Календарно-тематичне планування уроків з основ здоров'я у 9 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 5-9 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
Календарно-тематичне планування уроків з основ здоров’я
у 9 класі
Календарне планування уроків основ здоров’я розроблено згідно з навчальною програмою, що затверджена Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. (Оновлена програма 2017 року з основ здоров’я).
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
І СЕМЕСТР |
||
Розділ І. Здоров’я людини (3 год.) |
||
1 |
Дотримання здорового способу життя. Практична робота № 1. «Аналіз свого способу життя та особистих цілей». |
|
2 |
Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. |
|
3 |
Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Практична робота № 2. «Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя». Узагальнення знань з розділу І «Здоров’я людини». |
|
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (6 год.) |
||
4 |
Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я. Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я. Види рухової активності. |
|
5 |
Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини. |
|
6 |
Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. |
|
7 |
Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці. |
|
8 |
Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла. Практична робота № 3. «Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму». |
|
9 |
Моніторинг здоров’я. Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я. Практична робота № 4. «Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я». Узагальнення знань з розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
|
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (7 год.) (початок) |
||
10 |
Самореалізація особистості. Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації. |
|
11 |
Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки. |
|
12 |
Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. |
|
13 |
Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Практична робота № 5. Виявлення професійних схильностей. |
|
14 |
Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації» |
|
15 |
Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. |
|
16 |
Саморегуляція. Методи самоконтролю. Заліковий урок за І семестр. |
|
ІІ СЕМЕСТР |
||
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год.) (продовження) |
||
17 |
Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. |
|
18 |
Індивідуальні особливості сприйняття і навчання. Практична робота № 6. Визначення індивідуального стилю навчання. |
|
19 |
Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів. Планування часу. Практична робота № 7. Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації. |
|
20 |
Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини. Практична робота № 8. Самооцінка характеру. Проект самовиховання. |
|
21 |
Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. |
|
22 |
Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості. Самовиховання характеру. Узагальнення знань з розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». |
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (10 год.) |
||
23 |
Тема 1. Соціальний добробут. Соціальна компетентність. Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. |
|
24 |
Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками. Практична робота № 9. «Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками». |
|
25 |
Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя. Поняття «гендер» і «стать». |
|
26 |
Репродуктивне здоров’я молоді. Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків, зокрема, інфікування на вірус папіломи людини та ризик розвитку раку шийки матки. |
|
27 |
Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом. Спільна відповідальність чоловіка і жінки за використання контрацепції та засобів захисту від ІПСШ. Практична робота № 10. «Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання». |
|
28 |
Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ. Протидія стигмі і дискримінації осіб за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я та з інвалідністю. Практична робота № 11. «Визначення місця здоров’я в ієрархії власних життєвих цінностей». |
|
29 |
Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад. Значення регулярних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози (огляд мамолога). Практична робота № 12. «Відпрацювання навичок отримання достовірної інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі. |
|
30 |
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді. |
|
31 |
Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки. Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Практична робота № 13. «Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні». |
|
32 |
Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки. |
|
33 |
Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Практична робота № 14. «Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади». |
|
34 |
Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку. |
|
35 |
Узагальнення знань з розділу IV «Соціальна складова здоров’я». Заліковий урок за ІІ семестр |
|