УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
(Відповідно до навчальної програми: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи / За ред. С.О. Карамана. Укладено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту», Державного стандарту базової і повної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1392)
Всього годин – 140 год.
І семестр – 4 год. (61 год.), ІІ семестр – 4 год. (79 год.)
Форми контролю |
К-сть |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
4 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
1 |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
ТО |
4 |
4 |
Усний переказ |
1 |
|
Діалог |
1 |
|
Усний твір |
|
1 |
Читання вголос |
|
1 |
№ |
Тема уроку |
Дата |
Приміт- ка |
|
І СЕМЕСТР |
|
|
|
Вступ. Повторення та узагальнення вивченого |
|
|
1 |
Розвиток української мови. |
|
|
2 |
РЗМ №1. Повторення вивченого про мовлення. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Дискусія «Чи пов’язані розвиток мови та розвиток суспільства» |
|
|
3 |
Словосполучення й речення. Граматична основа речення. |
|
|
4-5 |
Способи вираження присудка. Тренувальні вправи. |
|
|
6-7 |
Другорядні члени речення. Основні правила правопису. |
|
|
8 |
Види односкладних речень. Тренувальні вправи. |
|
|
9-10 |
Речення з однорідними членами, звертаннями і вставними словами. Розділові знаки. |
|
|
11 |
Уточнювальні члени реченя. |
|
|
12 |
Відокремлені додатки. Правопис. |
|
|
13 |
Відокремлені означення. Правопис. |
|
|
14 |
Відокремлені обставини. Правопис. |
|
|
15 |
Основні пунктограми у простому реченні. Навчальний диктант. |
|
|
16 |
Контрольна робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Тестові завдання |
|
ТО |
|
Синтаксис. Пунктуація Пряма й непряма мова |
|
|
17 |
Способи передачі чужого мовлення. Пряма мова. Інтонація речень з прямою мовою |
|
|
18 |
Розділові знаки при прямій мові |
|
|
19 |
Поняття про невласне пряму мову. Заміна прямої мови непрямою, а непрямої – авторською. Синоніміка різних способів передачі прямої мови |
|
|
20 |
Цитата. Особливості й способи цитування. Розділові знаки при цитаті |
|
|
21 |
Діалог. Інтонація речень з діалогом. Розділові знаки при діалозі |
|
|
22 |
РЗМ №2. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку |
|
КД |
23 |
Розділові знаки при прямій мові й діалозі (повторення й поглиблення вивченого). |
|
|
24 |
Контрольна робота №2. Пряма й непряма мова. Тестові завдання. Аудіювання. |
|
ТО, АУ |
|
Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення |
|
|
25 |
РЗМ №3. Текст, його основні ознаки. Стилі й типи мовлення. Тези прочитаного художнього твору. |
|
|
26 |
Складне речення і його ознаки. Складні речення сполучникові та безсполучникові, із сурядним і підрядним зв’язком. Засоби зв’язку частин складного речення: сполучники, сполучні слова, інтонація, порядок |
|
|
27 |
Типи складних речень. Сурядність і підрядність у складному реченні зі сполучниками. Смислові зв’язки між частинами складного речення. |
|
|
28 |
РЗМ №4. Тези прочитаної публіцистичної чи науково-пізнавальної статті. |
|
|
29 |
Розділові знаки між частинами складного речення. |
|
|
30 |
РЗМ №5. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю. |
|
|
31 |
Складносурядне речення, його основні ознаки. Будова складносурядного речення. |
|
|
32 |
Засоби вираження синтаксичних і змістових відношень між частинами складносурядного речення. |
|
|
33 |
РЗМ №6. Вибірковий письмовий переказ тексту публіцистичного стилю. |
|
|
34 |
Складносурядні речення з єднальними, протиставними та зіставними сполучниками. |
|
|
35 |
Складносурядне речення з розділовими, градаційними та приєднувальними сполучниками. Розділові знаки між частинами складносурядного речення.
|
|
|
36-37 |
РЗМ №7-8. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (письмово). |
|
КП |
38 |
Синонімічність і антонімічність сполучників сурядності. |
|
|
39 |
Розрізнення складносурядних речень і простих з однорідними членами та сполучниками. |
|
|
40 |
РЗМ №9. Аналіз контрольного переказу. |
|
|
41 |
Розділові знаки між частинами складносурядного речення. |
|
Д |
42 |
Контрольна робота №3. Складне речення і його ознаки. Сладносурядне речення. Комбіновані завдання. Контрольне читання мовчки. |
|
ТО, КЧМ |
|
Складнопідрядне речення |
|
|
43 |
Складнопідрядне речення з одним підрядним. Будова складнопідрядного речення. Головна й підрядна частини. Засоби зв’язку між частинами. |
|
|
44 |
РЗМ №10. Усний твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему. |
|
УТ |
45 |
Місце головної й підрядної частин у складному реченні. Підрядні частини, що залежать від певного члена головного речення і від головної частини загалом. |
|
|
46 |
Роль сполучників і сполучних слів у складнопідрядному реченні, їх синонімічність та омонімічність. |
|
|
47 |
Розрізнення сполучників підрядності й сполучних слів. |
|
|
48 |
РЗМ №11. Ділові папери. Резюме. Заява. |
|
|
49 |
РЗМ №12. Доповідь на основі двох-трьох джерел на суспільну тему в публіцистичному стилі за складним планом. |
|
|
50 |
Вказівні слова в головній частині. Розділові знаки між головною і підрядною частинами складнопідрядного речення. |
|
|
51 |
Розділові знаки між головною і підрядною частинами складнопідрядного речення. |
|
|
52 |
РЗМ №13. Контрольний письмовий твір на суспільну тему в публіцистичному стилі. |
|
КТ |
53 |
РЗМ №14. Контрольний письмовий твір на суспільну тему в публіцистичному стилі. |
|
КТ |
54-56 |
Складнопідрядні речення з підрядними означальними, їх структура. Сполучники і сполучні слова в реченнях з означальними підрядними. Займенниково-означальне речення. |
|
|
57 |
Контрольний диктант №1. |
|
КД |
58-59 |
З'ясувальні підрядні речення. Сполучники і сполучні слова в складнопідрядних реченнях з підрядними з'ясувальними. Співвідношення членів речення з підрядним з'ясувальним. |
|
|
60 |
Контрольна робота №4. Сладнопідрядне речення – І. Комбіновані завдання. |
|
ТО |
61 |
РЗМ №15. Аналіз контрольних робіт. |
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|
|
62 |
РЗМ №16. Конспектування як різновид стислого переказу почутого. |
|
|
|
Складнопідрядне речення (продовження) |
|
|
63 |
Обставинні підрядні речення, їх різновиди. Повторення про означальні та з’ясувальні. |
|
|
64 |
Складнопідрядні речення з підрядними місця. |
|
|
65 |
Підрядні речення часу. Сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях часу. |
|
|
66 |
РЗМ №17.Усний стислий переказ тексту наукового стилю. |
|
УП |
67 |
Складнопідрядні речення способу дії, міри й ступеня. |
|
|
68 |
Складнопідрядні речення порівняльні. |
|
|
69 |
Розрізнення порівняльних зворотів і підрядних порівняльних речень. |
|
|
70 |
Підрядні речення причини, мети, умови. |
|
|
71 |
РЗМ №18. Письмовий вибірковий переказ тексту наукового стилю (на основі декількох джерел). |
|
|
72 |
Підрядні допустові й наслідкові речення. Сполучники й сполучні слова в складнопідрядних допустових і наслідкових реченнях. |
|
|
73 |
Синонімічність обставинних речень і дієприслівникового звороту. Заміна дієприслівникового звороту підрядним обставинним реченням і навпаки. |
|
|
74 |
Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Однорідна й неоднорідна супідрядність. |
|
|
75 |
РЗМ №19. Виразне читання вголос текстів різного жанру. Усний вибірковий переказ тексту художнього стилю. |
|
КЧВ |
76 |
Послідовна підрядність. Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. |
|
|
77 |
РЗМ №20. Письмовий вибірковий переказ тексту художнього стилю. |
|
|
78 |
Розділові знаки у складнопідрядному реченні з кількома підрядними частинами. Повторення й узагальнення. Тренувальні вправи. |
|
|
79 |
Контрольна робота №5. Складнопідрядне речення. Тестові завдання різного типу. |
|
ТО |
|
Безсполучникове складне речення |
|
|
80 |
Безсполучникове складне речення: смислові зв’язки між частинами |
|
|
81 |
Особливості інтонації безсполучникових складних речень |
|
|
82-83 |
Кома і крапка з комою у безсполучниковому складному реченні. Тренувальні вправи. |
|
|
84-85 |
Двокрапка у безсполучниковому складному реченні. |
|
|
86 |
РЗМ №21. Створення проекту статті до Вікіпедії «Безсполучникове складне речення». |
|
|
87 |
РЗМ №22. Контрольний вибірковий переказ тексту художнього стилю |
|
КП |
87 |
Тире у безсполучниковому складному реченні. |
|
|
88 |
Двокрапка і тире у безсполучниковому складному реченні. Тренувальні вправи. |
|
|
89 |
РЗМ №23. Аналіз контрольного переказу. Обговорення питання «Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?» з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку. |
|
|
90 |
Безсполучникові складні речення, синонімічні до сполучникових складносурядних і до сполучникових складнопідрядних речень. |
|
|
91 |
Розділові знаки в безсполучниковому складному реченні. Узагальнення. |
|
|
92 |
Контрольна робота №6. Безсполучникове складне речення. Тестові завдання різного типу. |
|
ТО |
93-94 |
РМ №24-25. Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі (орієнтовні теми: «Своє, рідне – своєрідне», «Як відшукати свій шлях у житті», «Чи зможуть із часом селфі замінити родинні фотографії») з використанням безсполучникових речень |
|
|
|
Складне багатокомпонентне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку |
|
|
95-96 |
Складні речення з різними видами зв'язку (сполучниковим і безсполучниковим). Різне поєднання сурядних і підрядних зв'язків у таких реченнях. |
|
|
97 |
Складні речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв'язком. Тренувальні вправи. |
|
|
98 |
Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. |
|
|
99 |
Розділові знаки в складному реченні з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Тренувальні вправи. |
|
|
98 |
Використання складних реченнях із різними видами зв’язку в текстах різних стилів |
|
|
99 |
Контрольна робота №7. Складне багатокомпонентне речення з різними видамисполучникового і безсполучникового зв'язку. Тести. Контрольне читання мовчки. |
|
ТО КЧМ |
|
Лінгвістика тексту |
|
|
100 |
Період. Основні його ознаки. Структурні типи періоду. |
|
|
101 |
Особливості інтонації, розділові знаки між частинами періоду. Складне синтаксичне ціле (ССЦ), його основні ознаки. |
|
|
102 |
Складне синтаксичне ціле і абзац. |
|
|
103 |
Види міжфразового зв’язку в тексті. |
|
|
104 |
Засоби міжфразового зв’язку в тексті |
|
|
105-106 |
РЗМ №26-27. Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку). |
|
|
107 |
Актуальне членування речень у висловлюванні: відоме й невідоме. Структурування складних синтаксичних цілих у висловлюваннях, що належать до різних типів мовлення |
|
|
108 |
РЗМ №28. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей. |
|
|
108 |
РЗМ №29. Ділові папери. Мотиваційний лист. |
|
|
109 |
Повторення вивчених пунктограм у простому і складному реченнях. |
|
|
110 |
Контрольний диктант №2. |
|
КД |
111 |
Аналіз контрольного диктанту |
|
|
112-113 |
РЗМ №30-31. Есей (орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням складнопідрядних речень. Есей (орієнтовна тема: «Що робить мене щасливим(ою)») з використанням різних видів складних речень. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого в 5 –9 класах |
|
|
114 |
Звуки мови і знаки письма. Звуки мови і знаки письма. |
|
|
115 |
Вимова голосних і приголосних звуків у словах. |
|
|
116 |
Типи орфограм. Уживання м'якого знака |
|
|
117 |
Уживання апострофа |
|
|
118-119 |
Найважливіші орфограми в основі слова. Тренувальні вправи |
|
|
120 |
Слово і його лексичне значення. Групи слів за значенням, походженням і використанням. |
|
|
121-122 |
Правопис відмінкових закінчень іменників і прикметників. |
|
|
123-124 |
Правопис числівників і займенників. |
|
|
125 |
Дієслово і його особливі форми (дієприкметники і дієприслівники). |
|
|
126 |
Правопис особових закінчень дієслова. |
|
|
127 |
Правопис прислівників. |
|
|
128 |
Правопис складних слів. |
|
|
129 |
Правопис службових частин мови. |
|
|
130 |
Словосполучення. |
|
|
131 |
Речення і його граматична основа. |
|
|
132-133 |
Пунктограми у простому реченні. |
|
|
133 |
Контрольна робота №8. Повторення вивченого у 5–9 класах. Тестові завдання. |
|
ТО |
134 |
РЗМ №32. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації (офіційна розмова), розігрування діалогів. |
|
|
135 |
Аналіз контрольних робіт |
|
|
136 |
РЗМ №33. Автобіографія. |
|
|
137 |
Пунктограми у складному реченні (складні випадки). |
|
|
138 |
Тренувальний диктант. |
|
|
139 |
Узагальненнята систематизація матеріалу вивченого у 9 класі |
|
|
140 |
Підсумковий урок |
|
|