Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи /
Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова,
А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими
наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Соціокультурна змістова лінія |
Кількість уроків |
Дата |
1 |
Літературна норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних сайтів для школярів. |
Мова – скарбниця духовності народу |
1 |
|
2 |
Розвиток мовлення №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
1 |
|
|
3 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
1 |
|
|
4 – 5 |
Вивчені частини мови, правопис їх. |
2 |
|
|
6 |
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
1 |
|
|
7 |
Розвиток мовлення №3. Написання есея (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами |
1 |
|
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово |
||||
8 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
Наші предки – слов’яни |
|
|
9 |
Форми дієслова (загальне ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди, що братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням різних особових форм дієслів |
1 |
|
|
10 |
Неозначена форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслова. |
1 |
|
|
11 - 12 |
Розвиток мовлення №4 - 5. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі про виконання певних дій. |
2 |
|
|
13 |
Часи дієслова. Теперішній час. Розвиток мовлення №6. Аналіз письмового переказу. |
1 |
|
|
14 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
1 |
|
|
15 |
Майбутній час |
1 |
|
|
16 |
Дієслова І і II дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення). |
1 |
|
|
17 |
Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування). |
|
1 |
|
18 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
Моральні цінності |
1 |
|
19 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
1 |
|
|
20 |
Творення дієслів умовного і наказового способу. Знак м’якшення в дієсловах наказового способу. |
1 |
|
|
21 |
Безособові дієслова. Способи творення дієслів |
1 |
|
|
22 |
Розвиток мовлення №7. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
1 |
|
|
23 |
Не з дієсловами. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
1 |
|
|
24 |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». |
1 |
|
|
25 |
Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування). |
1 |
|
|
Дієприкметник |
||||
26 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
1 |
|
27 - 28 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами |
Взаємини між членами родини |
2 |
|
29 |
Розвиток мовлення №8. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
1 |
|
|
30 |
Активні й пасивні дієприкметники. Творення, відмінювання і правопис активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу |
1 |
|
|
31 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на -но, -то. Розвиток мовлення №9. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
32 |
Розвиток мовлення №10. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
1 |
|
|
33 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
|
34 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх. |
1 |
|
|
35 |
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
1 |
|
|
36 |
Не з дієприкметниками. |
1 |
|
|
37 |
Розвиток мовлення №11. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
1 |
|
|
38 |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». |
Людина і природа |
1 |
|
39 |
Контрольна робота. Дієприкметник (тестування). |
1 |
|
|
40 |
Повторення та узагальнення вивченого. |
1 |
|
|
|
|
|
|