Календарне планування з читання

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2021-2022 н.р.) 4 години на тиждень
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автор О. Савченко (2020)» для 3 класу за програмою НУШ (2021-2022 н.р.)

 

4 год на тиждень

140 год на рік

 

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!

  1.                

 

Знайомство з новим підручником. Вступ до розділу. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається...» (с. 4-5).

 

  1.                

 

Вже канікули скінчились, в школі радо ми зустрілись! О. Морозова «Перший день у школі» (с. 6-7).

 

  1.                

 

Як у Німеччині святкують початок навчального року (текст створено за матеріалами інтернет-джерел) (с. 7-8).

 

  1.                

 

Слова-мандрівники. А. Коваль «Знайомі незнайомці» (с, 9-10).

 

  1.                

 

Характеристика головного персонажа твору. Меґан Мак Доналд «Джуді Муді знайомиться з новим учителем» (с. 11-14).

 

  1.                

 

Характеристика головного персонажа твору. Марія Манеру «Шарлотта отримує... 13 балів» (с. 14-15).

 

  1.                

 

Робота з дитячою книжкою. Буду я навчатись мови золотої. Виставка книжок, прочитаних учнями влітку.

 

  1.                

 

Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? (с. 16-17).

 

  1.                

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою  (с.18). Аудіювання.

 

Без слова немає мови, а без мови — книги

  1.           

 

Наша мова — безцінний скарб.

А. Коваль «Наша мова». Ознайомлення з терміном науково-художнє оповідання. Добір заголовків до частин тексту. Підготовка до стислого переказу (с. 19-23).

 

  1.           

 

Слова-мандрівники. Нузет Умеров «Диктант». (с. 24-25).

 

  1.           

 

Наша мова розвивається: чому з’являються нові слова? Л. Відута «Незрозумілі слова». А. Качан «Звертайся до словника» (с. 25-28).

 

  1.           

 

Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) (с.29-31).

 

  1.           

 

Робота з дитячою літературою. Буду я навчатись мови золотої. Бібліотечка класу.

 

  1.           

 

Медіавіконце: «Музей книги і друкарства». Віртуальна екскурсія до музею; розгляд ілюстрацій у підручнику (с.32).

 

  1.           

 

Сторінки з історії книгодрукування. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим небачених» (скорочено) (с.33-34). 

 

  1.           

 

Для чого читають книжки?  В. Сухомлинський «Спляча книга» (с.34-35).

 

  1.           

 

Для чого читають книжки? Д. Павличко «Соняшник». Розвиток уміння виразно читати  (с.36-37).

 

  1.           

 

Для чого читають книжки? Л. Повх  «У бібліотеці». Інсценізація вірша (с. 38-39).

 

  1.           

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 40) Читання вголос

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

 Буду я навчатись мови золотої . Усна реклама книги.

 

  1.           

 

Робота з науково-пізнавальною і довідковою літературою для дітей. Невідоме і цікаве про світ природи і техніки.

 

Із джерел народної мудрості

  1.           

 

Образ народного героя. Вступ до розділу і теми.

 

  1.           

 

«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя (с. 41-42).

 

  1.           

 

Образ народного героя. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (продовження).

 

  1.           

 

«Кирило Кожум’яка» .Розвиток прогностичних умінь. Стислий переказ казки (с.43-45).             

 

  1.           

 

Розширення читацького досвіду дітей. Сайт «Українська казка». Аудіокнига для дітей на сайті Національної бібліотеки України для дітей ім. Януша Корчака.

 

  1.           

 

Медіавіконце: мультфільми. Особливість створення цієї форми медіа. Перегляд мультфільму за сюжетом відомої чарівної казки (с.46).

 

  1.           

 

Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка). (с. 47-49).

 

  1.           

 

«Вечірник, Полуночник і Світанок». Дійові особи. Послідовність подій (с. 47-49).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Із джерела народної творчості. Презентація учнями нових книг, журналів для бібліотечки класу.

 

  1.           

 

Пригоди у чарівній казці. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка)(продовження). Вибірковий переказ частин твору (с. 49-51).

 

  1.           

 

Народні пісні. Тематика народних пісень.  «Три товариша» (українська народна пісня) (с.52-53).

 

  1.           

 

Народна легенда. «Походження назви Переяслав» (легенда) (с.53-55).

 

  1.           

 

Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я. Особливість змісту і побудови. (с. 56).

 

  1.           

 

Пряме і переносне значення змісту прислів’їв (напамять)

 

  1.           

 

Народні загадки. Особливості форм і тематика народних загадок (напамять)(с.57-58).

 

  1.           

 

Скоромовки. Розширення і упорядкування знань учнів про жанрові особливості скоромовок (с. 58).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Із джерела народної творчості. Усна реклама обраних книг.

 

  1.           

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с.59). Читання мовчки.

 

Здійсниться все!

  1.           

 

Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу.

 

  1.           

 

 Краса природи у її різноманітності В.Сухомлинський  «Сонячний день узимку» (с.60-61).

 

  1.           

 

Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять)  (с. 62).

 

  1.           

 

Грамоті вчиться — завжди пригодиться. Зірка Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Визначення жанру твору (с.62-64).

 

  1.           

 

Відчуй іншого. Тетяна Череп -Пероганич «Колядка». Визначення послідовності подій (с. 65).

 

  1.           

 

Відчуй іншого. Тетяна Череп-Пероганич «Колядка» (продовження). Як завершити оповідання «Колядка» (с. 66-67).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Казки українських і зарубіжних письменників та письменниць.

 

  1.           

 

Медіавіконце: селфі. Сутність терміну. Розгляд і доповнення ілюстрацій, що у підручнику, словесними малюнками. Селфі з улюбленою книжкою (с. 68-69).

 

  1.           

 

Зимові картини і «зимові» слова.

Г. Малик «Грудень» (напам’ять). (с. 70).

 

  1.           

 

Найкращий песик на світі.

М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел». Казкове і реальне у творі. Визначення жанру (с. 71-72).

 

  1.           

 

Найкращий песик на світі.

М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження). (с. 72-74).

 

  1.           

 

 

Словесне малювання епізоду казки. Придумування продовження казки (с. 72-74).

 

  1.           

 

Картина художниці Світлани Косенко “Святвечірˮ. (с.75) Естетичний та емоційний розвиток учнів. Як «прочитати» картину? Настрій. Кольори. Композиція. Розповідь про враження від побаченого.

 

  1.           

 

Святкові запахи. Мар’яна Савка «Запах Різдва». С. Косенко “Святвечірˮ (с.76).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Казки українських і зарубіжних письменників та письменниць.

 

  1.           

 

Григорій Фалькович «Щедрий комар». Розвиток творчих здібностей; образного мовлення, почуття гумору. Розповіді учнями смішних новорічних історій.

 

  1.           

 

Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! «На щастя, на здоров’я… » (напам’ять) (с. 77).

 

  1.           

 

Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати.

 

  1.           

 

Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Пошанування народних традицій. Розвиток уміння виразно читати.

 

  1.           

 

Коли може «здійснитися все»? І.Жиленко «Здійсниться все...». Висловлення учнями свого ставлення до закликів поетеси (с. 78).

 

  1.           

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 79). Усний переказ.

 

  1.           

 

«Скринька очікувань» учнів щодо читання в першому семестрі.

 

  1.           

 

Підсумковий урок за 1 семестр. Самооцінка учнів та імовірний прогноз щодо своїх досягнень у другому семестрі.

 

ІІ семестр

Як не любить свій край

  1.           

 

Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край». (Частина 2, с. 80).

 

  1.           

 

 Рідний край — земний рай.  О. Палійчук «Київ» (Частина 2, с. 81).

 

  1.           

 

Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Геро­ям». (Ч. 2, с. 82).

 

  1.           

 

Вірші вихованців Павлиської школи. М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» (Ч. 2, с. 83).

 

  1.           

 

Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби». Перека­зування уривка тексту(Ч. 2, с. 83-84).

 

  1.           

 

Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар». Навчальне аудіювання (Ч. 2, с. 85-86).

 

  1.           

 

Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі...». (Ч. 2, с. 87).

 

  1.           

 

 Земля — це книга, у якій історія твого народу. М. Вінграновський «Са­ма собою річка ця тече...» (Ч. 2, с. 88).

 

  1.           

 

Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Спішного». Загадка-добавлянка (Ч. 2, с. 88-90).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Зачарувала все зима.

 

  1.           

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край» (Ч. 2, с. 91). Читання мовчки.

 

Літературні казки. П’єса-казка. Байки

  1.           

 

Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка— вигадка...». А. Дімаров «Для чого людині серце» (Ч. 2, с. 92-95).

 

  1.           

 

Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження) (Ч. 2, с. 95-96).

 

  1.           

 

Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (закінчення) (Ч. 2, с. 96-98).

 

  1.           

 

Творчість Олександра Дерманського. Сила духу голов­ного героя. С. Дерманський «Білянок» (Ч. 2, с. 98-99).

 

  1.           

 

Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білянок» (продовження) (Ч. 2, с. 99-101).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Про дитинство славетних українців та українок.

 

  1.           

 

Сила духу головного героя. С. Дерманський «Білячок» (закінчення) (Ч. 2, с. 101-103).

 

  1.           

 

Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (Ч. 2, с. 104- 105).

 

  1.           

 

Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (Ч. 2, с. 105-107).

 

  1.           

 

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія перша (Ч. 2, с. 108-109).

 

  1.           

 

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія друга (Ч. 2, с. 109-110).

 

  1.           

 

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія третя (Ч. 2, с. 111—114).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Кожна пригода – для розумників нагода.

 

  1.           

 

П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скороче­но). Дія четверта (Ч. 2, с. 114-115).

 

  1.           

 

Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу ви­стави? (Ч. 2, с. 116).

 

  1.           

 

Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів (Ч. 2, с. 117).

 

  1.           

 

Байки. Творчість Леоніда Глібова. (Ч. 2, с. 118).

 

  1.           

 

Байки. Леонід  Глібов «Лебідь, Щука і Рак» (Ч. 2, с. 119).

 

  1.           

 

Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб».

(Ч. 2, с. 120).

 

  1.           

 

Інсценізування байки. Л. Глібов  «Чиж та Голуб».   (Ч. 2, с. 120).

 

  1.           

 

Краще першим завжди привітатись!

А. Костецький «Добра порада» (Ч. 2, с. 121).

 

  1.           

 

Робота з дитячою книжкою.

Кожна пригода – для розумників нагода.

 

  1.           

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літе­ратурні казки. П’єса-казка. Байки» (Ч. 2, с. 122).

Читання напам'ять прозових творів (уривок казки).

 

Поезії про дивосвіт природи

  1.           

 

Кар­тини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивос­віт...». (Ч. 2, с. 123)

 

  1.           

 

Картини природи в поезії. Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе...». Ви­разне читання (Ч. 2, с. 124-125).

 

  1.      

 

Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник...». (Ч. 2, с. 125).

 

  1.      

 

 Картини природи в поезії . Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» (Ч. 2, с. 126).

 

  1.      

 

Замилування красою поля. М. Сингаївськмй «Волошкове поле» (Ч. 2, с. 127).

 

  1.      

 

Картини природи в поезії. Д. Павличко «Дядько Дощ». (Ч. 2, с. 128).

 

  1.      

 

 Картини природи в поезії . Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди...» (па­пам ’ять) (Ч. 2, с. 129).

 

  1.      

 

Пташка, яка в’язке рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай...». Виразне читання (Ч. 2, с. 129).

 

  1.      

 

Робота з дитячою книжкою.

Будить березень весну.

 

  1.      

 

Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки кни­жки «Мій улюблений вірш» (Ч. 2, с. 130).

 

  1.      

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Пое­зії про дивосвіт природи» (Ч. 2, с. 131). Читання вголос.

 

Все добре переймай, а недобре — виправляй

  1.      

 

Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло».

(Ч. 2, с. 132-133).

 

  1.      

 

«Пере­казування оповідання  В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло».   (Ч. 2, с. 132-133).

 

  1.      

 

Чому важлива щира турбота? Т. Майдановий «Теле­фонна розмова». (Ч. 2, с. 134).

 

  1.      

 

Т. Майдановий  «Теле­фонна розмова». Інсценізування вірша (Ч. 2, с. 134).

 

  1.      

 

На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дру­жок і Образа». Визначення головної думки твору (Ч. 2, с. 135-136).

 

  1.      

 

Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (Ч. 2, с. 136- 137).

 

  1.      

 

Робота з дитячою книжкою.

Будить березень весну.

 

  1.      

 

Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні куль­тури» (Ч. 2, с. 137-138).

 

  1.      

 

Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні куль­тури» (Ч. 2, с. 138-140).

 

  1.      

 

Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі...». (Ч. 2, с. 141)

 

  1.      

 

 Про наших улюбленців. М. Вітлер «Кошеня пропало» (Ч. 2, с. 142).

 

  1.      

 

Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». (Ч. 2, с. 143-144).

 

  1.      

 

Інсце­нізування вірша А. Костецький «Спішу додому». (Ч. 2, с. 143-144).

 

  1.      

 

Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет-джерел) (Ч. 2, с. 144-146).

 

  1.      

 

Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» (Ч. 2, с. 146).

 

  1.      

 

Робота з дитячою книжкою.

Про винаходи і винахідників.

 

  1.      

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» (Ч. 2, с. 147). Аудіювання.

 

Іскринки творчості

  1.      

 

Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і Лис». (Ч. 2, с. 148-149).

 

  1.      

 

Фантазуй і створюй! Складання вірша . (Ч. 2, с. 149).

 

  1.      

 

Медіавіконце: мініпроєкт. Колаж «Про мене» (Ч. 2, с. 150).

 

  1.      

 

Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер ти­хий...». (Ч. 2, с. 151).

 

  1.      

 

Природа надихає. В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною (Ч. 2, с.152).

 

  1.      

 

Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є...» (Ч. 2, с. 152-154).

 

  1.      

 

Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». (Ч. 2, с. 154).

 

  1.      

 

Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь (Ч. 2, с. 154). Читання напам'ять прозових творів.

 

  1.      

 

Робота з дитячою книжкою.

Стежинкою творчості.

 

  1.      

 

Розпізнавай і розвивай свої здібності.

В. Сухомлинський  «Співуча пір’їнка» (Ч. 2, с. 155).

 

  1.      

 

Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Іскринки творчості» (Ч. 2, с. 156).              

 

  1.      

 

Екскурсія до бібліотеки

 

  1.      

 

«Скринька очікувань» учнів щодо читання в другому семестрі.

 

  1.      

 

Робота з дитячою книжкою.

Стежинкою творчості.

 

  1.      

 

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Гайдаєнко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Алєксєєва Ольга
    Дякую за Вашу роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кажукало Надія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тофан Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
4415
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку