Календарне планування з літературного читання для 3 класу за оновленою програмою. І-ІІ семестр 2018-2019 навчальний рік за підручником О.Я.Савченко.
1
Літературне читання |
|||||||||
№ уроку |
(за підручником О.Я.Савченко) І семестр 3 години на тиждень |
Примітка |
Примітка |
||||||
з/п |
в темі |
|
П |
Ф |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
Тема уроку |
|||||||||
Цікава книга природи (13 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Цікава книга природи». На порозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою) |
5-6
|
|
|
||||
|
|
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці». |
7-8
|
|
|
||||
|
|
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять). |
9 Напам. |
|
|
||||
|
|
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра». |
10-11
|
|
|
||||
|
|
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г.Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком» |
11-12
|
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №1. І. Андрусяк: «Пісня», «Рибалки», «У морі жаби не живуть», «Лякація», «Про вміння читати», «Тринадцятий трамвай». |
Хрестоматія 12-19
|
|
|
||||
|
|
Природні стихії. Н. Забіла «Хто сильніший?» І.Сенченко «В осінній час сім погод у нас» |
9-12, 16-17 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Осінь, ось вона, осінь! Ю.Старостенко «Осінній господар» |
13 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Осінні дари природи. О.Підсуха «Хвалилися гриби» |
14-16 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) |
|
|
|
||||
|
|
Як же гарно, чудово, привітно, ніби вказці, в осінньому лісі. О. Донченко «Лісовою стежкою» |
13-15 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №2. Т.Стус «Як пасує краватка, або чому не всі поросята брудні» |
Хрестоматія 32-36 |
|
|
||||
|
|
Образи природних явищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою |
17 |
|
|
||||
Від слова – до книги (17 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Від слова — до книги».Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль) |
18-21 |
|
|
||||
|
|
«Наша мова» (за А. Коваль)(продовження) |
21-22 |
|
|
||||
|
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик «Мова» |
22-25 |
|
|
||||
|
|
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками». |
25-26 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №3. Т.Стус «Як пасує краватка, або чому не всі поросята брудні» Продовження |
Хрестоматія 38-41 |
|
|
||||
|
|
Мова — безцінний скарб. Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант». |
26-28
|
|
|
||||
|
|
Мова барвиста, мова багата. Л.Мовчун «Як ростуть слова» |
17-18 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
«Похвала книгам!». Як з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) . |
29-31 |
|
|
||||
|
|
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим) |
32-33 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №4 А.Качан: " Гойдалка біля Дунаю», «Рідні береги», «Після бурі». |
Хрестоматія 42-47 |
|
|
||||
|
|
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим не бачених»(за О. Єфімовим) |
33-35 |
|
|
||||
|
|
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати! |
36-37 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №5. А.Качан: «Білі ночі в Одесі», «Райські дні». |
Хрестоматія 48-49 |
|
|
||||
|
|
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» |
38-39 |
|
|
||||
|
|
Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
39-41 |
|
|
||||
|
|
Місто твоїх друзів «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою» (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)
|
42-45 |
|
|
||||
|
|
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово) Тема |
|
|
|
||||
З чистого джерела народної творчості. Чарівні казки (4 години) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості».Народний герой.«Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) |
46-50 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №6. В.Вздульська «Потяги». |
Хрестоматія 50-51 |
|
|
||||
|
|
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна казка) |
50-53 |
|
|
||||
|
|
Матусин оберіг.«Золотий черевичок»(українська народна казка) Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно) |
25-30 «Я люблю читати» |
|
|
||||
Народні пісні (2 години) |
|||||||||
|
|
Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю».(напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки). |
54-56 Напам.
|
|
|
||||
|
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки. Загадки. Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять) Вікторина «Чи уважно ти читав?» |
57-60 32 Напам. «Я люблю читати» |
|
|
||||
Літературні казки (9 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце» |
61-66 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №7. Л.Воронина «Пригоди голубого папуги». |
Хрестоматія 60-63 |
|
|
||||
|
|
Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?» |
67-71 |
|
|
||||
|
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» |
71-74 |
|
|
||||
|
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказ казки за планом) |
74-77 |
|
|
||||
|
|
Київські казки. Про Зірку Мезантюк. «Небилиці про рукавиці» |
с.106-109 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку» «Чи уважно ти читав?» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно) |
77-82 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №8. Продовження Тема |
Хрестоматія 64-68 |
|
|
||||
|
|
Підсумковий урок за семестр |
|
|
|
||||
ІІ семестр 4 години на тиждень |
|||||||||
П’єса -казка. Байки (6 годин) |
|||||||||
|
|
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог» Олександр Олесь «Бабусина пригода» |
83-90 |
|
|
||||
|
|
Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження) |
83-90 |
|
|
||||
|
|
К.Білокур «Про те, як Катруся розмовляла з квітами» |
96-98 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар? Життєвий і творчий шлях Л.Глібова Леонід Глібов «Лебідь, Щука і Рак» |
93-94
|
|
|
||||
|
|
Байки. «Байки»Л.Глібов«Коник-стрибунець», «Чиж та Голуб» |
93-98
|
|
|
||||
|
|
Німецька народна казка «Золота гуска» |
32-37 «Я люблю читати» |
|
|
||||
Світ дитинства у поезії і прозі (11 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною бувало…», «Мамо, іде вже зима…» |
99-102 Напам.
|
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №9. Л.Воронина «Пригоди голубого папуги». Продовження |
69-73 Хрестоматія
|
|
|
||||
|
|
Серцем розуміти картини природи Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси» |
102-103 |
|
|
||||
|
|
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном» |
104-105
|
|
|
||||
|
|
Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко». Веселинки, скоромовки. «Чому Тимко подряпаний». |
106-107
|
|
|
||||
|
|
Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море». «Біля тихого Дунаю» |
108-110 |
|
|
||||
|
|
Англійська народна казка «Та я ж» |
42-45 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
О.Зима «Закляття золота й вогню» |
47-50 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №10 М.Савка «Казка про старого Лева» Тема |
74-79 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Контрольна робота №5. Аудіювання (письмово) |
|
|
|
||||
|
|
О.Зима «Закляття золота й вогню» Продовження
|
50-54 «Я люблю читати» |
|
|
||||
Прозові твори (11 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до теми «Прозові твори». Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло». |
114-115 |
|
|
||||
|
|
Приятеля легше знайти, ніж зберегти Василь Сухомлинський «Кінь утік». |
115-116 |
|
|
||||
|
|
В. Сухомлинський «Ой, як же я берегтиму тебе!», «Як Сергійко навчився жаліти» |
101-103 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Ю.Ярмиш « Музична історія» |
55-57 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Смішне і повчальне – поряд. |
117-120 |
|
|
||||
|
|
І.Калинець «Про що розповіли незабудки» |
58-60 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №11. О.Лущевська « Півонія, Аль і я», «Пташка», «Літо», «Я- мов зайчик» |
80-87 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись , рибко!» |
121-125 |
|
|
||||
|
|
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись , рибко!» (продовження) |
125-128 |
|
|
||||
|
|
І.Сенченко «Пастух рогатий» |
76-77 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
|
|
|
||||
«Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості» (7 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу .Тарас Шевченко «Не цурайтесь того слова...» Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує» |
130-133 |
|
|
||||
|
|
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах» |
134-135 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №12 |
88-91 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Оксана Іваненко «Чабан».(уривок з книги «Тарасові шляхи»)
|
85-87 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «Село! І серце одпочине...» ,«І досі сниться: під горою» |
135-137 |
|
|
||||
|
|
Пейзажна лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю»(напам’ять) |
137-138 Напам. |
|
|
||||
|
|
Головна думка . В.Сухомлинський «Сонце заходить». Підсумок за темою. Тема |
138-140 |
|
|
||||
Із скарбниці казкарів світу (12 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу».Життєвий і творчий шлях братів Грімм Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).Напам’ять уривок |
142-146
Напам.ури-вок з казки |
|
|
||||
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (Поділ тексту на частини. Стислий переказ) |
142-146 |
|
|
||||
|
|
Весела дерев’яна лялька , яку знає весь світ.Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо» |
147-152 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №13. С.Дерманський «Мрія Маляки" |
96-99 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Пригоди дерев’яного чоловічка Порівняння казок Коллоді та О.Толстого |
147-152
|
|
|
||||
|
|
Чудеса поруч.АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» |
152-157 |
|
|
||||
|
|
Шарль Перро «Кіт у чоботях» (скорочено) |
61-66 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
О.Крушельницька «Мамин дарунок» |
88-90 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Л.Бас «Видатний музикант» |
92-97 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Божена Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» Підсумок за темою. |
67-69, 69-72 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)
|
|
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №14. Г.Вдовиченко «Найдовші вуса» Тема |
100-105 Хрестоматія |
|
|
||||
Прийди, весно, з радістю! (15 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за Василем Скуратівським) |
160-161 |
|
|
||||
|
|
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень». |
162 |
|
|
||||
|
|
Перший весняний місяць. Щебетала пташечка(укр. народна пісня) Іван Франко «Надійшла весна прекрасна..» Г.Чубач «Роса». |
117, 125
«Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Несуть птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».Д.Павличко «Птиця» |
163-164 |
|
|
||||
|
|
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень» Стародавні назви місяця квітня |
165 |
|
|
||||
|
|
Андрій М’ястківський «Розмова з одудом» Леся Українка «Уже весняне сонце припікає» |
166 |
|
|
||||
|
|
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського Микола Сингаївський Вийшов травень з лісу»), «На врожай». |
167-169
|
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №15. З.Мензатюк «Небилиці про рукавиці» |
106-111 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
М.Сингаївський «Волошкове поле». «Я люблю свою синицю»
|
118-119 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Про одне по-різному «Їжачкова райдуга». Д.Павличко «Дядько Дощ». Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно) |
120 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Краса землі і праці. За Юрієм Смоличем «Квітує земля |
123 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
В.Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав».
|
126-127 «Я люблю читати» |
|
|
||||
|
|
Марія Познанська «Співай, соловейку!» |
169 |
|
|
||||
|
|
Як співає соловейко? (за Борисом Комаром). Любов Забашта «Дивосвіт, дивосвіт...» |
170 |
|
|
||||
|
|
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?» Тема |
170-171 |
|
|
||||
Візьму перо і спробую... (7 годин) |
|||||||||
|
|
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую».Анатолій Костецький «Імена». «Дивна звичка» |
172-175 |
|
|
||||
|
|
Урок позакласного читання №16 К.Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» |
112-117 Хрестоматія |
|
|
||||
|
|
Чи легко стати поетом |
175-179 |
|
|
||||
|
|
Наталя Забіла «У дитячому театрі» |
180 |
|
|
||||
|
|
Умій у звичайному побачити незвичайне Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки». |
182-183 |
|
|
||||
|
|
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка». Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?» Сила уяви. Марфа Тимченко. |
183-186 |
|
|
||||
|
|
Народження краси. Підсумок за розділом «Візьму перо і спробую...»В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» «Флейта і вітер». Підсумковий урок за рік Тема |
140, 144-146 |
|
|
||||