Синоніміка складних речень із сполучниками, без сполучників і простих речень
Номер слайду 2
— Чим відрізняються безсполучникові складні речення від сполучникових?— Назвіть смислові зв’язки між простими реченнями, що входять до складу складного безсполучникового.— Коли у безсполучникових складних реченнях ми ставимо кому?— Коли у безсполучникових складних реченнях ми ставимо кому та крапку з комою?— Коли у безсполучникових складних реченнях ми ставимо двокрапку?— Коли у безсполучникових складних реченнях ми ставимо тире?
Номер слайду 3
Виконання вправи 290 ( синтакс. розбір)
Номер слайду 4
-Що таке синоніми? Наведіть приклади.-На вашу думку, чи можуть бути синонімічними речення?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Просте речення. Складносуряднеречення. Складнопідряднеречення. Безсполучниковескладне речення. Після дощу яскраво зазеленіла озимина. Пройшов дощ, і яскраво зазеленіла озимина. Після того як пройшов дощ, яскраво зазеленіла озимина. Пройшов дощ —яскраво зазеленіла озимина.
Номер слайду 5
Через розмиті дороги будівництво мосту припинено. Раннього осіннього вечора йшов дощ.-Чи змінюється зміст конструкцій у зв’язку з перебудовою їх?-У яких реченнях смислові відношення виражено яскравіше?
Номер слайду 6
— Трансформувати подані ??? речення в безсполучникові.— Записати, розставляючи потрібні розділові знаки.— Визначити смислові відношення.— Зробити висновок, починаючи словами «Синонімічними є безсполучникові складні речення зі смисловими відношеннями… і … речення…»Луки були пишні, і ниви багаті, і сади густі (Ю. Смолич). Кішки гризуться, а мишам привілля (Нар. творчість). Під вечір по селу розійшлося, що йдуть козаки (М. Коцюбинський).
Номер слайду 7
Домашнє завдання. Утворити синонімічні речення, об’єднавши їх у групи за зразком: Просте речення. Складносуряднеречення. Складнопідряднеречення. Безсполучниковескладне речення1. Листя пожовкло (настала осінь). 2. Після сходу сонця всі дерева й кущі засвітилися райдужними чарами барв.