Літературне читання. Урок-віночок

Про матеріал

Читання

Урок-віночок

Тема. Ігор Калинець «Про що розповіли Незабудки».

Мета:удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; учити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, мислення, уміння висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до природи, добре відношення до людей.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

3 клас

Читання

Урок-віночок

 

Тема.  Ігор Калинець «Про що розповіли Незабудки».

 

Мета:  удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; учити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, мислення, уміння висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до природи, добре відношення до людей.

 

Тип уроку:  комбінований.

 

Методи: бесіда, розповідь, творча робота, робота з книгою, ілюстративний метод, пояснення, тестування.

 

Обладнання: малюнки квітів, картки зі словами, роздатковий матеріал, таблиці для мовної розминки, аудіозапис «Вальс квітів».

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина – 2 хв.
  2. Вправи на вдосконалення навичок читання – 3 хв.
  3. Перевірка домашнього завдання – 5 хв.
  4. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети уроку – 5 хв.
  5. Вивчення нового матеріалу – 15 хв.
  6. Закріплення нового матеріалу – 6 хв.
  7. Підсумок уроку – 3 хв.
  8. Домашнє завдання – 1 хв.

 

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

 

  1. Привітання.
  2. Сьогодні в нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

  1. Девіз уроку «Добро добром згадують».
  2. Бесіда з елементами розповіді.
  • Діти, закрийте, будь ласка, очі і уявіть на хвильку, що ви потрапили в ботанічний сад квітів різних країн світу. Там так хочеться нарвати один, два, три і навіть десять величезних букетів, але цього робити не можна. Чому?
  • Так, дійсно, ми можемо тільки милуватися цими квітами. А от дізнатися про квіткові таємниці нам не заборонено. І сплести умовний віночок з цих квітів також можемо.

 

  1. Вправи на вдосконалення навичок читання
  1. Розмовна хвилинка

Квіти – це вічні й прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, сміються, люблять, як і ми, вранці умиватися, грітися на сонечку і навіть бачать різнокольорові сни. Зараз ми з вами відгадаємо, які сни бачать деякі квіти і цим самим дізнаємося таємницю першої квітки для нашого віночка.

 

Кожній квітці уночі

Сняться кольорові сни.

Соняшнику сняться … (золоті),

Тюльпану – сни … (червоні).

І дуже-дуже … (голубі) –

Дзвіночку лісовому.

Бузку – (бузкові) сняться сни,

Волошці – (волошкові).

Ромашці – … (білі) від роси.

Фіалці – … (фіалкові).

Таємниця квітки – барвінок. Це дивна квітка, яка зберігає свій синій колір навіть під снігом. Взимку відвар барвінку п’ють від застуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букети.

 

  1. Перевірка домашнього завдання
  1. Бесіда з вибірковим читанням.
    • Що було задано додому?
    • Хто написав цю казку?
    • Назвіть дійових осіб.
    • Яким змальовано старшого брата? Зачитайте.
    • Яким чином змальовано молодшого брата? Підтвердіть свою думку словами з казки.
    • Яка риса старшого брата була головною в його ставленні до життя? Зачитайте.

Підсумок

  • Що є в казці чарівним?
  • Чого вчить ця казка?
  • Які риси людського характеру засуджуються?
  1. Робота на індивідуальних картках (робота в групах)

Картка 1

 За малюнком опиши квітку (ромашку).

 

Картка 2

Тест

Вибери правильну відповідь:

  1. Твір «Чому в морі вода солона?» написав:

а) Вадим Скоромавський;

б) Тарас Шевченко.

  1. Скільки синів росло у рибалки?

а) два;

б) чотири.

  1. Яким був старший брат?

а) жадібним;

б) чесним.

  1. Яким був молодший брат?

а) лагідним;

б) злим.

  1. Хто знайшов жорна-камінці?

а) молодший брат;

б) старший брат.

 Ви гарно підготували домашнє завдання, тому час відкрити таємницю наступної квітки для нашого віночка. Це квітка – мак. Ма к у віночку – це символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій борні, і процвітала кров маковою квіткою в українському вінку.

 

  1. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми й мети уроку

 

  1. А що ми будемо робити,

Про що ми будемо читать,

Ви зможете усі сказати,

Лише прислів’я треба скласти.

 

  1. Робота в парах.

Завдання: у конвертах лежать слова, із яких треба скласти прислів’я.

1 ряд.  За добро плати добром.

2 ряд.  Добро зробити – себе веселити.

3 ряд.  Життя дано на добрі справи.

(Під час цієї роботи звучить аудіозапис «Вальс квітів»)

 

  1. Бесіда.
    • Як ви розумієте ці прислів’я?
    • Яке ключове слово мають ці прислів’я?

Отже, сьогодні на уроці як ми будемо вчитися читати? (виразно, красиво, правильно), будемо вчитися передавати настрій дійових осіб, визначати головну думку твору, учитися робити добрі справи, берегти природу.

Загадка

Ту дівчину синьооку

Завжди стрінеш  край потоку.

В неї ніжки вмиті в росах,

В неї небо сяє в косах.

  (Незабудка)

 Ознайомимося з твором Ігора Калинця «Про що розповіли незабудки». Молодці, діти на цьому етапі уроку ви також сумлінно працювали. Отже слухайте таємницю квітів чорнобривців. У віночку ці квіти означають символ вроди. А ще це лікарські рослини. З них виготовляють настої, які використовують при болях в спині, ніг, рук.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Розгляд квітки «Незабудки».
  2. Короткі відомості про життя і творчість І.Калинця.
  3. Словникова робота.

Літепло – тепла вода

Гайовик – лісовик

Знітилася – засоромилась

Хутко – швидко

  1. Читання схеми слів

 

 

ло

люби

 По    заздри   ла

     сла

     сади

  1. Виразне читання казки вчителем з консультантами.
    • Яка біда була в дівчинки?
  2. Фізкультхвилинка.
  3. Відтворення змісту. Вибіркове читання.
    • Прочитайте, як дівчинка доглядала квіти. Як квіти дякували їй за це?
    • Прочитайте, яка біда була в дівчинки.
    • Прочитайте уривок, який показує, що дівчинка була доброю не тільки до квітів, а й до людей.
    • Чому дівчинка плакала в лісі? Що з’явилося від її сліз? Прочитайте опис цих квітів.
    • Що змінилося в дівчинки з часу пригоди в лісі? Прочитайте.
    • Чому з’явилися квіти незабудки?
    • Що є чарівним у цій казці?
  4. Читання діалогу в особах.
    • Скільки буде читців?
  5. Читання «Диктор і ехо».
  6. Підсумок.
    • Чому вчить нас ця казка?
    • А як ви гарно працювали під час вивчення нового матеріалу. Настав час для несподіванки. Таємниця калини. В центрі дівочого вікна завжди було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України. А яке ще значення калини?

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу

 А зараз хочу відкрити таємницю квітки ромашки. У вінку ромашка символізує ніжність. З уроків природознавства вам багато відомо про цю рослину, тому хотілося б, щоб ви мені повідали її таємницю. Хто готовий?  

  1. Слухання казки В.О.Сухомлинського «Дівчинка і Ромашка»
    • Проаналізуйте, чим схожі казки «Про що розповіли Незабудки?» та «Дівчинка і Ромашка»?
    • Від чого врятувала дівчинка Ромашку?
    • Чого вчить нас ця казка?
  2. Порівняння квітки незабудки і ромашки (лікарські рослини).
  3. Бесіда «Які квіти занесені до Червоної книги?». Розгляд цих квітів.
  4. Відгадування загадок.

Стоять у полі сестрички:

жовте очко, біле личко.

(Ромашка)

 

Серед пшеничного поля – тичка,

а на тичці – півень у червонім ковпаку.

(Мак)

 

Я найперша зацвітаю

синім цвітом у ліску.

(Пролісок)

 

Що за квітка повертає

голівку до сонця?

(Соняшник)

Цвіте синьо лист зелений,

гай він прикрашає,

Хоч мороз усе побив –

його не займає.

(Барвінок)

 

 

  1. Підсумок уроку
    • Що сподобалося на уроці?
    • Чи допомогла вам квітка сонця на уроці? Як саме?
    • Чого навчилися на уроці?
    • Чому в народі говорять «Добро добром згадують»?
    • Ось ми і закінчили збирати таємниці квітів. А сплетуть з них віночок найстаранніші, найдисциплінованіше учні  цього уроку… Поки діти плетуть віночок, ми пригадаємо таємниці тих квітів,  які увійшли до нього.

 

  1. Домашнє завдання
    1. Прочитайте казку і складіть власну про квіти (1 група).
    2. Прочитайте казку в особах (2 група).
    3. Прочитайте виразно казку (3 група).

 

 


docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку