Історія України 8
Власов В. С. Історія України : підруч. Для 8-го кл.загвлбноосвіт.
навч. закл./ В.С. Власов. – Київ: Генеза,2016. -256 с.
№ |
зміни |
дата |
Зміст уроку |
|
ТЕМА № 1 ( год.)УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
||||
|
|
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури, зведені на теренах України в стилі ренесанс. |
|
|
|
Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст |
|
|
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути |
|
|
|
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний. |
|
|
|
|
Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні |
|
|
|
|
Практичне заняття з теми №1 внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Литовські статути, Люблінську унію, Пересопницьке Євангеліє, вихід друком перших книжок, заснування Острозької академії, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії, інше; позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої; виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом; описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
|
Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький. |
|
|
|
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. |
|
|
|
|
Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. |
|
|
|
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми№1 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст. |
|
|
Тема №2( г.) Становлення козацтва (XVI-кінець XVIIст.) |
|||
|
|
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
1590-х і 1620–1630-х років; обґрунтувати власні судження про Дмитра Вишневецького, Северина (Семерія) Наливайка, Петра Конашевича-Сагайдачного |
|
|
|
Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка. |
|
|
|
|
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану |
|
|
|
|
. Козацькі повстання кінця ХVІ ст |
|
|
|
|
Становлення козацького стану.. |
|
|
|
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст |
|
|
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний.. Військо Запорозьке і Хотинська війна Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».
|
|
|
|
|
Практичне заняття№2 внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну, козацько-селянські повстання, видання «Ординації Війська Запорозького», інше; позначити на контурній карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану (перші Січі, міста – осередки козацтва (Черкаси, Трахтемирів, Чигирин), райони козацьких повстань 1590-х і 1620–1630-х років); . |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми№2 Становлення козацтва (XVI-кінець XVIIст.) НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст., тести |
|
|
|
|
Практичне заняття Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі |
|
|
|
|
Урок-подорож. |
|
|
Тема№3( г.) НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. ТЕМА №4 ( г.) КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст |
|||
|
|
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
|
|
|
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір |
|
|
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун |
|
|
|
|
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця |
|
27 |
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. |
|
|
|
|
Соціально-економічні реформи. Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. |
|
|
|
|
Практичне заняття внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, інше; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького; розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
|
|
Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми № 3НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст ,тести |
|
|
Тема 4 ( г.) Козацька Україна |
|||
|
|
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. Початок Руїни. |
|
|
|
|
Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький |
|
|
|
|
Андрусівське перемир’я. Петро Дорошенко Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
|
|
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир» Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. Заселення і розвиток Слобідської України |
|
|
|
|
Практичне заняття внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Руїни, Гадяцьку угоду, Андрусівський договір, Бахчисарайський договір, «Вічний мир», повстання під проводом Семена Палія, зруйнування Батурина і Чортомлицької Січі, Полтавську битву, ухвалення Конституції Пилипа Орлика, інше (на розсуд учителя/учительки); позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя/учительки), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
|
|
|
|
Слобідські козацькі полки. Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
|
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні.
|
|
|
|
|
Церковне життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми №4 КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст |
|
ТЕМА№5( год.) УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. ТЕМА №6 ( год.) Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ
|
||||
|
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Павло Полуботок. Данило Апостол. Нова Січ. Кирило Розумовський. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
показати на карті території утворень, що зберігали ознаки української державності (Гетьманщини, Нової Січі, Слобідської України), українські землі, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн |
|
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України |
|
|
|
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків |
|
|
|
|
Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. |
визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко. |
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми №5 УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст |
|
|
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода. Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
|
|
|
|
Практичне заняття внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої, закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України, Коліївщину, рух опришків, відновлення діяльності Львівського університету, інше (на розсуд учителя/учительки); позначити на контурній карті регіони, що в ХVІІІ ст. зберігали ознаки української державності (територію Гетьманщини, Нової Січі, Слобідської України), землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства; визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави; здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
Розумію:взаємопов’язаність і взаємозалежність процесів господарського, соціального, політичного і культурного життя козацької України та європейських суспільств. Умію:встановити цивілізаційні здобутки українського суспільства Ранньомодерної доби;
|
|
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|