Календарне планування уроків компоненту "Музичне мистетцтво" розроблене для І семестру.
Тема. ВИДИ МИСТЕЦТВ. НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО.ТА ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО
,0КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ компоненту «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО»
5 КЛАС
Програма інтегрованого курсу «Мистецтво» для 5-9 класів, укладачі
Підручник «Мистецтво» , 5 клас, Автор Л.Масол. Видавництво «Світоч», 2013 р.
І семестр.
ВИДИ МИСТЕЦТВ.
НАРОДНЕ ТА ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО
№ |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Терміни й поняття |
Сприймання мистецтв |
Елемент інтеграції |
Художньо – творча діяльність (хоровий спів) |
Диск/трек |
завдання |
||
Музичне |
Диск/ трек |
Образотворче |
|||||||||
1 |
А |
|
Походження мистецтв. Сліди первісної музики |
Гармонія, імітація |
Клеман Жакен «Спів птахів» О. Мессіан «Каталог птахів» Ж.Рамо. «Переспів птахів» |
|
Наскельні малюнки |
Наскельні малюнки |
А.Олєйнікова «Дружний клас»
О.Янушкевич. «Веселкова пісня» |
|
Створення мелодій, що імітують спів пташок |
Б |
|
||||||||||
2 |
А |
|
Музичне мистецтво стародавніх культур і цивілізацій |
Ліра, кіфара, сиринга, арфа, гудок. Канон |
Єгипетська музика
грецька музика,
звучання флейти Пана |
|
Зображення інструментів: арфи, кіфари, флейти Пана, пастушого рогу, гудка |
Легенда про флейту Пана |
М.Леонтович, Канон О.Янушкевич. «Веселкова пісня» |
|
Мистецький проект «Міфи Еллади про музику» |
Б |
|
||||||||||
3 |
А
|
|
НАРОДНЕ МИСТЕЦВО.
Одвічні ритми мистецтва. Календарно – обрядові пісні |
Ритм, куплетна форма, мотив |
Календарно – обрядові пісні
І. Шамо. «Ятранські ігри»
|
|
Т.Яблонська «Свято», М.Пимоненко, Святочне ворожіння Б,Кустодієв, «Масляна» |
Обрядове дійство |
Мотиви українських календарних народних пісень. О.Злотник. «Масляна» |
|
Дійства весільного обряду (записати в вуст бабусі, мами) |
Б |
|
||||||||||
4 |
А
Б |
|
Прикрашаємо побут. Пісні родинного життя. Весільний обряд як театралізоване дійство |
форма колискові, ліричні, жартівливі |
К.Стеценко «Вечірня пісня»,
Дж.Гершвін, «Колискова « з опери «Поргі та Бесс» |
|
Г.Якутович, «Весілля» |
|
|
|
|
5 |
А |
|
Чарівні візерунки. Народні танці |
Двочастинна і тричастинна музичні форми
|
Ф.Шопен, «Мазурка № 50», Й.Брамс «Угорський танець» |
|
С.Глущук «Крутіль» |
Фрагменти відео танців народів світу |
«Чеська полька», Народна.
О.Сеньків «Народні танці» |
|
Мистецький проект «Танці народів світу» (розмальовки) |
Б |
|
||||||||||
6 |
А |
|
Золоті руки майстрів. Народні музичні інструменти |
Кабза, бандура, волинка, цимбали, |
Твори у виконанні оркестру народних інструментів.
М.Лисенко «Шумка – думка» |
|
Народна картина «Козак Мамай»,
С.Глущук «Гудаки» |
Фрагменти відео «Українські народні інструменти |
О.Сеньків, «Народні інструменти» |
|
Мистецький проект «Музичні інструменти мого народу на карті України» ( або Марка -колаж) |
Б |
|
||||||||||
7 |
А
Б
|
|
Мистецький дивосвіт Східні мелодії
Тематичне оцінювання |
Арабеска, |
Р.Шуман, «Арабески»,
|
|
Фр. індійського фільму з танцем
|
|
Індійська народна пісня «Куммі» |
|
|
8 |
А
Б |
|
ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО Музичні та графічні інтонації.Вокальна музика. |
Інтонація словесна, музична, пластична вокаліз |
Р.Глієр. Концерт для голосу з. оркестром. |
|
Г.ван Хонтхорст «Концерт», |
|
О.Янушкевич. «Коли співають діти» |
|
|
С.Рахманінов Вокаліз ( у різних інтерпретаціях |
|
||||||||||
9 |
А |
|
Краса в різноманітті. Співочі голоси
|
Тенор, бас
Штрихи в музиці. |
Співають видатні виконавці минулого |
|
Портрети (світлини) відомих співаків |
к/ф «Каллас назавжди», |
О.Янушкевич «Коли співають діти».
|
|
Створити вокальні образи героїв казки «Колобок» з відповідними голосами, штрихами. |
Б |
|
||||||||||
10 |
А |
|
Високе мистецтво духовності. Хорова музика. Духовна (церковна) і світська хорова музика. |
Унісон, акапелла |
А.Ведель, «Херувимська»,
Д.Бортнянський «Херувимська», |
|
«Співаки» (фрагмент фрески Софіївського собору) |
|
Т.Петриненко «Господи, помилуй нас!» |
|
Проспівати будь –яку молитву |
Б |
|
||||||||||
11 |
А |
|
Палітра тембрів і симфонія кольорів. Тембри музичних інструментів. Групи інструментів симфонічного оркестру |
Тембр |
М.Мусоргський, «Картинки з виставки». «Богатирські ворота» (для ф-но ) |
|
В.Гартман, |
|
Б.Савельєв «Різнокольорова гра» |
|
Створити ілюстрацію до твору |
Б |
|
||||||||||
12 |
А |
|
Контрасти та відтінки. Симфонічний оркестр (Групи інструментів) Диригент. Форма варіацій. |
Партитура варіації |
Б.Бріттен. Путівник по оркестру для молоді. І Ч - Варіації |
|
Е.Дега «Оркестр опери» |
|
Б.Савельєв «Різнокольорова гра» Гра «Збери симфонічний оркестр» |
|
Скласти Загадки про музичні інструменти (або кросворд) симфонічного оркестру |
Б |
|
||||||||||
13 |
А |
|
Симфонічний оркестр (продовження) |
фуга |
Б.Бріттен. Путівник по оркестру для молоді. ІІ Ч -фуга |
|
Х.Тербрюгген «Флейтист», Д.Гальс «Концерт» |
|
О.Антоняк «Школа – весела сім'я» |
|
Скласти казку «Хто в оркестрі найголовніший» |
Б |
|
||||||||||
14 |
А |
|
Секрети фактури. Духовий оркестр |
Фактура, туш, марш, |
В.Агапкін «Прощання слав' янки»,
Дж. Верді. «Тріумфальний марш» з опери»Аїда» |
|
Фото духового оркестру |
|
О.Антоняк «Школа – весела сім'я» |
|
Замалювати духові інструменти, скласти загадки |
Б |
|
||||||||||
15 |
А |
|
Мистецький дивосвіт. Музичні мандрівки на Схід |
|
Народна китайська музика.
К.Дебюсі, «Пагоди» |
|
|
|
Китайська нар. пісня «Дощові краплі» |
|
Створити порівняльну табличку інструментів України, Індії, Китаю |
Б |
|
||||||||||
16 |
А |
|
Узагальнення теми «Види мистецтв Народне та професійне мистецтво». Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
|