28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок №8, 5 клас, "Музичні та графічні інтонації. Вокальна музика."

Про матеріал

План-конспект уроку №8 інтегрованого курсу "Мистецтво" для 5 класу. Матеріал для художньо-творчої діяльності може варіюватися на погляд учителя. Матеріал для сприймання музичного мистецтва з аудіо-записів я часто заміняю відео-записами, так як учні завзятіше сприймають інформацію. Відеоматеріали вибираю з інтернетресурсів. Часто застосовую відеозаписи з власного архіву періоду студентства, педагогічних практик, іншої музичної діяльності, з попередніх років роботи в ЗОШ.

Перегляд файлу

Клас

5

5

5

5

Дата

 

 

 

 

 

Сімаковська Т.В.

учитель інтегрованого курсу «Мистецтво»

(музичне мистецтво)

Кам’янець-Подільського НВК №14

Урок 8.

Тема: Музичні та графічні інтонації. Вокальна музика.

Мета: формування ключових компетентностей:

загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і  культурно дозвіллєвій сфері;

міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного  ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети і явища, їх взаємодію,  що формується під час опанування різних видів мистецтв;

компетентність з ІКТ: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією;

предметних компетентностей:

  • поглибити знання дітей про вокальну музику; дати визначення понять арабеска, пластична інтонація, імпровізація, вокаліз, мелодія;
  •              розвивати вміння учнів інтерпретувати та виразно виконувати пісні;
  •              виховувати ціннісне ставлення до народної творчості східних народів, духовні, моральні якості творчої особистості.

Обладнання: фортепіано, комп’ютер, мультимедійна презентація, аудіо- та відеозаписи, ілюстрації.

Тип уроку: урок введення в тему.

 

Хід уроку

І. Вхід учнів під звучання пісні Г.Струве  «Шкільний корабель».

 

ІІ. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Перевірка присутніх.

Повідомлення теми і мети  уроку.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

(Намалювати малюнок на тему «Шкільний корабель».)

Учні презентують свої малюнки.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-Пригадайте, що ми робили з вами на минулому уроці?

-Що таке арабеска?

-Де ми їх можемо побачити?

-Хто написав музичний твір «Арабески»?

-Яку пісню почали розучувати на минулому уроці?

-Хто її автор?

 

 

V. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогоднішня тема нашого уроку заглибить нас у світ вокальної музики. Ця тема дуже велика і охоплює величезні простори інтернету. Кожен з нас з нею пов’язаний з самого народження, адже наші мами співали нам колискові, а це також вокальна музика.

 

VI. Розповідь-бесіда про вокальну музику.

 Між музичним і образотворчим мистецтвом можна знайти різноманітні зв’язки. Адже твори мистецтва — кожний своєю мовою — відображають навколишній світ, настрої, емоції. Почуття й переживання людина може виявляти через спів. Музика, що виконується голосом, називається вокальною.

Вона ніби "малює з натури", передаючи характерні мовленнєві інтонації: питальні, окличні тощо. Між словесною і музичною мовами існує багато спільного. Саме завдяки інтонації ми передаємо різні емоційні стани. Емоції можна також відображати мімікою, жестами й рухами, як, наприклад, артисти в театрі, танцівники у балеті. Хоча музичну мову можна збагнути тільки завдяки інтонації, яка становить основу будь-якої мелодії, визначає її неповторний характер.

Запитання до учнів:

  • Розкажіть про вокальну музику за сюжетами картин.  (Репродукції картин на ноутбуці)

-Яка музика виконується (героїчна, сатирична, лірична)?

У вокальній музиці твори зазвичай пишуть на віршовані тексти, але можуть співатися без слів, протягуючи голосний звук або склад. Спів без слів називається вокалізом.

Запитання до учнів:

-Висловте будь-яку фразу з різними інтонаціями (журба, сумнів, незадоволення).

-Створіть відповідні музичні інтонації. Рухами, жестами передайте різні емоційні стани.

Як і в образотворчому мистецтві, музичний твір має неповторний мелодійний і ритмічний рисунок. Мелодія, ніби лінія в малюнку, буває різною: хвилястою, ламаною, орнаментально прикрашеною. Від плавного, крокуючого чи стрибкоподібного руху залежить характер музики: грайливий чи рішучий.

А капелла – це спів без музики.

 

VІІ. Сприймання образного мистецтва.

Герріт ван Хонтхорст «Концерт» (близько 1626-1630). Голандець. Навчався живопису в Караваджо. Картина зберігається в Луврі (в Парижі).

Антуан Ватто «Пісня кохання» (1715-1718). Французький живописець. Картина зберігається в Національній галереї в Лондоні.

(Учні по бажанні або на вибір вчителя характеризують картини.)

 

VІІІ. Музичне сприймання. Р.Глієр. Концерт для голосу з оркестром (фрагмент)

Гліє́р Ре́йнгольд (Ерне́ст) Мо́ріцевич (30 грудня 1874 (11 січня 1875), Київ, Російська імперія  23 червня 1956, Москва, РРФСР, СРСР)  український і російський композитор, диригент, педагог, музично-громадський діяч німецько-польського походження.

Слухання фрагменту музичного твору.

Запитання до учнів:

- Які образи виникають у вашій уяві?

- Охарактеризуйте мелодію твору, добираючи відповідні слова:

бурхлива, трепетна, енергійна, плавна, зворушлива, впевнена, стрімка,стримана, вольова, граціозна, маршова, співуча.

Це був "Концерт для голосу з оркестром" Р.Глієра.

 

ІХ. Вокально- хорова робота.

  1.           Розспівування.
  2.           Виконання пісні О.Янушкевич «Веселкова пісня».
  3.           Виконання української народной пісні «Підманула підвела».
  4.           Виконання пісні Г.Струве «Шкільний корабель».
    •              Бесіда по змісту пісні.
    •              Виконання пісні класом, групами.

 

Х. Узагальнення.

Запитання до учнів:

-Що нове ви сьогодні дізналися?

-Що таке вокальна музика?

-Що таке вокаліз?

-Що таке а капела?

-Рейнгольд Глієр композитор якої країни?

 

ХІ. Домашнє завдання. Спробуйте передати рисунок мелодії своєї улюбленої пісні за допомогою ліній відповідного характеру (товсті-тонкі, плавні-ламані, довгі-короткі)

 

ХІІ. Вихід з класу під звучання Концерту для голосу з оркестром Р.Глієра.

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку