Календарне планування уроків
Інтегрований курс "Всесвітня історія. Історії України"
для 6 класу у 2022/2023 н.р.
70 годин (2 години на тиждень)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Історія України. Всесвітня історія.6–11 класи, затвердженими наказом МОН № 698 від 03.08.2022 р.)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Скориговано |
Примітка |
|
ВСТУП |
|||||
1 |
Завдання інтегрованого курсу історії. Історичні джерела з історії стародавнього світу. |
|
|
|
|
2 |
Хронологічні межі історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією. |
|
|
|
|
3-4 |
Практичне заняття: Лічба часу в історії стародавнього світу |
|
|
завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); розв’язати хронологічні задачі на встановлення тривалості подій та віддаленості подій одна від одної в межах до н.е., віддаленості події від зазначеної дати (з переходом через еру) |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||||
5 |
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей |
|
|
|
|
6 |
Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей. |
|
|
Практична робота: Описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
|
7 |
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України |
|
8 |
Трипільська археологічна культура. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті межі поширення і протоміста трипільської культури |
|
9 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||||
2.1. Цивілізації долину Нілу |
|||||
10 |
Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті річку Ніл, розташування Мемфісу, |
|
11 |
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
|
|
|
|
12 |
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
|
|
|
|
2.2. Цивілізації Дворіччя |
|||||
13 |
Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. Повсякдення і господарське життя. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті річки Тигр і Євфрат, розташування Шумеру, Вавилону, Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки; |
|
14 |
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. |
|
|
|
|
15 |
Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво |
|
|
Практична робота: оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях; |
|
2.3. Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство |
|||||
16 |
Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. |
|
|
|
|
17 |
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
|
|
|
18 |
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. |
|
|
|
|
2.4. Перська держава |
|||||
19 |
Організація влади і суспільства. |
|
|
|
|
20 |
Основні завойовницькі походи. |
|
|
|
|
2.5. Давня Індія. Давній Китай |
|||||
21 |
Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади і суспільства. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті річку Інд, Ганг, |
|
22 |
Пам’ятки культури індійської цивілізації |
|
|
|
|
23 |
Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади і суспільства. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті річку Хуанхе, Янцзи, |
|
24 |
Пам’ятки культури китайської цивілізації |
|
|
|
|
25 |
Практична робота: підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верст у стародавніх суспільствах |
|
|
|
|
26 |
Практична заняття Охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Їзраїльсько -Юдейського царств, міст – держав Шумеру та Фінікії, Давньої Індії, Давнього Китаю) |
|
|
|
|
27 |
Практична заняття зіставлення умов розвитку й характерні ознаки суспільств і держав |
|
|
Зіставлення у вигляді таблиці |
|
28 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
За 2 розділом |
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||
3.1. Стародавня Греція |
|||||
30 |
Природно-географічні умови Балканського півострова.
|
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті Балканський півостров, Мікени, Афіни, Спарту |
|
31 |
Мінойської й Ахейської палацових цивілізацій.
|
|
|
|
|
32 |
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
|
|
|
|
33 |
Афіни і Спарта |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті кордони Афін та Спарти |
|
34 |
Практичне заняття:: зіставлення суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст |
|
|
Зіставлення у вигляді таблиці |
|
35 |
Греко-перські війни. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті кордони Боспорського царства, Перської держави Спарту |
|
36 |
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
|
|
|
37 |
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
|
|
|
38 |
Грецька релігія та міфологія. Античні олімпійські ігри.
|
|
|
Практична робота: укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри) |
|
39 |
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. Театр, скульптура, архітектура |
|
|
|
|
40 |
Підкорення Греції Філіпом II. |
|
|
|
|
41 |
Александр Македонський. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті кордони держави Александра Македонського, Східний похід Александра Македонського |
|
42 |
Культура елліністичної доби. |
|
|
|
|
43 |
Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті напрямки Великої грецької колонізації,грецькі міста Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес, |
|
44 |
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.
|
|
|
|
|
45 |
Взаємини греків і місцевого населення. Кіммерійці, скіфи на території України. |
|
|
|
|
46 |
Сармати на території України |
|
|
|
|
47 |
Практична робота: характеристика способу життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота) |
|
|
|
|
48 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Письмово, тести |
|
3.2. Стародавній Рим |
|||||
49 |
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті Апеннінський півострів, Рим |
|
50 |
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
|
|
|
51 |
Практична робота: порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян і негромадян у Стародавньому Римі |
|
|
|
|
52 |
Військова експансія Риму |
|
|
|
|
53 |
Диктатура Цезаря. |
|
|
|
|
54 |
Римська імперія. Октавіан Август |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті кордони Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій) |
|
55 |
Практичне заняття: сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя). |
|
|
|
|
56 |
Пантеон римських богів. Римське право. Мистецтво Давнього Риму. |
|
|
|
|
57 |
Кризові явища в Римській імперії. |
|
|
|
|
58 |
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії. |
|
|
|
|
59-60 |
Поділ Римської імперії. Велике переселення народів. |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті напрямки Великого переселення народів |
|
61 |
Падіння Західної Римської імперії. |
|
|
|
|
62 |
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням |
|
|
|
|
63 |
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. |
|
|
|
|
64 |
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
|
|
|
65 |
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу |
|
|
Практична робота: позначення на контурній карті прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, |
|
66 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання. |
|
|
Письмово, тести |
|
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|||||
67 |
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. |
|
|
|
|
68 |
Значення давньої історії України як частини світової історії |
|
|
|
|
69 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр |
|
|
|
|
70 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік |
|
|
Усно |
|