина – тверда, м'яка. «Бублики». |
|
7 |
|
Види ліплення: площинне (наліплювання на картон) та об'ємне. «Сонечко». |
|
8 |
|
Трудові операції. Поділ цілого шматка пластиліну (глини, солоного тіста) на частини. Картинки-мозаїки з маленьких кульок. «Квіточки». |
|
9 |
|
Розминання, відщипування, розкочування пластиліну долонями на підкладній дошці та між долонями. «Горщик». |
|
10 |
|
Скочування, сплющування між долонями. Вдавлювання поверхні. «Метелик». |
|
11 |
|
Примазування. Витягування між долонями. «Рибка». |
|
12 |
|
Зліплювання кінців паличок. Згинання країв. З’єднання частин (щільно притискувати одну частину до другої). «Сороконіжка». |
|
13 |
|
Розташування деталей з глини чи пластиліну на підставці з цупкого паперу. «Світлофор». |
|
14 |
|
Закріплення деталей на підставці та його послідовність. Засоби праці, їх призначення та правила користування: стека, підкладна дошка. «Фрукти». |
|
15 |
|
Робота з природними матеріалами. Природні матеріали: листя, квіти, насіння, плоди дерев – каштани, горіхи, жолуді, шишки, шкаралупа волоського горіха, ракушки, – в залежності від місцевих природних умов. Аплікація « У лісі». |
|
16 |
|
Властивості природних матеріалів. «Черепаха». |
|
17 |
|
Способи з’єднання деталей, частин. «Човник». |
|
18 |
|
Способи прикріплення засушеного природного матеріалу (листя та квітів) до паперу. Засоби праці та правила користування (клей, пензлик). Композиції (орнаменти) з листя. |
|
19 |
|
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. «Дерево». |
|
20 |
|
Робота з папером Види паперу за призначенням: газетний, для писання, малювання, обгортковий, побутовий. Аплікація з готових деталей геометричних форм «Повітряні кульки». |
|
21 |
|
Властивості паперу: мнеться, згинається, розривається, ріжеться, всмоктує вологу. «Ялинка». |
|
22 |
|
Кольори паперу. «Квітка». |
|
23 |
|
Засоби праці та приладдя для роботи з папером, їх призначення та правила користування: ножиці, шаблон, олівець, пензлик, клей. Техніка безпеки при користуванні ножицями. «Сніговик». |
|
24 |
|
Аплікація, деталі аплікації. Використання шаблону. Аплікація з вирізаних учнем за шаблоном деталей «Пірамідка». |
|
25 |
|
Прийоми різання ножицями по прямих лініях. Аплікації із деталей геометричних фігур «Будинок». |
|
26 |
|
Наклеювання деталей аплікації на аркуш паперу. Іграшка з паперу: літачок. |
|
27 |
|
Складання аплікації з різних геометричних форм, підготовлених вчителем. Геометричний орнамент у квадраті (з готових деталей). |
|
28 |
|
Робота з текстильними матеріалами (нитками). Види та призначення ниток у побуті: для шиття, вишивання, в’язання. Шнурування на макетах. |
|
29 |
|
Властивості ниток: товщина (товсті, тонкі, міцні, легко рвуться), довжина (довга нитка, коротка), можна розірвати, відрізати ножицями, скрутити, сплести, зв'язати, наклеїти; нитки мають колір. Організація робочого місця. Відкриття та закриття застібок різного виду на тренажерах. |
|
30 |
|
Світ ремесел та декоративно-ужиткове мистецтво. Ознайомлення з виробами, виготовленими народними майстрами. «Макітра для вареників». |
|
31 |
|
Основи конструювання. Види конструкторів (набір будівельних кубиків, великий конструктор типу «LEGO», мозаїки, великі пазли). |
|
32 |
|
Виконання конструкції за зразком з деталей «LEGO». |
|
33 |
|
Основи побуту. Організація робочого місця. Упорядкування особистих речей (шкільного приладдя). Складання шкільного приладдя та приготування до уроку трудового навчання. |
|
34 |
|
Прибирання робочого місця після уроку. Ознайомлення з санітарно-гігієнічними нормами (миття рук після виконання виробу, витирання рушником). «Вішаємо рушнички». |
|
35 |
|
Підсумок за рік. |
|