за підручником Кравцової Н., Придаток О., Романової В. «Українська мова та читання. 3 клас. У 2-х частинах. Частина 2»
(3,5 години на тиждень)
Орієнтовний зведений перелік діагностувальних робіт
(відповідно наказу МОН України від 13.07.2021 року № 813)
Види діагностувальних робіт |
3 клас |
|
І с. |
ІІ с. |
|
Аудіювання (2-4 кл) |
1 |
1 |
Читання вголос (1-4 кл.) |
1 |
1 |
Читання мовчки (3-4 кл.) |
1 |
1 |
Читання напам’ять віршових творів (2-4 кл.) |
3 в. |
4 в. |
Читання напам’ять прозових творів (3-4 кл.) |
|
1 уривок казки |
Робота з літ.твором/медіа текстом (2-4 кл.) |
|
1 |
Усний переказ (2-4 кл.) |
1 |
|
Усього |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
||||
№ з/п |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Очікувані результати |
Компетентності /наскрізні лінії |
Освітні втрати |
|||
Осінь наша, осінь — неба ясна просинь |
||||||||
1 |
|
Вступ. Ознайомлення з підручником. Леся Храплива-Щур «У школу». Робота над виразністю читання. (Пр. №1) |
оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
|
|||
2 |
|
Прислів’я. Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Читання в особах. (Пр. №2) |
називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ2.3]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
3 |
|
Зоряна Живка «Один день з життя вчительки». Передбачення змісту частини оповідання за заголовком. Складання діалогу «Навчання — це важливо». (Пр. №3) |
розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
4 |
|
Василь Сухомлинський «Аби швидше почути дзвоник». Складання порад персонажу твору. (Пр. №4) |
називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
5 |
|
Вадим Скомаровський «Вірний друг». Добір інших заголовків до твору. Порівняння творів на одну тему, різних за жанрами. (Пр. №5) |
розрізняє, правильно називає жанри творів, що опрацьовувалися під час навчання (практично) [3 МОВ 2.1] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
6 |
|
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Оцінка вчинків персонажа.( Пр. №6) |
називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації [3 МОВ 1.6] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
7 |
|
Еліна Заржицька «Як черепаха Наталка до школи збиралася». Театралізація уривків твору. (Пр. №7) |
підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7]; виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
8 |
|
Урок позакласного читання на тему «У школу ідемо у радісний час». (Пр. №8) |
самостійно орієнтується у фактичному змісті твору, знаходить і пояснює у ньому словатерміни [3 МОВ 2.2]; визначає тему прочитаного тексту [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
9 |
|
Поняття про акровірш. Дмитро Білоус «Світлий храм», Наталія Внукова «Навчання», «Рідна мова». Порівняння акровірша і загадки. (Пр. №9) |
розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
10 |
|
Катерина Перелісна «Осінь». Ігор Січовик «Загадка». Добір слів – назв ознак, слів з ніжно-пестливим значенням. (Пр. №10) |
оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - компетентності у галузі природничих наук; |
|
|||
11
|
|
За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». (Пр. №11) |
|
|
||||
12 |
|
За Михайлом Слабошпицьким «За порогом осені». Складання плану тексту. (Пр. №12) Діагностична робота №1. Читання вголос.
|
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] |
- вільне володіння державною мовою; - компетентності у галузі природничих наук; |
|
|||
13 |
|
Ліна Костенко «Білочка». Складання висловлювання за змістом прочитаного.(Пр. №13) |
висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4 |
|
||||
14 |
|
Урок позакласного читання на тему «Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край». (Пр. №14) |
практично розрізняє дитячі книжки текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
15 |
|
Микола Верещака «Калина», Дмитро Добровольський «Червона калина» (репродукція). Порівняння вірша з репродукцією картини. (Пр. №15) |
самостійно визначає тему твору; основну думку – з допомогою вчителя [3 МОВ 2.4]; пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - компетентності у галузі природничих наук; |
|
|||
16
|
|
14 жовтня – свята Покрова. Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». (Пр. №16) |
розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; аналізує медіатексти за критеріями – факти і судження про них [3 МОВ 2.2]; формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; знає правила безпечної поведінки вІнтернеті |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність;
|
|
|||
17 |
|
14 жовтня – свята Покрова. Дослідження медіа «Історія свята Покрови Пресвятої Богородиці». Народні прикмети. (Пр. №17) |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
||||
18 |
|
Підсумок за розділом «Осінь наша, осінь, неба ясна просинь». (Пр. №18) |
виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; знає і називає найважливіші інформаційні ресурси [3 МОВ 2.5]; знаходить в них потрібну інформацію [3МОВ 2.5] |
- вільне володіння державною мовою; |
|
|||
|
Наша слава — Українська держава |
|||||||
19 |
|
Яна Яковенко «Про козаків». Дослідження медіа «Козаки Поділля». Визначення настрою твору. (Пр. №19) |
знає і пояснює значення поняття медіа [3МОВ 2.2]; розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2];характеризує настрій твору |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
20 |
|
Поняття про легенду. Народна легенда «Про козака Щербія». (Пр. №20) |
співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка) [3 МОВ 2.1] |
|
||||
21 |
|
Урок позакласного читання на тему «Українські легенди та перекази». (Пр. №21) |
|
|||||
22 |
|
Передбачення подій у творі за заголовком. За Лесею Храпливою-Щур «Вишивані квіти». Порівняння рис характеру персонажів. (Пр. №23) |
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3];користується планом і малюнками для переказу прочитаного; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
23 |
|
Наталка Поклад «Рідний край». Прислів’я про Україну. Добір прислів’їв з вільних інтернет-джерел. (Пр. №24) |
знає і пояснює значення поняття медіа [3МОВ 2.2];знаходить потрібну інформацію |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
24 |
|
Петро Осадчук «Попід гору в’ється річка». Робота з таблицею. (Пр. №25) |
виділяє, пояснює зміст графічного матеріалу [3 МОВ 2.6]; перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; |
|
|||
25 |
|
З вільних інтернет-джерел «Леонід Каденюк». Порівняння вірша і статті. Прислів’я народів світу. (Пр. №26) |
розрізняє, правильно називає жанри творів, що опрацьовувалися під час навчання (практично) [3 МОВ 2.1]; |
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
26
|
|
Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». (Пр. №27) |
аналізує медіатексти за критеріями – факти і судження про них [3 МОВ 2.2]; формулює висновки за прочитаним, побаченим [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - інформаційно-комунікаційна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
27 |
|
Анатолій Житкевич «Я слухаю — співає Соломія». З вільних інтернет-джерел «Соломія Крушельницька — гордість України». (Пр. №28) Діагностична робота №2. Читання мовчки. |
|
|||||
28 |
|
Урок позакласного читання на тему «З життя видатних українців». (Пр. №29) |
Користується набутою і засвоєною інформацією |
|
||||
29
|
|
Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». (Пр. №30) |
визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3]; висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації [3 МОВ 1.6] |
- вільне володіння державною мовою; - уміння вчитися впродовж життя;
|
|
|||
30 |
|
Галина Терещук «Біатлон – це те, що я дуже люблю». Дослідження «Відомі українські спортсмени». Розвиток діалогічного мовлення «Інтерв’ю зі спортсменом». (Пр. №31) |
|
|||||
31
|
|
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Дослідження медіа «Добрі звірі Марії Приймаченко». (Пр. №32) |
розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; аналізує медіатексти за критеріями – факти і судження про них [3 МОВ 2.2]; формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; |
|
||||
32 |
|
Христина Мельник «Марія Приймаченко». Марія Приймаченко «Галочка літає» (репродукція). (Пр. №33) |
пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту [3 МОВ 2.4] формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; |
|
||||
33 |
|
Ганна Чубач «Моя країна — Україна». (Пр. №34) |
створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
34 |
|
Ганна Чубач «Моя країна — Україна». Створення лепбука «Неймовірна Україна». (Пр. №35) |
|
|||||
35 |
|
Урок позакласного читання на тему «Україна неймовірна». (Пр. №36) |
практично розрізняє дитячі книжки текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4]; самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки зопорою на ключові слова, ілюстративний та довідковоінформаційний апарат [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - екологічна компетентність; |
|
|||
36
|
|
З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Кам’янець». (Пр. №37) Діагностична робота №3. Аудіювання
|
розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2] |
- вільне володіння державною мовою; - інформаційно-комунікаційна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
37 |
|
З вільних інтернет-джерел «Сім чудес України», «Дендропарк «Софіївка»». Добір матеріалу для лепбука. (Пр. №38) |
створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1]; |
|
||||
38 |
|
З вільних інтернет-джерел «Дивовижне поряд». Написання листа-пропозиції до органів місцевого самоврядування щодо створення пам’ятника. (Пр. №39) |
|
|||||
39 |
|
Підсумок за розділом «Наша слава — Українська держава». (Пр. №40) |
виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4];застосовує на практиці набуті знання |
|
||||
Оповідання про дітей |
||||||||
40 |
|
Поняття про оповідання. Ольга Лапушена «Мій улюблений пес Бруно». Переказ оповідання близько до тексту. (Пр. №41) |
розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
41 |
|
Урок позакласного читання на тему «Життя та пригоди твоїх ровесників». (Пр. №42) |
самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки зопорою на ключові слова, ілюстративний та довідковоінформаційний апарат [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
42 |
|
Йон Друце «Сестра». Переказ оповідання близько до тексту. (Пр. №43) Діагностична робота. Усний переказ.
|
розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] |
|
||||
43 |
|
Анатолій Дрофань «Кривенька качечка». Складання порад щодо ставлення до осіб з інвалідністю. (Пр. №44) |
виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
44 |
|
Віктор Васильчук «Казка про Паркер і Ляпку». Складання порад для персонажа оповідання. Стислий переказ тексту. (Пр. №45) |
самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково) [3 МОВ 2.7]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
45 |
|
Наталія Клевцова «Арбітр». Складання пропозицій щодо проєктів спортивних майданчиків. (Пр. №46) |
виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
46
|
|
Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» (Пр. №47) |
співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка) [3 МОВ 2.1]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; - культурна компетентність; |
|
|||
47 |
|
Поняття про повість. За Всеволодом Нестайком «Їдемо на «Бережок»!» Характеристика головного героя. (Пр. №48) |
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3] |
|
||||
48 |
|
Урок позакласного читання на тему «Оповідання та повісті українських письменників». (Пр. №49) |
співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка) [3 МОВ 2.1]; |
|
||||
49 |
|
Підсумок за розділом «Оповідання про дітей». (Пр. №50) |
Застосовує набуті знання |
|
||||
Кожне відкриття — це чиєсь захоплення |
||||||||
50 |
|
З вільних інтернет-джерел «Історія першої парасольки». Тестування. (Пр. №51) |
розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - інформаційно-комунікаційна компетентність; |
|
|||
51 |
|
За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею. (Пр. №52) |
розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації [3 МОВ2.2]; перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
52 |
|
З вільних інтернет-джерел «Автомобільні склоочисники». Складання розповіді про своє захоплення. (Пр. №53) |
формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - інформаційно-комунікаційна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
53 |
|
Підсумок за розділом «Кожне відкриття – це чиєсь захоплення». (Пр. №54) |
формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; |
|
||||
До казки приказка годиться |
||||||||
54 |
|
Українська народна казка «Як пан гавкав на старого пня». Робота з алгоритмом опрацювання казки. (Пр. №55) |
вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
- уміння вчитися впродовж життя; - вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
55 |
|
Урок позакласного читання на тему «Українські народні казки». (Пр. №56) |
вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
56 |
|
Українська народна казка «Про дівчину-сопілку». Порівняння казок. (Пр. №57) |
|
|||||
57 |
|
Українська народна казка «Іван-побиван». Характеристика персонажа. (Пр. №58) |
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3] |
|
||||
58 |
|
Індійська народна казка «Чому кажани не з’являються вдень». Добір заголовків до казки. (Пр. №59) |
визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок, байок, п’єс із допомогоювчителя [3 МОВ 2.1]; поділяє текст на смислові частини, встановлює між ними зв’язки, виокремлює новий науковопізнавальний матеріал (здопомогою вчителя); |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
59 |
|
Литовська народна казка «Королева-лебідка». Ознайомлення з алгоритмом підготовки до виразного читання казки (Пр. №60). Уривок напам’ять. |
оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; |
|
|||
60 |
|
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». (Пр. №61) |
знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; самостійно визначає послідовність подій у творі [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
61 |
|
Японська народна казка «Як собака перетворився на чайник». Поділ казки на частини. Добір заголовків. (Пр. №62) |
|
|||||
62 |
|
Урок позакласного читання на тему «Літературні казки». (Пр. №63) |
вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських) |
|
||||
63 |
|
Ольга Дігтяр «Сон жовтого таксі». Створення медіапродукту (афіші-реклами). (Пр. №64) |
створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1]; пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - інформаційна компетентність; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
64 |
|
Ірина Мацко «Агентство добрих ведмежих послуг». Робота над проектом «Агентство розваг». Створення оголошення, рекламного плакату, візиток. Тестування (Пр. №65) |
|
|||||
65 |
|
Дональд Біссет «Пінгвіня Джо та черепашка Джейн». Дослідження медіа. Складання розповіді від імені персонажа. (Пр. №66) |
передає зміст тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] |
|
||||
66 |
|
Підсумок за розділом «До казки приказка годиться». (Пр. №67) |
формулює висновки за прочитаним,побаченим [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; |
|
|||
67 |
|
Діагностична робота. Читання вголос (усне) «Скляне мишеня» |
читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане [3 МОВ 2.1]; |
|
||||
Давня і сучасна байка. П’єси |
||||||||
68 |
|
Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку». Вивчення байки напам’ять. (Пр. №68) |
оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] знає напам’ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок; |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
69 |
|
Езоп «Риба з сопілкою». Аналіз байки. Інсценізація байки. (Пр. №69) |
виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; |
|
||||
70 |
|
Урок позакласного читання на тему «Давня і сучасна байка». (Пр. №70) |
користується під час вибору книжок,різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогоюдорослого) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
71 |
|
Петро Ребро «Віслюк і Журавель». Аналіз байки. Складання порад для персонажа байки. (Пр. №71) |
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3] |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
72 |
|
Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». (Пр. №72) |
визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок, байок, п’єс із допомогоювчителя [3 МОВ 2.1]; |
|
||||
73 |
|
Поняття про п’єсу. Юлія Хандожинська «Подаруй книгу бібліотеці». Складання плану п’єси. Розігрування п’єси. (Пр. №73) |
виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; |
|
||||
74 |
|
Володимир Нагорняк «Урок виховання». Розігрування п’єси. (Пр. №74) |
|
|||||
75 |
|
Підсумок за розділом «Давня і сучасна байка. П’єси» (Пр. №75) |
визначає жанрові ознаки героїко-фантастичних казок, байок, п’єс |
|
||||
Поезія — це завжди неповторність |
||||||||
76 |
|
Ознаки поетичних творів. Сашко Дерманський «Чесне слово!». Ознайомлення з алгоритмом виразного читання поетичного твору (Пр. 76) |
оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
77 |
|
Урок позакласного читання на тему «Українські поети дітям» (Пр. 77) |
користується під час вибору книжок,різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогоюдорослого) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5]; висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
78 |
|
Катерина Міхаліцина «Гусінь-фантазерка». Дослідження медіа. Настрій вірша (Пр. 78) |
розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
79 |
|
Колискові пісні. Алла Мігай «Тане вечір, ніч близенько» (дослідження медіа). Олександр Олесь «Над колискою» (Пр. 79) |
розрізняє, правильно називає жанри творів, що опрацьовувалися під час навчання (практично) [3 МОВ 2.1]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; |
|
|||
80 |
|
Олена Пчілка «Тямущий котик». Складання висловлювання за змістом прочитаного (Пр. 80) |
висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] |
|
||||
81 |
|
Дослідження медіа «Весняні квіти». Олена Пчілка «Весняні квіти». Визначення настрою вірша. Катерина Білокур «Квіти» (репродукція) (Пр. 81) |
розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
82 |
|
Дослідження медіа «Леся Українка». Леся Українка «Вишеньки». Словесне малювання за прочитаним (Пр.82) |
розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3] використовує у власному мовленні [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; |
- вільне володіння державною мовою; - - компетентність в галузі природничих наук; |
|
|||
83 |
|
Дослідження медіа «Дитячими шляхами Тараса Шевченка». Українська народна казка Поділля «Про Тараса Шевченка». Співставлення казки з біографічними даними. Складання плану казки (Пр. 83) |
самостійно визначає послідовність подій у творі [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]; самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; - інформаційна компетентність;
|
|
|||
84 |
|
Урок позакласного читання на тему «Тарас Шевченко» (Пр. 84) |
висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4]; |
|
||||
85 |
|
Марія Хоросницька «Свято». Олег Шупляк «Кобзар» (репродукція) (Пр. 85) |
перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] |
|
||||
86 |
|
Тарас Шевченко «Тополя». Дослідження медіа. Складан-ня хмари слів. Тестування. Вивчення вірша напам’ять (Пр. 86) |
|
|||||
87 |
|
Підсумок за розділом «Поезія — це завжди неповторність» (Пр. 87) |
використовує набуті знання |
|
||||
88 |
|
Діагностична робота. Читання мовчки (письмово) «Добре слово» |
оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2]; |
- вільне володіння державною мовою; |
|
|||
Зеленим променем весна повідмикала води |
||||||||
89 |
|
Дослідження медіа «Відеозвернення Анатолія Качана». Анатолій Качан «Зелений промінь». Образні висловлювання (Пр. 88) |
знаходить у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори (без вживання термінів); пояснює їх роль у тексті, використовує у власному мовленні [3 МОВ2.2], [3 МОВ 2.3]; визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
90 |
|
Леся Вознюк «Весняний дощик». Настрій вірша (Пр. 89) |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність;
|
|
||||
91 |
|
Михайло Слабошпицький «Їхній сад». Поділ оповідання на частини. Складання плану (Пр. 90) |
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
92 |
|
Михайло Слабошпицький «Їхній сад» (продовження). Дослідження «Яка користь від дерев?» Складання розповіді «Чому потрібно садити дерева» (Пр. 91) |
висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] |
|
||||
93 |
|
Урок позакласного читання на тему «Весна,весна-весняночка» (Пр. 92) |
самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність |
|
|||
94 |
|
Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Визначення рис характеру персонажа. Читання в особах уривка оповідання (Пр. 93) |
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
95 |
|
Наталія Дев’ятко «Стара яблуня». Читання в особах уривка оповідання (Пр. 94) |
|
|||||
96 |
|
Борис Грінченко «Весна іде!». Складання «хмари» слів на тему «Весна» (Пр. 95) |
перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] висловлює особисте ставлення до прочитаного. [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність |
|
|||
97 |
|
Дослідження медіа «Цікаві факти про Великдень». Віра Ворскло «Христос воскрес!». Складання розповіді за заданою темою. Добір матеріалів для створення лепбука «Великдень» (Пр. 96) |
перетворює текстову інформацію у графічну (схеми, таблиці); [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
98 |
|
Дослідження медіа «Цвітуть гіацинти у парку». За Ніною Наркевич «Лесина квітка». Читання в особах (Пр. 97) |
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3]; |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
99 |
|
Урок позакласного читання на тему «Дороге яєчко - до Великого дня» (Пр. 98) |
самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
100 |
|
Дослідження медіа «Веснянки». Зірка Мензатюк «Молоданчик». Поділ тексту на частини. (Пр. 99) |
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; |
|
|||
101 |
|
Зірка Мензатюк «Молоданчик». Складання плану. Переказ тексту за складеним планом (Пр. 100) |
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; |
|
||||
102 |
|
Дослідження медіа «Як написати писанку». Леонід Полтава «Найкраща писанка». Визначення головної думки тексту (Пр. 101) |
самостійно визначає тему твору; основну думку – з допомогою вчителя [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - культурна компетентність; |
|
|||
103 |
|
Діагностична робота. Аудіювання (письмово) «Цвіркун» |
сприймає і розуміє усне висловлення, художній чи науково-художній текст [3 МОВ1.1], [3 МОВ 1.1]; |
- вільне володіння державною мовою; |
|
|||
104 |
|
Леся Вознюк «Тріумф життя». Настрій вірша. Проведення досліджень на вибір учнів (Пр. 102) |
самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4]; |
- громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
105 |
|
Підсумок за розділом «Зеленим променем весна повідмикала води» (Пр. 103) |
використовує набуті знання |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я. |
||||||||
106 |
|
Галина Удовиченко «Рідний дім». Складання висловлювання за змістом прочитаного (Пр. 104) |
Складає зв'язне висловлювання, користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7 |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність; |
|
|||
107 |
|
Урок позакласного читання на тему «В сім’ю, де лад, щастя дорогу не забуває» (Пр. 105) |
самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5] |
|
||||
108 |
|
Майя Фролова «Щасливий день». Складання порад. Створення колективної листівки-привітання (Пр. 106) |
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними [3 МОВ 2.3] |
|
||||
109 |
|
Михайло Слабошпицький «Васильків портрет». Аналіз рис характеру персонажа. Робота з таблицею (Пр. 107) |
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; |
|
||||
110 |
|
За Валентиною Вздульською «Потяги». Поділ оповідання на частини (Пр. 108) |
самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - уміння вчитися впродовж життя |
|
|||
111 |
|
За Валентиною Вздульською «Потяги». Складання плану (Пр. 109) |
|
|||||
112 |
|
Олена Полянська «Лічилка». Дослідження «Лічилки, які знають мої батьки» (Пр. 110) |
розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентність; - культурна компетентність |
|
|||
113 |
|
Дослідження медіа «Літо». Анатолій Костецький «Справи літа». Визначення настрою вірша (Пр. 111) |
визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] |
- вільне володіння державною мовою; - екологічна компетентність; |
|
|||
114 |
|
Урок позакласного читання на тему «Літо – прекрасна пора» (Пр. 112) |
самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі [3 МОВ 2.5] |
|
||||
115 |
|
Діагностична робота. Робота з літературним твором (письмово) «Ведмедикова малина» |
самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - компетентність в галузі природничих наук; |
|
|||
116 |
|
За Миколою Стеблиною «Дороги в літо». Визначення зміни настрою персонажа оповідання (Пр. 113) |
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; |
|
|||
117 |
|
Олександра Шумська «Літо-літечко». Складання звернення до літніх місяців (Пр 114) |
визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухаєспіврозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
118 |
|
За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка» (Пр. 115) |
самостійно визначає тему твору; основну думку – з допомогою вчителя [3 МОВ 2.4]; |
- вільне володіння державною мовою; - навчання впродовж життя |
|
|||
119 |
|
За Астрід Діндгрен «Пеппі оселяється у віллі «Хованка». Характеристика головго персонажа. Створення ескізу сторінки (профілю) головної героїні або її друзів у соціальній мережі (Пр. 116) |
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя) [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.3]; |
|
||||
120 |
|
Підсумок за розділом «Найдорожче, що ми маєм, — це дружна і міцна сім’я» (Пр. 117) |
використовує набуті знання |
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
121 |
|
Читання творів з Хрестоматії |
застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту. [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]
|
- вільне володіння державною мовою; - громадянська та соціальна компетентності; - уміння вчитися впродовж життя; |
|
|||
122 |
|
Читання творів з Хрестоматії |
|
|||||
123 |
|
Підсумковий урок (Пр. 118) |
|
|||||