Тестові завдання до МАН з української мови та літератури. 9 клас

Про матеріал

Тестові завдання до шкільного етапу МАН з української мови та літератури. 9 клас

Перегляд файлу

Тестові завдання до МАН

з української мови та літератури

9 клас

 

Українська мова

 

1. У котрому рядку всі слова – синоніми?

А Лакуза, підлабузник, підлиза

Б Прірва, урвище, круча, яма

В Їсти, палити, жерти, уминати

Г Падати, валитися, шубовснути                                                                                                     0,5 б.

2. У котрому рядку всі слова з великої букви написані правильно?

А Молочний шлях, служба Безпеки, Золоті ворота

Б Академія наук, Збройні сили, Дід Мороз, Біблія

В Доктор Медичних наук, Стародавня Греція, демократична партія

Г Чумацький Шлях, Центральний універмаг, народи півдня                                                       0,5 б.

3. У котрому з  поданих речень є обставина часу?

А Довго гриміли народні пісні на красивих вулицях української столиці (О. Довженко).

Б Книжковий кіоск закритий у зв'язку з переобліком (З газети).

В Час летів, немов на крилах, і, мов сон, життя минало (Л. Українка).

Г В сон задувало свіжим краплистим вітром (Є. Гуцало).                                                            0,5 б.

4. У котрому рядку всі прислівники треба писати через дефіс?

А Куди/небудь, з давнії/давен, рано/вранці, як/не/як

Б Будь/де, по/бойовому, день/у/день, на/мить

В Часто/густо, на/льоту, по/братськи, як/не/як

Г З/краю/в/край, що/ночі, по/моєму, коли/не/коли                                                                        0,5 б.

5. У котрому рядку всі слова мають однакову кількість звуків і букв?

А Байкар, казка, трав'яний, радість

Б Козеня, рядок, син, дорога

В Стежка, поїзд, шлях, пілот

Г веснянка, українка, малює, день                                                                                                  0,5 б.

6. У котрому реченні є неузгоджені означення?

А Нам треба голосу Тараса (П. Тичина).

Б Видатні композитори намагалися відобразити в музичних творах солов'їні пісні (П. Гальченко).

В Великі події народжують великих співців (Є. Гуцало).

Г Була чудова травнева ніч (М. Коцюбинський).                                                                          0,5 б.

7. У Котрому реченні є відокремлена прикладка?

А Дзвени, моя пісне, і клич до роботи...(В. Сосюра)

Б Ти мене, кохана, проведеш до поля, я піду – і, може, більше не прийду (М. Рильський)

В Хлопець сидить ніби аж трохи знічений прилюдним сусідством з нею, з юною шкільною красунею (О. Гончар)

Г А дівочі молодії веселії літа, як квіточка за водою, пливуть з усього світа (Т. Шевченко)    0,5 б.

8. У котрому з речень є прямий додаток?

А Мов сиза голубонька, село облетіла (Т. Шевченко)

Б Темна хмара озвалася громом гучним (Леся Українка)

В Решетом воду не носять (Нар. творчість)

Г Весною вкривається земля зіллям-рястом (Леся Українка)                                                       0,5 б.

9. У котрому рядку всі слова написані правильно?

А Проїздний, щастливий, кількістний

Б Жовтогарячий, фізико-математичний, військовополонений

В Контр адміральський, мовно літературний, яскраво жовтий

Г Нижче сказаний, червоно-гарячий, військово забов'язаний                                                     0,5 б.

 

10. У котрому рядку всі слова написані правильно?

А Акумулятор, інтерв'ю, меншість, спідлоба

Б Паньство, грав'юра, військомат, академія мистецтв

В Попід віконню, дзвякати, всього-на-всього, пристрасний

Г Вінничина, компосний, на крижиньці, молотьба                                                                       0,5 б.

11. У котрому рядку допущено помилку при подвоєнні приголосних?

А Юннат, ссавці, соколиний, щоденний

Б Оббити, десерт, Міссурі, колосся

В Бруто, священник, касса, іраціональний

Г Група, алея, ілюстрація, мадонна                                                                                                  0,5 б.

12. У якому реченні правильно розставлено розділові знаки при звертанні?

А Гей ти, поле колоскове, молодість моя! (В. Сосюра)

Б О, краю мій моїх ясних привітів не діставав від мене жодний ворог (О. Теліга)

В Ой, не світи місяченьку, не світи нікому (М Старицький)

Г Грай моя, пісне, як вітер сей грає (Леся Українка)                                                                      0,5 б.

 

Українська література

1. Водіння «кози» супроводжує календарно-обрядову пісню

А купальську

Б жниварську

В колядку

Г щедрівку                                                                                                                                              1 б.

2. До найдавніших фольклорних творів належать

А історичної пісні

Б соціально-побутової пісні

В календарно-обрядової пісні

Г думи                                                                                                                                                     1 б.

3. До якого жанру належить твір, рядки якого наведені:

Гірко сльозами ридає, –

Прощенія домагає,

Перед господом милосердним

Гріхи свої сповідає.

А історична пісня

Б соціально-побутова пісня

В балада

Г дума                                                                                                                                                     1 б.

4. Засудження пасивності народу, який «спить на волі» і не прагне позбавити себе кайданів – це ідея поезії Т. Шевченка

А «Минають дні, минають ночі...»

Б  «Мені однаково.....»

В «Думи мої, думи мої...»

Г «Ой, три шляхи широкії....»                                                                                                              1 б.

5. Незвичайність і загадковість подій, трагічність у розв'язанні конфлікту, похмурий колорит, метаморфрзи, діалог, фантастичні елемент – це жанрові ознаки

А історичної пісні

Б соціально-побутової пісні

В календарно-обрядової пісні

Г  балади                                                                                                                                                1 б.                                                                                                                                 

6. Темою комедії «Сто тисяч» є:

А розповідь про життя пересічної родини, взаємин між її членами

Б висміювання пороків, завдяки якому люди мусять соромитись своїх лихих учинків

В викриття і засудження духовної обмеженості, згубного впливу грошей на людину

Г зображення життя селянства в пореформені часи, суспільних явищ 80-90 рр. ХІХ ст.             1 б.

 

Всього: 12 балів

1

 

doc
Додано
29 серпня 2021
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку