Урок "Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. 9 клас (Осн. здор.) за підруч. О.В. Тагліна "

Про матеріал
Урок за темою "Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання" виконаний в контексті даної теми. Використання активного та пасивного навчання протягом уроку та наголошення на них. Робота з підручником. На завершення цікава вправа "Оцінка" - ефективності навчання на проведеному уроці та визначення недоліків.
Перегляд файлу

План – конспект уроку № 1

Дата:17.01.19   Школа : НВК №3   Клас: 9-Б   Тривалість: 45 хв.

Тема уроку: Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

Мета уроку:

освітня: сприяти засвоєнню учнями знань про  умови ефективного навчання, їх реалізацію та необхідність у навчальному процесі; розуміння  відмінностей  активного та пасивного навчання, визначення їх недоліків та переваг.

розвиваюча: забезпечити розвиток в учнів умінь та навичок реалізовувати умови ефективного навчання та визначення ефективного вибору виду навчання в певних умовах або залежно від змісту навчання.

виховна: сприяти вихованню в учнів  самостійного розуміння необхідності забезпечення ефективності навчання; культури участі в освітньому процесі.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний екран, навчальна презентація.

Література:

1. Тагліна О. В. Основи здоровя: підручник для 9 класу загальноосвіт. навч. закладу/ О. В. Тагліна. – Харків: Вид-во «Ранок», 2017. – 160 с. : іл.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

Привітання.

Перевірка присутності учнів на уроці.

Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Метод «Слово вчителя»

Сьогодні ми поговоримо про процес який займає у житті кожної людини важливе місце. Тобто про навчання, а саме визначимо умови які необхідні для ефективного навчання та  розглянемо види навчання.

Відразу постає питання  для чого нам ефективне навчання? Чи дійсно навчання повинне бути ефективним?

Дійсно, ефективність навчання  допоможе нам засвоїти інформацію краще і в більших об’ємах ніж без дотримання ефективності умов навчання.  Знаючи ці умови ми можемо,  наприклад, відносно швидко вивчити іноземну мову,  підвищити кваліфікацію тощо.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

Вправа «Асоціативний кущ»

Для початку  виконаймо просту вправу, яка допоможе зрозуміти,що ж для вас навчання. Вправа «Асоціативний кущ», знайомі з такою? Ключовий термін для нас – уміння навчатись (наполегливість, інтерес, саморозвиток, інтелект, освіта, необхідність, успіх, майбутнє).

Добре,давайте ж дізнаємось умови ефективного навчання про які стільки говоримо.

Нічого надзвичайного у них немає, інколи вони знаходяться на поверхні, а ми просто не зважаємо на них.

Отож, :

  • Мотивація;
  • Практичне закріплення;
  • Розуміння, а не запам’ятовування;
  • Відпочинок;
  • Пояснюйте іншим();
  • Візуалізація або асоціації
  • Концентрація;
  • Комфорт.

Метод «Робота у групах»

Давайте поділимося на невеликі групи і  коротко обговоримо важливість цих умов. Кожна група отримає свою умову для обговорення і обов’язково висловить свою думку. Зрозуміло  за допомогою представника від групи.

На початку я згадував про види навчання. Пропоную вам до огляду піраміду з видами навчання. Їх є два активне(перевага діяльності учнів) і пасивне навчання(перевага учителя).

Наразі ми  зупинились на моменті коли ми можемо обрати активне навчання чи пасивне .

Метод «Мозковий штурм»

Як ви думаєте, що ми відносимо до  активного навчання? ( Участь у дискусії. Виступ. Підготовка презентації. Імітація діяльності. Виконання реальної діяльності).

А що ж до пасивного?(читання, слухання,зорове сприйняття, перегляд відео, спостереження процесу).

Пропоную вам до огляду піраміду з видами навчання.

ІV. Закріплення засвоєних знань.

Вправа «Плюс-Мінус»

Назвіть переваги активного навчання (Творче засвоєння знань, розуміння застосування знань).

А тепер недоліки(велика витрата часу та енергії учителя та учнів,складність організації).

Так само повторимо і для  пасивного навчання (+ - простота організації,  ),(- - великі об’єми для вивчення, пасивна роль учня).

 Метод «Пояснення приказки»

Є така китайська приказка: «Якщо ти мені щось скажеш — я можу й забути. Якщо ти мені щось покажеш, то я можу запам’ятати. Але дозволь мені зробити це, і воно стане моїм назавжди». Як ви розумієте цю приказку?Який вид навчання вона пропагандує?

Вправа «Кошик для сміття»

Ми дізнались умови ефективного навчання, зясували види навчання. Тож залишилось визначити фактори які  заважають нам ефективно вчитися і помістимо їх в уважний кошик для сміття. Давайте продовжимо речення : Ефективно навчатись мені заважає ….

V. Підсумок уроку.

Вправа «Оцінка»

На завершення я пропоную вам визначити ефективність нашого сьогоднішнього навчання . Вам необхідно підняти руку догори та оцінити таким чином – один палець майже нічого не зрозумів  і відповідно п’ять пальців – усе зрозуміло. Прошу вас бути відвертими  і чесними.

Дякую!

 

docx
Додав(-ла)
Альохін Саша
Додано
20 січня 2019
Переглядів
4223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку