Календарне планування з корекції мовлення 3 класу 1 семестр

Про матеріал
Календарно тематичне планування корекційних занять з "Розвитку мовлення" для учнів з тяжкими порушеннями мовлення. Розроблене на основі Програми з корекційно-розвиткової роботи для закладів загальної середньої освіти (для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, 1-4 класи) (Корекція мовлення) 2018р. В программі зазначена корекція граматичної будови мовлення, на основі формування та уточнення синтаксичних значень слів та значень граматичних категорій, поступового розширення та усклад нення синтаксичної структури речень, що сприймаються та використовуються дітьми, розвиток навичок морфологічного словотвору та словозміни, формування операцій граматичної трансформації.
Перегляд файлу

п/п

ДА

ТА

Кількість годин

Тема та зміст корекційної роботи

Граматичні та лексичні теми

Розвиток не мовленнєвих процесів

І

ІІ

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

 

 

 

28.

 

 

 

 

 

 

29.

 

 

 

 

 

30.

 

 

 

 

 

 

31.

 

 

 

 

 

 

32.

 

 

 

 

 

 

33.

 

 

 

 

 

34.

 

 

 

 

 

 

35.

 

 

 

 

 

 

 

36.

 

 

 

 

 

 

 

 

37.

 

 

 

 

 

 

38.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.09

 

 

 

 

 

 

 

06.09

 

 

 

 

 

 

 

07.09

 

 

 

 

 

 

08.09

 

 

 

 

 

14.09

 

 

 

 

 

 

15.09

 

 

 

 

 

 

20.09

 

 

 

 

 

 

 

21.09

 

 

 

 

 

 

 

22.09

 

 

 

 

 

 

 

28.09

 

 

 

 

 

 

 

29.09

 

 

 

 

 

 

04.10

 

 

 

 

 

 

05.10

 

 

 

 

 

 

 

06.10

 

 

 

 

 

 

 

12.10

 

 

 

 

13.10

 

 

 

 

 

 

18.10

 

 

 

 

 

 

19.10

 

 

 

 

20.10

 

 

 

 

 

02.11

 

 

 

03.11

 

 

 

 

 

 

 

08.11

 

 

 

 

 

 

09.11

 

 

 

 

 

10.11

 

 

 

 

 

 

 

16.11

 

 

 

 

 

 

17.11

 

 

 

 

 

 

 

22.11

 

 

 

 

 

 

 

23.11

 

 

 

 

 

 

24.11

 

 

 

 

 

30.11

 

 

 

 

 

 

01.12

 

 

 

 

 

 

06.12

 

 

 

 

 

 

07.12

 

 

 

 

 

08.12

 

 

 

 

 

 

14.12

 

 

 

 

 

 

 

15.12

 

 

 

 

 

 

 

 

20.12

 

 

 

 

 

 

21.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.09

 

 

 

 

 

 

 

07.09

 

 

 

 

 

 

 

08.09

 

 

 

 

 

 

13.09

 

 

 

 

 

14.09

 

 

 

 

 

 

15.09

 

 

 

 

 

 

21.09

 

 

 

 

 

 

 

22.09

 

 

 

 

 

 

 

27.09

 

 

 

 

 

 

 

28.09

 

 

 

 

 

 

 

29.09

 

 

 

 

 

 

05.10

 

 

 

 

 

 

06.10

 

 

 

 

 

 

 

11.10

 

 

 

 

 

 

 

12.10

 

 

 

 

13.10

 

 

 

 

 

 

19.10

 

 

 

 

 

 

20.10

 

 

 

 

01.11

 

 

 

 

 

02.11

 

 

 

03.11

 

 

 

 

 

 

 

09.11

 

 

 

 

 

 

10.11

 

 

 

 

 

15.11

 

 

 

 

 

 

 

16.11

 

 

 

 

 

 

17.11

 

 

 

 

 

 

 

23.11

 

 

 

 

 

 

 

24.11

 

 

 

 

 

 

29.11

 

 

 

 

 

30.11

 

 

 

 

 

 

01.12

 

 

 

 

 

 

07.12

 

 

 

 

 

 

08.12

 

 

 

 

 

13.12

 

 

 

 

 

 

14.12

 

 

 

 

 

 

 

15.12

 

 

 

 

 

 

 

 

21.12

 

 

 

 

 

 

22.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

     1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            3-А клас

                Корекція мовлення

 

Обстеження самостійного усного мовлення. Словник.

 

 

 

 

 

 

Стан усного мовлення. Розповідь за малюнком.

 

 

 

 

 

Стан усного мовлення. Читання. Переказ.

 

 

 

 

 

Стан писемного мовлення. Списування.

 

 

 

 

 

 

Стан писемного мовлення. Диктант.

 

 

 

 

 

 

Уточнення уяви про звуки та букви. Слова ввічливості.

 

 

 

 

 

 

Розвиток уявлень про текст.

 

 

 

 

 

 

 

Уточнення уявлень про дзвінкі та приголосні  звуки. Робота над усним твором.

 

 

 

 

 

 

Опрацювання вміння визначати й мету у текстах різних типів.

 

 

 

 

 

 

Коментоване письмо. Абзац тексту.

 

 

 

 

 

 

Опрацювання зв’язків між реченнями в тексті.

 

 

 

 

 

Уточнення уявлення про основну думку тексту.

 

 

 

 

 

 

Відпрацювання навичок побудови тексту. Зачин, основна частина, кінцівка.

 

 

 

 

 

 

Уточнення уявлення про типи текстів. Побутова за абзацами.

 

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички зв’язку слів у тексті. Складно – звуковий та фонетичний розбір слів.

 

 

Відпрацювання навичок побудови текстів різних типів. Диференціація твердих та м’яких приголосних.

 

 

 

 

Розвиток навички культури спілкування. Діалог. Звертання.

 

 

 

 

Закріплення навички слів звертання та їх вживання.

 

 

 

 

Фонетичний та складно – звуковий аналіз слів, в художніх та наукових текстах.

 

 

 

 

Відпрацювання написання переказу спираючись на складний план.

 

 

Відпрацювання навички складання тексту – (опису) – листа, вітання, запрошення.

 

 

 

 

 

 

Уточнення та систематизація уявлень про текст.

 

 

 

 

 

Уточнення уявлень про речення.

 

 

 

 

 

Уточнення уявлень про речення різних за метою висловлювання. Підбиття підсумків.

 

 

 

 

 

 

Уточнення уявлень про речення різних за метою висловлювання.

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички правопису окличних речень

 

 

 

 

 

 

Розвиток вміння розпізнавати головні члени речення.

 

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички встановлення зв’язку слів у реченні за питаннями та смислом.

 

 

 

 

 

Уточнення уявлень про складне речення.

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички розберу речення за його чинами.

 

 

 

 

 

 

Уточнення уявлення про значення слова.

 

 

 

 

 

Відпрацювання написання слів, близьких за значенням. Фразеологізми в усному та письмовому мовленні.

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички написання слів, протилежних за значенням.

 

 

 

 

 

Розрізнення дзвінких та глухих приголосних в усному мовленні та на письмі.

 

 

 

 

 

Уточнення уявлення про складові елементи основи.

 

 

 

 

 

 

Диференціація свистячих та шиплячих звуків та букв, їх означення в усному та писемному мовленні.

 

 

 

 

 

Диференціація свистячих та шиплячих звуків та букв, у однокореневих (споріднених словах) в усному та писемному мовленні.

 

 

 

 

 

Відпрацювання навички написання слів з – ться, - шся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухає і розуміє після одного прослуховування усне висловлювання (художній чи науково-популярний текст) — час звучання якого триває 2-3 хвилини (220-300 слів); фіксує початок і кінець висловлювання (тексту);

розрізнює типи висловлювань — розповідь, опис, міркування; запам’ятовує персонажів; передає зміст почутого «своїми словами» з відтворенням послідовності подій; визначає тему і мету почутого (тексту); виявляє своє ставлення до дійових осіб, їхніх учинків (з допомогою вчителя);

розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції, наста­нови вчителя.

свідомо регулює дихання, силу голосу та темп мовлення у процесі навчального говоріння;

виразно читає напам’ять вірші, прозові уривки, вивчені протягом навчального року; бере участь у відтворенні і складанні діалогу обсягом 4-5 реплік для двох учасників, без урахування етикетних формул початку і кінця розмови, (одним із учасників діалогу може бути вчитель);

дотримується етичних норм мовлення, культури спілкування: вживає правильні форми звертань (за зразком), слів, що ви­ражають прохання, пропозицію, побажання, вибачення у процесі спілкування; усно переказує текст (докладно і вибірково) — обсяг початкового матеріалу 50 -70 слів;

висловлює власну думку про предмети, явища, події (почуті, прочитані, сприйняті у фільмі тощо);

повторює зразок короткого висловлювання (3-4 речення), поданого вчителем; вносить свої доповнення, міркування; будує усне зв’язне висловлювання (усний твір типу розповіді, опису або міркування — орієнтовний час звучання 1-2 хвилини) за малюнком, ситуацією та з опорою на допоміжні матеріали (частиною тексту, планом, опорними словами, словосполученнями);

використовує виражальні засоби мови; висловлює своє ставлення до предмета, явища, ситуації;

дає загальну оцінку діалогу, в якому взяв участь, та сприйнятому на слух;

зазначає моменти, які потребують удоско­налення; бере участь у колективному вдо­сконаленні тексту.

Читання (протягом року)

миттєво впізнає добре відомі частотні слова з 3-5 букв та сполучення з 2-3 коротких слів;

поступово переходить до плавного (вільного) читання зв’язних текстів; розпізнає мету висловлювання в реченнях за розділовими знаками та їх загальним змістом і правильно інтонує їх у процесі читання;

добирає правильну інтонацію для речень зі звертаннями та однорідними членами;

доречно використовує логічний наголос у процесі читання окремих речень та знайомого тексту;

дотримується орфоепічних норм під час читання слів, вимова яких не збігається з написанням (слова з ненаголошеними [е], [и], дзвінкими приголосними в кінці слова і складу перед глухими, слів з африкатами [дж], [дз], [дз'], проривним [ґ]); усвідомлено читає тексти-інструкції, листи, повідомлення, оголошення, запрошення тощо;

бере участь у читанні діалогічних текстів; орієнтується у графічному оформленні слів персонажів та автора (практично); виразно читає навчальні тексти різних типів і жанрів; розуміє і запам’ятовує правила, інструктивні завдання до навчальних вправ і виконує їх;

читає вголос у темпі: на кінець I семестру — 65-70 слів за хвилину; на кінець II семестру — 75-80 слів за хвилину; відповідає на запитання за змістом прочитаного, бере участь в обговоренні змісту.

Писемне мовлення

самостійно складає речення (окремі та зв’язані між собою) за поданими ілюстраці­ями, за спостереженнями, опорними словами, на зазначену вчителем тему; будує і записує 2-3 запитання за змістом прочитаного тексту, на задану тему; самостійно впорядковує деформований текст: вилучає зайві речення, що не відповідають темі, добирає заголовок, додає кінцівку тощо;

письмово переказує текст розповідного змісту (початковий обсяг 50-70 слів), відтворюючи використані автором виражальні засоби мови;

складає письмове висловлювання (близько 60 слів) на основі вражень від прочитаного твору, переглянутого фільму, ситуації з життя класу, сім’ї та ін.; використовує виражальні засоби мови;

висловлює своє ставлення до того, про що пише;

складає записки, привітання, запрошення, листа другові;

помічає в роботі товариша позитивні сторони та дає поради щодо вдосконалення роботи, орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем.

Мовна змістова лінія

пояснює значення мови в житті людей; розрізнює поняття державна (українська) і рідна мова;

знає основні ознаки культури усного і пи­семного мовлення;

володіє словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується.

Текст

має уявлення про текст як зв’язані за змістом речення;

визначає в тексті опорні слова, його основні складові — зачин, основну частину, кінцівку; відновлює деформований текст із переміщеними частинами;

впізнає за характерними ознаками художні, наукові (правила, визначення), науково-по­пулярні та ділові тексти; визначає тему (про що цей текст) та мету (чого він вчить, для чого створений) у текстах різних типів; добирає заголовок відповідно до теми тексту;

бере участь у колективному (під керівниц­твом  учителя) складанні плану прочитаного тексту;

впізнає і визначає кількість абзаців у тексті; дотримується абзаців при списуванні тексту, в оформленні творчих робіт, переказів; пояснює зв’язок між абзацами та планом тексту;

зв’язує два сусідні речення в тексті за допо­могою слів він, вона, воно, вони, цей, ця, ці, потім, тоді та ін.;

використовує синоніми для зв’язку речень у тексті;

складає і записує невеликі художні і науково-популярні описи за поданим зразком;

будує текст-міркування за зразком та поданим зачином (про вчинки людей, події з життя сім’ї, стосунки між однолітками тощо).

Речення

розрізнює на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення; впізнає окличні речення на слух та на письмі за розділовим знаком у кінці;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Удосконалення навички аналізу прослуханого тексту за змістом, структурою та жанром.

Формування навички проведення бесід за змістом почутого тексту, постановки запитань, відповіді на запитання близько до тексту та «своїми словами».

Розвиток умінь висловлювати власні міркування щодо змісту текстів: виражати ставлення до персонажів чи подій, наводити аналогічні приклади з власного досвіду тощо.

Розвивати уміння планувати власний вислів: визначати тему майбутнього вислову, його заголовок, основні частини, включення до нього елементів опису чи міркувань.

Розвиток навички діалогічного мовлення  у процесі побудови власних висловлювань

Розвиток навички монологічного мовлення: аналізувати події, ситуації, про які йтиметься у вислові, визначати у них головне та другорядне; планувати вислів; виражати зміст ситуацій чи подій за допомогою мовних засобів; дотримуватись послідовності у викладенні думки; завершувати зв’язний вислів невеличким висновком чи міркуванням.

Формування різних форм зв’язного монологічного вислову: переказу, опису, міркування, розповіді, його удосконалення.

Формування навички виразного мовлення: уміння передавати за допомогою інтонації: настрій, стан, характер персонажів; чітко та виразно декламувати вивчені напам’ять твори.

Вправляння у правильній вимови звуків мовлення у процесі вивчення та розповідання віршованих та прозових текстів.

Формування умінь дотримуватись норм мовленнєвої поведінки, використання у власному мовленні етикетних кліше: вітання, звертання, прохання, привітання, побажання, подяки тощо.

Розвиток зорового та слухового сприймання, уваги, пам’яті, контролю за власним мовленням.

Розвиток зорового сприймання послідовності букв та буквосполучень (розвиток одночасного охоплення цілих слів), умінь запам’ятовувати, своєчасно перетворювати їх у звукові слова, здійснювати контроль під час розпізнавання букв та артикуляції відповідних звуків з метою виправлення помилок.

Формування навичок ймовірного прогнозування (уміння передбачати декілька слів, пов’язаних спільним змістом).

Корекція темпо-ритмічної сторони мовлення (інтонація перерахування елементів, звертання, логічного наголосу).

Розвиток виразних засобів мовлення.

Формування умінь користуватися опорою на уявлення про артикуляційні та акустичні ознаки мовних одиниць під час читання мовчки (переведення зовнішніх дій у внутрішній план).

Розвиток умінь усно послідовно висловлювати свої думки з використанням наявного рівня мовнорухових можливостей.

Формування орфоепічних умінь: вимова звуків, написання яких не збігається з вимовою, чітке вимовляння дзвінких приголосних у кінці слів і в кінці складів перед наступними глухими; нормативне вимовляння африкат [дж], [дз], [дз'] та [ґ].

Корекція дислексичних помилок у учнів з різною мовленнєвою патологією залежно від рівня ураження слухового, зорового, рухового аналізаторів та їх взаємодії.

Формування умінь самостійно складати речення за участю слухових, зорових опор.

Коригування за необхідності навички роздільного написання слів у реченні (у тому числі написання прийменників з наступним словом).

Розвиток умінь ставити запитання до всіх слів у реченні, встановлювати зв’язки між словами та словосполученнями у реченні, ділити речення на окремі словосполучення, вилучати зайве речення.

Розвиток навичок синтаксичних трансформацій (розширення, звуження, упорядкування деформованого тексту).

Формування умінь записувати текст, ділити його на смислові частини, добирати заголовок до тексту, визначати тему тексту та його головну думку.

Формування умінь складати та записувати різного роду невеликих ділових паперів (записки, привітання).

Виховання позитивного ставлення до робіт товаришів.

Формування умінь зосереджувати увагу на еталонах, що складають основу культури українського мовлення.

Розвиток навичок культури мовлення: розпізнавання «суржикових» варіантів вимови слів та виразів.

Вдосконалення навичок правильної артикуляції звуків у процесі вільної розмови шляхом здійснення слухового контролю за власною вимовою та зіставлення правильної вимови педагога, однокласників, власної.

Дотримання норм писемного мовлення відповідно до мовленнєвих можливостей.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
16 березня 2023
Переглядів
1583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку