Календарно – тематичне планування для 5 класу складено відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середної освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №1392) і затверджено наказом Міністерства від 06. 06. 2012р. №664
О. П. Глазова Українська мова: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29. 05. 2015 №585).
Українська мова
5 клас
І семестр
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Соціокультурна змістова лінія |
Кількість годин |
Дата |
1 |
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України. |
Українська мова — один з найважливіших складників української культури.
|
1 |
|
2 |
Розвиток мовлення №1. Загальне уявлення про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Основні правила спілкування (практично.) |
1 |
|
|
3 |
Розвиток мовлення №2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов`язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ (2 год) |
||||
4 |
Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення. Зміст заголовка тесту. План тексту. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. Розділові знаки в кінці речення. |
|
1 |
|
5 |
Розвиток мовлення №3. Текст, зв`язність тексту. Тема, основна думка, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Абзац. Ключові слова в тексті. |
1 |
|
|
6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
Дивовижний світ української природи. |
1 |
|
7 |
Розвиток мовлення №4. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за коллективно складеним планом. |
1 |
|
|
8 |
Контрольна робота №1. Тестування. |
1 |
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ (8 год. + 1 год. на повторення) |
||||
9 |
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
Єдність із рідною природою в різні пори року. |
1 |
|
10 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
1 |
|
|
11 |
Лексична помилка та умовне її позначення (практично). |
1 |
|
|
12 |
Тлумачний словник. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
13 |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми (повторення й поглиблення). |
1 |
|
|
14 |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми (повторення й поглиблення). |
Історичне минуле України на різних етапах розвитку українського народу. |
1 |
|
15 |
Розвиток мовлення № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що місить синоніми та антоніми (за коллективно складеним планом). |
1 |
|
|
16 |
Пароніми. |
1 |
|
|
17 |
Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
18 -19 |
Розвиток мовлення № 6 - 7. Докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що місить синоніми та антоніми (за коллективно складеним планом). |
2 |
|
|
20 |
Контрольна робота № 2. Тестування. |
|
1 |
|
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (9 год. + 1 год. на повторення) |
||||
21 |
Аналіз письмового переказу. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частин слова(повторення й поглиблення відомостей). |
|
1 |
|
22 |
Значущі частини слова (повторення й поглиблення). |
1 |
|
|
23 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
Запорозьке козацтво в українській історії й національній самосвідомості |
1 |
|
24 |
Незмінні й змінні слова. |
1 |
|
|
25 |
Правопис значущих частин слова (повторення). |
1 |
|
|
26 |
Правопис значущих частин слова (повторення). Навчальне читання мовчки. |
1 |
|
|
27 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
28 -29 |
Розвиток мовлення № 8 - 9. Письмовий твір - опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
2 |
|
|
30 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
1 |
|
|
31 |
Тренувальні вправи. Аналіз письмового твору - опису. |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота № 3. Тестування. |
|
1 |
|
ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ (30 год. + 2 год. на повторення) |
||||
33 |
Звуки мови і звуки мовлення. |
|
1 |
|
34 |
Звуки голосні та приголосні. Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі (повторення). |
|
1 |
|
35 |
Вимова звуків, що позначаються літерами г та r. |
Історія мого міста, села — частина історії України |
1 |
|
36 |
Позначення звуків на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
1 |
|
|
37 |
Співвідношення звуків і літер. Звукове значення літер я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
|
|
38 |
Розвиток мовлення № 10. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. |
1 |
|
|
39 |
Склад. Наголос. |
1 |
|
|
40 |
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
1 |
|
|
41 |
Правила переносу слова з рядка в рядок. |
1 |
|
|
42 |
Розвиток мовлення № 11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
|
43 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
1 |
|
|
44 |
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
1 |
|
|
45
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [ у] в коренях слів. |
Герої доби козацтва |
1 |
|
46 |
Контрольний диктант |
1 |
|
|
47 |
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично). Орфографічний словник. |
1 |
|
|
48 -49
|
Приголосні дзвінкі і глухі. Вимова приголосних звуків і позначення їх на письмі. Уподібнення приголосних звуків. |
2 |
|
|
50 - 51 |
Розвиток мовлення № 12 -13. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
2 |
|
|
52 |
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного переказу. |
1 |
|
|
53 |
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. |
1 |
|
54 - 55 |
Спрощення в группах приголосних. |
Національна державна символіка України |
2 |
|
56 |
Контрольна робота №4. Тестування. |
1 |
|
|
57 |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Соціокультурна змістова лінія |
Кількість годин |
Дата |
57 |
Розвиток мовлення № 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
Народна пісня – душа народу |
1 |
|
58 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично). Чергування [о]-[а]; [е]-[і]; [е]-[и]; [о], [е] з [і]. |
1 |
|
|
59 |
Чергування [е]-[о] після [ж], [дж], [ч], [ш]. |
1 |
|
|
60 |
Чергування [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів. |
1 |
|
|
61 |
Розвиток мовлення № 15. Письмовий твір - роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом на тему «Чому потрібно захищати слабших» або «Чому людина має бути чемною». |
1 |
|
|
62 |
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] - [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
|
63 |
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності). |
1 |
|
|
64 |
Розвиток мовлення № 16. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу і милозвучність української мови. |
1 |
|
|
65 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-), с-. Вимова і правопис префіксів роз- (розі-), без- (повторення). |
1 |
|
|
66 |
Позначення м’якості приголосних на письмі літерами ь, і, є, ю, я. Основні правила переносу. |
1 |
|
|
67 |
Сполуки літер йо, ьо. |
|
1 |
|
68 - 69 |
Правила вживання знака м’якшення та в словах іншомовного походження. |
2 |
|
|
70 - 71 |
Правила вживання апострофа та в словах іншомовного походження. |
2 |
|
|
72 |
Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
73 |
Контрольна робота №5. Тестування. |
1 |
|
|
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ |
||||
74 - 75 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова і речення. Головне і залежне слово в словосполученні. |
Моя зустріч із прекрасним |
2 |
|
76 |
Розвиток мовлення № 17. Письмовий твір - роздум за коллективно складеним планом у художньому стилі на тему «Чому потрібно берегти природу» («Чого не можна купити за гроші»). |
1 |
|
|
77 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
1 |
|
|
78 |
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
1 |
|
|
79 |
Види речень за метою висловлювання: окличні й неокличні. |
1 |
|
|
80 |
Розвиток мовлення № 18. Аналіз письмового твору. Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
81 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). Навчальне аудіювання. |
1 |
|
|
82 |
Контрольна робота №6. Тестування. |
1 |
|
|
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ |
||||
83 - 84 |
Додаток як другорядний член речення. |
Ой роде наш красний |
2 |
|
85 - 86 |
Розвиток мовлення № 19 – 20. Контрольний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
2 |
|
|
87 |
Означення. |
1 |
|
|
88 |
Обставина. |
2 |
|
|
89 |
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного переказу. |
1 |
|
|
90 |
Контрольна робота №7. Тестування. |
1 |
|
|
РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИ |
||||
91 - 92 |
Речення з однорідним членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. |
Вірний приятель – то найбільший скарб |
2 |
|
93 - 94 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах. |
2 |
|
|
95 - 96 |
Звертання. Непоширені й поширені. Розділові знаки при звертанні. |
2 |
|
|
97 - 98 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами. |
2 |
|
|
99 |
Розвиток мовлення № 21. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
1 |
|
|
100 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. |
1 |
|
|
101 |
Кома між частинами складного речення, з`єднаного з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. |
1 |
|
|
102 - 103 |
Розвиток мовлення № 22 – 23. Контрольний твір. |
2 |
|
|
ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ |
||||
104 - 105 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченняз із прямою мовою. |
Шкільна родина |
2 |
|
106 |
Діалог. Тире при діалозі. |
1 |
|
|
107 |
Розвиток мовлення № 24. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами») з використанням речень, що містять пряму мову. |
1 |
|
|
108 |
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного твору. |
1 |
|
|
109 |
Контрольна робота №8. Тестування. |
1 |
|
|
ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРОТЯГОМ РОКУ
|
||||
110 – 111 |
Лексикологія. |
Я – українець (українка) |
2 |
|
112 – 113 |
Будова слова і орфографія. |
2 |
|
|
114 – 115 |
Фонетика, орфоепія, орфографія, графіка. |
2 |
|
|
116 - 117 |
Синтаксис і пунктуація. |
2 |
|
|
118 |
Урок – підсумок. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу. |
1 |
|