календарне планування з української мови 5 клас

Про матеріал
календарне планування з української мови 5 клас за новою програмою та методичними рекомендаціями 2019 року
Перегляд файлу

 Підручник

Заболотний О.В.  Українська мова, 5 клас : Підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / О,В, Заболотний, В.В. Заболотний. – К. : Генеза, 2018.-208с.

                                                                              Українська  мова,  5  клас 

Зміни

Дата.

Тематичний  зміст  навчального  матеріалу

Мовленнєва  змістова  лінія

Рекомендовані види роботи.

Вимоги програми

 

 

Тема 1. (         год.)   Вступ.

Тема 2. (         год.)   Повторення вивченого в початкових класах. Текст.  Речення. Слово.

Усний переказ. Діалог.

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє значення й роль мови в житті людини й суспільства;

пояснює функції мови: комунікативну, мислетворчу, пізнавальну, об’єднувальну;

знає і пояснює РЗМіст 10-ї статті Конституції України;

знає і розуміє значення української мови як державної

в житті Української держави та її громадян.

Діяльнісна складова

порівнює мовні і немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякден ному житті;

визначає мову як основний засіб спілкування, формування думки й пізнання.

Ціннісна складова

усвідомлює права та мовні обов’язки учня як громадянина своєї держави;

обґрунтовує необхідність вільного володіння державною мовою;

робить висновки щодо того,як мають  ставитися до державної мови громадяни України, для яких державна мова не є рідною.

 

 

  1.                

 

 

Значення  мови  в  житті  суспільства.  Українська  мова  -  державна  мова  України.

 

Аудіювання й читання тексту, у якому використано слова, вжиті в переносному значенні.

Складання й розігрування діалогу-розпитування про корисність різних видів спорту (правила користування шкільною бібліотекою, правила користування мобільним телефоном та ін.) з використанням запропонованих (або самостійно дібраних) синонімів, антонімів.

Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням  синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника.

Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті).

Складання усного опису предмета (квітки, куща калини, осіннього листя і т. ін.) за картиною

  1.                

 

 

 

РМ №1.  Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. Різновиди мовленнєвого спілкування

  1.                

 

 

 

РМ №2. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність (практично).

  1.                

 

 

 

РМ № 3 Складання розповіді на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів (орієнтовні теми: «Де і як я провів(ла) літні канікули», «Чим запам’яталося мені літо»). Колективне складання словничка найпоширеніших етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності та ін.).

  1.                

 

 

Усні й письмові висловлення, текст.

Зміст, заголовок тексту. План текс

 

 

ту.

Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.

 

  1.                

 

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту.

 

  1.                

 

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту

 

  1.                

 

 

 

РМ №4 Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту.

Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту.

Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища).

Особливості будови опису предмета (тварини).

  1.                

 

 

 

РМ №5 Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.

  1.           

 

 

Контрольна робот № 1  з мовної теми «Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст.  Речення. Слово», тест

 

 

Тема №3 (                      год.)            Лексикологія

  1.           

 

 

Лексичне значення слова.

 

  1.           

 

 

Однозначні й багатозначні слова (повторення).

 

  1.           

 

 

Використання  багатозначних слів

у прямому й переносному значеннях (повторення). 

 

  1.           

 

 

Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник.

 

 

 

  1.           

 

 

Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник.

 

  1.           

 

 

 

РМ № 6. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

  1.           

 

 

 

РМ № 7 Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

  1.           

 

 

Групи слів за значенням. Синоніми. (повторення й поглиблення).Ознайомлення зі словниками синонімів.

 

  1.           

 

 

Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів.

 

  1.           

 

 

Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словниками омонімів.

 

  1.           

 

 

 

РМ №8. Аналіз письмового переказу.

  1.           

 

 

Тлумачний словник. Групи слів за значенням: пароніми. ознайомлення зі словником  паронімів.

 

  1.           

 

 

Контрольна робота № 2. з мовної теми «Лексикологія». Тестові завдання

 

 

 

 

Тема 4 (           год.)     Будова слова. Орфографія.

 

  1.           

 

 

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).

 

Рекомендовані види роботи.

Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.

Визначення в реченнях (текстах) і добір слів, що містять антонімічні суфікси та префікси.

Аудіювання текстів фольклорних творів (колискових пісень, забавлянок, утішок), що містять слова із суфіксами, які надають слову значень  зменшуваності й пестливості. 

Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості.

Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.

Складання опису тварини для Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених висловлень.

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин).

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає значущі частини слова;

наводить приклади різних форм слова та спільнокореневих слів;

пояснює правопис значущих частин слова правилами (у межах вивченого).

Діяльнісна складова

виділяє у слові значущі частини;

розрізняє форми слова та спільнокореневі слова, змінні й незмінні слова;

складає речення й мікротексти зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають їм емоційного забарвлення й виразності;

використовує доцільно слова, що містять антонімічні суфікси та префікси.

записує правильно слова з вивченими орфограмами в значущих частинах , обґрунтовує написання їх правилами;

знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила;

використовує спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

Ціннісна складова

усвідомлює багатство виражальних засобів української мови;

робить висновки щодо важливості удосконалення власного мовлення, зокрема збагачення словникового запасу словами різної будови.

  1.           

 

 

Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова

 

  1.           

 

 

Спільнокореневі слова й форми слова.

 

  1.           

 

 

Корінь слова

 

  1.           

 

 

Префікс і суфікс

 

  1.           

 

 

 

РМ №  9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).

  1.           

 

 

Незмінні й змінні слова.

 

  1.           

 

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів з -, с- Написання префіксів роз -, без

 

  1.           

 

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів з -, с- Написання префіксів роз -, без

 

  1.           

 

 

Контрольний диктант №1

 

  1.           

 

 

 

РМ №  10. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини).

  1.           

 

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-

 

  1.           

 

 

Повторення і узагальнення вивченого.

 

  1.           

 

 

Контрольна  робота  №3   з  мовної  теми  «Будова слова».   Тестування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема № 5 (     год. ) Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.

Тема № 5.1. (     год.)  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.

  1.           

 

 

Голосні й приголосні звуки.

 

Рекомендовані види роботи.

Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.

Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей.

Складання й розігрування діалогів з використанням  слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий,  вимова, запитання, завдання та ін.).

Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки.

Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ.

Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії.

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

Укладання памятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків.

Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів.

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає,  що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;

знає українську абетку;

розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами;

знає засоби милозвучності української мови;

знає правила переносу слів із рядка в рядок;

записує правильно слова  з вивченими орфограмами; обґрунтовує написання  слів відповідними орфографічними правилами;

знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

Діяльнісна складова

розрізняє у словах тверді й  м’які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки;

пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ;

поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок;

вимовляє звуки  в словах відповідно до правил орфоепії;

використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням;

дотримується чергувань голосних і приголосних звуків;

користується орфографічним словником і словником наголосів;

помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами;

розпізнає у словах явища уподібнення,  спрощення, чергування звуків.

Ціннісна складова

усвідомлює красу, естетичну довершеність української  мови, зокрема її милозвучність і мелодійність;

виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови

  1.           

 

 

Приголосні тверді й м’які.

 

 

  1.           

 

 

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення); вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.

 

  1.           

 

 

Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків.

 

  1.           

 

 

 

РМ № 11 Особливості будови розповіді та елементарного роздуму

  1.           

 

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв.

 

  1.           

 

 

Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ (повторення).

 

  1.           

 

 

 

РМ № 12 Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

  1.           

 

 

Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

 

  1.           

 

 

Склад. Наголос. Орфограма (практично).

 

  1.           

 

 

 

РМ № 13 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно  вивчати іноземну мову»).

  1.           

 

 

 

РМ № 14 Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом

  1.           

 

 

 

Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

 

  1.           

 

 

Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

 

  1.           

 

 

Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

 

  1.           

 

 

Контрольний переказ  № 1 

 

  1.           

 

 

Контрольний переказ  № 1

 

  1.           

 

 

Тренувальні вправи  Орфографічний словник.

 

  1.           

 

 

Контрольна робота з мовної теми  № 4 «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовленн.»  .   Тестові завдання

 

  1.           

 

 

 

РМ № 15 Аналіз письмового твору.

 

  1.           

 

 

Повторення вивченого. Семестрове оцінювання

 

 

 

 

 

Тема № 5.2.  (            год.)  Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.

Усний твір. Читання вголос.

  1.           

 

 

Вимова приголосних звуків.

 

Рекомендовані види роботи.

Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.

Виявлення й аналіз помилок у наголошуванні слів у своєму мовленні та мовленні інших людей.

Складання й розігрування діалогів з використанням  слів, у вимові яких часто трапляються помилки (випадок, черговий,  вимова, запитання, завдання та ін.).

Колективне укладання переліку часто вживаних слів, у наголошуванні яких трапляються помилки.

Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ.

Запис аудіолиста-привітання з дотриманням правил орфоепії.

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки.

Укладання памятки щодо дотримання найпоширеніших чергувань приголосних звуків.

Упорядкування за абеткою імен героїв улюблених мультфільмів.

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає,  що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;

знає українську абетку;

розуміє та пояснює співвідношення між звуками й буквами;

знає засоби милозвучності української мови;

знає правила переносу слів із рядка в рядок;

записує правильно слова  з вивченими орфограмами; обґрунтовує написання  слів відповідними орфографічними правилами;

знає й пояснює особливості будови розповіді та елементарного роздуму.

Діяльнісна складова

розрізняє у словах тверді й  м’які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки;

пояснює звукове значення букв я, ю, є, ї та щ;

поділяє слова на склади, правильно переносить з рядка в рядок;

вимовляє звуки  в словах відповідно до правил орфоепії;

використовує логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням;

дотримується чергувань голосних і приголосних звуків;

користується орфографічним словником і словником наголосів;

помічає й виправляє орфоепічні й орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами;

розпізнає у словах явища уподібнення,  спрощення, чергування звуків.

Ціннісна складова

усвідомлює красу, естетичну довершеність української  мови, зокрема її милозвучність і мелодійність;

виявляє відкритість до пізнання різних культур через мови

  1.           

 

 

Уподібнення приголосних звуків.

 

  1.           

 

 

Вимова і правопис префіксів роз-, без-

 

  1.           

 

 

Спрощення в групах приголосних

 

  1.           

 

 

Спрощення в групах приголосних

 

  1.           

 

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).

 

  1.           

 

 

Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч]

 

  1.           

 

 

Чергування [ [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

 

  1.           

 

 

Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).

 

  1.           

 

 

Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).

 

  1.           

 

 

Вимова і правопис префіксів

з- (зі-, с-), роз (розі-).

 

  1.           

 

 

 

РМ № 16  Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.

  1.           

 

 

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

 

  1.           

 

 

Основні правила переносу.

 

  1.           

 

 

Основні правила переносу.

 

  1.           

 

 

Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).

 

  1.           

 

 

Правила вживання апострофа.

 

  1.           

 

 

Правила вживання апострофа.

 

  1.           

 

 

Повторення вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.»

 

 

  1.           

 

 

Контрольна робота №5  з мовної теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення.»      Тестові завдання

 

 

Тема №  6    (           год.)         Відомості із синтаксису й пунктуації.

Тема №  7   (           год.)         Другорядні члени речення

  1.           

 

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні..

 

 

Рекомендовані види роботи.

Складання висловлення з використанням опорних словосполучень (наприклад: улюблені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди).

 Створення тексту інформації для шкільного веб-сайта або шкільної газети про цікавий випадок із життя класу з використанням різних за метою висловлення речень.

Аудіозапис для шкільної радіогазети повідомлення, що містить окличні й неокличні речення.

Рекомендовані види роботи.

Діалог-розпитування (орієнтовні теми: «Домашня тварина, про яку ти мрієш» (з використанням реплік-речень, що містять означення), «Твоє улюблене заняття» (з використанням реплік-речень, що містять додатки), «Як пройти до музею» (з використанням реплік-речень, які містять обставини).

Учень (учениця):Знаннєва складова

знає, що вивчає синтаксис і пунктуація;

знає та формулює визначення словосполучення та речення;

пояснює відмінність між словосполученням і реченням;

наводить приклади словосполучень, речень, що належать до різних видів за метою висловлення та емоційним забарвленням;

знає головні члени речення;

наводить приклади двоскладних й односкладних речень.

Діяльнісна складова

відрізняє словосполучення від слова й речення;визначає у словосполученні  головне й залежне слова;розпізнає види речень  за метою висловлення,  інтонацією, емоційним забарвленням; 

визначає частини складногоречення, що мають будову простих; правильно інтонує речення;розставляє  та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення;визначає в реченні головні члени;помічає й виправляє пунктуаційні помилки (у межах вивчених правил);критично мислить, аналізує моральні дилеми, виходячи з досвіду власного життя.

Ціннісна складова

усвідомлює багатство виражальних засобів української мови, зокрема її граматичну досконалість;

представляє й аргументує свою позицію в шкільному ЗМІ, додержує таких правил етики, як правдивість, дотримання прав людини;

усвідомлює суть понять патріотизм, відповідальність за долю батьківщини (НЛ-2);обґрунтовує необхідність збереження та відновлення природного середовища (НЛ-1).

Учень (учениця):Знаннєва складова

знає другорядні члени речення;

формулює визначення додатка, означення, обставини.

Діяльнісна складова

розрізняє додатки, означення, обставини, визначає їх у реченні;

будує речення, поширюючи їх  додатками, означеннями, обста-винами;складає речення з урахуванням мети й ситуації спілкування;використовує виражальні можливості другорядних членів речення у своєму мовленні.

Ціннісна складова   усвідомлює багатство виражальних засобів української мови;робить висновки щодо значення будови речення для точності висловлення думки.

  1.           

 

 

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні..

 

  1.           

 

 

 

РЗМ №17 Письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).

  1.           

 

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

 

  1.           

 

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок).

 

  1.           

 

 

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). 

 

  1.           

 

 

 

РЗМ № 18   Аналіз письмового твору.

  1.           

 

 

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

 

  1.           

 

 

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

 

  1.           

 

 

Другорядні члени речення: додаток

 

  1.           

 

 

Другорядні члени речення: означення.

 

  1.           

 

 

Другорядні члени речення: обставина.

 

  1.           

 

 

Тренувальні вправи на визначення  другорядних членів речення.

 

 

 

 

 

 

  1.           

 

 

Контрольна робота № 6     з  мовної  теми «Другорядні члени речення». Тести.

 

 

Тема № 8 (   21  год.)    Речення з однорідними членами, Звертання., Складні речення

  1.           

 

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і)

 

Рекомендовані види роботи. 

Аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення.

Формулювання відповідей на запитання за змістом прослуханого уривка з використанням однорідних членів речення.

Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад», «Що ми побачили в лісі») з використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення.

Складання тексту вітальної листівки з нагоди Дня матері з використанням звертань.

Складання інформації до шкільного веб-сайта про цікавий випадок з життя класу (з використанням вставних слів і словосполучень).

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

пояснює роль однорідних членів речення, звертань, вставних слів (словосполучень, речень) у мовленні;формулює правила вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених однорідними членами, звертаннями та вставними словами (словосполученнями).

Діяльнісна складова

розпізнає однорідні члени речення, узагальнювальні слова при них, звертання, вставні слова в реченні та складні речення;

складає речення з однорідними членами, звертаннями,  вставними словами й складні речення та використовує їх у власному мовленні;

будує  діалоги на визначені теми й відповідно до запропонованої ситуації, доцільно використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова;

інтонує правильно речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами й складні речення;

розставляє розділові знаки між однорідними членами, при звертаннях і вставних словах, між частинами  складного речення,  обґрунтовує їх уживання  відповідними правилами;

знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;складає висловлення  з урахуванням адресата мовлення, використовуючи різні за будовою (прості й складні) речення.

Ціннісна складова

усвідомлює значення однорідних членів речення, звертань, вставних слів у мовленні;

цінує співрозмовника (адресата листа), виявляє до нього увагу та повагу;визнає право кожного мати й вільно висловлювати власну думку;робить висновки щодо необхідності виявляти у спілкуванні делікатність, тактовність, уміти уникати конфліктів та домовлятися;

усвідомлює потребу в цінностях, зокрема родинних;  усвідомлює наслідки, що можуть бути спричинені непорозумін-нями між рідними людьми, обґрунтовує необхідність їх уникання.

  1.           

 

 

 Кома між однорідними членами.

 

  1.           

 

 

Кома між однорідними членами.

 

  1.           

 

 

 

РЗМ № 19 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

  1.           

 

 

 

РЗМ № 20 Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення

  1.  

 

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами

 

  1.  

 

 

 Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

  1.    

 

 

Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

  1.    

 

 

 

РЗМ №21 Аналіз письмового переказу.

  1.    

 

 

Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.

 

  1.    

 

 

Контрольний твір №1

 

  1.    

 

 

Контрольний твір № 1

 

  1.    

 

 

Звертання. Непоширені й поширені звертання.

 

  1.    

 

 

Розділові знаки при звертанні (повторення).

 

  1.    

 

 

Розділові знаки при звертанні (повторення).

 

  1.    

 

 

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).

 

  1.    

 

 

Виділення вставних слів на письмі комами.

 

  1.    

 

 

 

РЗМ № 22 .Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

  1.    

 

 

 

РЗМ №23 Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).

  1.    

 

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

  1.    

 

 

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

  1.    

 

 

Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.

 

  1.    

 

 

Контрольна робота №.7    з  мовної  теми «Речення з однорідними членами, Звертання., Складні речення» Тести.

 

 

Тема № 9    (  9 год.)              Пряма мова. Діалог.

 

 

  1.    

 

 

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

 

Рекомендовані види роботи.

Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з використанням речень, що містять пряму мову.

Інсценування байки, текст якої містить діалог.

 

Учень (учениця):Знаннєва складова

пояснює відмінності між прямою та непрямою мовою;

наводить приклади речень із прямою мовою;

записує правильно речення з прямою мовою в різних щодо слів автора позиціях;

записує правильно текст, що містить діалог.

Діяльнісна складова

розрізняє слова автора й пряму мову в реченні з прямою мовою;

правильно інтонує речення з прямою мовою;

ставить  розділові знаки при прямій мові й діалозі, обґрунтовує  їх правилами;

знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;

складає тексти, використовуючи речення з прямою мовою,  діалогом.

Ціннісна складова

усвідомлює роль прямої мови в реченнях і текстах;

цінує досвід старших поколінь, поважає досвід і дослухається порад старших членів родини.

  1.    

 

 

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою

 

 

  1.    

 

 

Контрольний диктант №2

 

  1.    

 

 

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою

 

 

  1.    

 

 

Контрольний переказ № 2

 

 

  1.    

 

 

Контрольний переказ № 2

 

 

  1.    

 

 

Тире при діалозі

 

 

  1.    

 

 

Розділові знаки при діалозі

 

 

  1.    

 

 

Розділові знаки при діалозі

 

 

  1.    

 

 

Контрольна робота №.8    з  мовної  теми «Пряма мова. Діалог». Тести.

 

 

 

 

Тема  № 10    (   7   год.)              Повторення й узагальнення вивченого в кінці року.

 

  1.    

 

 

Лексикологія.

 

 

Рекомендовані види роботи. Тлумачення лексичного значення ужитих у реченнях (текстах) слів, добір синонімів, антонімів. Читання речень (текстів) з дотриманням правил вимови слів та інтонування речень.

Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків.

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає групи слів за значенням,

будову слова, основні правила вимови та правопису слів, основні відомості із синтаксису та пунктуації.

Діяльнісна складова

класифікує й систематизує вивчені відомості;

узагальнює поняття, закономірності, правила;

застосовує здобуті знання, уміння, навички й досвід у нових навчальних та життєвих ситуаціях.

  1.    

 

 

Будова слова й орфографія.

 

 

  1.    

 

 

Фонетика й графіка

 

 

  1.    

 

 

Орфоепія й орфографія.

 

 

  1.    

 

 

Синтаксис і пунктуація

 

 

  1.    

 

 

Урок-конференція

 

 

  1.    

 

 

Повторення вивченого. Семестрове оцінювання

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2020
Переглядів
2434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку