Урок позакласного читання «Казка — це диво, сповнене краси»

Про матеріал
Враховуючи навчально-пізнавальну компетентність розкрити перед дітьми казкові скарби літературного читання; працювати над розширенням читацького кругозору дітей; удосконалювати вміння творчо працювати над текстом; з метою розвитку когнітивної та комунікативної компетентності збагачувати словниковий запас учнів; розвивати смислову та образну пам'ять, вміння узагальнювати; для розкриття загальнокультурної компетентності виховувати любов до дитячої книги, бажання знаходити на її сторінках зерна людської мудрості та збагачуватися ними у своєму житті.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

«Казка — це диво, сповнене краси»

 

Мета. Враховуючи навчально-пізнавальну компетентність розкрити перед дітьми казкові скарби літературного читання; працювати над розширенням читацького кругозору дітей; удосконалювати вміння творчо працювати над текстом; з метою розвитку когнітивної та комунікативної компетентності збагачувати словниковий запас учнів; розвивати смислову та образну пам'ять, вміння узагальнювати; для розкриття загальнокультурної компетентності виховувати любов до дитячої книги, бажання знаходити на її сторінках зерна людської мудрості та збагачуватися ними у своєму житті.

 

Обладнання: телевізор, аудіо казки (уривки 5 казок), картки індивідуальної та парної роботи, конверти з прислів’ями, декорації до «Старої казки на новий лад».

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Учитель

До гостей всі поверніться,

Привітайтесь: «Добрий день!».

Посміхніться.

Хай сьогодні в кожне серце

Прийде часточка тепла.

А гостям ми побажаєм:

Здоров’я, щастя і добра!

Час уроку вже настав,

Сядьте рівно всі, будь ласка,

Бо у нас є безліч справ —

Поспішає в гості казка!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казок.

Казки — найпопулярніші в народі твори. Їх люблять усі: від маленьких дітей, котрі ще ходити не вміють, але вже з великою цікавістю слухають «Курочку рябу», до стареньких дідусів і бабусь, які залюбки читають своїм онукам та правнукам казочки.

  Казка — це світ чарівний та незвичайний,

  Казка — це диво, сповнене краси,

  Поринь у казку — це ж бо так цікаво,

  Це справді свято, радість для душі.

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Складання  Асоціативного куща” 

         бабуся                                    добро

          початок                               зло

           кінець          казка            народ

         тварини                               герої                     

(Бабусі  розповідають казки.

Казка буває авторською та народною.

Казка має початок і кінець.

У казці завжди добро перемагає зло.

Тварини часто бувають казковими героями).

Так що ж таке казка?

Казка – вигадана історія з фантастичними подіями.

 

  2. Конкурс «Чи знаєте ви казки?»

— Відгадайте казку, героя казки, назвіть автора

(аудіо казки – уривки 5 казок)

 

  3. Гра «Цікавинка» (відгадування загадок, цікаві факти про тварин)

А тепер нам необхідно дізнатися, яку ж саме казочку ми інсценуємо сьогодні. Відгадайте мої загадки:

В лісі тваринка живе полохлива,

Добра, пухнаста, та дуже ляклива.

Вушки вона притискає свої,

Шурхіт усякий лякає її. (Заєць)

 

Влітку заєць сірий, а взимку міняє шубку на білий колір. Заєць живе в нірці, яку риє в кущах, так він ховається від хижаків - вовка і лисиці.

 

Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

 А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)

 

Взимку ведмідь спить у барлозі. Він не смокче лапку, а лиже. Просто з  неї  злізає стара шкіра, вона дуже свербить. Так ведмедик   лікує лапку.

 

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її?  (Лисиця)

 

Лапи в лисиці на зиму обростають густою  шерстю. Лисиця взимку, ніби у валянках, і лапки її не мерзнуть навіть у сильні морози.

 

Гострі зуби, сильні лапи

Дуже схожий на собаку,

І полює дуже ловко,

Що, впізнали, друзі, ... ? (Вовка)

 

Вовки живуть зграями. Хатки у вовка немає. Але коли вони виводять вовчат, облаштовують лігво.

 

В яких казках зустрічалися вам ці герої?

 

  4. Робота в групах. Скарбничка народної мудрості

— А зараз ми зазирнемо до скарбнички народної мудрості. Складімо прислів’я, попрацювавши у групах.

Одна книга — ...

без неї як без рук.

Із книгою подружися — ...

тисячі людей навчає.

Книга вчить...

розуму наберешся.

Книга — твій друг...

як на світі жить.

 

Сонце — джерело світла, а...

дітей до себе манить.

Хто багато читає, той....

ключ до наук і знань.

Книга не пряник, а....

книга — знань.

Книга — ...

багато знає.

— Про що ви склали прислів’я? (Відповіді учнів.)

 

— Я згадала східну народну мудрість: «Дай мені рибку, і я їстиму її весь день, навчи мене ловити рибку, і я її їстиму все життя».

— Чи зможете ви пояснити її зміст?

— Ця мудрість відповідає змісту сьогоднішньої казки, адже саме з книжок можна навчитися як жити, як працювати, як заробляти на хліб і жити в добрі та достатку.

 

  5. Інсценування казки «Стара казка на новий лад»

 

ІV. Підсумок уроку.  Рефлексія

Всі ви, діти,— молодці!

Гарно працювали.

А тепер скажіть мені,

Про що ви дізнались?

Вам сподобався урок?

Багато зробили?

Я вам дякую усім

За те, що трудились.

 

— За плідну роботу на уроці отримуєте гарні бали та солодкі подарунки.

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку