Календарне планування уроків літературного читання для 3 класу за підручником В.О. Науменко. 2018 - 2019 н.р. І семестр – 47годин (3 години на тиждень)
ІІ семестр – 73 години (4 години на тиждень)
Літературне
читання
(за підручником В.О.Науменко)
120 годин на рік
І семестр – 47годин (3 години на тиждень)
ІІ семестр – 73 години (4 години на тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
ст |
|
||||||
З народного джерела |
||||||||||
|
|
3 народного джерела. Світ народних казок. |
4 |
|
||||||
|
|
Казки про тварин. Українські прислів'я. |
5 |
|
||||||
|
|
Учинок персонажа. «Їжак та Заєць» (українська народна казка). |
6-8 |
|
||||||
|
|
Тема й основна думка казки. «Лисиця та Рак» (українська народна казка). |
9-10 |
|
||||||
|
|
Світ чарівних казок. Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» (скорочено) (українська народна казка). |
11-15 |
|
||||||
|
|
Світ чарівних казок. Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» (скорочено) (українська народна казка). |
11-15 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «У золото вбралася земля». |
|
|
||||||
|
|
Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська казка). |
16-18 |
1-4 уривок |
||||||
|
|
Без вірного друга — велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка). |
18-20 |
|
||||||
|
|
Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка). |
20-23 |
|
||||||
|
|
Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка). |
20-23 |
|
||||||
|
|
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка). |
24-28 |
|
||||||
|
|
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка). |
24-28 |
|
||||||
|
|
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка). Контрольна робота. Аудіювання (письмово). |
24-28 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Бібліотечний урок». |
|
|
||||||
|
|
Аналіз к.р. Повтори і пригадай. |
28-29 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «3 народного джерела». Тематичний бал |
|
|
||||||
З літературної скарбниці |
||||||||||
|
|
Світ літературних казок. Доналд Біссет «Тигр і автор». |
30-32 |
|
||||||
|
|
Дружба — найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено). |
33-35 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено). |
36-40 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Книги – морська глибина». |
|
|
||||||
|
|
Розкриваємо таємниці казки. Марія Познанська «Ромашка». Михайло Коцюбинський «Звився жайворонок». «Жайворонка якщо хтось і не бачив » (за Юрієм Дмитрієвим). |
41 |
|
||||||
|
|
Сила уяви. Ірина Жиленко «Вечір гномів». |
42-43 |
|
||||||
|
|
Тримай язика на припоні. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома». |
43-48 |
|
||||||
|
|
Тримай язика на припоні. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома». |
43-48 |
|
||||||
|
|
Контрольна робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «До джерел народної мудрості». |
|
|
||||||
|
|
Аналіз к.р. Як мед, то ще й ложкою. Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку». |
49-56 |
|
||||||
|
|
Як мед, то ще й ложкою. Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку». |
49-56 |
|
||||||
|
|
Як мед, то ще й ложкою. Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку». |
49-56 |
|
||||||
|
|
За горами, за лісами, за широкими морями. Петро Єршов «Горбоконик». |
57-62 |
|
||||||
|
|
За горами, за лісами, за широкими морями. Петро Єршов «Горбоконик». |
57-62 |
|
||||||
|
|
Відкриваємо таємниці світу. Костянтин Ушинський «Витівки старої зими». |
62-64 |
|
||||||
|
|
Повтори і пригадай. |
65 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Літературні казки». |
|
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «3 літературної скарбниці». Тематичний бал |
|
|
||||||
Казки українських письменників |
||||||||||
|
|
Вступ до розділу. Казки українських письменників. Лариса Письменна «Як зажурився веселий Казкар». |
66-68 |
|
||||||
|
|
Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель». |
68-70 |
|
||||||
|
|
Леся Українка «Казка про Оха-чудодія». |
70-74 |
|
||||||
|
|
Учіться фантазувати. Василь Сухомлинський «Дід Осінник». |
74-76 |
|
||||||
|
|
Учіться фантазувати. Василь Сухомлинський «Дід Осінник». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
74-76 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «У світі цікавого». |
76-77 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено). |
77-81 |
|
||||||
|
|
Допоможемо пташкам узимку. Анатолій Качан «Крихта хліба» . Леонід Глібов «Хто вона?» |
82 |
|
||||||
|
|
Повтори і пригадай. |
83 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Казки українських письменників». Тематичний бал
|
|
|
||||||
Легенди. Байки. П’єси. |
||||||||||
|
|
Легенда. Іван Липа «Лада Прекрасна» (скорочено). |
84-90 |
|
||||||
|
|
Легенда. Іван Липа «Лада Прекрасна» (скорочено) (продовження). |
84-90 |
|
||||||
|
|
Легенда. Іван Липа «Лада Прекрасна» (скорочено). Контрольна робота. Навичка читання вголос (усно). |
84-90 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Зима. Колядування щедрування». |
|
|
||||||
|
|
Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Леонід Глібов «Коник-стрибунець ». |
91-93 |
|
||||||
|
|
Дива в природі. Євгенія Горева «Зелені коники в траві». Панас Мирний « Ранок ...». |
93-94 |
|
||||||
|
|
П'єси. Леся Мовчун «Горіхові принцеси». За мотивами англійської народної казки (уривок). |
95-99 |
|
||||||
|
|
П'єси. Леся Мовчун «Горіхові принцеси». За мотивами англійської народної казки (уривок) (продовження). |
95-99 |
|
||||||
|
|
Повтори і пригадай. |
99 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «На шлях я вийшла ранньою весною» (за тврчістб Л.Українки) |
|
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Легенди. Байки. П’єси». Тематичний бал |
|
|
||||||
Світ поезії. Поетична майстерня. |
||||||||||
|
|
Вступ до розділу. Світ поезії. |
100 |
|
||||||
|
|
Пейзаж. Павло Тичина «Пастелі». |
101-102 |
|
||||||
|
|
Уособлення. Володимир Сосюра «Спокоєм повиті...». |
102-103 |
Напам. |
||||||
|
|
Епітет. Наталя Забіла «Зірочки». |
103-104 |
Напам. |
||||||
|
|
Милуємось вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде». |
105-106 |
|
||||||
|
|
Замилування красою природи. Микола Вороний «Ущухла буря». |
106 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Сторінками дитячих журналів». |
|
|
||||||
|
|
Тривога. Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди». |
106-107 |
Напам. |
||||||
|
|
Замилування переплітається зі смутком. Ганна Чубач «Зупинюся над рікою». |
107-108 |
|
||||||
|
|
Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози». |
108 |
|
||||||
|
|
Захоплення. Ігор Калинець «Зірка». |
109 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Світ поезії. Поетична майстерня». Тематичний бал |
|
|
||||||
Світ поезії. Поетична збірка. |
||||||||||
|
|
Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила» |
110-111 |
|
||||||
|
|
Радісний настрій. Олена Пчілка «Новину сьогодні зранку...» |
111-112 |
Напам. |
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Даруй щастя, даруй долю для рідного краю (за творами М.Підгірянки) |
|
|
||||||
|
|
Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв...» |
112-113 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Дмитро Білоус «Щедрий вечір» |
114-115 |
|
||||||
|
|
Настрій зимових свят. Степан Жупанин «На білих конях віхола...» |
115-116 |
Напам.
|
||||||
|
|
Вище України тільки небо. Петро Осадчук «Стежка» |
116-118 |
|
||||||
|
|
Поетичне слово проникливе й щире. Дмитро Павличко «Вітряк» |
118-119 |
|
||||||
|
|
Білий вірш. Дмитро Павличко «На щастя» |
119-120 |
|
||||||
|
|
Шануємо бабусю. Володимир Коломієць «Сиве сонечко» |
120-121 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Наталя Забіла дітям». |
|
|
||||||
|
|
Не упусти свою жар-птицю. Володимир Коломієць «Тюхтій і Торохтій» |
121-123 |
|
||||||
|
|
Милуємося красою світанку. Андрій М'ястківський «Курличуть хмари, тьохкає вода...» |
124-125 |
|
||||||
|
|
Пейзаж. Микола Вінграновський «Лазить сонечко в травах...», «Приспало просо просеня» |
125-126 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім» |
127-128 |
|
||||||
|
|
Повтори і пригадай. Контрольна робота. Навичка читання вголос (усно). |
128 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Світ поезії. Поетична збірка». Тематичний бал |
|
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. Михайло Стельмах для дітей. |
|
|
||||||
Світ прози. Оповідання. |
||||||||||
|
|
Світ прози. Оповідання. Олександр Копиленко. |
129 |
|
||||||
|
|
Людина і природа. Олександр Копиленко «Розбишака Чив» (скорочено). |
130-131 |
|
||||||
|
|
Дива в природі. Юрій Старостенко «Хто це такий?», «І трапиться ж таке...» |
132 |
|
||||||
|
|
Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля». Контрольна робота. Аудіювання (письмово). |
134-136 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. Т.Г.Шевченко жити буде, поки на землі житимуть люди». |
|
|
||||||
|
|
Аналіз к.р. Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено). |
136-139 |
|
||||||
|
|
Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено) (продовження). |
136-139 |
|
||||||
|
|
Пригоди. Микола Трублаїні «Яшка і Машка». |
139-140 |
|
||||||
|
|
Пригоди. Микола Трублаїні «Омар», «Шоколад боцмана». |
140-142 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Світ прози. Оповідання». Тематичне оцінювання. |
|
|
||||||
|
|
Контрольна робота. Навичка читання мовчки (письмово). |
|
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». |
|
|
||||||
|
|
Аналіз к.р. Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок). |
142-145 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Юрій Збанацький «Лелеки». |
145-149 |
|
||||||
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Галина Демченко «Лелеки» (скорочено). |
149-151 |
|
||||||
|
|
Будь природі другом. Василь Чухліб «Равлик». |
151-153 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Зі скарбниці казкарів світу». |
|
|
||||||
|
|
Все так цікаво навкруги. Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик». |
153-156 |
|
||||||
|
|
Все так цікаво навкруги. Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик». |
153-156 |
|
||||||
|
|
Висловлюємо свої міркування. Олег Буцень «Айстри». |
157 |
|
||||||
|
|
Рідний край — земний рай. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». |
158-161 |
|
||||||
|
|
Повтори і пригадай. |
161 |
|
||||||
|
|
Підсумковий урок з теми «Світ прози. Оповідання». Тематичний бал |
|
|
||||||
Гумор у дитячій літературі. |
||||||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Візьму перо і спробую…» |
|
|
||||||
|
|
Світ гумористичних творів. Гумор у дитячій літературі. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс». |
163-166 |
|
||||||
|
|
Світ дитини. Микола Носов «Витівники». |
166-168 |
|
||||||
|
|
Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово). |
|
|
||||||
|
|
Аналіз к.р. Найкращий у світі літун, машиніст і моторист — Карлсон, що живе на даху. Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» |
168-172 |
|
||||||
|
|
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист — Карлсон, що живе на даху. Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» (продовження) |
168-172 |
|
||||||
|
|
Найкращий у світі літун, машиніст і моторист — Карлсон, що живе на даху. Астрід Ліндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» (продовження) |
168-172 |
|
||||||
|
|
Урок позакласного читання. «Сторінками улюблених книг». |
|
|
||||||
119 |
|
Підсумковий урок з теми «Гумор у дитячій літературі». |
|
|
||||||
120 |
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|
||||||
Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас |
І семестр |
ІІ семестр |
2 |
35-45 сл/хв |
50-60 сл/хв |
3 |
65-70 сл/хв |
75-80 сл/хв |
4 |
80-85 сл/хв |
90-95 сл/хв |