Календарне планування уроків "Музичне мистецтво" НУШ 5клас, 1семестр

Про матеріал
Календарне планування уроків "Музичне мистецтво" 5 клас Нова Українська школа 1 семестр, Реалізація діяльнісного підходу у 5класі на уроках музичного мистецтва відбувається через різноманітні форми практичної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 


 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

«Музичне мистецтво » 5 КЛАС НУШ

відповідно до  МОДЕЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5 КЛАСУ

(автори Людмила Масол) 1 семестр

 

 

 

 

 

Тема уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

                                               Вступ. 1–2. ПОХОДЖЕННЯ МИСТЕЦТВА

1

 

 

 

Як виникли музика і танець

 

 

 

Від звуків природи до музичних звуків, інструментів

СВМ: наскельні малюнки із зображенням танцюристів, фото первісних музичних інструментів

СММ: ONUKA. Трек «Ватра» (сопілка). Дж. Ласт. «Самотній пастух» (у виконанні Л. Рохаса на флейті Пана). О. Мессіан. «Екзотичні птахи» для фортепіано, ударних і камерного оркестру

Портрет митця: О. Мессіан

ХТД: О. Янушкевич. «Веселкова пісня»

П: гармонія

 

 

Виявлення обізнаності учня/учениці у сфері мистецтва,

зокрема розуміння особливостей того чи того виду мистецтва (мови, жанрів тощо); пізнає та аналізує та інтерпретує твори мистецтв

 

демонстрацію учнями/ученицями практичних умінь у галузі мистецтва;

 

виявлення  учнями/учениця

ми  естетичного  ставлення  -   емоційного,

оцінного, критичного, до творів мистецтва, різних мистецьких явищ повсякдення, власної творчості та творчості інших.

 

2

 

 

 

Музика і театр стародавніх цивілізацій

 

 

Виникнення музичних інструментів в Єгипті (арфа), Греції (ліра, кіфара, флейта) тощо

 СВМ: зображення арфи, зокрема на картинах, єгипетських розписах. Скульптура Аполлона з кіфарою. М. Провенцале. Орфей та звірі СММ: «Чарівні звуки арфи». Звучання єгипетської арфи, античної ліри й кіфари (музична реставрація інструментів). А. Хассельманс. П’єса для арфи. К.-В. Глюк.

Арія Орфея о опери «Орфей і Евридіка»

Віртуальна екскурсія: Античний театр

Музична грамота. Ноти

ХТД: М. Леонтович. Канон

П: символ, агон, канон

 

Розділ 1. НАРОДНЕ МИСТЕЦТВО

 

3–4. ОДВІЧІ РИТМИ МИСТЕЦТВА

 

3

 

 

 

Пісенна скарбниця

 

 

Українські народні пісні: календарно- обрядові, родинно-побутові, історичні, гумористичні тощо

СВМ: І. Сколоздра. Українська пісня. І. Гончар. Веснянка, Е.Контратович. Весілля на Верховині

СММ: Пісня «Ой у лузі червона калина» в різних інтерпретаціях (гурт Рink Floyd , соло

А. Хливнюка та ін). І. Шамо Фольк-опера

«Ятранські ігри» (фрагменти). К. Стеценко. Вечірня пісня. К. Дебюссі. Колискова слоника (з анімацією)

ХТД: Гра «Упізнай і заспівай мелодію» (за мотивами українських народних пісень) Портрет митця: К. Стеценко

Мистецький проєкт «Українська народна пісня»

  П: ритм, форма, мотив

 

 Пізнання учнем/ученицею

різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва: описує особливості мови різних видів мистецтва на прикладах знайомих творів; наводить приклади творів різних видів мистецтва із досвіду своїх вражень; передає враження від творів різними художніми засобами, виражає емоції, вербально, малюнками, пластично.

4

 

 

 

Магічна стихія народних танців

 

 

Народні танці. Різновиди танців: українських (гопак, козачок, шевчик, коломийка тощо), польських (полонез, мазурка, краков’як. Танець і здоровя

СВМ: Фото народних танців. Е. Делакруа Ф. Шопен. Пам’ятник Шопену у Варшаві

СММ: Ф. Шопен Мазурка № 5, Полонез Ля мажор, Велике концертне рондо для ф-но з оркестром

ХТД: Чеська полька

Руханка «Арфика» (дитячий фест: «Цвіт папороті»). Дитяча пісня за Гайтаною

Портрет митця: Ф.Шопен

Мистецький проєкт «Танці народів світу»

П.: танець

 

5–6. ЗОЛОТІ РУКИ НАРОДНИХ МАЙСТРІВ

5

 

 

 

Народні музичні інструменти

 

 

Народні  музичні інструменти:  українські (кобза, бандура, цимбали, трембіта, дримба тощо) та інших народів світу (мандоліна, гітара, копуз, калімба тощо) у порівнянні

СВМ: С. Глущук. Гудаки, І. Труш. Трембітарі, М. Михайлошина. Кобзар. Фото народних музичних інструментів.

СММ: Імпровізація на цимбалах

(В. Ониськів). Л. Коен. Алілуя» (кавер на бандурі М. Круть). Музика з к/ф «Амелі» (бандура, калімба)

ХТД: В. Лепешко. Кобзарська слава. Сворення лепбуку «Музичні інструменти народів світу»

П: кавер, капела

 

 

Художньо-образне, асоціативне мислення учня/учениці під час творчої діяльності в різних видах мистецтва:

 бере участь у виконавській творчості за власним вибором і вподобаннями: співає народні пісні (обробки), грає супровід на музичних або шумових інструментах, експериментує.

6

 

 

 

Народна музика у творчості композито

рів

 

 

Обробки народних пісень і танців. Оркестри українських народних інструментів. Дитячий оркестр К. Орфа

СВМ: Фото: оркестр українських народних інструментів, ксилофон, металофон

СММ: М. Лисенко. «Думка-Шумка» перекладі  для  оркестру народних інструментів).              ONUKA              feat.                            NAONI Orchestra (сопілка, трембіта, бугай). Sing, Sing, Sing (ксилофони й металофони). В.-А. Моцарт. Турецький марш («Орф-оркестр»). Імпровізація «Оркестрові фантазії»

Портрет митця: М. Лисенко

Музична грамота. Форма в музиці. Варіації Гра «Музичне доміно» (інструменти)

П: обробка, оркестр, ксилофон

 

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

7

 

 

 

Мереживо східних мелодій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Східні танці (арабські, індійські, китайські тощо), музичні інструменти

СВМ: Арабески (порівняння з українськими орнаментами). Бог Шива. Фото східних танцівниць, музичних інструментів.

Ф. Фаббі. Арабська танцівниця. А. Хіросіге. Гравюра. Х.Кавасе. Міст. Весняний вечір

СММ: Р.Шуман. Арабеска. Леся Дичко. Українські писанки (фрагмент). Л. Мінкус. Індуський танець із              балету              «Баядерка». Індійська пісня-танець              «Джімі,              Джімі, Джімі, ача, ача, ача» з к/ф «Танцюрист Диско» (кавер-версії)

ХТД: Японська народна пісня „Сакура». Створення пластичного супроводу до пісні. Імпровізація на              чорних              клавішах (пентатоніка) музичних пейзажів «Сакура навесні» (у порівнянні з картинами)

Хореографічна  грамота. Особливості східних танців

П: пентатоніка, пластичне інтонування, імпровізація

 

Учень/
учениця здійснює практичну мистецьку діяльність; демонструє вміння у самостійній мистецькій діяльності, виявляє ініціативність, оригінальність

8

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

Повторення вивченого матеріалу

Розділ 2. ПРОФЕСІЙНЕ МИСТЕЦТВО

 

1–2. МУЗИЧНІ ТА ГРАФІЧНІ ІНТОНАЦІЇ

9

 

 

 

Голос музичний інструмент, дарований природою

 

 

Музична інтонація. Мелодія. Вокаліз. Співочі голоси. Діапазон. Штрихи

СММ: С. Людкевич. Сумна пісня». Вокаліз (О. Басистюк). Е. ді Капуа «O Sole Mio» (Л.Паваротті). Е.Л. Веббер. Арія Грізабели

«Memory» («Пам’ять») з мюзиклу «Кішки».

«Опера-2», «Чорнобривці» (Д. Кудайберген):

ХТД: Леся Горова. Співають діти

Спів мелодій пісень вокалізом. Імпровізація мелодії до вірша.

Портрет митця: С. Людкевич

 Музична грамота. Діапазон,октава.

П: вокаліз, діапазон, інтонація

 

 

 Художньо-образне, асоціативне мислення учня/ учениці під час творчої діяльності в різних видах мистецтва:

 бере участь у виконавській творчості на вибір і вподобання: співає, експериментує  голосом; поєднує в імпровізаціях засоби музики, танцю, візуального ряду; використовує знайомі літературні твори як сюжетну основу для творчості; пропонує ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя, використовуючи знання та вміння з мовно-літературної галузі.

10

 

 

 

Битва хорів

 

 

Хор. Хорові партії: сопрано, альт, тенор, бас. Типи хорових колективів: дитячий, чоловічий, жіночий, змішаний. Манера співу: народна, академічна, естрадна

СММ: Телепроєкт «Битва хорів», кавери

«Мій рідний край!» (М. Мозговий). «Квітка душа» (К. Меладзе, Н. Матвієнко).

Богемська рапсодія» (гурт «Queen»)

ХТД: (Робота в групах). Створення кавера на пісню.

Портрет митця: Д. Бортнянський

Музична грамота. Штрихи

П: хор, а капелла, регістр, речитатив

 

3-4. ПАЛІТРА ТЕМБРІВ І СИМФОНІЯ КОЛЬОРІВ

 

11

 

 

 

Тембри інструментів

 

 

Групи інструментів: струнні, духові, ударні, клавішні

СММ: М. Скорик.. Мелодія (у виконанні на різних інструментах). К. Дебюссі. Затонулий собор (для фортепіано і в оркестровці Л. Стоковського з візуальним супроводом)

ХТД: Д. Суботенко. Мистецтво.

Гра-імпровізація «Інструментальніескізи» («Гроза». «Діалог». «Похід»)

Віртуальна екскурсія: родина фортепіано.

П: тембр, філармонія

Учень/учениця пізнає  себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту: виконує різні ролі у творчому процесі (мистецькі професії тощо), дослухається до творчих ідей інших осіб, розповідає про свої задуми; висловлює думку в обговореннях творів мистецтва спираючись на досвід і почуття; визначає улюблені види мистецької діяльності, фіксує, від чого дістає задоволення.

12

 

 

 

Путівник по симфонічному оркестру

 

 

Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру

СММ: Б. Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді»

СВМ: П. Пікассо Варіації на тему «Голуб миру»

ХТД: Виконання ритмічної паффртитури (робота в групах)

Портрет митця: Б. Бріттен.

 Музична грамота. Форма. Варіації

П: партитура, пюпітр, туті, варіації

 

5-6. СЕКРЕТИ ФАКТУРИ

 

13

 

 

 

Срібні тембри духового оркестру

 

 

Інструменти духового оркестру. Марш. Різновиди духових оркестрів

СВМ: фото духових оркестрів

СММ:  Український  військовий  марш

«Козацька слава». Старовинний марш. Дж. Верді Тріумфальний марш з опери «Аїда». Жіночий духовий оркестр з м. Кіото

ХТД: В. Ільїн. Пісенька про веселий час. Виконання   партитури   маршу.   Гра

«Диригент оркестру»

Віртуальна екскурсія: сайт Національного духового оркестру України.

П: марш, туш, фактура

Учень/учениця демонструє вміння у самостійній мистецькій діяльності, виявляє ініціативність, оригінальність; бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу

14

 

 

 

Естрадний оркестр

 

 

 

Особливості естрадного оркестру (саксофон, ударна установка, електрогітара тощо) Флешмоб: музичний, хореографічний тощо.

 СВМ: фото естрадних іестрадно- симфонічних оркестрів

СММ:  композиції «Весела сім’я».  «Діти рушають на екскурсію» (естрадний оркестр Чеського радіо і телебачення). Л. Бонфа. Ранок карнавалу, К. Джонс. Боса-нова (дитячий оркестр «Юність»)

П: біг-бенд, саксофон, синтезатор, фестиваль, флешмоб, плагіат

 

7. МИСТЕЦЬКИЙ ДИВОСВІТ

 

15

 

 

 

Музичні інтонації Сходу

 

 

СВМ: фото гамелану, китайських та індійських музичних інструментів. Гра імператора на цині

СММ: К. Дебюссі. Пагоди (з циклу

«Естампи»). Індонезійський оркестр гамелан. Індійська музика (ситар, бансурі, табла). «Щедрик» в різни інтпретаціях (японською мовою, в аніме), у виконанні капелою «Дударик» із симфонічним оркестром

ХТД: Китайська пісня «Дощові краплі»

Портрет митця: О. Линів

П: гамелан, ситар, цинь

Учень/учениця бере активну участь у колективній мистецькій діяльності, виявляє ініціативу

16

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

Повторення вивченого матеріалу

Умовні скорочення: СММ сприймання музичного мистецтва; СВМ сприймання візуальних мистецтв; ХТД художньо-творча діяльність; П основні поняття; х/ф художній фільм; м/ф

мультиплікаційний фільм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Goncharov Igor
Додано
28 серпня 2022
Переглядів
2085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку