Підручник
Заболотний О.В. Українська мова, 5 клас : Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / О,В, Заболотний, В.В. Заболотний. – К. : Генеза, 2018.-208с.
Українська мова, 5 клас
№ |
Зміни |
Дата. |
Тематичний зміст навчального матеріалу |
Мовленнєва змістова лінія |
Рекомендовані види роботи. |
Вимоги програми |
|
Тема 1. ( год.) Вступ. Тема 2. ( год.) Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Усний переказ. Діалог. |
Учень (учениця): Знаннєва складова розуміє значення й роль мови в житті людини й суспільства; пояснює функції мови: комунікативну, мислетворчу, пізнавальну, об’єднувальну; знає і пояснює РЗМіст 10-ї статті Конституції України; знає і розуміє значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Діяльнісна складова порівнює мовні і немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякден ному житті; визначає мову як основний засіб спілкування, формування думки й пізнання. Ціннісна складова усвідомлює права та мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави; обґрунтовує необхідність вільного володіння державною мовою; робить висновки щодо того,як мають ставитися до державної мови громадяни України, для яких державна мова не є рідною.
|
||||
|
|
|
Значення мови в житті суспільства. Українська мова - державна мова України. |
|
Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні. Складання й розігрування діалогу-розпитування про корисність різних видів спорту (правила користування шкільною бібліотекою, правила користування мобільним телефоном та ін.) з використанням запропонованих (або самостійно дібраних) синонімів, антонімів. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника. Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). Складання усного опису предмета (квітки, куща калини, осіннього листя і т. ін.) за картиною |
|
|
|
|
|
РМ №1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування |
||
|
|
|
|
РМ №2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично). |
||
|
|
|
|
РМ № 3 Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовні теми: «Де і як я провів(ла) літні канікули», «Чим запам’яталося мені літо»). Колективне складання словничка найпоширеніших етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності та ін.). |
||
|
|
|
Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План текс
ту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
||
|
|
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
|
||
|
|
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту |
|
||
|
|
|
|
РМ №4 Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини). |
||
|
|
|
|
РМ №5 Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
||
|
|
|
Контрольна робот № 1 з мовної теми «Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово», тест |
|
||
|
Тема №3 ( год.) Лексикологія |
|||||
|
|
|
Лексичне значення слова. |
|
||
|
|
|
Однозначні й багатозначні слова (повторення). |
|
||
|
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). |
|
||
|
|
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник. |
|
|
|
|
|
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник. |
|
||
|
|
|
|
РМ № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
||
|
|
|
|
РМ № 7 Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
||
|
|
|
Групи слів за значенням. Синоніми. (повторення й поглиблення).Ознайомлення зі словниками синонімів. |
|
||
|
|
|
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів. |
|
||
|
|
|
Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словниками омонімів. |
|
||
|
|
|
|
РМ №8. Аналіз письмового переказу. |
||
|
|
|
Тлумачний словник. Групи слів за значенням: пароніми. ознайомлення зі словником паронімів. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота № 2. з мовної теми «Лексикологія». Тестові завдання |
|
||
|
Тема 4 ( год.) Будова слова. Орфографія. |
|
||||
|
|
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
|
Рекомендовані види роботи. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. Визначення в реченнях (текстах) і добір слів, що містять антонімічні суфікси та префікси. Аудіювання текстів фольклорних творів (колискових пісень, забавлянок, утішок), що містять слова із суфіксами, які надають слову значень зменшуваності й пестливості. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. Складання опису тварини для Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених висловлень. Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин).
|
Учень (учениця): Знаннєва складова знає значущі частини слова; наводить приклади різних форм слова та спільнокореневих слів; пояснює правопис значущих частин слова правилами (у межах вивченого). Діяльнісна складова виділяє у слові значущі частини; розрізняє форми слова та спільнокореневі слова, змінні й незмінні слова; складає речення й мікротексти зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення й виразності; використовує доцільно слова, що містять антонімічні суфікси та префікси. записує правильно слова з вивченими орфограмами в значущих частинах , обґрунтовує написання їх правилами; знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила; використовує спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Ціннісна складова усвідомлює багатство виражальних засобів української мови; робить висновки щодо важливості удосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу словами різної будови. |
|
|
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова |
|
||
|
|
|
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
||
|
|
|
Корінь слова |
|
||
|
|
|
Префікс і суфікс |
|
||
|
|
|
|
РМ № 9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
||
|
|
|
Незмінні й змінні слова. |
|
||
|
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів з -, с- Написання префіксів роз -, без |
|
||
|
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів з -, с- Написання префіксів роз -, без |
|
||
|
|
|
Контрольний диктант №1 |
|
||
|
|
|
|
РМ № 10. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
||
|
|
|
Написання префіксів пре-, при-, прі- |
|
||
|
|
|
Повторення і узагальнення вивченого. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота №3 з мовної теми «Будова слова». Тестування |
|
||
|
Тема № 5 ( год. ) Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Тема № 5.1. ( год.) Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. |
|||||
|
|
|
Голосні й приголосні звуки. |
|
Рекомендовані види роботи. Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії. Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий, вимова, запитання, завдання та ін.). Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії. Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія; знає українську абетку; розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами; знає засоби милозвучності української мови; знає правила переносу слів із рядка в рядок; записує правильно слова з вивченими орфограмами; обґрунтовує написання слів відповідними орфографічними правилами; знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Діяльнісна складова розрізняє у словах тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ; поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок; вимовляє звуки в словах відповідно до правил орфоепії; використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; дотримується чергувань голосних і приголосних звуків; користується орфографічним словником і словником наголосів; помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами; розпізнає у словах явища уподібнення, спрощення, чергування звуків. Ціннісна складова усвідомлює красу, естетичну довершеність української мови, зокрема її милозвучність і мелодійність; виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови |
|
|
|
Приголосні тверді й м’які.
|
|
||
|
|
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
|
||
|
|
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків. |
|
||
|
|
|
|
РМ № 11 Особливості будови розповіді та елементарного роздуму |
||
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. |
|
||
|
|
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). |
|
||
|
|
|
|
РМ № 12 Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
||
|
|
|
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
|
||
|
|
|
Склад. Наголос. Орфограма (практично). |
|
||
|
|
|
|
РМ № 13 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
||
|
|
|
|
РМ № 14 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом |
||
|
|
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
|
||
|
|
|
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. |
|
||
|
|
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення. |
|
||
|
|
|
Контрольний переказ № 1 |
|
||
|
|
|
Контрольний переказ № 1 |
|
||
|
|
|
Тренувальні вправи Орфографічний словник. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота з мовної теми № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовленн.» . Тестові завдання |
|
||
|
|
|
|
РМ № 15 Аналіз письмового твору. |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання |
|
|
|
|
Тема № 5.2. ( год.) Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Усний твір. Читання вголос. |
|||||
|
|
|
Вимова приголосних звуків. |
|
Рекомендовані види роботи. Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії. Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей. Складання й розігрування діалогів з використанням слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий, вимова, запитання, завдання та ін.). Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки. Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії. Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки. Укладання пам’ятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків. Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає, що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія; знає українську абетку; розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами; знає засоби милозвучності української мови; знає правила переносу слів із рядка в рядок; записує правильно слова з вивченими орфограмами; обґрунтовує написання слів відповідними орфографічними правилами; знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного роздуму. Діяльнісна складова розрізняє у словах тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки; пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ; поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок; вимовляє звуки в словах відповідно до правил орфоепії; використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням; дотримується чергувань голосних і приголосних звуків; користується орфографічним словником і словником наголосів; помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами; розпізнає у словах явища уподібнення, спрощення, чергування звуків. Ціннісна складова усвідомлює красу, естетичну довершеність української мови, зокрема її милозвучність і мелодійність; виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови |
|
|
|
Уподібнення приголосних звуків. |
|
||
|
|
|
Вимова і правопис префіксів роз-, без- |
|
||
|
|
|
Спрощення в групах приголосних |
|
||
|
|
|
Спрощення в групах приголосних |
|
||
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). |
|
||
|
|
|
Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] |
|
||
|
|
|
Чергування [ [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
|
||
|
|
|
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
|
||
|
|
|
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності). |
|
||
|
|
|
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). |
|
||
|
|
|
|
РМ № 16 Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
||
|
|
|
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. |
|
||
|
|
|
Основні правила переносу. |
|
||
|
|
|
Основні правила переносу. |
|
||
|
|
|
Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). |
|
||
|
|
|
Правила вживання апострофа. |
|
||
|
|
|
Правила вживання апострофа. |
|
||
|
|
|
Повторення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.» |
|
||
|
|
|
Контрольна робота №5 з мовної теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.» Тестові завдання |
|
||
|
Тема № 6 ( год.) Відомості із синтаксису й пунктуації. Тема № 7 ( год.) Другорядні члени речення |
|||||
|
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні..
|
|
Рекомендовані види роботи. Складання висловлення з використанням опорних словосполучень (наприклад: улюблені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди). Створення тексту інформації для шкільного веб-сайта або шкільної газети про цікавий випадок із життя класу з використанням різних за метою висловлення речень. Аудіозапис для шкільної радіогазети повідомлення, що містить окличні й неокличні речення. Рекомендовані види роботи. Діалог-розпитування (орієнтовні теми: «Домашня тварина, про яку ти мрієш» (з використанням реплік-речень, що містять означення), «Твоє улюблене заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки), «Як пройти до музею» (з використанням реплік-речень, які містять обставини). |
Учень (учениця):Знаннєва складова знає, що вивчає синтаксис і пунктуація; знає та формулює визначення словосполучення та речення; пояснює відмінність між словосполученням і реченням; наводить приклади словосполучень, речень, що належать до різних видів за метою висловлення та емоційним забарвленням; знає головні члени речення; наводить приклади двоскладних й односкладних речень. Діяльнісна складова відрізняє словосполучення від слова й речення;визначає у словосполученні головне й залежне слова;розпізнає види речень за метою висловлення, інтонацією, емоційним забарвленням; визначає частини складногоречення, що мають будову простих; правильно інтонує речення;розставляє та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення;визначає в реченні головні члени;помічає й виправляє пунктуаційні помилки (у межах вивчених правил);критично мислить, аналізує моральні дилеми, виходячи з досвіду власного життя. Ціннісна складова усвідомлює багатство виражальних засобів української мови, зокрема її граматичну досконалість; представляє й аргументує свою позицію в шкільному ЗМІ, додержує таких правил етики, як правдивість, дотримання прав людини; усвідомлює суть понять патріотизм, відповідальність за долю батьківщини (НЛ-2);обґрунтовує необхідність збереження та відновлення природного середовища (НЛ-1). Учень (учениця):Знаннєва складова знає другорядні члени речення; формулює визначення додатка, означення, обставини. Діяльнісна складова розрізняє додатки, означення, обставини, визначає їх у реченні; будує речення, поширюючи їх додатками, означеннями, обста-винами;складає речення з урахуванням мети й ситуації спілкування;використовує виражальні можливості другорядних членів речення у своєму мовленні. Ціннісна складова усвідомлює багатство виражальних засобів української мови;робить висновки щодо значення будови речення для точності висловлення думки. |
|
|
|
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.. |
|
||
|
|
|
|
РЗМ №17 Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»). |
||
|
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
||
|
|
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). |
|
||
|
|
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). |
|
||
|
|
|
|
РЗМ № 18 Аналіз письмового твору. |
||
|
|
|
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). |
|
||
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
||
|
|
|
Другорядні члени речення: додаток |
|
||
|
|
|
Другорядні члени речення: означення. |
|
||
|
|
|
Другорядні члени речення: обставина. |
|
||
|
|
|
Тренувальні вправи на визначення другорядних членів речення.
|
|
||
|
|
|
Контрольна робота № 6 з мовної теми «Другорядні члени речення». Тести. |
|
||
|
Тема № 8 ( 21 год.) Речення з однорідними членами, Звертання., Складні речення |
|||||
|
|
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і) |
|
Рекомендовані види роботи. Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення. Формулювання відповідей на запитання за змістом прослуханого уривка з використанням однорідних членів речення. Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад», «Що ми побачили в лісі») з використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення. Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань. Складання інформації до шкільного веб-сайта про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень).
|
Учень (учениця): Знаннєва складова пояснює роль однорідних членів речення, звертань, вставних слів (словосполучень, речень) у мовленні;формулює правила вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених однорідними членами, звертаннями та вставними словами (словосполученнями). Діяльнісна складова розпізнає однорідні члени речення, узагальнювальні слова при них, звертання, вставні слова в реченні та складні речення; складає речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами й складні речення та використовує їх у власному мовленні; будує діалоги на визначені теми й відповідно до запропонованої ситуації, доцільно використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова; інтонує правильно речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами й складні речення; розставляє розділові знаки між однорідними членами, при звертаннях і вставних словах, між частинами складного речення, обґрунтовує їх уживання відповідними правилами; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;складає висловлення з урахуванням адресата мовлення, використовуючи різні за будовою (прості й складні) речення. Ціннісна складова усвідомлює значення однорідних членів речення, звертань, вставних слів у мовленні; цінує співрозмовника (адресата листа), виявляє до нього увагу та повагу;визнає право кожного мати й вільно висловлювати власну думку;робить висновки щодо необхідності виявляти у спілкуванні делікатність, тактовність, уміти уникати конфліктів та домовлятися; усвідомлює потребу в цінностях, зокрема родинних; усвідомлює наслідки, що можуть бути спричинені непорозумін-нями між рідними людьми, обґрунтовує необхідність їх уникання. |
|
|
|
Кома між однорідними членами. |
|
||
|
|
|
Кома між однорідними членами. |
|
||
|
|
|
|
РЗМ № 19 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
||
|
|
|
|
РЗМ № 20 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
||
|
|
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами |
|
||
|
|
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
||
|
|
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
||
|
|
|
|
РЗМ №21 Аналіз письмового переказу. |
||
|
|
|
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. |
|
||
|
|
|
Контрольний твір №1 |
|
||
|
|
|
Контрольний твір № 1 |
|
||
|
|
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання. |
|
||
|
|
|
Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
||
|
|
|
Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
||
|
|
|
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). |
|
||
|
|
|
Виділення вставних слів на письмі комами. |
|
||
|
|
|
|
РЗМ № 22 .Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів. |
||
|
|
|
|
РЗМ №23 Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
||
|
|
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
||
|
|
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
||
|
|
|
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота №.7 з мовної теми «Речення з однорідними членами, Звертання., Складні речення» Тести. |
|
||
|
Тема № 9 ( 9 год.) Пряма мова. Діалог. |
|
|
|||
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
|
|
Рекомендовані види роботи. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову. Інсценування байки, текст якої містить діалог.
|
Учень (учениця):Знаннєва складова пояснює відмінності між прямою та непрямою мовою; наводить приклади речень із прямою мовою; записує правильно речення з прямою мовою в різних щодо слів автора позиціях; записує правильно текст, що містить діалог. Діяльнісна складова розрізняє слова автора й пряму мову в реченні з прямою мовою; правильно інтонує речення з прямою мовою; ставить розділові знаки при прямій мові й діалозі, обґрунтовує їх правилами; знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила; складає тексти, використовуючи речення з прямою мовою, діалогом. Ціннісна складова усвідомлює роль прямої мови в реченнях і текстах; цінує досвід старших поколінь, поважає досвід і дослухається порад старших членів родини. |
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
|
|
||
|
|
|
Контрольний диктант №2 |
|
||
|
|
|
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
|
|
||
|
|
|
Контрольний переказ № 2
|
|
||
|
|
|
Контрольний переказ № 2
|
|
||
|
|
|
Тире при діалозі
|
|
||
|
|
|
Розділові знаки при діалозі
|
|
||
|
|
|
Розділові знаки при діалозі
|
|
||
|
|
|
Контрольна робота №.8 з мовної теми «Пряма мова. Діалог». Тести.
|
|
||
|
Тема № 10 ( 7 год.) Повторення й узагальнення вивченого в кінці року.
|
|||||
|
|
|
Лексикологія.
|
|
Рекомендовані види роботи. Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів. Читання речень (текстів) з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків. |
Учень (учениця): Знаннєва складова знає групи слів за значенням, будову слова, основні правила вимови та правопису слів, основні відомості із синтаксису та пунктуації. Діяльнісна складова класифікує й систематизує вивчені відомості; узагальнює поняття, закономірності, правила; застосовує здобуті знання, уміння, навички й досвід у нових навчальних та життєвих ситуаціях. |
|
|
|
Будова слова й орфографія.
|
|
||
|
|
|
Фонетика й графіка
|
|
||
|
|
|
Орфоепія й орфографія.
|
|
||
|
|
|
Синтаксис і пунктуація
|
|
||
|
|
|
Урок-конференція
|
|
||
|
|
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання |
|