Літературне читання
ІІ семестр
№
з/п Дата Зміст уроку Стор.
Світ поезії
48 14.01 Творчість В. Скомаровського. Пейзаж, пронизаний спокоєм. В. Скомаровський «Після грози». Ч.108
49 16.01 Позакласне читання. Звідусюди – по казці. Джанні Родарі «Казки по телефону», «Хто вигадає більше чисел», «Сонце й хмара». Н. Матяш «Золоте серце». Монтейру Лобату «Гарбуз із золотом». Р.15
Літературне читання
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
Стор. |
Світ поезії |
|||
48 |
14.01 |
Творчість В. Скомаровського. Пейзаж, пронизаний спокоєм. В. Скомаровський «Після грози». |
Ч.108
|
49 |
16.01 |
Позакласне читання. Звідусюди – по казці. Джанні Родарі «Казки по телефону», «Хто вигадає більше чисел», «Сонце й хмара». Н. Матяш «Золоте серце». Монтейру Лобату «Гарбуз із золотом». |
Р.15 |
50 |
17.01 |
Творчість В. Скомаровського. Пейзаж, пронизаний спокоєм. В. Скомаровський «Тарасові птиці» («Перлинка»). |
П. 71 |
51 |
18.01 |
Як можна передати у вірші захоплення персонажа красою. І. Калинець «Зірка». Порівняння образів зірки і зірочок, створених Н. Забілою й І. Калинцем. |
Ч.109 |
52 |
21.01 |
Творчість А. Костецького. Коли твір відкриває свої таємниці. Під час читання розмірковую, уявляю, придивляюся, прислухаюся. «Скрипалі», «На зеленому лужку». |
П.74-75 |
53 |
23.01 |
Аудіювання (письмово). Контрольна робота №5.
|
|
54 |
24.01 |
Аналіз контрольної роботи. Творчість Н. Забіли. Порівняння образів в вірші «Чотири пори року». Тема |
СЧ.35-37 |
Поетична збірка |
|||
55 |
25.01 |
Позакласне читання. Світ дитинства. О.Пархоменко «Казкова країна добра й краси» |
Р.13 |
56 |
28.01 |
Читаємо поезію Олени Пчілки. Життя та творчість. Олена Пчілка «Діброва смутная». Білосніжна зима в поезії Олени Пчілки. Олена Пчілка «Новину сьогодні зранку…». Художні засоби у вірші, настрій описаних картин . |
Ч.110-112 |
57 |
30.01 |
Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю», «Рідні береги», «Після бурі», «Білі ночі в Одесі», «Райські дні». |
Х.42-45 |
58 |
31.01 |
Анатолій Качан «Після бурі», «Білі ночі в Одесі», «Райські дні». |
Х.45-49 |
59 |
01.02 |
Дощик смішний і добрий у поезії А. Малишка. А. Малишко «Вихопивсь дощик» (напам’ять). |
Ч.112-113 |
60 |
04.02 |
Василь Голобородько «Рукавичка», «Спека», «Після дощу», «Великий дощ», Коник», «Дружимо з деревцем». |
Х. 56-59 |
61 |
06.02 |
Українські традиції у творах Д. Білоуса. Д. Білоус «Щедрий вечір». Настрій, з яким поет описує святкову вечерю. Основна думка твору. Щедрівки. |
Ч.114-116 |
62 |
07.02 |
Улюблена стежечка від рідного порога. П. Осадчук «Стежка». Особливості авторської майстерності у створенні художнього образу. Порівняння образів дощу, стежечки у різних поетів. Тамара Коломієць «Літо» («Перлинка»). |
Ч.116-118 |
63 |
08.02 |
Оксана Лущевська «Півонія, Аль і я», «Пташка». |
Х.80-84 |
64 |
11.02 |
Позакласне читання. Поетична орбіта. Н. Забіла «Зайчата та свиня» (казка). В. Лучук «Приховані подарунки». Позатекстова інформація книжки. |
Р.11 |
65 |
13.02 |
Оксана Лущевська «Літо», «Я – мов зайчик». |
Х.86-87 |
66 |
14.02 |
Дмитро Кузьменко. «Чим корова не собака» |
Х.88-91 |
67 |
15.02 |
У мрії є крила. Д. Павличко «Вітряк». Історична народна пам’ять та українські символи в поезії Д. Павличка. Поняття «рима», «білий вірш». Д. Павличко «На щастя». |
Ч.118-120 |
68 |
18.02 |
Поезія Д. Павличка. Майстерність автора у формуванні в читача здатності до емоційного сприйняття поезії. «Птиця», «Мрія». |
СЧ.46-47 |
69 |
20.02 |
Михайло Григорів «у привечірніх борознах…», «веселі дзвоники криниць…», «озирнулися дощі…», «розливає тишу…», «грається сніг…», «в затишинах білого сяйва…», «наввипередки з дощем…». |
Х.92-95 |
70 |
21.02 |
Т. Г. Шевченко — геніальний український поет і художник. Дитинство поета. Д. Красицький «Дитинство Тараса». Особливості, настрій поетичних рядків Т. Г. Шевченка. Т. Шевченко «Не щебече соловейко» (напам’ять). |
П. 68-70 |
71 |
22.02 |
Турботлива бабуся і онуки. Стосунки у родині очима поета В. Коломійця. Тематика та виховний зміст віршів. В. Коломієць «Сиве сонечко». |
Ч.120-121 |
72 |
25.02 |
Незграба і балакун — обоє рябоє. В. Коломієць «Тюхтій і Торохтій». Художні образи тюхтія, торохтія, жар-птиці.Використання фразеологізмів та іронії у творі. |
Ч. 121-123 |
73 |
27.02 |
Краса світанку та краса слова у поезії А. М’ястківського. А. М’ястківський «Курличуть хмари…». Художні образи у пейзажній ліриці. Епітети, метафори, порівняння у створенні та сприйняті образу світанку. |
Ч.124-125 |
74 |
28.02 |
Позакласне читання. Шевченко і діти. Л. Храплива «Про хлопчика Тарасика та його золоте перо», Т. Шевченко «Наймичка» (уривок). Анотація на прочитану книжку. |
Р.10 |
75 |
01.03 |
Особливе художнє слово М. Вінграновського. М. Вінграновський «Лазить сонечко». |
Ч.125 |
76 |
04.03 |
Поетична казка, колискова… М. Вінграновський «Приспало просо променя». Емоційно забарвлені слова, які надають ніжності звучанню твору;індивідуально-авторські слова, що роблять його оригінальним. |
Ч.126 |
77 |
06.03 |
Коли твір відкриває свої таємниці. М. Вінграновський «Грім». |
Ч.127 |
|
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Сингаївський «Ромашкове сонце». Алла Коваль «Римська квітка ромашка». |
П.75-76 |
78 |
07.03 |
А. Костецький «Починай малюнок сонцем». Формування у читача бажання йти за покликом поета: дарувати сонце, радість. |
П.72-74 |
79 |
11.03 |
Вірші, які не мають кінця. Акровірші. І. Світличний «Безкінечник». Особливості будови акровіршів та безконечників. |
П.67 |
80 |
13.03 |
Перевірка навички читання мовчки (письмово). Контрольна робота №6. |
|
81 |
14.03 |
Аналіз контрольної роботи. П. Воронько «Важучі кетяги краси». Узагальнення і систематизація знань учнів. |
П.82 |
82 |
15.03 |
Позакласне читання. Пригодам – ура! А. Костецький «Все – як насправді» (пригодницька казка). Добір і читання дитячих книжок за темами. Тема |
Р.12 |
Світ прози |
|||
83 |
18.03 |
Творчість М. Носова. Оповідання. «Карасик». |
ЗЛ 3кл |
84 |
20.03 |
Незвичайні історії в повіданні М. Носова. М. Носов «Фантазери». |
ЗЛ 3кл |
85 |
21.03 |
М. Носов «Мишкова каша» |
ЗЛ 3кл |
86 |
22.03 |
О. Копиленко «Розбишака Чив». Поняття «проза», «оповідання», «авторська позиція», «власна думка». Особливості художнього і науково-художнього твору. |
Ч.129-131
|
87 |
01.04 |
Цікаві розповіді про життя Мишка восени. Ю. Старостенко «Хто це такий?», «І трапиться ж таке». Прийоми звукопису, казковості. |
Ч.132-133 |
88 |
03.04 |
З іскоркою гумору про подію під час рибалки. Григір Тютюнник «Бушля». Особливості мови письменника. |
Ч.134-136 |
89 |
04.04 |
Якою бачить справжню дружбу дитячий письменник В. Нестайко. Позиція автора, власна думка, основна думка. В. Нестайко «Просто Олесь — друг» |
Ч.136-139 |
90 |
05.04 |
Пригодницькі твори для дітей. Життя і творчість М. Трублаїні. М. Трублаїні «Яшка і Машка», «Омар», «Шоколад боцмана». |
Ч.139-142 |
91 |
08.04 |
Загадка в художньому творі. Життя і творчість Є. Гуцала. Жанрові особливості загадки. Створення оповідання (вірша, казки) за аналогією. Є. Гуцало «Прелюдія весни». |
Ч.142-145 |
92 |
10.04 |
Позакласне читання. Цей дивний-дивний світ. Л. Мовчун «Чи розмовляють звірі», О. Пархоменко «Про Гриця та ворона». Структурні елементи книжки. |
Р.9 |
93 |
11.04 |
Галина Вдовиченко «Найдовші вуса» (уривок). |
Х.100 |
94 |
12.04 |
Джанні Родарі «Танок усіх діток», «Місяць над Києвом». |
ЗЛ 2кл |
95 |
15.04 |
Джанні Родарі «Міжнародний поїзд», «Далека мандрівка», «Лист до феї». |
ЗЛ 2кл |
96 |
17.04 |
Про життя лелек, материнську турботу і біль за долю дитини. Є. Гуцало «Перебите крило». |
СЧ.71-75 |
97 |
18.04 |
Про життя лелек, материнську турботу і біль за долю дитини. Життя та творчість Ю. Збанацького. Ю. Збанацький «Лелеки». |
Ч.145-149 |
98 |
19.04 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Ю. Збанацький «Лелеки». |
Ч.149-151 |
99 |
22.04 |
Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба». |
Х.112-117 |
100 |
24.04 |
Цікавий та незабутній світ дитинства у творах В. Чухліба. Розуміння природи приходить у дитинстві. В. Чухліб «Равлик». |
Ч.151-153 |
101 |
25.04 |
Світ такий цікавий. Хто маленькому про все розкаже? Д. Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик». Читання в особах, розігрування окремих епізодів. |
Ч.153-156 |
102 |
26.04 |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7. |
|
103 |
02.05 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Тема |
|
104 |
03.05 |
Позакласне читання. Сміймося собі на здоров’я. Г. Бойко «Хлопчик Ох». Я. Стельмах «Конкурс пісні». Культура спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів. |
Р.14 |
105 |
06.05 |
Про твоїх ровесників. О. Буцень «Айстри». Життєвий і творчий шлях письменника. |
Ч.156-157 |
106 |
08.05 |
Дитинство видатних людей. О. Дерманський — автор книжок серії «Життя видатних дітей». О. Дерманський «Невидатних дітей не буває», «Чудесний особняк». |
П.92-96 |
107 |
10.05 |
Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність». |
Х.118-129 |
108 |
13.05 |
Оксана Караванська «Вишиванка»(уривок). |
Х.130-133 |
109 |
15.05 |
Повість. Про дитинство письменника. М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Поняття «повість», «автобіографічна повість». |
Ч.158-161 |
110 |
16.05 |
Позакласне читання. Про маму. М. Підгірянка «Наймогутніше слово» (легенда). Б. Грінченко «Материнська любов» (українська народна казка). Довідкова література. |
Р.16 |
111 |
17.05 |
Фантастична повість сучасної письменниці Лесі Ворониної «Таємниця пурпурової планети». Поняття «фантастика», «фантастична повість». Реальне і фантастичне. |
П.87-91 |
Світ гумористичних творів |
|||
112 |
20.05 |
Гумор у дитячій літературі. Як розуміти фразеологізми. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс». Поняття «гумористичний твір». |
Ч.162-166 |
113 |
22.05 |
Зустріч з персонажами М. Носова. М. Носов «Витівники». Перевірка навички читання вголос (усно). Контрольна робота №8. |
Ч.166-168 |
114 |
23.05 |
Витівки персонажів творів шведської письменниці А. Ліндгрен. «Малий і Карлсон, що живе на даху». Малий - узагальнений образ дитини, яка вигадує друзів. |
Ч.168-173 |
115 |
24.05 |
Грицько Бойко. Прочитай, посміхнись і …задумайся. «Як невдаха виступав», «Хвастунець», «Сашко».
|
СЧ.39-40 |
116 |
27.05 |
Гумор П. Глазового. Народний гумор. П. Глазовий «Найкоротша пісня». |
П.107 |
117 |
29.05 |
Позакласне читання. Сучасна дитяча преса (бібліотечний урок). Журнал «Барвінок», М. Маслова «Випадок із Ласункою». Поняття «номер журналу», «рік видання», «примірник», «комплект». |
Р.17 |
118 |
30.05 |
Узагальнення і систематизація знань учнів Тема |
|