Календарно-тематичне планування з української мови для учнів 7-А класу на І-ІІ семестри 2024-2025 н. р.
Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 24.07.2023 № 883).
Розроблено з урахуванням Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898, та Типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235.
До підручника «Українська мова. 7 клас» авторів Заболотного О. В., Заболотного В. В. (видавництво «Генеза», 2024 р.)
Види робіт |
Рік |
І семестр |
ІІ семестр |
|
Мовна й мовленнєва лінія (РМ) |
105 / 23 |
12 |
11 |
|
Діагностування( у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
8 |
3 |
4 |
|
|
||||
Аудіювання |
2 |
1 |
1 |
|
|
||||
Діалог |
1 |
1 |
- |
|
Усний переказ |
1 |
1 |
- |
|
|
||||
Переказ |
2 |
1 |
1 |
|
Диктант |
2 |
1 |
1 |
|
|
||||
Читання вголос |
1 |
1 |
- |
|
Читання мовчки |
1 |
- |
1
|
|
І семестр |
ІІ семестр |
1. Аудіювання 2. Говоріння ― діалог + усний переказ (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) 3. Читання ― читання вголос 4. Письмо ― письмовий переказ + диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
1. Аудіювання 2. Говоріння ― усний твір 3. Читання ― читання мовчки 4. Письмо ― письмовий переказ +диктант (одна оцінка, яка є середнім арифметичним за виконані роботи) |
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Кільк. |
Дата |
|
|
ТЕМА 1. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО |
21 год |
|
|
1 |
Мова – нетлінний скарб кожного народу. Українська мова як засіб єднання, згуртування українського народу |
1 |
|
|
2 |
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО РМ 1. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль |
1 |
|
РМ 1 |
3 |
Словотвір. Похідні й непохідні слова. Основні способи словотворення |
1 |
|
|
4 |
Лексикологія. Групи слів за значенням, походженням, уживанням. Фразеологія |
1 |
|
|
5 |
Лексична помилка. Правильне вживання слів і фразеологізмів |
1 |
|
|
6 |
Лексична помилка. Правильне вживання слів і фразеологізмів |
1 |
|
|
7 |
РМ 2. Мовленнєвий етикет. Стійкі вислови в системі мовленнєвого етикету українців |
1 |
|
РМ 2 |
8 |
Морфологія. Рід та число іменників, відмінювання іменників; групи прикметників за значенням, ступені порівняння прикметників |
1 |
|
|
9 |
Морфологія. Відмінювання числівників, поєднання числівників з іменниками, уживання числівників на позначення часу; розряди займенників |
1 |
|
|
10 |
Засоби масової інформації (медіа). Джерела інформації. Надійність джерел інформації. Неправдива (фейкова) інформація |
1 |
|
|
11 |
Поняття про медіатекст. Новини як оперативні повідомлення, що містять суспільно важливу та актуальну інформацію (загальне ознайомлення) |
1 |
|
|
12 |
РМ 3. Усний переказ новинного повідомлення українських ЗМІ (медіа). Колективний проєкт: випуск телевізійних новин |
1 |
|
РМ 3
|
13 |
Букви е, и на позначення ненаголошених голосних у корені слова. Букви и, і в словах іншомовного походження. Правопис префіксів |
1 |
|
|
14 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
1 |
|
|
15-16 |
РМ 4-5. Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за колективно складеним складним планом) |
2 |
|
РМ 4-5
|
17 |
Подвоєні букви |
1 |
|
|
18 |
Правопис складних слів разом і з дефісом. Зміни приголосних під час творення слів за допомогою суфіксів ськ, ств |
1 |
|
|
19 |
Апостроф. М’який знак |
1 |
|
|
20 |
Тренувальні вправи. Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, лепбук, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
1 |
|
|
21 |
Діагностувальна (контрольна) робота за тему 1 «Повторення та узагальнення вивченого» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 1
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Тема 2. Дієслово як частина мови |
12 год |
|
|
22 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова |
1 |
|
|
23 |
Неозначена форма дієслова (інфінітив) |
1 |
|
|
24 |
Синтаксична роль інфінітива. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
25 |
РМ 6. Письмове есе в публіцистичному стилі з використанням дієслів у неозначеній формі |
1 |
|
РМ 6 |
26 |
РМ 7. Аналіз письмового есе |
1 |
|
РМ 7 |
27 |
Вид дієслова |
1 |
|
|
28 |
Часи дієслова. Теперішній час дієслів (змінювання за особами та числами). Правопис і вимова -ться, -шся в дієсловах (повторення) |
1 |
|
|
29 |
Минулий час дієслів (змінювання за родами й числами) |
1 |
|
|
30 |
Майбутній час дієслів (форми майбутнього часу; змінювання за особами й числами) |
1 |
|
|
31 |
РМ 8. Стислий усний переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій |
1 |
|
РМ 8 |
32 |
Дієслова І та ІІ дієвідмін. Букви е, и в особових закінченнях дієслів |
1 |
|
|
33 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 2 «Дієслово як частина мови» (тестування) |
1 |
|
КР № 2 |
|
Тема 3. Дієслово (продовження) |
13 год |
|
|
34 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного й наказового способів |
1 |
|
|
35 |
Способи дієслів. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
36 |
РМ 9. Сприймання письмового тексту (читання мовчки кількох текстів, аналіз прочитаного та виконання завдань, зокрема на перетворення інформації з однієї форми в іншу – схема, таблиця, графік) |
1 |
|
РМ 9 |
37 |
Безособові дієслова |
1 |
|
|
38 |
РМ 10. Бар’єри спілкування. Правила гарного слухача. Використ-я інформації в різних ситуаціях спілкування |
1 |
|
РМ 10 |
39 |
НЕ з дієсловами |
1 |
|
|
40 |
НЕ з дієсловами. Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання тексту |
1 |
|
|
41 |
Контрольний текстовий диктант за І семестр |
1 |
|
КД 1 |
42 |
Узагальнення вивченого з теми «Дієслово» |
1 |
|
|
43 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 3 «Дієслово (продовження)» (тестування, завдання відкритої форми) |
1
|
|
КР № 3 |
44 |
РМ 11. Письмове висловлення, у якому описано алгоритм дій у певних ситуаціях (наприклад, під час сигналу «Повітряна тривога», пожежі, грози, порятунку на льоду тощо) |
1 |
|
РМ 11 |
45 |
РМ 12. Усне висловлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка, схеми тощо) |
1 |
|
РМ 12 |
46 |
Нетрадиційний підсумковий урок (вікторина, лепбук, аукціон знань, рольова гра, екскурсія тощо) |
1 |
|
|
|
ІІ семестр Тема 4. Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то |
12 год |
|
|
47 |
Дієприкметник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Активні й пасивні дієприкметники |
1 |
|
|
48 |
Творення, відмінювання та особливості вживання активних дієприкметників |
1 |
|
|
49 |
Творення та відмінювання пасивних дієприкметників |
1 |
|
|
50 |
РМ 13. Опис зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за простим планом) |
1 |
|
РМ 13 |
51 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами |
1 |
|
|
52 |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
53 |
РМ 14. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за колективно складеним складним планом) |
1 |
|
РМ 14 |
54 |
Букви н та нн у дієприкметниках і в прикметниках дієприкметникового походження |
1 |
|
|
55 |
Написання не з дієприкметниками |
1 |
|
|
56 |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
57 |
Дієслівні форми на -но, -то |
1 |
|
|
58 |
Діагностувальна (контрольна) робота за тему 4 «Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 4 |
|
Тема 5. Дієприслівник |
9 год |
|
|
59 |
Дієприслівник як форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
60 |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з одиничними дієприслівниками та дієприслівниковими зворотами |
1 |
|
|
61 |
Дієприслівник. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
62 |
РМ 15. Усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних спостережень із використанням дієприслівникових зворотів (за планом) |
1 |
|
РМ 15 |
63 |
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду. Час дієприслівників |
1 |
|
|
64 |
Написання не з дієприслівниками |
1 |
|
|
65 |
РМ 16. Письмове есе в художньому стилі про виконання улюбленої справи з використанням дієприслівникових зворотів (за планом) |
1 |
|
РМ 16 |
66 |
Узагальнення вивченого з тем «Дієприкметник. Дієслівні форми на -но, -то» та «Дієприслівник» |
1 |
|
|
67 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 5 «Дієприслівник» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 5 |
|
Тема 6. Прислівник |
15 год |
|
|
68 |
Прислівник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників за значенням |
1 |
|
|
69 |
Творення прислівників. Розрізнення прислівників і співзвучних слів інших частин мови |
1 |
|
|
70 |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
71 |
РМ 17. Письмове повідомлення в соціальній мережі |
1 |
|
РМ 17 |
72 |
Ступені порівняння прислівників |
1 |
|
|
73 |
Букви н та нн у прислівниках |
1 |
|
|
74 |
Букви и та і в кінці прислівників |
1 |
|
|
75 |
РМ 18. Сприймання письм. тексту (чит-я мовчки кількох текстів, аналіз прочитаного та виконання завдань за змістом, у т.ч. завд-я на перетвор-я інформації з однієї форми в іншу – схема, таблиця, графік) |
1 |
|
РМ 18 |
76 |
Написання прислівників разом і з дефісом |
1 |
|
|
77 |
Написання прислівникових сполук |
1 |
|
|
78 |
Правопис прислівників. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
79 |
РМ 19. Портретний нарис у публіцистичному стилі (письмово) |
1 |
|
РМ 19 |
80 |
Написання не та ні з прислівниками |
1 |
|
|
81 |
Узагальнення вивченого з теми «Прислівник» |
1 |
|
|
82 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 6 «Прислівник» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 6 |
|
Тема 7. Службові частини мови. Вигук |
23 год |
|
|
83 |
Службові частини мови. Прийменник як службова частина мови |
1 |
|
|
84 |
Написання прийменників |
1 |
|
|
85 |
Особливості вживання прийменників |
1 |
|
|
86 |
Прийменник. Тренувальні вправи |
1 |
|
|
87 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою. Сполучники одиничні, повторювані, парні |
1 |
|
|
88 |
Сполучники сурядності та підрядності |
1 |
|
|
89 |
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
90 |
Написання сполучників разом та окремо |
1 |
|
|
91 |
РМ 20. Письмовий твір-роздум у публіцистичному стилі з використанням сполучників підрядності (за самостійно складеним складним планом) |
1 |
|
РМ 20 |
92 |
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично) |
1 |
|
|
93 |
РМ 21. Створення та розігрування діалогів (з використанням часток, що надають додаткових відтінків) |
1 |
|
РМ 21 |
94 |
Написання часток |
1 |
|
|
95 |
Написання не з різними частинами мови (узагальнення) |
1 |
|
|
96 |
Контрольний текстовий диктант за ІІ семестр |
1 |
|
КД 2 |
97 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома та знак оклику в реченнях із вигуками |
1 |
|
|
98 |
Вигук. Тренувальні вправи. Контрольне аудіювання тексту |
1 |
|
|
99 |
Узагальнення вивченого з теми «Службові частини мови. Вигук» |
1 |
|
|
100 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 7 «Службові частини мови. Вигук» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 7 |
101 |
РМ 22. Написання адреси (для поштового відправлення, заповнення бланка документа тощо) |
1 |
|
РМ 22 |
102 |
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО Самостійні та службові частини мови. Контрольне читання мовчки тексту |
1 |
|
|
103 |
Особливості вживання окремих граматичних форм. Основні орфограми в словах різних частин мови |
1 |
|
|
104 |
РМ 23. Усне есе на теми, пов’язані із завершенням навчального року та планами на канікули |
1 |
|
РМ 23 |
105 |
Підсумковий урок |
1 |
|
|