Урок "Ефективне спілкування"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету "основи здоров'я", 9 клас тема: "Ефективне спілкування"
Перегляд файлу

Троїцький ліцей Троїцької селищної ради

Троїцького району Луганської області

 

 

 

 

 

Урок – тренінг

з предмету: «Основи здоров’я»

Тема: Ефективне спілкування.

9 клас

 

 

 

    Розробила:

                             Живага Надія Семенівна

                                                            Вчитель, який викладає предмет

          «Основи здоров’я»

          Троїцького ліцею

Троїцької селищної ради                     Троїцького району

          Луганської області

 

 

 

 

 

2019

 

Проблема: Спілкування і здоров’я

9 клас

Урок – тренінг

Тема: Ефективне спілкування.

Мета:  Сприяти розвитку навичок комунікації, ознайомити із правилами ефективного спілкування;

визначити навички ефективного спілкування, рівні спілкування, принципи міжособистісних стосунків;

формувати вміння ефективно спілкуватися з однолітками та дорослими, працювати в групах, робити висновки та аналізувати різні ситуації.

Обладнання: підручники, зошити, олівці.

Тип уроку: тренінг

Тривалість: 45 хв 

                                             Хід уроку

І. Організаційний етап (Створення позитивного настрою) (3 хв)

Вчитель. Чарівний день, неначе казка,

Синіє небо угорі.

Нас гріє сонечкова ласка

І спів синички на дворі.

Цвіркоче зграйка горобина

У днину радісну таку.

Пливе сімейка лебедина

По вільних водах на ставку.

Берізка біла мріє в небо,

Вночі пливуть до неї сни.

Чарівний день! Усе, як треба…

Не так далеко й до весни.                              (Надія Красоткіна)

 Нехай сьогодні на уроці у душах всіх нас буде справжня весна.

ІІ. Основна частина тренінгу  (30 хв)

  1. Вправа «Знайомство» (5 хв)

Інструкція: Я - ведучий, починаю, а ви продовжите по колу: «Я – Лариса, я – доброзичлива», наступний учасник повторює ім'я попереднього і називає своє ім'я і якість «Ти Лариса – доброзичлива, а я Вася – веселий» і так далі по колу.

Висновок: Кожна людина унікальна, і тому треба вчитися говорити про себе позитивно. Це в свою чергу надає впевненості. Треба любити себе і поважати, і тоді людям поважати тебе буде легше.

  1. Бесіда: (7хв)
  1. Чи легко вам було казати про себе гарні слова?
  2. Чи легше казати добрі слова про іншу людину?
  3. А про кого з тих людей, що вас оточують легше за все казати гарні слова?

 

Вчитель. Дійсно, нам легше за все казати про тих, кого ми краще за все ми знаємо. Тобто з різними людьми у нас різні види стосунків. На занятті ми познайомимося з навичками ефективного спілкування, рівнями спілкування, принципами міжособистісних стосунків.

  1. Інформаційний блок.(5 хв)

 Рівні спілкування людей. Чи знаєте ви, що американський психолог Джон Пауел виокремив п’ять рівнів комунікації, на яких люди спілкуються залежно від якості їхніх стосунків. (стор. підручника. 145)

Перший рівень (фрази) — люди ледь знайомі або цілком чужі одне

одному, їхнє спілкування обмежується короткими репліками: «Вітаю»,

«Як справи?», «Чудова погода», «Усе гаразд», «Помаленьку», «Бувай».

Другий рівень (факти) — люди розмовляють, але не про себе,

а на нейтральні теми: про події у школі, спорт, політику, обмінюються

чутками про спільних знайомих.

Третій рівень (думки) — люди розповідають дещо про себе, але

не надто відкриваються. Обережно висловлюють свої судження й оцінки, стежать, щоб не сказати зайвого. Уважно придивляються і намагаються зрозуміти, чи цікаві одне одному. Якщо на цьому етапі вони відчули взаєморозуміння, якщо їхні погляди і смаки подібні, стосунки між ними можуть розвиватися. Якщо цього не відчувається, вони можуть легко повернутися на попередній рівень комунікації.

Четвертий рівень (почуття) — люди поступово, крок за кроком

відкриваються, починають говорити про особисте, відверто ділитися

своїми почуттями.

П’ятий рівень (довіра) — вершина комунікації, досконале порозуміння. Потребує цілковитої щирості, тут немає місця недомовкам. Люди почуваються одне з одним у цілковитій безпеці, не бояться розкритися, показати свої переваги й недоліки, оскільки впевнені, що їх

люблять і поважають такими, якими вони є.

Навички ефективного спілкування. Спілкування (комунікація) - процес обміну думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями. «Ефективне спілкування — це обмін повідомленнями, під час якого співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той, хто слухає, сприймає з повідомлення

саме те, що має на увазі той, хто говорить.»

 

  1. Практичний блок. (10 хв) Об’єднаємося у пари і підготуйте невеликі діалоги для демонстрації цих умінь.

Невербальне слухання

Вербальне слухання

Той, хто слухає і говорить:

• дивиться в очі;

• демонструє своє зацікавлення

за допомогою слів, виразу

обличчя, інтонації, усмішки;

• показує це мовою свого тіла:

нахиляється до співрозмовника,

може торкнутися його руки;

•перебуває на комфортній дистанції (так, щоб його було

добре чути), але не порушує

особистого простору співрозмовника.

Той, хто говорить:

• стежить за відповідністю своїх

слів і невербальних сигналів;

• щоб перевірити, чи правильно

його зрозуміли, ставить запитання уточнювальні («Чи зрозуміло я висловлююсь?») і

відкриті («Що ви думаєте про

це?»);

• не перетворює діалог на монолог, говорить приблизно стільки ж, скільки й слухає;

• висловлюється чітко;

• демонструє повагу.

Той, хто слухає:

• зосереджений на тому, що

говорить співрозмовник: киває

головою, робить короткі коментарі, висловлює розуміння;

• не перериває, дає співрозмовникові закінчити думку;

• демонструє навички активного

слухання: повторює сказане,

використовує парафраз, підбиває підсумки, ставить уточнювальні запитання;

• висловлює повагу, підбадьорює.

 

5) Фізкультхвилинка. Руханка «Австралійський дощ» (3 хв)

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.

     Учасники стають у коло.

     Запитую в учасників: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз, йдучи по колу ланцюжком, ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно».

- В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні)

- Починає накрапати дощ. (Клацання пальцями)

- Дощ посилюється. Лопотить по листочках. (Почергове плескання долонями по грудях)

- Починається справжня злива. (Плескання по стегнах)

- А ось град – справжня буря! (Тупотіння ногами)

- Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах)

- Дощ стихає. (Почергове плескання долонями по грудях)

- Рідкі краплі дощу падають на землю. (Клацання пальцями)

- Чути тихий шелест вітру. (Потирання долонь)

- Сонечко! (Руки догори)

          6) Завдання для допитливих. (7 хв) Робота з підручником стор. 148.

ІІІ. Заключна частина (5 хв)

 Вправа « Зворотній зв'язок .Коло вражень»

Мета : отримати зворотній зв'язок про враження та користь від тренінгу.

Підсумки: Спілкування  — комунікаційний процес обміну думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями.

Спілкуючись з людьми, підтримуючи з ними стосунки, ми задовольняємо свої потреби у спілкуванні, любові, визнанні, належності до групи.

Люди спілкуються на п'яти рівнях комунікації залежно від якості їхніх стосунків: обмін фразами, фактами, думками, почуттями, довіра (повне порозуміння).

Ефективне спілкування — це обмін повідомленнями, під час якого співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той, хто слухає, сприймає

з повідомлення саме те, що має на увазі той, хто говорить.

Вправа «Віночок побажань»

Мета: створення позитивного настрою.

Візьміть за руку сусіда і продовжить фразу: «Я бажаю тобі…». Не відпускати руки. По завершенні заплющити очі й подумки побажати всього найкращого тим, кого ви любите.

ІV. Домашнє завдання: опрацювати § 20

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
1923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку